Annons:
Etikettförhållande
Läst 20656 ggr
Malinkaa
2014-04-12 20:06

Normalt att fantisera om andra i ett förhållande?

Har precis blivit utkastad och dumpad av killen jag älskar pga att jag erkände att jag haft sexfantasier om andra personer.. förstår att han är jättesårad osv, men jag skulle ALDRIG vara otrogen i verkligheten eller ens flörta med någon. 

Är det normalt att fantisera om andra trots att man är kär? Hur har ni det som är i förhållanden? Är det fel?

Håller på att dö just nu..

Snälla, tacksam för svar!

Annons:
[HidingIsCold]
2014-04-12 20:08
#1

det är förmodligen normalt

viktoria91
2014-04-12 20:09
#2

Helt normalt! Fantasier är fantasier! Norman Redus i The Walking Dead, dräggel!😍

Malinkaa
2014-04-12 20:12
#3

Försökte säga det till honom.. men han blev helt galen verkligen! :( Fan känner att jag förstört allt nu verkligen, älskar verkligen denhär killen.

Han lugnade ner sig efter en stund men sen så pressade han mig att säga vem det var, och när det kom fram att det var en gammal klasskompis och ingen kändis så blev det hus i helvete.. han verkligen kastade ut mig och blev så jääävla arg. 

Hur ska jag få honom att förstå? :(

pyromanen
2014-04-12 20:13
#4

Han verkar inte vara riktigt klok!

FjantYoda
2014-04-12 20:15
#5

Klart man kan tycka andra är snygga, heta å så whatsoever fast man är i en relation, min sambo är fullt medveten om vilken min "kändiscrush" är t.ex. och jag vet vilken kändis han tycker om att titta lite extra på.

Men vanliga människor i ens omgivning låter jag bli att informera om vilka som är snygga just för att jag själv inte skulle vilja veta vilka han tycker om att se en extra gång på! 

Har dessutom så dåligt självförtroende som det är, vilket påverkar våran relation så hade typ blivit helt förstörd om han hade börjat prata om att "ÅH du vet din kompis ***** hon är sjukt snygg ändå!"

Så berättar jag ju kanske inte om typ "fasen alltså du vet den där kändisen, skulle vilja ha sex med han i alla vinklar och vrår!" där känner jag att gränsen går!

https://www.instagram.com/aros_yoda/

viktoria91
2014-04-12 20:15
#6

#3 Jag kan förstå att det är känsligare med en person så pass i ens omgivning, kändisarna lär man ju aldrig träffa ändå. ;) Men att reagera på det sättet är lite to much.

Annons:
Malinkaa
2014-04-12 20:19
#7

Saken är det att det var inte som att jag bara spottade ur mig det, eller ens ville dela med mig av den infon, men han typ manipulerade ur mig svaret och sen tålde han det inte.. 

Jag har också urdåligt självförtroende så jag förstår honom.. men han överreagerar väl? Jag har aldrig smsat med någon, flörtat eller nått ens i närheten av otrohet..

Vyer
2014-04-12 20:21
#8

För mig är det helt normalt, jag har aldrig bara varit attraherad av den/de jag har relationer med.


[Emma--]
2014-04-12 20:25
#9

Det är fullt normalt. 

Sen om han frågade och dessutom tvingade dig att säga vem det var så borde han kunna hantera svaret också. Jag frågar inte min sambo vilka av hans kompisar som han finner attraktiva för jag vill inte veta. Jag förväntar mig också det från honom att han förstår den gränsen. 

Bara för att man är i en relation så blir man inte blind och slutar attraheras av andra människor helt och hållet. 

Du har i alla fall inte gjort något fel!

silverhuldra
2014-04-12 21:50
#10

Det är som tidigare talare säger helt normalt att känna sig attraherad och fantisera av/om andra. Att tycka någon är sexig är inte lika med att man vill hoppa i säng med personen ifråga.

Frågan är varför det var så känsligt för honom, utgår ifrån att om han är något sånär normal så har även han haft fantasier om andra. Kan det vara så att han tidigare haft flickvän som inte bara har fantiserat? eller känner han sig själv så väl att han själv har svårt att hålla sina fantasier vid just fantasier.

Du har inte gjort något fel och det är ju så att kan man inte hantera svaret så bör man inte ställa frågan.

Mvh. Silverhuldra

Toxics
2014-04-12 22:15
#11

Alltså, jag tror att det är normalt. Men man kanske inte ska nämna det till sin partner. och dessutom inte om det handlar om människor i omgivningen. 

Skulle du tycka att det var kul om han berättade för dig att han fantiserar om den där otroligt snygga grannen ni har?

~They say that "what does not kill you makes you stronger". i belive that if something is trying to kill you, it makes you angry.~

JustMySelf
2014-04-12 22:21
#12

#12 Hon har ju skrivit att det var han som pressade henne att säga vem det var…

obstitant
2014-04-12 23:32
#13

Det är väldigt mycket mer normalt att fantisera om andra (kändisar, bekanta, män, Kvinnor, idrottslag, scenarion man aldrig skulle vilja vara med om i verkligheten osv osv) än att pressa sin partner att berätta om saker som hör till den privata sfären. Sitt fantasiliv har man faktiskt rätt att få ha i fred. Och det har sällan något med verkligheten att göra.

Annons:
[niklaeri02]
2014-04-12 23:49
#14

Malinkaa

Det låter normalt det du beskriver att du gjort. Jag tycker han överreagerar.

[LadyK]
2014-04-13 01:27
#15

Både jag och mannen har fantasier som vi är ganska öppna med. Brukar hålla med talesättet 'inget kul med diet om man inte får titta på menyn'

Skorpion76
2014-04-13 06:44
#16

Det tror jag till och med är ganska vanligt!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Gur4m1
2014-04-13 07:10
#17

Helt normalt. Att bli upprörd över någonsfantasier (som förresten är privata och han tvingade ur dig) är lika moget och genomtänkt som att bli arg över någons drömmar under nätterna. Han borde sikta mer fokus på vem du ÄR tillsammans med.

Men ja han var alltså inte redo på svaret och har kanske väldigt kasst självförtroende, och överreagerar för svaret sårar honom- eller är"fel". Du får påminna honom om detta, att han faktiskt inte har rätt att rota där, att du berättade bara för att han bad om det. Att han ska vara glad att du var ärlig, även om han inte gillade svaret. eller en bättre idé, gå vidare utan honom. Jag vet inte, men sånt där beteende, känner att han kan bliensådan som ska kontrollera digoch blir väldigt svartsjuk.

Förstår att du är ledsen och förvånad över reaktionen, det är en normal känsla inför det som skett dig. Hans reaktion är normal…för någon som är osäker och fick ett svar han inte ville ha. Beter sig som ett barn, att kasta utdig sådär men han kanskelugnar ner sig och inser vad han gjort om han får fundera och prata ut lite om det med någon annan, förhoppningsvis vettig person som inte eldar på hans känslor kring det hela.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Skorpion76
2014-04-13 07:13
#18

#17 Så himla omoget! några fler kommentarer har inte jag.


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Fizzy
2014-04-13 15:27
#19

Kan det ha hänt honom innan?

Jag har varit med om tidigare partners som var attraherade av kändisar och det tyckte jag väl var okej men sen började dom säga att dom var deras älsklingar och att dom skulle göra ditten och datten med den personen. (Sex och beröring osv.)

Det gjorde mig lite ledsen. Tog mig ett tag att få tillbaka självförtroendet för att låta partners titta på andra och så. Tycker det är okej men börjar man sitta varje dag och fantisera om hur man ska sätta på personen och sen berättar väldigt ofta dessa detaljer för ens partner är ett steg för långt.

May the Gerbils be with you :3

Skorpion76
2014-04-13 15:40
#20

#19 Vet du vad? För ca nio år sedan hängde jag på ett diskussionsforum av sorten phpbb som en spansk tjej hade skapat. De handlade om Pet Shop Boys och eftersom jag är ett stort fan av dem hängde jag förstås på där. Jag tyckte at det var riktigt roligt att skriva på engelska också.

Allt gick bra i början, men ssedan började jag skicka in bilder som jag egentligen inte hade rät till och blev avstängd frn fprumet. Tjejen som hade startat det tyckte att jag skulle ta en paus eftersom hon tyckte att jag var sjukligt fixerad vid en avv melemmarna. När jag senae ble bannad från forumet blev jag jätteledsen för at jag inte kunde komma in där mer, men jag hae sett tjjer som skrev att bandmwflemmarna ar så sexiga och en massa sådana sake. Det gick så långt att en kille chockat undrade om ingen gillade dem för musikens skull först och främst. 

Efter att jag hade blivit bannad därifrån chatade jag med en tjej som hade tröttnat öpå att hänga där. Hon skrev att en tjej ville gifta sig med keyboardisten och en annan tjej hade skrivit att hon ville ha barn med sångaren. Moget? Nej, inte särskilt!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Annons:
Malinkaa
2014-04-13 16:52
#21

Måste även tillägga att dessa fantasier har hänt ytterst sällan och var dessutom under en period då vi hade det svårt.. sen dess så tänker jag på min pojkvän/numera ex och blir alltid kåt och kommer. men en till fråga till er alla: Har ni någonsin/brukar ni även smeka/tillfredsställa er till dessa fantasier? Eller har man gått för långt då?

Gur4m1
2014-04-13 18:26
#22

#19vad var så himla omoget?

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Gur4m1
2014-04-13 18:35
#23

#21 so sagt,,,fantasier är fantasier. Onani är också onani. Där är det säkert olika för alla men för mig och min pojkvän så har vi ettsexliv- där vi gör saker tillsammans men vi har även onani. Där har vi inga regler. Vad mig anbehagar får han tänka på badbollar och onanera…det ver och frågarjag inte om för jag respekterar hans privata del där- för de tär privat för mig med. Jag fantiserar om andra, men sällan någon i mittumgänge, utan är mer "en snygg kille" eller en viss situation som min pojkvän aldrig skulle ställa upp på (och som jagnog inte skulle vilja göra irl?). Vet inte vad #20 pratar om egentligen eller hur det är relevant för tråden men det där beskriver mer "fans" som ju ocksåfantsierar men de delar ju med sig av sina fantasier- precis som en person skriver enbok eller gör en film, anser jag. Och jag tycker allt fantiserande är bra och okej så länge man själv vet att det är just fantasier. Det är saker man vill ha/prova att ha men vet att man inte kommer/kan få. Kanskeinte ens VILL ha, för mång är det ju just att det är en fantasi som är grejen.

Så kan inte din partner acceptera detta så är det ju kört oavsett vad vi andra tycker. Man får ta reda på hur man själv vill ha det, och höra med sin partner om vad som är okej- sen utgå från det. Skulle min partner bli arg på mig över vad jag fantiserar om (som han frågat om, för annars skulle jag inte berätta och ärligt, vet inte om jag skulle berätta bara för att han frågar!) så skulle jag tycka att han är HELKNÄPP! ;D

Så vad tycker du själv? Om man vänder på pannkakan, hur hade du reagerat i samma situation. Det är oftast en bra utgångspunkt.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Tomteslakt
2014-04-14 06:31
#24

Klart som tusan man måste få ha fantasier om andra. Vad är det för människa som blir galen för en sån sak? Det låter lite grann som en kontrollerande otrevlig sak. 

Jag och frun brukar faktiskt, ibland, prata om vilka vi finner attraktiva av de vi känner eller har träffat, dels är det kul att se vad den andra finner spännande med just den personen och sen kan det ju faktiskt vara så att partnern blir lite sugen och så trevligt då att man får ta hand om den lusten själv :). 

Jag har tidigare själv varit i förhållanden där tjejen blivit svartsjuk eller sur för att man tittat på eller fantiserat om andra, och då har jag brutit det förhållandet direkt. Orkar inte med svartsjuka och misstänksamma personer i en relation. 

Se det som så, är han arg för en sån småsak, vad skulle han reagera på mer att du gjort/inte gjort? Skönt att bli av med en sådan person skulle jag säga.

Kalle-B
2014-04-14 15:19
#25

Klart man fantiserar. Mest om andra män som sätter på min fru iofs ;-).

Men vi skulle aldrig komma på tanken att dela våra tankar om vem vi tänder på, och jag skulle heller inte ställa frågan till min fru, speciellt inte om man inte tål ett jakande svar. Jag vill inte veta, tycker det är hennes privata sfär. 

Trist att killen frågade, det skulle han naturligtvis inte göra om han inte tålde svaret, tycker synd om honom som klantade till det för er båda. Han tog väl för givet att han skulle få ett annat svar.

Roamer
2014-04-15 06:33
#26

Att döma den ena parten baserat enbart på den andra partens utsaga är lågt i mina ögon, men jag är ju inte förvånad över hur mycket spe ni häver ur er. 

Eftersom det inte sägs något av hans historia eller bakgrund, inte heller hur han ansåg han ställde frågan eller varför han ens kom på att fråga gör att detta inte går att säga speciellt mycket om hans reaktion. Den kan mycket väl ha varit överdriven men den kan lika gärna vara befogad ur hans perspektiv. Han kan mycket väl ha varit med Kvinnor tidigare som bedragit honom med hans bästa vänner eller liknande och då är hans upplevelse och reaktion väldigt befogad för att skydda sig själv innan det hänt något värre som skulle tära på hans självkänsla ytterligare. Att se saker ur någon annans perspektiv är svårt och få människor har förmågan, men tänk en gång till innan ni fördömer någon innan ni gått en mil i dennes skor. Något kan ha hänt som gjorde att han började undra och därför kände han måste fråga, men det framkommer inte här heller.

Det är sant att man aldrig ska ställa en fråga vars svar man inte har förmåga att hantera, och i detta fall så gjorde han möjligen fel. Fast kanske kan det vara så att i hans värld fanns bara du och han skulle inte kunna tänka sig någon annan i sin fantasi, och hoppades på att du var lika. När det visade sig att det inte var så insåg han kanske att han inte ville ha det så, och därmed resultatet. Vissa har väldigt bestämda åsikter om hur det ska vara, och att säga att någon dumpar någon av fel anledning pga den personen inte tycker lika är minst lika fel. 

Fantasier är dock naturliga och njutning på egen hand är en bra sak, och likaså allehanda fantasier då det får dig att inse vad du tänder på. Ska jag vara helt ärlig hade jag nog inte sagt sanningen i ditt ställe utan ljugit om vem det var för jag anser det är rätt osnyggt att fantisera om någon så pass nära. Vissa lögner krävs för att få en relation att fungera, även om de är väldigt, väldigt få.

Toxics
2014-04-15 08:53
#27

Roamer +1

~They say that "what does not kill you makes you stronger". i belive that if something is trying to kill you, it makes you angry.~

Annons:
Mr tony
2014-04-15 09:06
#28

Är det okej att UNDER sexet som man har med sin partner fantisera om att det är en gammal sexpartners man haft ? Är det också normalt och rätt? Till partnern hon säger hon älskar. Vill gifta sig med , vill skaffa barn med, aldrig skulle vara otrogen mot. Inte har någon annan i tankarna, tänker på ett gammalt knull, fantiserar och önskar att sin kille som har sex med henne egentligen för den stunden skulle ha varit någon från hennes tidigare liv… Vad säger det om situationen? Hur borde man som killen/ partnern reagera och tänka över det? Att det också bara är en oskyldig fantasi? Känns som att det är väldigt fel att fantisera att sin partner är någon från FÖRR. Någon man aldrig fick. Då har man ju uppenbarligen känslor kvar för den personen och sin nuvarande partner kom alltså i andra hand… Och skulle möjlighet ges så skulle förmodligen tjejen för iaf just den stunden också ligga med partnern från förr. För viljan fanns ju…

Toxics
2014-04-15 14:03
#29

28# nej det är absolut inte okej! 
Om man har fantasier om andra när man har sex med sin partner så kanske man inte ska vara tillsammans med denna då det tydligen finns någon annan där ute som man tycker om. 

Och det spelar egentligen ingen roll om man fantiserar om någon man aldrig träffat eller någon man sett på TV, 
När man har sex med sin partner ska man ha all fokus på sin partner.

~They say that "what does not kill you makes you stronger". i belive that if something is trying to kill you, it makes you angry.~

Gur4m1
2014-04-15 15:56
#30

#28 Det där är något helt annat än det problem som TS tagit upp. Precis som att det är en annan sak att man är besatt/järettstort fan av någon som man inte känner osv. Som du själv känner, i den situation du beskriver handlar det ju om att någon längtar bort från sin partner- i en situation de flesta nog önskar att ens partner är närvarande. MEN…det är fortfarande svårt att HINDRA någon från att göra så, då fantasier som sagt är privat, och ingenting man bör fråga och nojja om. Jaganftiserar om mycket men har aldrig fantiserat om mitt ex…speciellt inte när jag är med min pojkvän. Däremot har jag fantiserat om andra män :P Men ingen jag någonsin skulle vilja ersätta honom med på riktigt. Men alla har såklart sina egna gränser. Jag gilalr int tanken att min pojkvän fantiserar om andra när vi har sex, men så skulle jag _aldrig_ komma på tanken att FRÅGA honom om det, för jag vill verkligen inte veta svaret :P Jag gör ju så, varför skulle inte han det? :>

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Mr tony
2014-04-15 16:01
#31

Då får malinkaa hemskt gärna förklara för mig varför hon valde att ha tänka på någon från förr när jag hade sex med henne? Hittills har hennes försvar varit att jag behandlade henne dåligt just då vilket jag också erkänner. Men om hon ändå kunde ligga där och ha sex med MIG, varför tänka på någon annan sex partner från FÖRR dessutom… Alla sina partners från förr ska man ha dragit ett streck över. Iallafall när det kommer till biten att känna lust till dem…

Malinkaa
2014-04-15 16:23
#32

Nu är det absolut inte så att jag längtade bort från min partner eller önskade vara med någon annan i verkligheten. Finns ingen som gör mig lika glad och lycklig som han. Anledningen till varför det blev just någon från förr är att jag har otroligt svårt att sätta in en främling/okänd person i min fantasi. Och för mig är en fantasi, just en fantasi och jag skulle aldrig vilja ha det så i verkligheten.

Sen är det också så att detta hänt YTTERST få gånger, då jag älskar min partner och älskar att ha sex med honom. Det är inte så att jag ligger och längtar bort eller är frånvarande i vårt förhållande!

Ja detta hände under en period då jag blev behandlad väldigt dåligt av min partner och hade mycket psykisk press på mig och mådde allmänt piss, och jag valde ett fåtal gånger av alla miljoner gånger att tänka mig ett annat scenario. Hur skulle ni andra reagera om er partner snokade i ert föredetta privatliv och kallade er skällsord, hotade, bråkade och skrämde er varje dag under en period? Då känner man sig inte så sexig i sin partners ögon.. och jag ville känna mig sexig.

Jag har inga känslor kvar från något ex, och inte heller går jag och tänker på någon annan under dagarna, utan det var bara scenariot som var upphetsande för mig. 

Alla mina partners från förr har jag dragit ett streck över och känner ingen sorg/ånger att inte ha dem i mitt liv längre. 

Vill bara vara med min nuvarande partner och skulle aldrig vara otrogen eller ens flörta med någon annan.

pinoccio007
2014-04-15 16:48
#33

Ja jag tycker det är helt ok att fantisera sexuellt om andra än sin partner. Men man kan ju hålla tyst om det såvida man inte tror att ens partner skulle uppskatta att få veta.

Fantasier är just fantasier och så länge man inte går och längtar bort från sin partner så är det fritt fram att fantisera om precis vem man vill tycker jag.

Själv så fantiserar jag om den heta snickaren som renoverade vårt kök.  Men det behöver inte min partner veta för det kommer aldrig bli mer än en fantasi i mitt huvud.

Gur4m1
2014-04-15 17:38
#34

Tycker ni två ska prata MED varandra istället för att söka vår bekräftelse för vem som gjort rätt eller fel :> Är min tanke om nu ni båda två i relationen där problemet är- sitter och skriver här i tråden.

Men tony- varför fRÅGADe du? Vad fick dig att fråga? Som sagt, det är nog fler än man tror som gör sådär och att hon fantiserat om ett ex betyder faktiskt ingenting. Det måste inte alls betyda att hon inte är färdig med sitt ex, eller att hon vill ha honom istället för dig.

Jag fantiserar inte om mitt ex, men jag har absolut fantiserat om saker när jag haft sex med min pojkvän- som han inte vet om, som ökat min njutning :P Men det viktiga är att man inte gör det hela tiden, det viktiga är att man inte gör det för att man är missnöjd med det man har. Precis som att det inte måste betyda att en kille inte är nöjd med sin tjej och sexet med henne abra för att han onanerar och kollar på porr ibland. så tänker jag runt det.

Fantasier är saker som sker i ens eget huvud, måste inte ha något att göra med känslor eller lojalitet.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Annons:
Gur4m1
2014-04-15 17:43
#35

#31 försåtr att det är en hel del sårade känslor här och en krocki hur ni såg på vilka"regler" som följer med en relation. u får välja om du ska lyssna och försåt hennes förklaring och acceptera det eller skita i det och hitta en ny tjej där du ….på något vis, kan kontrollera hennes fantasier osv :P

Lycka till! Det behöver du.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Nakenbea
2014-04-15 18:07
#36

Ja min partner och jag fantiserar mycket om att ha sex med andra. Vi pratar helt öppet med varandra om det. Vi kan spana in snygga män och Kvinnor tillsammans på stan som vi sedan (i fantasin) tar med oss in i sovrummet och pratar om och eggar upp varandra när vi har sex med varandra. Det känns väldigt skönt att vi kan prata så öppet utan att svartsjuka uppstår. Han blir inte sur för att jag tyckte den muskulöse killen på stranden hade sexig kropp och jag blir bara glad om han hittar någon sexig tjej som vi kan ta med i våra fantasier.

Winta
2014-04-15 21:11
#37

Malinkaa: Tycker det är naturligt att man skulle fantisera om andra även inte menat som allvar. En del folk porrsurfar ju, fantiserar om  snygga brudar/killar på nätet/filmer.

Säkert han fantiserar själv också om andra… så han skulle inte vara bättre själv. Menar det då oxå att man ska gå runt och vara försiktig, och med stänga tankar hela tiden för hans del… nä det går inte..

Dumt av honom att böna dig vem du fantiserar om och sen skälla på dig… 

Hoppas ni kommer på någon lösning.. eller hur det än leder till..

Mr tony
2014-04-16 06:58
#38

Men saken är den att om jag kollar på porr så föreställer jag mig inte vara med där, Hur kan någon tycka att det är okej och naturligt att ligga och fantisera om sina tidigare sexpartners? Då är det ju ett kapitel som inte är 100 % stängt än… Jag har aldrig fantiserat om något gammalt ligg som jag haft. För jag är helt klar. Det är så respektlöst och fel! Och vad ska det betyda egentligen att det var scenariot som de tänktes tillbaka på? Det var ju Personen från förr som det tänktes på. Det finns ju uppenbarligen något om inte annat sexuellt intresse kvar för denne då… Ska jag behöva tänka på och känna mig osäker på om det är med mig hon har sex med eller om hon föreställer sig någon annan ?

Kalle-B
2014-04-16 08:49
#39

Man ska ha klart för sig att man inte väljer sina fantasier. Om man nu råkar fantisera sexuellt om en annan människa så är det bara att acceptera. Och det finns inget som helst tvång att berätta om sina fantasier om man inte verkligen vill. Självklart kan man fantisera om andra även när man älskar sin partner. Sexuell attraktion till andra är inget som dör bara för att man har en stadig partner. Men det är jag själv som väljer vad som är lämpligt att berätta.

Roamer
2014-04-16 09:14
#40

#38 Förstår att du känner dig kränkt och sårad på flera plan. Det är jobbigt att veta om att någon tänker sexuella tankar om andra än den de lever med. Men samtidigt måste du förstå att tankar kan sväva iväg, och det är inte alltid man ens själv förstår varför det inträffar. Hjärnan är komplex och även om man vill tänka på något så ibland hoppar andra tankar in. Fantasier är något som är ganska privat och vissa delar man med sin partner och andra ska man hålla tyst om. Personligen tycker jag inte det är något större fel med att tankar far iväg mitt i sexet till ett annat ställe eller situation då och då, speciellt inte om det ökar den sexuella spänningen. Visst är det olämpligt att tänka på någon annan men å andra sidan, vad är bäst egentligen? Att hon är med dig och råkar tänka på någon annan, eller att hon är med någon annan och råkar tänka på dig? 

Hon väljer ju att vara med dig och vissa är mer beroende av fantasier än andra och behöver dem för att kunna leva ut och våga njuta. Alla är olika och jag hamnar alldeles för ofta i vad många skulle tycka är felaktiga tankar, men vad gör det då? Det gör inte att jag automatiskt måste ligga med den jag tänker på eller kommer ens tänka tanken att göra det i verkligheten. 

Att döma ut någon enbart för en fantasi är som att bli arg för att de råkar drömma om någon annan. Det går inte alltid att kontrollera faktiskt. Det ni borde kanske komma fram till är vad det var som lockade med någon annan. Var det ett visst beteende? var det en viss händelse? En specifik doft?  Många Kvinnor jag träffat har berättat att de vill att killen ska ta för sig mer, kanske ge dem smisk eller liknande men att de flesta killar är för tama trots att de bett dem göra ditt eller datt. Andra har sagt precis tvärtom och de vill bara ha mjukt med mycket närhet med slowsex. Ta och diskutera fram vad det är som skulle få fantasierna att bli verklighet med dig som huvudroll istället.

Mr tony
2014-04-16 10:27
#41

Ja det är självklart jobbigt att man vet att ens partner tänker sexuellt om andra osv… Men någonstans i det hela så är det ändå normalt… Det största felet i detta tycker jag är att det är någon från förr!! Det är det som kränker mig något brutalt och gör mig vansinnigt arg, sårad och får bara lust att inte vilja ha med henne att göra längre… För att uppenbarligen så är hon ju INTE 100 % klar med dem andra … Och ändå har hon mage att säga ord som att hon har inte ögon för ngn annan. Hon tänker inte på någon annan, hon vill inte ens för en sekund ha någon annan. HUR ska jag kunna vara mes henne ovetandes om hon är med mig i nuet eller ligger och fantiserat och njuter till någon från FÖRR!

Annons:
Roamer
2014-04-16 11:26
#42

#41 Jag har varit i en liknande sits, även om jag i efterhand var mest i mitt eget huvud och inbillade mig att det var värre än det var. Egentligen är det bara en enda fråga du behöver svara inför dig själv och den är: är detta värt att mista henne för? Jag gjorde kanske ett felaktigt val och får leva med ovissheten om vad kunde blivit. Mitt råd är att gör inte samma misstag om hon betyder mycket för dig. DET kommer svida längre och värre än din för nuvarande känsla av otillräcklighet som faktiskt går att bota med att du tar en lång diskussion med henne.

Hon kan visst vara klar med sina förra förälskelser. Händer att jag fantiserar om Kvinnor från mitt förgångna ibland och jag skulle inte ens om de var i samma säng som mig agera på det hela. I mitt fall är det kanske mer så att jag har svårt att fantisera om någon jag inte varit med eller nån jag aldrig mött. Det kan vara lika för henne och det är bara en fantasi som verkligen inte betyder nått, utan mer en distraktion för låt oss vara ärliga, hur kul är det att titta på samma porrfilm gång efter gång? Om du bara fick titta på en enda porrfilm resten av ditt liv, skulle det vara lika underhållande varje gång? Att ha en fantasi kan göra att vara med den man vill leva med blir mycket eldigare och mer passionerat. Så döm inte henne för hårt bara för du fick reda på sanningen, och som du ser är de flesta av oss fega nog att inte erkänna för vår partner om vi faktiskt skulle fantisera om andra. Om inte annat borde du behålla henne för hennes ärlighet. 

Ta tiden och diskutera i person mellan er, ta hjälp av parterapi om det behövs för det är ingen skam utan snarare ett bevis på att ni är mogna nog att ta detta på allvar. Är det så att det är mer bakom det hela än sårad självkänsla så dumpa henne, men är det bara känslan av otillräcklighet så tro mig, hade det varit dåligt med dig hade hon redan gått…

Gur4m1
2014-04-16 11:28
#43

#41 måste fråga _varför_ du frågade henne? Anser inte du att även när man är tillsammans att det ändå finns vissa saker som faktiskt är privata?  Och vad är det i porren du gillar om du inte tänker dig in i situationen? Hur skiljer det sig från att tänka på någon man har som ex? Där förklarar hon ju varför hon tänkte på situationer som hon redan upplevt. Det var inte hon som sabbade detta anser jag. Du frågade om något som inte var ditt att lägga dig i. Fantasier om ex säger INGENTING om personen kommit över den eller inte.

Hon säger som hon tycker, att fantisera är som sagt inga tecken på att man känner känslor för någon annan eller skulle vara dragen till personen "irl". Jag har fantiserat om många saker/personer som jag _aldrig_ vill uppleva i verkligheten om jag fick den möjligheten. Jag kan tycka att en skådis är den vackraste på jorden men skulle inte bedra min partner med honom för det. Man får skilja på äpplen och päron,vilket jag tycker att det handlar om här. Du är sårad, känner dig sviken men det hon gjort är inte ett svek i mångas ögon. Kan du inte komma över det får du väl lämna henne. Själv hoppas jag att hon inte lägger sig platt och tar emot skit från dig för "det hemska hon gjort" men däremot lär sig att aldrig mer berätta om sådana saker till sin partner för man vet inte i förväg om de kan hantera sådan information eller inte.

Att fantisera om någon annan samtidigt oms hon har sex med dig- utesluter ju inte DIG från händelsen, förresten.

Fast det finns folk för allt, jag var med en kille som kände sig bedragen när jag smekte mig själv under akten, för DET "måste betyda" att HAN var otillräcklig, att jag ville ha något annat-tanken att jag bara försökte tillföra en krydda för mig själv for honom helt över huvudet. FÖRSÖK istället att lyssna på henne (och läs det folk skriver här)- att det här är inget hon gör för att såra dig eller för att hon är missnöjd med dig (om hon nu inte säger det förståss). Det är inte mer otrohet än att se på porr, i mångas ögon. en så finns det folksom anser att titta på porr ÄR otrohet. så… Fundera och ge det tid. Se om du kan öppna ett nytt fönster och se på saken annorlunda och "förlåta" det som hänt, eller stänga fönstret helt och glömma henne och "sveket".

Lycka till!

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

pyromanen
2014-04-16 11:28
#44

Att tänka på någon från förr behöver inte alls betyda att man inte är "färdig" med den relationen. Förhoppningsvis har man bland sina minnen även trevliga sådana. Har inte du själv minnen, stunder av sexuell karaktär som var speciella med någon från förr? Att fantisera om någon annan just under sex har jag inte gjort, då är jag närvarande och jag vill även att min partner är närvarande. Kanske har det såelat roll i ert fall att eran relation inte var så superbra just då? och då är ju lösningen att ha det bättre, kommunicera bättre, ta tag i o lösa era problem, inte att bli jättearg över ett symptom.

Malinkaa
2014-04-16 11:43
#45

Jag vill egentligen inte diskutera detta i ett öppet forum längre nu när vi båda skriver här.. Men känner mig fruktansvärt uthängd för något som är väldigt PRIVAT för mig! Och Måste bara få säga en sak som förmodligen kommer förändra era åsikter lite:

Det är nämligen så att Tony har vid flera tillfällen haft telefonkontakt mede tjejer på ett VÄLDIGT flörtigt sett vid FLERA tillfällen. Senast för ca 1 vecka sen då jag kom på honom att skriva till en kollegas dotter, då han skrev att han tycker hon är jättevacker och vore det inte för att han jobbar med hennes pappa hade han velat bjuda ut henne.

Det är inte första gånger jag kommer på honom med sån aktivitet och jag har gjort klart att jag INTE accepterar det.

Så vem är det som bör vaa arg på vem egentligen? Jag anser att ta kontakt med tjejer man är attraherad av är värre än att fantisera.. mycket värre. Är sjukt sårad över detta och det vet Tony, men det är altid bara mina "fel" som ska dömas.

Så vad tycker ni andra om att ha telefonkontakt med gamla ligg och personer man finner attraktiva???

Roamer
2014-04-16 11:46
#46

#45 Jag tycker att ni borde prata med varandra. Detta kommer inte sluta väl om ni ventilerar via oss här på forumet, för tro mig när jag säger att det är inte säkert att de svar ni får kommer från personer som vill er väl eller ser detta som mer än en kul grej. 

Släpp den här tråden och beställ tid hos par rådgivning.

pyromanen
2014-04-16 11:50
#47

Det låter som att ni har en del att prata om och lösa om ni vill fortsätta er relation.

Gur4m1
2014-04-16 11:57
#48

Haft min beskärda del av män som stöterpå det sättet på folk när de varit i relation med mig och när man konfronterar dmelåter det som att de baragjord edet på kul, inte menade allvar, osv.Att man måste fåge komplimanger etc. Jag känner att Tony kanske blirså upprördöver sin tjejs felsteg pgasina egna misstag? :) Han vet att otrohet är en ett steg till.

"krävs en otrogen för att känna en otrogen" ;D

JAg hade nog inte blivit så ledsen att den här killen dumpad emig vöer en sådan skitsak men själv beter sig sådär. Men ja, som roamer skriver- lösdetta mellan er, jagsåginget fle i att en av er skrev här och ville ha råd,nublirdet mest bara fel.

(min spacetangent bråkar lite)

Rådgivning (själv hade jag inte ödslat vare sig tid eller pengar på det om jag inte varit sambo eller iaf haft barn ihop) då jag tycker att han verkar hyckla en hel del, kanske rent av söker en biljett ut ur relationen för att slippa vara boven?

Varför man annars blirså upprörd över en sånhär "skitsak" men själv är en som raggar på folk… när man är inne i en relation, förstår jag inte alls.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Annons:
[Devya]
2014-04-16 12:17
#49

Ärligt talat låter det inte som om den här killen är något att ha, efter det ts just berättade.

Jag tror att ts ska bara vara glad att bli av med honom för som det låter nu är det ju han som håller på med något annat fuffens. =/

Lycka till oberoende hur det går!

Sarah
2014-04-16 12:25
#50

Det här blir ju jättefel, ni ska inte sitta och kasta skit på varandra i en tråd med åskådare. Det är en sak att en person ber om råd för att få hjälp att se andra vinklar av problem, men när det blir båda i en tråd, det blir väldigt märkligt. 

Av det lilla ni skrivit här tycker jag personligen att det här inte verkar vara en relation att kämpa för. En kille som raggar på andra och sen får ett utbrott pga en tanke, nej tack, det klarar man sig bättre utan. Att han dessutom behandlat dig illa då du mått dåligt….

Oavsett, om ni ska fortsätta så måste ni prata med varandra och inte kasta skit på ett öppet forum. Forumet är en bra plats för ventilering, inte parbråk.

Skorpion76
2014-04-16 13:54
#51

Vissa män är så sjukligt svartsjuka att det bara inte existrar!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

[Eleya]
2014-04-16 14:56
#52

Det är heeeeeelt normalt att fantisera om andra..jag är en högkänslig person, vilket delvis innebär livliga och detaljerade drömmar och av en rolig anledning får de ofta en sexuell spänning i dem.

Min man vet om drömmarna och ibland försöker vi göra drömmarnas innehåll.

Det var nog för det bästa att din svartsjuke pojkvän gjorde slut, nu kan du hitta en mer stabil och självsäker man. =D

Kalle-B
2014-04-16 16:35
#53

#51 Jag var väldigt svartsjuk som ung. Det berodde på att jag inte kunde låta bli att spana in andra Kvinnor och känna sexuell åtrå till dom. Det fick ju förstås till följd att jag ganska enkelt kunde dra slutsatsen att många män var lika kåta på min partner.😛

Love-
2014-04-16 16:37
#54

Om man nu fantisera om andra kan man hålla det för sig själv tycker jag

Besök gärna min FB:sida:http://www.facebook.com/RosaliesDesign och min hemsida http://www.rosaliessmycken.n.nu/
 Medarbetare på återbruk , trädgård och Feminism

 

  

Love-
2014-04-16 16:37
#55

jag skulle själv bli ledsen/arg om min panter säger att h*n tänker/fantisera om andra

Besök gärna min FB:sida:http://www.facebook.com/RosaliesDesign och min hemsida http://www.rosaliessmycken.n.nu/
 Medarbetare på återbruk , trädgård och Feminism

 

  

Annons:
Gur4m1
2014-04-16 17:29
#56

#54 om man nu ska kommentera en tråd tycker jag att man kan läsa den först, tycker jag 😃. Så man vet vad man kommenterar tänker jag. Ts har berättat att hennes pojkvän VILLE att hon skulle berätta. Det var inget hon bara kläckte ur sig för att vara elak eller för att hon inte kunde förstå att TS kunde bli ledsen. TS pojkvän tjatade sig till att få veta en sak som han inte hade att göra med och en kunskap han inte kunde hantera. Ingen har sagt att sådant beteende skulle vara okej. De som pratar öppet om sådant vet nog om de är på samma nivå eller inte.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Love-
2014-04-16 18:50
#57

har man tjatat om det får man skylla sig själv :P eller så kan man helt enkelt säga att man inte gör det bara

Besök gärna min FB:sida:http://www.facebook.com/RosaliesDesign och min hemsida http://www.rosaliessmycken.n.nu/
 Medarbetare på återbruk , trädgård och Feminism

 

  

[Udoon]
2014-04-16 19:49
#58

Jag förstår att han blev upprörd om den här klasskamraten är någon ni/han umgås med eller så, lite skillnad när det är kändisar man aldrig kommer träffa, fast om han tjatade tills sig ett svar så tycker jag att då får han väl tåla det? Tycker definitivt att han överreagerar.

mayolica
2014-05-22 12:05
#59

 #32  Hur skulle ni andra reagera om er partner snokade i ert föredetta privatliv och kallade er skällsord, hotade, bråkade och skrämde er varje dag under en period?  
Jaa du?  Jag hade inte stannat kvar under sådana förhållanden.🥶Exakt hur jag skulle kunna tänka mej  att jag att ha reagerat passar sej nog inte att skriva här.💣

 Men i korta drag skulle jag väl säga åt honom att jag tycker att det är både fegt och omoget att sänka sej till den låga nivån, att  förneka sina egna problem och den egna inre osäkerhet hos sej själv och låta någon man påstår sej älska agera soptunna åt sidor hos sej själv man inte eller vågar kännas vid.🐖  Antingen tar du tag i ditt liv människa och se till att växa upp från dagisstadiet? Eller så får du väl gå och jobba på någon annan ,som tillåter sej att bli behandlad så? hålla på och jobba på mej kan du glömma.😜

Malinkaa: Du ska aldrig behöva acceptera att bli behandlad så. Det är psykisk misshandel , helt oacceptabelt😢 
Du är värd ett bättre liv ❤️

~ mayolica ~

Malinkaa
2014-05-22 12:17
#60

#59 tack ♥

mayolica
2014-05-22 12:47
#61

… Och för mej låter det mer friskt och sunt att fantisera om andra under sådana omständigheter, än konstigt .👍 hade nog snarare tyckt att det hade verkat lite "oroväckande" att inte göra det. 😉

Lycka till. 🤗❤️

~ mayolica ~

Mr tony
2014-05-23 07:55
#62

Jag tycker såhär. Visst du kan ibland tänka på andra när du har sex med din partner, men när du går tillbaka till dina ex, då har du ju uppenbarligen känslor kvar. Då är du ju inte helt över. Ex ska man inte känna någonting för, vare sig det handlar om kärleksfulla känslor eller sexuellt. Då är ju killen man är med " idag" egentligen bara något som fick duga, ett substitut… Det som går emot sig själv är att hon säger att hon ville aldrig ha någon annan fast ändå så ville hon ju det… Och vad hade hänt om just det exet hade knackat på dörren, just när hon var som svagast och längtade efter honom och hans närhet? Jag tror samtliga hajjar… Jag är glad över att det tog slut, för malinkaa hade valt exet, och det hade bara varit en tidsfråga innan jag hade fått känna på otrohet.

Annons:
Mr tony
2014-05-23 07:58
#63

Jag har full förståelse för varför hon kände att hon ville vara med någon annan, att hon för iaf en Gng hellre hade önskat att killen som hade sex med henne inte skulle ha varit jag. Det hade varit ett ex… Jag klandrar henne inte. Mm jag tycker också att då behöver inte vara med mig heller. Då kan hon ringa den killen och fråga vad han ska göra ikväll.

Malinkaa
2014-05-23 11:39
#64

Nu skriver vi inte mer i denhär tråden, varken du eller jag.

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: