Annons:
Etikettsex
Läst 3540 ggr
lekandur
2013-11-03 23:47

Onormal?

Jag och min pojkvän har börjat bråka väldigt mycket om att vi inte har sex tillräckligt mycket (från hans sida)

Han säger att jag är onormal som inte orkar ha sex tre gånger om dagen, sju dagar i veckan 12 månader om året.

Då vi hade så mycket sex under ett halvår. Men jag har alltid haft problem med urinvägsinfektion så det höll inte riktigt i längden. Sen så har jag fått klagomål av min mamma. Vilket var väldigt pinsamt då sex är INGET man pratar högt om hemma hos mig. Min pappa har även bankat på dörren mitt i allt. 

Det hände för typ två år sedan men jag har blivit traumatiserad av det och vågar inte riktigt ha sex när mina föräldrar är hemma/vakna. Vilket försvårar allt då min pappa är arbetslös och är näst intill alltid hemma. 

Så då har det blivit så att vi har sex typ en gång i veckan. Vilket blir ganska så planerat och rutinmässgt allmänt tråkigt!

Men han har börjat skälla på mig och säga att jag är onormal som inte vill ha sex. "Stackars dig som har en pojkvän som tycker du är sexig och vill ha sex med dig" "Alla mina tjej kompisar tycker sex är en stor del av en relation" 
Men är jag onormal för att jag hellre vill ha sex 1 gång veckan så att det blir mer speciellt och dessutom skönare än att kissa blod varje vecka. Eller ska jag ha sex fast jag inte vill bara för att hålla honom nöjd? 
Känner mig inte direkt så värdefull då sexet är det viktigaste i vår relation tydligen.

Någon som har eller är i min sits?

Where you invest your love
you invest your life 

Annons:
Sevgi
2013-11-04 00:02
#1

Vet han om din urinvägsinfektion? Har du tagit hjälp angående den, för att bli frisk? Först och främst - GÖR DET! Kontakta ungdomsmottagningen så hjälper dem dig.

Det är absolut inte onormalt om det faktiskt gör ont och du borde berätta det för honom och förklara att det är därför du inte vill ha sex, för att du inte vill kissa blod! Och för att det antagligen gör ont, så som jag kan förstå det?

Ifall det är så att du inte berättat någonting så förstår jag att han blir lite tjatig, men han ska ju absolut inte kalla dig för onormal! Och tre gånger om dagen varje vecka kan han ju heller inte KRÄVA av dig om DU inte vill. 

Är det pinsamt och jobbigt med dina föräldrar så säg det! Och var hos honom istället?

Lycka till :)

lekandur
2013-11-04 00:10
#2

Jag hade reflux när jag var liten vilket har gjort att jag är extremt mottaglig för urinvägsinfektioner. Gått på utredning och pratat med urolog(heter det så?) 

Han är mycket medveten om att det är han som oftast framkallar mina urinvägsinfektioner bäckenbotteninflammationer.

Men han tycker att tre till fyra gånger i veckan inte skulle skada. Fast att det gör det så lyssnar han inte.

Jag har mått väldigt dåligt för situationen med mina föräldrar vilket han vet om och tycker att jag enbart är töntig och överdriver. 
Hemma hos honom kan vi inte vara då han inte får störa sina föräldrar.

Han hotar med att göra slut och att vi bara ska vara kompisar istället och att han ska hitta någon som vill ha sex med honom istället för mig.

Jag känner mig så maktlös och värdelös. Vet inte vad jag ska göra helt enkelt. Behöver ha någon objektiv syn på det hela. 
Visst jag kan förstå att det är en stor ändring men om han älskar mig så kan han väl förbi se det?

Where you invest your love
you invest your life 

Sevgi
2013-11-04 00:19
#3

#2 Jag vill inte vara elak, utan bara ärlig för att jag faktiskt bryr mig om dig. Men han låter som ett riktigt rövhål. 
Varför jag tycker så skriver jag i spalter istället då det är lättare att läsa:

*Han sänker ner ditt självförtroende, det ska inte en pojkvän göra. :(
*Ni måste vara hos dig, även fast du tycker det är jobbigt med dina föräldrar - men ni kan inte vara hos honom för att han inte vill störa sina föräldrar (i princip samma anledning). För dina föräldrar har ju visat att de blivit störda också.
*Han hotar mig att göra slut, där är det bara ett STORT FEL. Han hotar DIG, för att HAN inte lyssnar på att du har ont och inte låter honom göra dig illa.

Han borde snarare skaffa en kk istället då känslor inte verkar som något han vill dela med sig av, ärligt talat.

Hur länge har ni varit tillsammans och hur gammal är han?

Och än en gång: DU är INTE onormal! Du tänker helt rätt.

Lamina
2013-11-04 00:30
#4

Men herregud, du är värd så mycket bättre än någon som beter sig sådär. I en relation ska man bry sig om, lyssna på och respektera varandra. Denhär killen verkar bara bry sig om sig själv, kallar dig hemska saker och hotar med att göra slut. Så beter man sig inte mot någon! Mitt råd till dig är att lämna honom innan han bryter ner dig ännu mer. För han kommer inte att ändras utan troligen bara bli värre. Du är värd mer än så.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

lekandur
2013-11-04 00:38
#5

Vi har varit tillsammans i 3 år 21 november. Men vi tog en paus under en månad den här sommaren.

Vi båda är 18 år. Jag kan tänka mig att situationen blir bättre om vi inte skulle bo hemma utan ha ett eget ställe.
Han är hur gullig som helst i alla andra avseenden men när det kommer till sex så blir han hel knäpp.

Men det känns som om han är någon sorts sexmissbrukare och jag vill lixom lägga fram det snyggt för honom så att han förstår men mina ord verkar inte på honom.

Where you invest your love
you invest your life 

Sevgi
2013-11-04 00:45
#6

#5 När ni tog en paus, hade sexlivet någonting med det att göra då?

Jag vill inte säga åt dig att göra slut för jag förstår att det är svårt, även om jag tycker att en sån kille som hotar dig med att göra slut pga sexet inte är någon att ha.

Om dina föräldrar nu inte var med i bilden, och ni hade ett eget ställe, skulle ändå vilja ha sex så ofta som han begärde av dig?
Jag tänker på urinvägsinfektionerna. Funkar det inte med kondom som skyddar med baciller? Om ni inte vill ha det varje gång, så kanske vara ibland? Eller tillfredsställa honom på något annan sätt? Försök komma fram till någon lösning som inte är vaginalt sex?

Annons:
lekandur
2013-11-04 00:53
#7

Nej, han kände sig kvävd och fick panik över att bara ha varit med en tjej i sitt liv (mig) 

Det känns som om vi hade haft ett eget ställe så skulle det vara enklare helt enkelt. Att den ständiga pressen inte skulle finnas där.
Sen så kanske jag skulle kunna klara att ha sex 3-4 gånger i veckan men jag är så fruktansvärt paranoid över att få ont. Det skadar ju lixom bara mig och inte honom när han är där nöjd och belåten.

Jo, det är ju en lösning! :) Men oftast så när det blir sexstämning så får han omkull mig ändå så att säga. Jag tycker ju om sex men grejen är att jag kan vara avhållsam om han inte pressar mig på sex.

Sen vill jag ju inte göra honom besviken heller!

Where you invest your love
you invest your life 

Sevgi
2013-11-04 01:02
#8

#7 Klart att man inte vill göra sin partner besviken, det vill ju ingen! Men samtidigt måste han ha hänsyn till dig också ju!

Du får väl helt enkelt vara bestämd med att "Den här gången blir det inte vaginalt!" även om du också har lust, det kanske inte alltid funkar men ibland? Finns väl massor av alternativ man kan göra, testa på lite olika saker så kanske han tycker det blir mer spännande också?

Har du kanske testat med att VISA att du har ont under akten, men ansiktsuttryck eller ett "aj" så han kanske förstår att det faktiskt inte är skönt alla gånger? :/ Kanske får sig en funderade då utan att det blir ett bråk eller tjaffs.

lekandur
2013-11-04 01:13
#9

Jag ska pröva att visa att det faktiskt gör ont och att det inte är skönt och kanske pröva att använda handen istället!

Tack så hemskt mycket för åsikterna!! Verkligen det värmer något enormt att man kan få tips av en person man inte känner klockan 01:00 på natten. ❤️

Kramar!

Where you invest your love
you invest your life 

Sevgi
2013-11-04 01:47
#10

#9 klart man hjälper till, man ska inte behöva må dåligt och sex sk vara skönt! Kolla upp lite olika sexställnigar osv också och våga testa också, kan bli skoj för er båda! Säg gärna till hur det går sen, hoppas att det blir bättre!

OlgaMaria
2013-11-04 12:48
#11

Först lite tips för underlivshälsan :)

1. Drick 2-3 msk äppelcidervinäger i ett stort glas vatten morgon och kväll. Botar urinvägsinfektion. Om du inte har akuta besvär kan du dricka 1 gång om dagen för att underhålla.

2. Dränk en liten ren handduk med kamomillte och lägg mot underlivet och ha det där ett tag. Det dödar bakterier och svamp och är läkande.

3. Ät minst 1 msk kokosolja per dag. Bra för dina slemhinnor, motverkar torrhet. Plus att det är läkande och antibakteriellt. 

4. Ta D-vitamintillskott. Det boostar ditt immunförsvar.

Killar har sin sexuella peak före 20 års ålder (kvinnor har sin efter 30 år). De är lite sexgalna i den åldern helt enkelt. Det är pga hormonerna som är i fullvarv. Och hormonerna tar ju liksom över. Det är som när man svälter och bara måste få mat, då skiter man i det mesta andra. Sen kan man ju tycka att killarna kunde behärska sig lite. Men det är inte så att han inte bryr sig om dig eller inte ser andra saker i er relation (tror jag). Det är bara testosteronet som tar över ibland. Det lugnar sig med åren (om ni nu kommer vara tillsammans så länge).

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

idaaforsling
2013-11-04 13:12
#12

Jag sitter i en likande situation, fast med ombytta roller.

Jag är 23 år och min sambo 27 år. Vi har varit tillsammans i ca 2½ år. Jag har alltid haft ett otroligt stort sexbehov, men han är helt tvärt om. Det har nu på slutet kommit fram att han har alltid varit så, han har inget stort sexsug helt enkelt. Vi har sex i snitt 1 gång i veckan, vilket för min del känns som väldigt lite. Vi har pratat om det här, då jag ofta känner mig frustrerad av våra olika behov. Det är extremt jobbigt.

Jag älskar min sambo otroligt mycket men funderar ändå ibland på om det verkligen kommer funka att ha det så här "för alltid". Att gå omkring å var frustrerad osv. Men jag ska då tillägga att det är inte bara den sexuella biten på så sätt som gör att jag känner så utan de är att han inte har så stora behov över huvud taget. Han är inte så mycket för att mysa, visa känslor osv. Det är t.ex sällan han "spanar in mig", vare sig jag klär av mig framför honom eller ligger i soffan i bara trosor ect.

Vi har som sagt pratat om det här och båda vet var den andre står. Jag skulle aldrig tvinga honom till någonting som han inte vill, det är bara fel! Däremot är det faktiskt inte alltid man kan vara tillsammans trots att känslorna finns där, man kanske bara inte funkar tillsammans. (detta kan ju vara av många anledningar och inte bara sexuella).

vallhund
2013-11-04 13:47
#13

#11 Äppelcidervinäger botar inte infektioner, inte heller kamomillte. de flesta oljor är smörjande, men antibakteriella?

Du kan väl begränsa dina ovetenskapliga o rent av farliga råd till dina egna sajter?

Ditt påstående om att tonåriga killar skulle vara sexgalningar säger mer om dig än om unga män.

🤮

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Annons:
Honestyisdead
2013-11-04 14:17
#14

TS; jag hade gjort slut med en kille som hotar med att göra slut för att hitta någon annan som vill ha sex oftare, speciellt eftersom han vet att du får infektioner! Han är uppenbarligen inte redo för ett förhållande och låter väldigt omogen. Han tänker uppenbarligen inte på dig utan bara på sig själv.

"Killar har sin sexuella peak före 20 års ålder (kvinnor har sin efter 30 år). De är lite sexgalna i den åldern helt enkelt. Det är pga hormonerna som är i fullvarv. Och hormonerna tar ju liksom över. Det är som när man svälter och bara måste få mat, då skiter man i det mesta andra. Sen kan man ju tycka att killarna kunde behärska sig lite. Men det är inte så att han inte bryr sig om dig eller inte ser andra saker i er relation (tror jag). Det är bara testosteronet som tar över ibland. Det lugnar sig med åren (om ni nu kommer vara tillsammans så länge). "

Ursäkta mig, men killar i den åldern kan faktiskt TÄNKA! De flesta i alla fall. De kan också känna medlidande och förstå om deras partner mår dåligt. Behärska sig kan de allra flesta också göra.

Jag hade en partner som var sexgalning. Han var närmare 30 år då.
Så är man sexmissbrukare är man det oavsett ålder. Att skylla på testosteron är bara löjligt. Det handlar bara om att just HAN är omogen och tänker på sig själv, inte om vilken åplder han är i.

ChristineL
2013-11-04 14:54
#15

Det är ju snarare han som är onormal som inte kan acceptera ett nej. Dumpa idioten!

lekandur
2013-11-04 16:00
#16

#11 Jag äter mycket C-vitaminer och när det är som värst dricker jag ren citron som försurar kisset så att bakterierna har svårt att sätta sig.
Mycket vätske drivande också som gör att jag kissar ut bakterierna.

Tranbärskapslar tar jag också då det hjälper mina slemhinnor!
Så på den biten har jag ganska mycket erfarenhet. Kanske lite väl mycket för min smak!

Det här är inte första gången de här diskussionerna dyker upp. Utan det här är första gången jag känner att jag kan diskutera och få råd av andra. 

Han lixom ger mig pikar om att alla vill ha en kille som vill ha mycket sex och nästan omyndigförklarar mig genom att säga att det är efterblivna personer som inte vet hur man gör, inkompetenta och gamla personer som inte har sex och att det är fel på mig.

Where you invest your love
you invest your life 

Honestyisdead
2013-11-04 16:12
#17

16 han visar noll respekt mot dig. Ta ibte det mer!

vallhund
2013-11-04 16:51
#18

#16

Dumpa, du är värd mer än så! Det finns bra killar i världen, nöj dig inte med ett sånt missfoster.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

lekandur
2013-11-04 18:29
#19

#18 Även om han har fått någon konstig snedtändning så tar jag illa vid mig och blir rätt upprörd när du kallar honom missfoster.

Inte okej!

Where you invest your love
you invest your life 

Lamina
2013-11-04 18:35
#20

#18 Och du anser dig bättre än TS pojkvän? När du säger sådär?

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Annons:
Winta
2013-11-04 19:00
#21

Han respekterar inte dig och han kommer inte att sluta med att pika dig och säga såna saker som sårar dig. Mest bara sex för honom… Var är kärlek och respekten? Det verkar inte finnas där.. 

Du är värd en annan bättre kille som respekterar och förstår dig..

vallhund
2013-11-04 19:02
#22

#19  Det han utsätter dig för har knappast med någon snedtändning att göra.

#20 På vilket sätt anser du att jag ger uttryck för att anse mig bättre än TS pojkvän?

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

lekandur
2013-11-04 19:29
#23

#22 Nu tycker jag att du går över gränsen faktiskt!!
Han har ALDRIG tvingat sig på mig. Aldrig. Kanske kan låta så när jag skriver men det har inte varit med mening. Även om jag sliter mitt hår i frustration när han är såhär bäng så är han fortfarande min pojkvän och min kärlek. 
Inte en okej attityd tycker jag.

Where you invest your love
you invest your life 

vallhund
2013-11-04 20:01
#24

#23 Men du tycker att hans attityd är helt OK? Dvs knulla med dig trots att han vet att det ger dig problem med mer eller mindre kroniska urinvägsinfektioner, samt att han vet att du inte vill så ofta?

Kärlek bygger på ömsesidig respekt, han visar dig ingen respekt, han utnyttjar dig. Har du testats för STD?

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Winta
2013-11-04 20:06
#25

Hmm, verkar som nr 22 tagits bort? Vet ej om det är riktat till mig eller den andra som skrev på nr 22?

lekandur
2013-11-04 20:24
#26

#24 Nej jag tycker inte att hans attityd är okej, verkligen inte. Men du som utomstående har ingen rätt att prata så där. Han är väldigt förstående i alla andra situationer förutom det här med sex. Nu målas han upp som världens skurk då jag vinklade det ur mitt perspektiv när jag var som ledsnast. 
Jag kommer inte göra slut med honom, inte det rådet jag sökte. Jag fick väldigt fina svar av Sevgi som jag tänker försöka med.

Och jag hoppas att du tänker till innan du skriver att personer är missfoster. Han är som min familj och jag tror inte att du skulle uppskatta att jag kommer och berättar vilka freak din familj är, hur arg och ledsen du än är på dem!

Trevlig kväll!

Where you invest your love
you invest your life 

lekandur
2013-11-04 20:31
#27

#25 nr 22 är borttaget då hen skrev att min pojkvän i princip våldtar mig, vilket jag absolut inte håller med om!! 
Så det var inte riktat till dig !)

 Vet inte om Vallhund tog bort det inlägget själv när hen insåg vad hen skivit!

Where you invest your love
you invest your life 

Annons:
vallhund
2013-11-04 20:50
#28

#26 Självklart har jag rätt att skriva vad jag vill så länge jag inte bryter mot någon lag eller iFokus Skrivregler. Ställer man frågor på ett forum så kan man inte räkna med att bara få svar som man gillar.

Jag tänker innan jag svarar, dvs det är ytterst sällan jag tar bort saker jag skrivit själv. Att andra använder sig av anmälningsknappen när någon åsikt inte gillas men som inte bryter mot reglerna förekommer  tyvärr.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Lamina
2013-11-04 20:56
#29

#22 Har jag sagt det? Jag frågade om du gör det. Du verkar sannerligen tycka det så som du skriver om honom. #28 Som värd och Medarbetare på ett flertal sajter borde du veta att personliga påhopp är emot iFokus Skrivregler.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

lekandur
2013-11-04 21:00
#30

#28 Jag tänker inte diskutera med dig då jag tycker att du har lagt dig på mellanstadie nivå "Fritt land, jag säger/gör som jag vill BARA för att jag kan" Jag sökte inte medhåll, jag sökte en objektiv syn på det hela. Behandla andra som du själv vill bli behandlad!

                                           * * *

Jag har för övrigt fått fin respons och en mer objektiv syn från andra och tråden kan låsas då jag inte har något mer att tillägga :)

Kramar!!

Where you invest your love
you invest your life 

vallhund
2013-11-04 21:09
#31

#29 Om du eller någon annan anser att jag eller någon annan ägnar sig åt personliga påhopp så bör man anmäla det, o vara beredd på att försvara sina åsikter med fakta.

#27 Du kanske skall ta det lugnt med att anklaga mig för saker som jag inte skrivit innan du är säker på att inlägget återpubliceras eftersom det inte bröt mot några regler.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

lekandur
2013-11-04 21:18
#32

#31 Jo det var i det inlägget du skrev att han våldför sig på mig annars skulle jag ju inte reagera så stark och svara emot?! Jag vet inte hur du gjrode kanske redigerade inlägget?

Men för allas trevnad så kan du ju bara lixom "walk away" du är ju inte direkt uppskattad i inlägget så avsluta allt på en vuxen nivå.

Tråden har haft sitt syfte.

Kramar på er alla fina där ute!

Where you invest your love
you invest your life 

Lamina
2013-11-04 21:25
#33

#31 Varför tror du inlägget försvann? Och jag står för mina åsikter.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

vallhund
2013-11-04 21:50
#34

Inlägget är tbx eftersom det inte bröt mot någon regel. Så alla kan läsa det i sin ursprungliga form. Att okynnesanmäla inlägg man inte gillar o påstå saker om innehållet som inte stämmer med verkligheten brukar bita en själv i svansen.

Jag skriver inte saker för att jag kan, jag skriver för att jag tror mig ha något att tillföra.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Annons:
lekandur
2013-11-04 21:58
#35

Jo, ditt inlägg är redigerat och jag hade så gärna velat print screenat som bevis men det var ju någon mer som såg inlägget och anmälde så jag är inte ute och cycklar!

Då ska jag gladeligen berätta för dig att du stjälpte 100x mer än du hjälpte eller tillförde

Where you invest your love
you invest your life 

Honestyisdead
2013-11-04 22:01
#36

Vallhund ditt inlägg är visst redigerat!
Jag personligen var inne och tog bort den första delen då det var opassande.

Låter nu tråden på TS begäran.

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: