Annons:
Etikettkriser
Läst 4150 ggr
lmea
2014-03-09 16:18

Jag håller på att bli galen..

Hej! Jag träffade en kille i juli 2013 och vi höll ihop till slutet av januari. Jag är 21 och han 28. Han hade inte utvecklat känslor och det hade jag. Trots detta hade jag fått träffa hans familj och vänner och sådär, så det kom ju såklart som en chock.

Han sa att han skulle kunna fortsätta träffas i evigheter, men han kunde ju inte ge mig det jag ville ha. Så det var jag som avslutade det, för mitt eget bästa. Nu har vi inte hörts av sedan vi träffades och bröt upp, vilket är ca 5, 6 veckor.

Första två veckorna var jag väldigt låg men tillslut så ryckte jag upp mig. Klippte all kontakt (tog bort nummer, facebook, instagram för att inte påminnas). Trots detta har han kvar mig på instagram och har gillat några av mina bilder, vilket är såklart konstigt och jobbigt.

Efter ett tag började jag regga mig på Happy Pancake, bara på skoj och för att se att det finns flera liksom, inte för att hitta någon rebound. Har även hunnit träffa 2 stycken om det inte klickade alls med. Tänkte bara på mitt ex. Senaste veckan har det ballat ur. Det har nästan blivit ett beroende och ett frekvent sökande efter ett "offer".

Jag är verkligen körd i botten och vet inte hur jag ska ta mig upp och bli hel igen. Tränar, pluggar om dagarna, träffar vänner och försöker ha ett normalt liv. Men jag känner mig halv. Det enda jag vill göra är att åka hem till mitt ex och kramas.

Igår ballade jag ur totalt, registrerade mig på Badoo och har fått kontakt med flera stycken killar. Nu har det gått så långt att jag är påväg att ha sex med en kille som har tjej. Vilket är så sjukt, för det går ju emot mina principer i vanliga fall. Otrohet är det värsta som finns.

Tappat allt jävla omdöme och självrespekt man kan ha. Det här är inte jag. Jag är en fin tjej, ligger inte runt, blev av med oskulden  när jag var 18 och haft 5 sexpartners under den tiden. Så verkligen ingen slampa. Jag håller på att bli galen och jag skäms. Vill inte att mitt ex ska "vinna" jag ska ju må bra och hitta någon som förtjänar mig. Hjälp?!

Annons:
LosGinos
2014-03-09 16:27
#1

Been there. Vet hur jobbigt det är,och tyvärr har jag inget vettigt svar att ge dig. Bara att det är jobbigt, men att fortsätta kämpa är det som gör att du tillslut kommer vinna. 

Jag känner likadant som dig, många gånger. Jag själv har inte hittat en lösning på mitt problem, vem vet. Kanske ska vi slå våra kloka huvuden ihop och så tänds en glödllampa över våra huvuden och vi kommer på en smart lösning!

Sajtvärd för Sport iFokus & Datorspel iFokus & Inget iFokus.
SM-Guld: 1965, 2003, 2005, 2016 & 2019 CHL: 2016, 2017, 2019 & 2020
Med vänlig hälsning Brian

lmea
2014-03-09 17:27
#2

Alla säger att det handlar om tid, men hur lång tid ska det ta egentligen. Känner mig dömd och begravd.

LosGinos
2014-03-09 17:28
#3

För mig har det gått över 2 år. Det är olika från person till person. Det finns ingen som kan säga hur lång tid det kommer att ta!

Sajtvärd för Sport iFokus & Datorspel iFokus & Inget iFokus.
SM-Guld: 1965, 2003, 2005, 2016 & 2019 CHL: 2016, 2017, 2019 & 2020
Med vänlig hälsning Brian

[rosetten]
2014-03-09 19:00
#4

Försök ta det lugnt och ge det lite mer tid. Det har inte gått så lång tid ännu, så jag kan förstå att du fortfarande tänker på ditt ex när du träffat nya killar.

Träffa nya killar, men skynda långsamt och låt dig läka. Gör inget du inte står för, även om du mår dåligt just nu, så är det ett val du gör. Gör saker du tycker om och pyssla om dig själv.

Sarah
2014-03-10 11:29
#5

Först, det finns inget som heter slampa, vill man ligga runt så ska man göra det. Det är roligt. 

Men om du för tillfället använder sex destruktivt, då är det dags att bromsa. Du är kanske inte helt redo att träffa andra nu. Jag har gjort liknande som du när jag varit singel, men då har jag velat det och jag har stått för allt. Jag ville ligga runt och hade skitkul. Men det låter inte som att det här är det du vill. Bromsa bromsa bromsa, ta bort dig själv från dejtingsidor, tillåt dig själv att ha ont och ta bort instagram så att du slipper se exet där.

Gur4m1
2014-03-10 22:03
#6

du är en "fin tjej" för du är ingen slampa men du överväger att ha sex med en annan tjejs pojkvän (som iofs inte är ditt problem- det är killen som är en slampa i det fallet). Kanske cut your self some slack (och uppenbart andra då du tycker att du är en "fin tjej" för att du hålltihop låren något år längre än medeltjejen och haft mycket färre sexpartner än t.ex mig- men också många fler än en tjej jag skulle kalla för "fin" då jag känner många som bara haft 2-3 st innan de mött deras, idag, äkta hälft. Så vad är det som gör dig så jävla fin? ;)
Så fin att du inte kan unna dig att "knulla runt?"

Men nej, de tär ingen bra idé att ha sex med någon som är upptagen då det mest verkar handla om att du inte vill vara ensam, fylla tomrummet som blir nu när det är slut med ditt ex. Men känn inte att antalet sexpartner påverkar hur fin du är. Du är lika fin, tio sexpartners senare. 

Jag skulle tipsa om att mer frekvent onanera om det är just sex du är ute efter i den grad att du lätt kastar dina värderingar överbord när ett "offer" dyker upp  på radarn. Finns fler killar där ute, som är singlar.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Annons:
Sarah
2014-03-10 22:11
#7

Ja uttrycket "fin tjej" är ett skituttryck som bara skuldbelägger och lägger kedjor på tjejer. Jag är asfin, trots alla killar som fått tillträde :)

Sarah
2014-03-10 22:13
#8

#6 tror inte att det är just sex man är ute efter då man gör ngt destruktivt som man egentligen inte vill, det handlar bara om bekräftelse. Då hjälper inte onani så mycket :)

[::Vera::]
2014-03-10 22:50
#9

Om du tror att ditt ex har "vunnit" något för att du medverkar till att förstöra andras förhållanden, så har du fel. Förstår inte hur du kan tro att ditt ex vinner något på att du idag mår dåligt. Både du och dit ex förtjänar att må bra, och uppenbarligen så mådde han inte bra ihop med dig. Ensamhet, sorg, förvirring och saknad fråntar dig tyvärr inte ditt ansvar, för dig själv och det du gör mot andra.

Att ha sex med en upptagen kille är en sak. Men jag tycker inte ens att det är ok att "knulla runt" för kul eller för att bota sin saknad/ensamhet för stunden, när man ser på sina kk som offer, som du skriver.

Att ta dig upp…Ja du..Acceptera att det inte blev som du hade tänkt dig och ville, var ledsen för dig själv en period, gör saker som inte får dig att skämmas över dig själv. Se på och var mot andra som du själv vill bli sedd och behandlad. Tänk igenom vad respekt innebär.

Måste du ha sex så var med någon som är ledig!

Gur4m1
2014-03-11 05:46
#10

#8 ah jag utgick från att det kan ju bero på vad som helst. Jag brukar bli apkåt när jag blir singel och då försämras mitt omdöme också ;) Jag är redo att ligga med killar jag normalt inte skulle vilja ligga med, menar jag. Så om det är på grund av ren, skär längtan efter sex så får hon investera i bättre sexredskap och fixa på egen hand om hon inte vill ge efter för män som hon känslomässigt inte tycker är "lämpliga" för henne.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Xristina
2014-03-11 11:04
#11

Så som en del andra här känner jag nästan att jag inte lever upp till din standard av vad en "fin tjej" är… Det känns som att du sitter på en jäkligt hög häst.

Och att du är på väg att ha sex med en kille som har flickvän kan du inte skylla på ditt ex. Ditt destruktiva beteende är helt och hållet ditt eget.

Och vadå hur lång tid ska det ta? Det har gått lite mer än en månad, låt det ta ännu längre.

Sen tycker jag att du gott kan blockera ditt ex, så att han inte går in och gillar dina bilder osv, skit i om det sårar honom. Du mår inte bra av att han gör det, så se till att han inte har möjligheten.

[Devya]
2014-03-11 12:38
#12

Wow, då måste jag vara en ängel som har bara legat med två killar i hela mitt liv och jag är snart 28 år gammal…

Men nej, det är inte så det fungerar. Då man mår bra och är stolt över sig själv - då är man en "fin tjej", oberoende vad andra tycker och tänker om en.

Ta inga förhastade beslut som kan få dig att må dåligt. Du bryter bara ner dig själv då. Jag har gjort många dåliga beslut i mitt liv som har fått mig att må så dåligt. För en gångs skull i mitt liv har jag börjat ta itu med mitt liv och göra beslut som jag känner att jag mår bra av på lång sikt. Visst, jag kommer säkert att begå något misstag på vägen men det är bara att kravla sig upp igen isåfall.

Ligg med vem du vill bara du ser till att du mår bra och inte ångrar dig sen. Försök tänka på vem du vill vara - hur du vill vara. Jag skulle gissa på att du vill må bra så då kanske det lönar sig att ta den vägen istället.

skum-tomte
2014-03-25 10:21
#13

Haha förlåt men det märks ju att ingen här har varit i den här situationen själva… 

Hur mår du nu TS? Fått någon rätsida på att? :)

Annons:
[Rumpstek]
2014-03-25 11:55
#14

#13 Vilken situation menar du då? Att man vill ha någon som inte vill ha en själv?

skum-tomte
2014-03-25 16:47
#15

#14 Nu förstår jag inte, har du inte läst hela första inlägget?

Ska jag behöva vara så specifik så syftar jag lite mer på att få verkar veta hur det känns att bete sig så pass destruktivt och ha så destruktiva och snedvridna tankar som TS har utan att själv kunna kontrollera sig trots att man är medveten om vad man håller på med.

Tror de flesta har varit med om olycklig kärlek faktiskt men det finns mer eller mindre jobbiga situationer även inom den kategorin. ^^

Gur4m1
2014-03-26 16:45
#16

#13varit i liknande situationer och värre så förstår inte varför du säger så baserat på att folk hanterar saker olika?

Jag har varit i ganska exakt likadan situation som TS, det gör mig inte till en expert på att ge råd om hur hon ska lösa det. Destruktiva beteendne behöver man nog lite mer hjälp än några kommentarer på ett forum och jag själv har inga bra råd mot det. En del saker måste man komma till insikt själv. Men att hoppa på alla som svarat i tråden som att vi bara sitter och låtsas vara förståsigpåare …mjeh. Uncalled for. Okej att du inte håller med…men. jao.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

[Forest]
2014-03-26 22:43
#17

Hur man hanterar det hela är olika jag tror även på att man utvecklar sig med åldern ung o olyckligt kär får än att göra kanske dumma saker som man sen ångrar. Jag ger rådet till Ts att ge det tid du är ännu i första fasen sen kan man gå o prata med ett proffs för slippa göra sånt man kanske ångrar sig samt lär sig känna sig bättre.

lmea
2014-04-03 20:00
#18

#13 hej, nej jag har lagt ner delen att ligga med en upptagen kille så det kan ni sluta diskutera om. det är jobbigt i perioder och mitt ex ignorerar mig. jag blockerade han på både instagram och facebook för ett tag sedan. men igår fick jag någon impuls och ville bara veta hur det var med honom. nu står jag är iggad och helt utan svar. 

"jag bryr mig så mycket om dig.. vi får väl bara låta tiden gå, höras och känna efter. jag kommer ju inte försvinna, jag kommer ju bo kvar här"…det sa han sista gången vi sågs och nu svarar han inte på sms ens.

PennyScarlett
2014-04-03 21:17
#19

Skum-tomte, din kommentar var förvånansvärt onödig. Vad vet du om alla här? Det är väldigt intressant att du med hjälp av folks inlägg kan utläsa att de aldrig har varit i liknande, jobbiga situationer. Att du förminskar personer som har tagit sin tid och energi till att komponera ihop ett svar till TS med syftet att hjälpa, tycker i vart fall jag är väldigt omoget. TS har fått bra och fina råd från

Vi gör alla så gott vi kan utifrån våran kunskap och erfarenheter

PennyScarlett
2014-04-03 21:20
#20

Personer som bryr sig som inte hade behövt göra det. Vi kanske alla sitter bakom en skärm, men var snäll och utgå från att alla här menar väl och ha ödmjukhet och respekt som nyckelord framöver när du skriver så att vi alla kan få fortsätta att känna oss välkomna och uppskattade här på relationer.

Vi gör alla så gott vi kan utifrån våran kunskap och erfarenheter

Annons:
skum-tomte
2014-04-23 19:38
#21

Ber så hemskt mycket om ursäkt om jag har fått dig att känna dig ovälkommen PennyScarlett, menade egentligen ingenting illa med mitt inlägg och jag tycker absolut inte att ditt sätt att kontra är nämnvärt mycket bättre..? Om du utgår från att jag också menar väl (vilket jag faktiskt allt som oftast gör) skulle man väl kunna anse att du just "förminskade" mig också?

Aja, som sagt, menade inget illa men jag förstår om det kanske tolkades så när jag läser det igen och ber om ursäkt till alla som tog åt sig. (?) Blev väl lite väl inne i min egen skalle efter att ha läst hela diskussionen 🤦‍♂️

Denna kommentar har tagits bort.
Upp till toppen
Annons: