Annons:
Etikettfosterbarn
Läst 2795 ggr
Toxics
3/2/12, 10:12 AM

Undersökning

Jag såg en ganska misslyckad undersökning här på sajten. Så jag tänkte göra om den. Så att det blir rätt. Med all respekt till den förra trådskrivaren för jag tycker frågan är intressant =)

Skulle du Kunna tänka dig att ta emot Fosterbarn?

~They say that "what does not kill you makes you stronger". i belive that if something is trying to kill you, it makes you angry.~

Annons:
Honestyisdead
3/2/12, 11:24 AM
#1

Är osäker

[Fiction]
3/2/12, 3:20 PM
#2

Nej. Främst för att jag tror att någon annan skulle göra det bättre än jag, eftersom jag förmodligen inte skulle vara tillräckligt intresserad eller engagerad.

Toxics
3/2/12, 4:42 PM
#3

Jag tror inte att jag skulle göra det. Eftersom jag inte ens vill ha enga barn =)

~They say that "what does not kill you makes you stronger". i belive that if something is trying to kill you, it makes you angry.~

skotty
3/2/12, 5:30 PM
#4

Inte just nu eftersom jag bara är knappt 20 år. Men nångång, kanske

Nattuggla
3/2/12, 8:54 PM
#5

Tack för att du gjorde om undersökningen Toxics! Skrattande

Hur tar man bort den gamla, någon som vet?

~ Alla människor har ett hjärta, men storleken varierar. ~

Honestyisdead
3/2/12, 8:56 PM
#6

#5 Det kan bara vi i admin göra. Så jag kan ta bort den om du vill?

Annons:
Nattuggla
3/2/12, 8:59 PM
#7

Ja tack Hera gör det… :)

~ Alla människor har ett hjärta, men storleken varierar. ~

[trewq]
3/2/12, 11:51 PM
#8

Kan tänka mig att ta emot fosterbarn.

Toxics
3/3/12, 9:16 AM
#9

Fast det kanske beror på ålder också. Om jag någon gång kom på id'en, vilket jag tvivlar starkt på. Men OM då hade jag nog inte tagit in en ungdom. Utan snarare ett barn :D 2-5 år =)

~They say that "what does not kill you makes you stronger". i belive that if something is trying to kill you, it makes you angry.~

[Puppan]
3/3/12, 12:52 PM
#10

Osäker

[trewq]
3/3/12, 2:29 PM
#11

#9 Samma här, hade verkligen inte i första hand "tagit in" en ungdom. Får minnen från högstadiet då man undvek konfrontationer med kraftfullt vilsna tonåringar…!

Toxics
3/3/12, 3:32 PM
#12

11 Jag var en kraftigt "vilsen" tonåring. Och jag hade aldrig tagit in mig själv i den åldern. =)

~They say that "what does not kill you makes you stronger". i belive that if something is trying to kill you, it makes you angry.~

Magrat
3/4/12, 12:42 AM
#13

Jag är inte ett dugg osäker men jag skulle ändå inte ta emot fosterbarn i dagsläget.

Dels är jag bara 19 (trots att maken är 30) och så är jag sjukskriven för egna problem och skulle inte orka med någon annans problem just nu. Sen bor vi i en etta på 31kvm, det är nog inte heller det bästa.

Men, när jag själv är frisk vi har fått ett bra boende skulle jag gärna ta emot fosterbarn (även vuxna som blir placerade i fosterhem). Inte för att jag skulle vilja ha några egna, men att hjälpa redan födda individer gör jag gärna.

Jag skulle dessutom kunna tänka mig att ta emot äldre ungdomar med psykiska problem, för jag tror att en stabil hemmiljö skulle hjälpa mycket mer än HVB-hem. Enda kravet skulle väl vara att de har empati för djur, för jag vill inte ha in någon i mitt hem som i affekt skulle ge sig på mina djur.

Så, Inte nu, men i framtiden helt klart.

Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell

Annons:
[trewq]
3/4/12, 1:34 AM
#14

#12 Såg inte mig som vilsen, men okej man var väl lite vilsen på sina sätt för det kom man ju på senare att man var. Har svårt att bedömma mig själv i den åldern, har alltid varit ganska innåt och inte sett så mycket utåt för att fastna i det. Förutom då det gällt känslor för andra kanske. Där har väl mitt största problem legat.

Varför hade du inte tagit in dig själv? Vem förstår en bättre än en själv? :-P

ChristineL
3/5/12, 9:14 AM
#15

Ja, jag kan tänka mig att göra det.

[Tovab]
4/1/12, 8:24 AM
#16

Jag svarade ja visst. Är själv fosterbarn så när jag blir äldre, flyttat hemifrån så tänker jag ha ett hem med 1-2 rum extra och ta in fosterbarn.

Upp till toppen
Annons: