Annons:
Etikettleva-tillsammans
Läst 5775 ggr
[swiss]
2011-05-09 22:14

Mycket eller liten egen tid?

Jag och min pojkvän spenderar mycket tid med varandra och hittills kan man fingerräkna alla gånger vi har sovit ensamma eller de gånger vi har träffat våra kompisar sedan vi träffades för ca nio månader sedan.

Min pojkvän har träffat sina kompisar en gång på en fest förra året och då fick jag följa med. Jag själv har träffat mina vänner tre ggr. Vi är alltså i stort sett alltid tillsammans och vi båda älskar det.

Hur är det med er andra på forumet? Behöver ni mycket egen tid eller är ni som oss? :)

Annons:
ettlitetalias
2011-05-09 22:41
#1

Jag behöver en del egentid, så även han. Det är viktigt att han får gå ut och ta några öl tillsammans med sina vänner, och jag med mina även om vi går på de flesta fester tillsammans. Jag behöver även en dag i veckan då jag har tid till att bara ta hand om migsjälv och göra saker jag vill utan att behöva tänka på honom, så vi har löst det så att vi jobbar såna skift så att en av mina lediga dagar så jobbar han, och tvärt om.

Honestyisdead
2011-05-09 23:40
#2

I början av mina förhållanden har vi alltid varit ensamma(tillammans) för det mesta. Men efter ett tag blir man mer social.

Jag är en person som är väldigt social och behöver väldigt lite egentid.

[Liinda]
2011-05-10 21:16
#3

I början av vårat förhållande så ville han umgås mest hela tiden, medans jag behövde mycket egen tid. Jag ville vara själv några timmar om dagen och helst bara träffas några dar i veckan.

Men nu när vi bott tillsammans i 2 år så är vi aldrig utan varandra i princip. Saknar varandra bara vi är ifrån varandra några timmar. Umgås med kompisar tillsammans då man kan säga att alla våra kompisar har blivit kompisar med tiden.

Men jag försöker ändå få honom att gå ut med sina killkompisar själv ibland för jag tycker det är viktigt att man får ensam tid med sina kompisar också.

StickyKitten
2011-05-10 21:26
#4

Jag behöver mycket egentid och han också. Ibland ses vi inte på 3-4 dagar och det kan vara rätt skönt Glad

För min del handlar det om att när jag är med andra så fokuserar jag mycket på hur de mår, känner och vad de tänker om mig och det tar såklart en del energi. När jag är själv så är det bara jag som gäller och det behövs för att ladda om.

[Wera]
2011-05-10 22:06
#5

Jag tycker om att göra det mesta med min pojkvän, men vi är särbos så efter skolan åker han hem till sig och mekar i verkstaden medan jag är hemma och pluggar, städar, är med kompisar. Så vi har egen tid vardagar efter skola/jobb och fram till kvällen sen på kvällen och natten är vi tsm, samt typ hela dagarna alla helger och lov. Dock brukar jag festa utan honom, han vill inte med.

Jag behöver inte mkt egen tid alls, om jag skulle behöva plugga kan jag åka hem till honom, vara med honom och sen plugga den timme som behövs. Någon dag ibland (en gång i veckan kanske) kan vara skönt att ha egen tid att bara städa i lägenheten, vara med kompisarna och sånt men jag spenderar gärna natten ihop med honom jämt. Vi saknar varandra så fort vi inte sover ihop, och jag vill inte vara borta från honom ens två dagar. Hehe.
Han där emot har inga problem med att ha "mkt mer egen tid", han vill helst var i versktaden varje dag (han bor typ där) från morgon till kväll men då brukar jag vara med, typ sitter med laptopen istället ;) Han tycker det är skönt att vara ensam ibland också, han brukar vara med sina kompisar i verkstaden så han är med dom varje dag under vardagar då jag inte är hos honom.
Men han sover gärna med mig varje natt.

Upp till toppen
Annons: