Annons:
Etikettkriser
Läst 3158 ggr
emeliiiiieee
2014-01-26 02:45

Vad ska jag göra?

Vet inte riktigt vad jag ska göra för att må bättre..

Har dejtat en kille i lite mer än 1 månad. Allt kändes skitbra och jag kan säga att jag började gilla honom. Första killen efter ett långt förhållande. Sen igår kom bakslaget,, han sa det rätt ut "Du är alldeles för ful för mig".. Nu har jag gråtit konstant sen igår.. Hur kul är det att höra nått sånt liksom?

Känner mig alldeles matt och tom :/ Hur får jag detta att gå över? Vill inte direkt känna såhär.

Annons:
silversol35
2014-01-26 06:04
#1

Men vad är detta för en idiot???? 😡 Jag vet att det inte känns så nu, men du kommer förmodligen att vara glad att du blev av med honom. Om man säger så till någon är man själv ganska "ful" inuti. Styrkekram.

OlgaMaria
2014-01-26 07:49
#2

#1 Bra sagt!!

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Gur4m1
2014-01-26 08:14
#3

haha….OH herreguuuuud! vilket jäkla stolpskott du har råkat på :/ Förstår att du gråtit och att det känns hemskt! Men du, låt inte hans idiotiska ord såra dig!!

Jag dejtade en kille i 6 månader…innan idioten kläcker ur sig "Du är annorlunda från tjejerna jag brukar dejta " "Jasså" Å jag tänker att ja, ha har äntligen träffat en "riktig kvinna" (Då hans ex hade bedragit hoom och varit otroligt krävande enligt hans egen utsago) ;) haha..

"Ja….jag brukar dejta snyggare tjejer, du vet,,,"

Det roliga i berättelsen är iallafall att det slutar med att jag är den som gör slut…Efter det har jag varit med män som avgudat både mig som person och mig rent fysiskt. Att en man inte "finner en attraktiv" är inte världens undergång.

Jag är inte ful, jag är däremot inte heller en fotomodell eller någon som lägger ner mer än 30 minuter på min makeup och sådär, varje dag. Killen i fråga var inte heller så värst speciell i ärlighetens namn. Men jag var för snäll för att säga "Normalt brukar jag dejta killar med större kuk än dig…men du vet, jag gillade ditt leende ;) "

En del är idioter, smidiga som kylskåp och egoistiska. Sen får man inte glömma att folk har olika smak. Han, mitt ex, tyckte en moell var jättesnygg (Med gigantiska hästtänder- och sönderblinderat hår- hon var INTE snygg i min bok- men säkert jättetrevlig!).

Förstår att det känns förjävligt när man själv börjat få känslor och personen sedan beter sig såhär ruttet och osmidigt, även om jag på någon nivå imponeras av hans uppriktighet (eller hur korkad och oempatisk man kan vara).

Låte detta inte slå ner över dig som sagt. Du var snygg/söt nog att locka hans intresse till att börja med. Och som #1 säger det. Du måste dessutom vara väldigt trevlig och så i vörigt när han "offrat sig" och dejtat någon "så ful" i en månad. Killen är en idiot. Att säga så till någon, och om man dessutom klickar i övrigt och det verkar ha flutit på bra- så är man nog ganska ytlig och självisk och det här är nog en kille du ska vara glad att du slapp. Visst ska där finnas attraktion, men…ja….jösses.

Kort sammanfattat. ta inte åt dig. Det finns folk där ute där du kommer vara det finaste i deras liv.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Anna4077
2014-01-26 12:36
#4

Dumpa! Som tidigare säger måste det ju vara något med dig han gillar. Men gillar du en personer som säger så till folk? Finns så mycket trevliga och snälla människor där ute. Snygga och trevliga killar som kommer att älska hur du ser ut och vem du är. Leta efter en sån.

Anna och taxen Max

erspers
2014-01-26 18:05
#5

Har du inte gjort slut med honom så gör det omgående !! ..konstigt vilka idioter det finns ?? !! ..så där säger man ju inte om man är riktigt funtad … det måste vara stora fel på honom helt klart..

S

Honestyisdead
2014-01-26 19:27
#6

Jag hoppas killen som sa det är väldigt ung så man kan skylla på omogenhet. För det där yttrar ingen mogen människa. Hade han tyckt du var ful hade han ju inte dejtat dig från början. Hoppas som dom andra att ni inte träffas mer.

Annons:
emeliiiiieee
2014-01-26 22:45
#7

Tror tyvärr inte att man kan skylla på omognad då han är uppåt 30. 

Han skrev idag och ville träffas men jag tänker inte träffa någon som beter sig på det viset mot mig. Han är nu historia och jag hoppas att jag träffar någon som är bättre :)

[Olärd]
2014-01-26 23:04
#8

Vilken jävla idiot… "du är för ful för mig" ytlighet så det skriker om det - äckligt!

Anna4077
2014-01-27 00:57
#9

Bra. Stå på dig! Man ska aldrig få någon att tro att det är ok att säga sånt till dig. Du kan göra mycket bättre!

Anna och taxen Max

kulanturbo
2014-01-27 01:47
#10

Vilken idiot. Hoppas du har dumpat honom. Så omoget! Sådant ska du inte ta. Du är värd en kille som bryr sig om dig. I ett sådant förhållande mår man aldrig bra. Ens kille ska få en att må bra och känna sig vacker. Absolut inte säga något i den stilen.

[tralala Livi]
2014-01-27 11:24
#11

vilket pucko, hört sånt också…

skit i han :) då kommer han fatta vad han förlorade <3 :)

[GrandPa]
2014-01-27 11:30
#12

Nej men usch, jag kan garantera att han har fel. 
I mina ögon är det han som är ful, en sådan ordäglig människa ska du vara glad över att du blev av med, och du borde inte ta åt dig av vad han säger eftersom han är en idiot. 
Och att gå runt och bete sig så där kommer bara straffa honom i längden, och medans du som har varit med om den här erfarenheten istället kan lära dig av den och blir både klokare och en bättre människa. 

Jag tror på karma så han kommer förmodligen få äta upp de orden förr eller senare.

emeliiiiieee
2014-01-28 00:53
#13

Han fortsätter höra av sig om att ses trots att jag ju "var för ful för han" :/ Har sagt att jag inte vill ha kontakt mer så hur ska jag göra?

Annons:
Anna4077
2014-01-28 01:46
#14

Ignorera honom. Och se det som "hämnd" uppenbarligen är han intresserad och drivs till vansinne av att du avvisat honom. Antingen ignorera. Han tröttnar snart eller säg till på skarpen.

Anna och taxen Max

Roamer
2014-01-28 08:16
#15

Tyvärr vanligt att män använder sådana kommentarer för att trycka ner Kvinnor, som vanligen är känsligare för hur de ser ut än män, för att kunna kontrollera dem bättre. Det brukar sluta med att hon känner sig så ful att hon inte vågar ens prata med andra män och undviker sociala sammanhang, vilket är precis vad dessa, och jag tvekar att använda ordet här då det är fel, män vill. 

Oavsett vad du känner så gå vidare för det kommer bara sluta med hjärtekross för din del om du tar det vidare.

[VampireGirlElvira]
2014-01-28 10:46
#16

Jag känner inte dig, men du är en helt underbar person. Han är en riktig skit som säger så där till dig. Du ska inte ta sån skit från honom. Dumpa killen, så mår du bättre. Styrkekramar till dig!!! Hoppas att du mår bättre.

Aleya
2014-01-31 15:07
#17

Oh herre… Skit i han.

Du kan inte rå på idioter. Var sarkastisk och fråga han varför han fortsätter skriva om du nu var för ful för han. Har han inget bättre för sig.

Sätt hårt mot hårt om än du känner att det gör ont.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

jfslkfj5
2014-04-19 22:11
#18

Inte så…men jag har varit med om liknande saker innan…omogna män. Men i de flesta hand har jag kommit på i efterhand att jag gjort saker innan som har fått dem att få lite sårad manlig stolthet… Till exempel om man har avvisat en kille man inte varit intresserad av har de kläckt ur sig- äh du är ändå för ful för mig, jag ville bara ha ett ligg o liknande för att bevara sitt ego. Eller för att man inte visar tillräckligt intresse:du väldigt blyg av dig? är du lesbisk eller oskuld? 

Inte så…men jag har svårt att föreställa mig att han tycker du är för ful för honom när han gått ut med dig en månad. Kanske handlar det om att av någon anledning vill upprätthålla sitt ego? Känner ju inte honom eller en situation, det är en tanke bara. För det har hänt mig många gånger..

I annat fall är han ju bara skitkonstig, vem kläcker ur sig något sådant efter en månad, utan anledning? Kansker svider nu men i längden är han ju inget att ha!

Winta
2014-04-19 23:56
#19

Vilken idiot…. som bara säger sånt efter när man lärt känna en period. Har han ingen skam i kroppen att såra någon för utseende? Tråkigt med såna personer och kunde ju ge de sårade mer dålig självtroende osv..

Inget värt att satsa på. En vacker dag så dyker det upp en annan som såg dig som du var och med kärlek.

Hoppas du mår bättre snart..

emeliiiiieee
2014-04-20 14:51
#20

Tack för alla era fina svar! Har nu träffat en kille som gillar mig för den jag är, mitt utseénde och mina brister. Känns skitbra :)

Annons:
Upp till toppen
Annons: