Annons:
Etikettsvärföräldrar
Läst 7707 ggr
jackijackie
2013-06-28 17:22

träffa partnerrns föräldrar?

Hejsan, jag undrar hur långt in i ert förhållande som ni träffade er partners föräldrar och att din partner träffade dina föräldrar?

Väntade ni några månader så att förhållandet var stabilare eller träffade ni respektives föräldrar snabbt?

Hur kände ni inför det? Var ni nervösa? Blev det ungefär som ni tänkt er? Bättre/sämre?

Annons:
odjuren
2013-06-28 17:30
#1

jag träffade min partners föräldrar innan jag ens var ett par med min partner. dock tog de 4 månader innan han träffade min mamma och pappa har han ännu inte träffat efter 2 år.. Men de e för att vi bor 150 mil från mina föräldrar och bara 800 meter från hans! Och vi var nära vänner innan vi blev ett par därav jag lärt känna hans familj innan vi blev ett par

//Odjuren

www.odjuren.com

Gronstedt
2013-06-28 17:30
#2

Har inte träffat min svärmor än, efter 14 år. Den bästa svärmor jag haft, kan jag lugnt säga 😃.

tonfisken
2013-06-28 17:36
#3

Min mamma är bästa kompis med min pojkväns mamma så jag träffade hans föräldrar när jag var liten bebis. Min pojkvän träffade jag när jag var 1 år. Då var han 6 år.  Sen blev vi ett par när jag var 14 och han 19. Nu är jag 16 o han 21😃

Honestyisdead
2013-06-28 18:12
#4

Oj, minns inte hur långt in det var. Tror det var åtminstonde 4 månader.

ChristineL
2013-06-28 18:26
#5

Jag minns inte riktigt, tre månader kanske…

fruktgumman
2013-06-28 18:58
#6

Jag tror det var ganska tidigt som min mamma bjöd hem oss på middag. Efter någon månad var det nog. Sen träffade jag hans föräldrar någon månad senare.

Annons:
Elin-Li
2013-06-28 20:29
#7

Typ en vecka innan han träffade mina föräldrar och drygt två veckor innan jag fick träffa hans:) Jag var SÅÅÅÅÅ nervös men det gick bättre än jag trodde:)

// Elin-li, 

Xristina
2013-06-28 20:58
#8

Jag träffade hans föräldrar samma dag som jag träffade honom första gången. Vi träffades genom ett online-spel, så åkte upp till honom över en helg. Det tog väl 1.5 månad innan han träffade min mamma, och jag har inte någon kontakt med pappa så honom har han inte träffat.

regskylt
2013-06-28 21:13
#9

Jag träffade hans mamma och syster samma helg som han och jag träffades första gången, de kom på spontanbesök oanmälda. Vi blev inte officiellt ihop fören någon månad senare. Han har inte träffat Mona föräldrar än. Lär dröja länge tills dess..

Sarah
2013-06-28 21:16
#10

ngn vecka efter vi började dejta, jag skulle till gotland och han erbjöd sig att följa med och ge mig boende hos hans föräldrar och slippa hyra rum :)

[WickedAlly]
2013-06-28 21:17
#11

Efter tre dagar träffade han mina föräldrar och jag hans pappa med fru. Dagen efter träffade jag hans mamma och ytterligare en dag senare träffade jag hela hans släkt på mammans sida :)

[Zorita]
2013-06-28 21:20
#12

Efter ett par månader tror jag. Vi skulle bo hos dem ett par dar och jag var hopplöst nervös, men det gick fint :)

karamell
2013-06-28 22:17
#13

Min partner träffade min mamma innan vi blev ett par, samma med pappa.

Jag träffade hans pappa efter en månad då han bodde i en annan stad.

Annons:
Vyer
2013-06-28 22:44
#14

Med min sambo så tror jag att det tog runt ett halvår eller ett år. Första mötet var jobbigt eftersom jag är väldigt blyg och introvert och inte känner mig bekväm med att träffa främmande människor. Min sambos föräldrar har liknande personlighetsdrag. Det tog ett bra tag innan jag blev "vän" med mina svärföräldrar och blev bekväm i deras sällskap.


Jojaton
2013-06-28 23:45
#15

Mitt ex träffade mina föräldrar innan vi blev tillsammans, då han bodde i Kungälv när vi träffades och jag bor i Skåne. Träffade hans föräldrar två-tre veckor efter att vi blev tillsammans, då jag åkte upp för att träffa honom i Kungälv.

Johanna - Instagram

Gur4m1
2013-06-30 08:09
#16

Mitt ex´s föräldrar träffade jag tidigt eftersom vi bodde på varsin sida av Sverige och jag bodde hos honom och han hos mig. Så vi mötte varandras föräldrar väldigt tidigt.

Min nuvarande pojkväsn föräldrar tog det nog ca 4-5 månader innan jag träffade dem första gången och 8-9 månader efter vi blev ett par firade vi jul ihop, då fick jag träffa hela tjocka släkten. Jag tror att min pojkvän träffade min familj före, eftersom de kom med flyttsaker åt mig. Så det blev mer ett snabbt hejande och äta lite ihop.

Klart man var lite nervös, men det krävdes ingen direkt planering efterosm det blev ganska spontant. När mina föräldrar kom t.ex var ju inte det optimala tillfället men eftersom de var ner hit där jag bor …en gång om året, högst, så måste de såklart få passa på att möta min pojkvän :) Samma sak var det med hans familj.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Afturelding
2013-06-30 14:19
#17

Min man träffade mina föräldrar efter 1½-2 månader. Jag träffade hans mor efter ett år, och hans far efter två år, haha. Vi hade distansförhållande i 2½ år ungefär, och jag hade inte möjlighet att träffa hans pappa tidigare. 

Jag är sällan nervös faktiskt, på det stora hela. Så det kan jag inte påstå att jag var. Och det blev väl som jag tänkt, de är jättetrevliga båda två :)

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

m4rkus93
2013-07-01 06:18
#18

Jag åkte till henne som kompis lämnade som partner så det gick rätt fort om man säger så ;)

Fridaaaa
2013-07-01 08:44
#19

Träffade hans mamma efter runt 1 månad och hans pappa efter ca 1½ månad 🙂

Min sambo träffade mina föräldrar ganska snabbt.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Honestyisdead
2013-07-01 10:14
#20

Glömde förresten skriva att jag var fruktansvärt nervös :) Men det gick bra :)

Annons:
-Cissi-
2013-07-01 13:04
#21

Har inte träffat min killes föräldrar och han har inte träffat mina än, det är lite över ett år sen vi träffades :P

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

xtezz
2013-07-01 13:50
#22

Jag träffade min sambos mamma efter någon vecka bara.
Han skulle hämta en sak hos sin mamma så jag satt kvar i bilen för jag vågade inte gå in, var så nervös. Sen kom han ut och hämtade mig för de ville så gärna träffa mig, då kändes det ännu mera jobbigt men det gick bra. Nu har vi varit tillsammans i två år och jag och hans mamma kommer väldigt bra överens och jag är väldigt glad över att jag fått en sån bra svärmor.
Och min sambo träffade mina föräldrar också någon vecka efter vi varit tillsammans eftersom jag fortfarande bodde hemma då. Dock fick han träffa min låtsaspappa först eftersom mamma inte var hemma det tyckte han kändes lite konstigt och pinsamt eftersom det första min låtsaspappa sa va "jaha så det är du som har lagt beslag på henne nu??" Skämtsamt då. 

Men mina föräldrar och han kommer jättebra överens och alla tycker om alla och det känns väldigt bra då jag själv tycker det är viktigt.

semenius95
2013-07-02 14:41
#23

Träffade mitt ex' mamma efter en veckan vi vart tillsammans, och sen hans pappa dan efter. Och han träffa även mina en snabbis och efter en vecka :)

LillaBenice
2013-07-03 21:07
#24

min pojkes h mina föräldrar träffade vi innan vi blev tsm, min pojkvän var intresserD ETT PAR MÅNADER och jag hade bara vänskapskänslr för hnm. men ah. eller han träffade min mamma och pappa ca 4 dagar efter vi blev tsm. innan hade det bara vart enkla hej. när dom lämnde mig, jag träffade hans förädrar låångt innan vi blev tm :) våra föräldrar kommer jätte bra överrens också och de va extremskönt. :)

teezan
2013-07-03 23:58
#25

han träffade min familj nästan 2 år innan vi blev ihop och jag träffade hans mamma ungefär samtidigt som vi blev ett par. hans pappa träffade jag första gången efter 2,5 år tillsammans. så lite blandat där ;)

EternalWinter
2013-07-04 11:09
#26

Jag träffade hans föräldrar väldigt tidigt då han bodde hemma. Var inte beredd på att träffa dom då dom inte skulle kommit hem egentligen..Så jag hann inte bli nervös men jag blev väldigt nervös när jag hörde att dom kom hem. Men allt gick bra och dem är världens bästa svärföräldrar utan tvekan vi umgås ofta allihopa. Det tog lite tid innan han träffade mina föräldrar eftersom att jag inte bodde hemma men ca 3 veckor kanske. =)

It's hard not to be a menace to society
When half the population is happy on their knees..

MedarbetareAvenged Sevenfold

citytjejen
2013-07-04 11:16
#27

Jag presenterade min man (som då "bara" var min sambo) när vi varit tillsammans i sju månader. Då berättade vi även att vi skulle gifta oss om fyra veckor 🙂
Det var inte särskilt nervöst, mest kul och jag hade anat att de skulle komma bra överens vilket det också gjorde.
Min mans föräldrar gick bort för ca tio år sen så dem har jag tyvärr inte träffat.

/Christina

Annons:
Lina Strindlund
2013-07-05 10:46
#28

#14

intressant det där hur man är som person och hur man lär känna andra människor.

Jag träffade min nuvarande pojkväns föräldrar ca2 månader efter vi blev ihop, då åkte jag med till deras hus och var där 4 dagar! flera mil hemifrån. Det var lite jobbigt, men trevligt, de var så måna om mig och jag hjälpte dem med gården och de bjöd på maten. 😃

Han träffade min mamma och faster (de jag umgås mest med) redan innan vi var ihop, eller i samma veva…

Känns som det är bra att partnern träffar mina vänner väldigt snabbt så de får avgöra om han/hon är bra för mig! För är man förälskad kan man missa varningssignaler. Men föräldrar kan man vänta lite med, någon månad iaf. Det är ju så nervöst!


Medarbetare på Rexkanin iFokus och Omplacering iFokus.

Mina största intressen är Hälsosam livsstil, Djurens välfärd och Kristen tro. 

Upp till toppen
Annons: