Annons:
Etikettdejting
Läst 4172 ggr
[niklaeri02]
2014-04-19 22:48

Får ingen kontakt!

Hej. Jag provar en gratis dejtingsida då jag vill försöka hitta någon som inte bara vill vara vänner. Inget fel på vänner, men jag har ganska många sådana nu.
Problemet är dock att jag inte får svar när jag skickar meddelanden. De jag skickar till tittar inte ens in på min sida, och jag vet inte om de läser mina meddelanden då sidan inte visar detta.

Har jag bara otur? Är det bara att fortsätta försöka ta kontakt tills man kanske lyckas? Har tagit kontakt med ett tiotal personer hittills.

niklaeri02

Annons:
Lexie82
2014-04-19 22:58
#1

Vad skriver du i dina meddelanden då?

molam
2014-04-19 23:01
#2

Det är väl bara att inte ge opp! ^^ Folk kan ju tyvärr vara mycket dryga och tycka att nä men den och den skrev så och så det kommer aldrig att funka, och då skiter dom i att svara iställer för att svara "ej av intresse" Vet inte hur det är på sådana sidor då jag är för feg för att gå med i en sådan, men ge inte upp helt enkelt ^^

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

fredrikh
2014-04-19 23:03
#3

Min fråga till dig är, varför förväntar du dig att de inte ska svara? Fråga dig själv det.

Gur4m1
2014-04-19 23:06
#4

Först och främst: Är du kille eller tjej?

Sen; Gratissiter kan passa jättebra för en viss grupp av människor men är, enligt min egen erfarenhet och det jag hört- mindre lämplig för de som söker mer seriösa människor.

Med serös så mena rjag att de söker _relationer_, inte bara tillfälliga möten och sex och eventuellt "vänner" :P

Har du foton på dig själv på din profil? Skrivit om dig själv? Skriver du unika brev till de tio du skickat till…? :)

Men ja, det är som att söka en nål i enhöstack, plötsligt finner man nålen bland all skit. Så ge inte upp…iaf nte efter "bara" tio försök…eller 100.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

[niklaeri02]
2014-04-19 23:09
#5

#1 Jag skriver inget särskilt, försöker inleda en konversation. typ "Hej, hur mår du?".

#2 Får kanske vara lite envis, då :)

#3 Hade inga förväntningar då jag gick med sidan, men har inte fått något svar. I alla fall en som kikat in på min sida nu, så det går kanske framåt.

Tack för svar.

[niklaeri02]
2014-04-19 23:11
#6

#4 Är en kille. Har en bild på mig, men de flesta kikar inte ens in på sidan. Jag vet inte om de kan se min bild då jag skickar dom ett meddelande. Kanske ska skriva något om mig själv också :) Har inte gjort det ännu.

Annons:
molam
2014-04-19 23:23
#7

Men! Varför inte göra på det Gamla goda sättet 😃 Måste väl egentligen vara bäst! MAn lär känna personen på en helt annan nivå än genom en sida :o

Men om du envisas med att vara på en sida, så måste du tänka på åldersgrupper ^^ Dvs hitta dom i någorlunda samma ålder för har fått för mig att de på dessa sidor endast söker de i sin egen ålder, med en max skillnad på 1-2 år ''/

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Gur4m1
2014-04-19 23:54
#8

#7 idag är det vanligt, sedan minst ett decennium, att träffa människor över nätet. Det gamla vanliga sättet är väl att man träffas och lär känna någon?

Övernätet har man möjlighet att utöka det och faktiskt ha större chans att träffa en lämplig person, anser jag själv. Åldersgrupper har inget med saken att göra, inte mer än IRL, och det är fullkomligt en personlig preferens. Själv har jag dejtat män som både varit 10 år yngre och äldre än mig själv genom nätet. NEJ, man DEJTAR dem inte PÅ nätet, man tar kontakt på nätet och dejtar sedan "på det gamla goda sättet". Som den gamla hederliga blind-dejten  förutom att 1. Man väljer själv vem man ska träffa 2. Man vet mycket om personen innan man träffas.

En del har svårt att träffas (ta den första kontakten som krävs för att fixa en dejt/relation) på det "gamla hederliga sättet (som är vadå, att dricka en vinare och spy på någon?) och då är ju nätet utmärkt. Är däremot inte enbart socialt hämmade som söker partners och kontakter över nätet….

Själv avskyr jag att ragga på folk på krogen, där folk oftast är fulla och ganska….dryga. Jag gillar inte ens att vara på krogen. Genom vänner kan jag inte träffa en partner- inte heller genom mina intressen, om jag inte tänkt bli lesbisk. Så internet fungerade utmärkt för mig för att hitta en likasinnad kille.

Oavsett vilken väg man väljer lär man få pussa en del grodor innan man hittar sin prins/prinsessa.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Vyer
2014-04-19 23:55
#9

Att börja med "hej, hur mår du?" är nog inte det bästa sättet att starta en konversation på. Den du skriver kan ju bara svara "Jotack bara bra självdå?" och sen dör samtalet ut, typ. 

Försök att skriva något mer intressant och personligt? Förklara varför du är intresserad av att ha kontakt med personen, lite om det själv eller något annat som kan utvecklas till ett intressant samtal?


fredrikh
2014-04-20 00:00
#10

Menar mer allmänt i livet, kan känner på mig att du innerst inne inte förväntar dig att du ska hitta någon? Tror du inte att du förtjänar det? :P För det gör du.

För övrigt så är "Hej, hur mår du?" Ganska lätt att bara "ignorera", även fast det är vänligt och framåt liksom. Förstår du vad jag menar? Skriver en tjej det till mig så kan jag antingen svara, eller ignorera, men det känns ungefär likadant, det gör inget speciellt intryck på mig. Om en tjej däremot skriver "Hej hörruu! Nu måste du snacka med mig :D Hur är läget?" så är det för mig personligen inte samma sak, det är inte lika lätt att bara ignorera det ;) 

Håller med Vyer, men man får samtidigt inte rabbla upp sin livshistoria i hopp om en konversation, så fatta det kort, men var intressant.

Fast det där känner ju du, men ville bara visa ett annat perspektiv på det!

molam
2014-04-20 00:09
#11

#8 Det där lät väldigt elakt (i mina ögon) förlåt för att jag gav TS ett tips kommer aldrig mer ge tips O-O
MEn man behöver inte gå ut på krogen och bli spydd på, man kanske finner en glöd i en kompis eller nått, men ska inte uttrycka mig på detta forumet mer O-O

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

vallhund
2014-04-20 01:33
#12

De jag känner som träffat varandra via nätet har fått kontakt via hund o hästfora. Dvs de har inte sökt partners, men de har gillat varandra, tycke uppstått via gemensamma intressen/åsikter.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Sarah
2014-04-20 10:42
#13

Jag tror att det är svårt för killar på dejtingsidor generellt. Tjejer blir överösta av osmakliga meddelanden. Den korta tid jag var på en sådan sajt var jättemärklig tyckte jag. Hade lite kontakt med en eller två killar, de som skrev och verkade vettiga. De övriga 100 som skrev gav mig bara avsmak. 

De som jag svarade till var sådana som skrev lite mer om sig själva och varför de hade fastnat för min profil. Annat än "hej snygging", "ska vi kn*lla" osv.

Annons:
Åsa S
2014-04-20 11:17
#14

Nej det var inget bra sätt att ta kontakt genom att fråga nån hur de mår eller bara hej el. dyl. Såna slängde jag direkt då jag testade internetdejting kände som massutskick som nån bara slängde ut till 50 st tjejer för att se om nån nappade inte att det var nån som var genuint intresserad av just mig.

Tycker inte heller man ska koncentrera sig och skriva ned sin livshistoria som första kontakt heller. Tror faktiskt man lyckas bättre ifall man verkligen studerar tjejens eller killens profil och sedan ställer en bra fråga till personen. Ex. ifall det är en tjej som är intresserad av ridning kan man ju fråga ifall hon har egen häst och liknande.

Honestyisdead
2014-04-20 11:49
#15

Är inte konstigt att du inte får svar på något så opersonligt. Sådant får tjejer var dag.

Gur4m1
2014-04-20 11:58
#16

#11 mitt inlägg var inte mer elakt än ditt, det var inte elakt menat hoppas jag? :)Däremot är jag URLESS på att höra folk se ner på att träffa någon genom nätet. Läs ditt eget inlägg igen, som jag svarade till.

"Men! Varför inte göra på det Gamla goda sättet Skrattar Måste väl egentligen vara bäst! MAn lär känna personen på en helt annan nivå än genom en sida :o

Men om du envisas med att vara på en sida, så måste du tänka på åldersgrupper"

Jag säger att nätet kan vara det bästa sättet (och inte är så nytt) för många människor. Sen tycker jag inte att du ska låta bli att ge råd på forumet på grund av att jag inte håller med dig och gav min syn på saken. Det var inte alls menat så från min sida.

Men när en person frågar om bananer så känns det dumt att komma med något som känns som "skit i bananerna, börja äta äpplen istället!". Så ta inte illa upp av mitt elaka inlägg.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

[niklaeri02]
2014-04-20 14:45
#17

Ganska många har inte ens en presentation, och vissa skrev till och med "var inte blyg, fråga bara om du undrar över något". Sedan tycker jag att det visar att man är i alla fall intresserad och de borde ju förstå vinken. Är ju ändå en kontaktsida.
Men jag skall tänka på att hitta något mer intressant att säga som första kontakt.

För övrigt så är jag ganska aktiv med att träffa folk IRL, men det landar mest på att man blir vänner. Det är jättebra, fast jag tycker det vore trevligt med ett förhållande också. Vet inte hur det låter dock. Vänner kan ju leda till förhållande också… 😐

molam: tack för tipset, det var synd att du tappade sugen att skriva.

Tack igen för svar.

Honestyisdead
2014-04-20 15:09
#18

17 Problemet är att väldigt många skriver liknande. "Hur är det" eller "hur mår du" inbjuder inte till något.

Gur4m1
2014-04-20 15:28
#19

TS:  då undrar jag varför du skriver till sådana? Vad lockar till att ta kontakt om de inte ens bemödat sig med att skapa en profil? :) De tär väldigt svårt att ta kontakt med någon och man vet inte någonting alls om varandra- och göra det på ett sätt så att man sticker ut. Lite som att skriva en jobbansökan utan att veta vad man ansöker om/var man ska jobba. XD (nu jämför jag däremot INTE relationer med arbete …men.. helt klart med ett personligt brev :)

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

molam
2014-04-20 15:34
#20

#16 Jag menade verkligen inte så, inte alls, det var inte tänkt att det skulle låta så, men det är som vissa har skrivit, på internet går man OFTAST inte alltid, men oftast på utseendet och bryr dig inte ett piss om det man har på insidan, De som inte ser ut som stereotypen får inte napp eller nått, Jag tänker mig inte alltid för vad jag skriver utan skriver bara då kan det ibland låta Elakt, men det är inte menat elakt.

För mig är det insidan som räknas och jag är inte vackrast i stan, så jag skulle aldrig få napp på ett sådant forum så därför enligt mig måste det vara bättre att göra som förr, det vill säga bli kompis med nån sen kanske det utvecklas vidare.

Det jag menar är att det är så himla mycket idioter som endast kollar på profil bilden och sedan bryr dig inte ett piss om vad personen har på insidan, sorry om det lät helt fel, eller elakt, det var inte menat så

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Annons:
sisela
2014-04-20 17:13
#21

#20 alla har väl olika erfarenheter men jag måste säga att för min del var nätdejting en chans att visa mitt inre lättare än t ex på krogen, där det verkligen handlar om utseende. På nätet kan man skriva till varandra länge innan man träffas och har fått en uppfattning om personen innan man ser dem. Jag träffade min kille på nätet och jag tror inte att vi hade hittat varandra utan att skriva så mycket först.

[niklaeri02]
2014-04-20 17:47
#22

#18 Du kan ha rätt om man tänker på responsen jag fått!

#19 Tänkte kanske prova lite, hur lätt det var att få kontakt. Och att det nog är bra att vara aktiv. En bild säger ju ändå ganska mycket om en person, och hade själv ingen presentation till att börja med.
Men håller med om att man kanske borde leta lite mer…

#20 Svårt att se annat än profilbilden om de bara har en sådan? Du menar alltså att det är bättre att hitta någon utanför datorn? Det har jag gjort en gång även om den relationen inte gick så bra till slut.
Förstår inte ditt inlägg riktigt, och du låter lite arg i det? Men det var kanske inte riktat till mig heller.

#21 Krogen har jag i stort aldrig varit på. Men har träffat en del via internet även om jag inte letade då direkt. Träffade du din kille via dejtingsajt om man får fråga?

molam
2014-04-20 17:54
#23

#22 Låter jag arg i 20 med O-O Jag ska verkligen inte skriva på forum och liknande xD

Det jag menar med det inlägget är att jag tycker det verkar som om man bara går efter profil bilden om man är på en dejting sida, och vad en denne person skriver så spelar det ingen roll för att profil bilden inte ser bra ut.
Jag tycker det är fel att man bara går efter utseende och tycker därför att det borde vara bättre/lättare att träffa nån irl så att säga ^^

#21 Om man inte visar bild direkt men en person lär sig gilla personligheten och får sedan se en bild så träffar han hon helt intresset.
Det har hänt mig en gång, inte på en Dejting sida men en helt vanlig sida där jag började Snacka med en kille vi snackade väl i ca 1 år och blev riktigt Tajta och skulle träffas etc, men så fort han en bild fick se så försvann hans intresse helt.

Hoppas verkligen jag inte lät sur nu, för det är jag inte 😊

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

[silkesnosen]
2014-04-20 17:55
#24

Se till att söka och läsa eller om du ser att någon är inbjudande på sin bild. Jag går inte på om någon är snyggast i stan, men bilden kan säga ganska mycket om hur man är som person. Jag går på bilder som känns positiva och som ger mig en bra magkänsla och det är ju högst individuellt. Sedan vill jag gärna att personen i fråga har en ganska kort, men kärnfull presentation av sig själv. Personligen så avskyr jag noveller, både i meddelanden och i presentationer. Jag tror dock att man ska vara den man är, då det ger bäst chans att finna någon som matchar en själv. 

Var selektiv, läs och ta kontakt:)

[niklaeri02]
2014-04-20 19:02
#25

#23 Vissa ordval skapade den känslan, av ilska. Men okej, då vet jag att det kanske misstolkades.

Kan hålla med om att det är trist om man bara går efter profilbilden…Om det är så.

#24 Jo, en bild säger ändå rätt mycket. Men ibland kan man bli vilseledd av den

molam
2014-04-20 19:16
#26

#25 Vill verkligen inte låta sur eller Arg, ska försöka formulera mig bättre tills nästa gång ^^

JA det trista är att vissa går endast efter är fint utseende

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Gur4m1
2014-04-20 19:21
#27

#23 lugnt för min del  :)  Men ang profilbilder så handlar det bara om en bild och ibland säger bilden mer än ord. T.ex om man söker en partner för sex eller inte ;) (ser rätt ofta om enkvinna har massa lättklädda bilder, bröna upptrycka under hakan osv). Jag är en rätt alldaglig tjej till utseendet men jag hade inga som helst problem att locka till mig intresse från killar. Grejen är att det kan bli fel…

om man pratar jättelänge och fåren bild och den inte stämmer rent "fysiskt" sen så blir det ju så.

Precis som en snygg bild inte ger ett skit om personen bakom bilden inte kan skriva och kommunicera vettigt.

Jag visar hellre en bild på mig självi en vardaglig situation än jätteuppsminkad- för då kan den personen se "okej inte snyggastefotomodellen men är hon någon jag kan tänka mig att vakna upp bredvid" för attraktion är mer än bara ord och känslor, det är även lite, även för ögat. Men den som är vacker och sexig för en är kanske helt ointressant för en annan. Universiell skönhet i all ära, smaken är ändå som baken delad.

Sen tror jag att det är psykologiskt. Att ta kontakt med en person som vågar visa sig på bild är ett tecken på att man är seriös med sin profil. Man får ett ansikte på den man chattar med. Så det handlar inte om att man ska ha en bild för att gallra bort folk utifrån utseendet- men visst,jag ser hellre att någon gallrar bort mig direkt om utseendet jag bär på inte tilltalar den personen alls. Varför skulle man vilja försöka få ihop det med någon som inte finner en attraktiv? Jag vet att man åldras, men min pojkvän är lika attraktiv för mig idag som när jag såg honom första gången- trots att han nu är 30+ med begynnande mage och grånat hår. Han är fortfarande någon jag attraheras av och älskar att titta på + att han är en bra människa.

Så "själen är vackrast" i all ära, att en del väljer en partner de även finner lätt för ögat tycker jag inte att man ska dömma. Duger man inte för den personen gör det säkert ont men då var det väl bäst att man också blev bortvald? Trots att jag har alldagligt, tråkigt utseende där  en del sagt att jag är snygg, andra regelrätt ful- så har jag aldrig känt att jag behövt dejta en man som jag inte finner som attraktiv…både utvändigt och som person.

på nätet om någonstans är man om något utelämnad till "personligheten". Träffar man en person ute bland andra, så är det första de ser- ens ansikte, kroppsspråk, kläder, miner osv. Där blir man garanterat snabbare bortgallrad innan man fått en chans att ens försöka visa vem man verkligen är och har att erbjuda.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Annons:
molam
2014-04-20 19:42
#28

#27 Ja du har rätt med allt iof, och det är säkert lättare att träffa nån på internet, om man fattar tycke för denne, för träffar man nån på nätet kan man lättare vara anonym tills man verkligen känner att jo men visst detta kan bli nått helt klart, och sen visar man en bild på sig och det går hur bra som helst. Men det kan även dra helt åt andra hållet, bara för man har ett litet fel, vissa lyckas inte med internet dejting.

Sen det där med att visa bild på sig själv och ingen annan är en självklarhet ^^ Fast ett litet fel kan få nån som man har klickat bra med (som även klickat för dig) att tappa tycket, t.ex Ett runt ansikte, Mustash, sneda ögon jag vet inte xD även om man är söt i sig så kan minsta lilla få en att tappa tycket och aldrig mer prata med den personen.

Men om man träffas irl redan från början och se hur den ena och den andra ser ut redan från början så blir det en annan grej, det är bara så jag har menat xD

SNÄLLA säg att jag inte lät arg denna gången xD

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

[silkesnosen]
2014-04-20 19:52
#29

#28 Alltså det där lät så märkligt i mina öron. Om man klickar sjukt bra i text, sedan kanske på telefon, så tror inte jag att ett par sneda ögon fäller avgörandet. För mig har det varit att det inte klickat, personen beter sig märkligt eller man kan ite kommunicera riktigt eller andra saker. En av mina dejter hade bild i profil, men var himla lättsam i text. När jag träffade honom var det en lång, stilig man, med ett ansikte som man ka beskriva som udda eller speciellt. Jag föll som en fura på grund av hans charm och skratt. Sedan viade sig den här typen vara värsta playern, men men. 

Hitills har jag upplevt att nätet är ärligare och mer seriöst, än i det så kallade vanliga livet…

molam
2014-04-20 20:00
#30

#29 KAnske inte sneda ögon men poängen är att minsta lilla detalj kan vara avgörande för vissa om den ska gillas eller inte.

Som tidigare skrivet har jag tidigare skrivit att jag hade skrivit med en kille i ungefär 1 år tills vi äntligen träffades, han hade aldrig frågat om bild på mig och jag hade aldrig frågat om bild på han men kan det ha varit ett par veckor innan vi verkligen skulle träffas bytte vi bilder han hade ett väldigs speciellt utseende men, han var hut snäll som helst och även fast han var mullig (eller ja man kan tom kalla honom tjock) och hans ansikte såg väldigt skumt ut så spelade det mig ingen roll för han var snäll och vi hade ganska lika intressen etc etc.
MEn när han fick en bild på mig så träffades vi självklart men han sa att bara vänner skulle vara bättre för vår relation då jag var för blyg för hans smak och pga mina glasögon, han sa tom att jag var söt och snäll och så men blygheten och glasögonen var avgörande för han, han ville inte träffas mer, det sa han rakt ut

Så aa det är det jag menar visst alla bryr sig inte ett piss om utseende ol men för andra är det alt som spelar in no matter hur bra man klickade eller så ''/

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Ove-D
2014-04-20 20:14
#31

Du har fått massor av tips redan. Men det är ungefär som att söka ett jobb: 1. Du ska sticka ut ur mängden. 2. Du ska locka fram nyfikenhet/intresse. Så för att visa att du inte är en i mängden så skriv något personligt till personen, något som gör att du vill få kontakt med just hen så som något fint om bilden eller fråga om intressen. Gör något unikt! Skriv något som gör att du verkar vara intressant. Försök att hitta något gemensamt att prata om. För mig har internet gett mig massor av vänner. Vissa har jag fortfarande kontakt med. Ha inte för bråttom. Verka inte desperat. Men om ni messat en massa så kanske det kan vara kul att ses. Men börja inte med att kräva hens nummer.

Gur4m1
2014-04-20 20:38
#32

#30 alltså alla får nej ibland  :) Ni chattade en lång tid och jag förstår att du blev besviken men han ändrade sig när ni väl träffats- det klickade alltså inte för honom IRL. Det är ju en risk man alltid tar. Jag och mitt ex chattade, cammade och pratade i telefon i ca 3 år innan vi träffades- vi klickade direkt och blev ett par och flyttade ihop. När vi började prata var jag inte alls intresserad av honom, han var inte den typ av kille jag förut har valt att dejta (inte efter honom heller) vare sig utseendemässigt eller kulturellt :P

Vi hade prata i 3 år och även om jag hade varit lite tjockare eller haft glasögon så hade det inte hindrat "oss". Aldrig tänkt att han sa just de där sakerna för att det hade betydelse för honom, men det var förmodligen inte hela grejen. Som han sa, du var blyg. Det klickade inte för er båda. det är ju inte internets eller ditt utseendes fel. Nej,du lät inte arg eller så. ^_^ 

Jag har blivit "dissad" för att jag är för på, för blyg (jupp, hur går det ihop ens?), att killen helt plötsligt inte vill ha en relation längre, sen har en flickvän någon vecka senare ;) Allting är ju en helhet, och med att klicka handlar det om- som det kanske gjorde för dig- du kunde se bortom utseendet och ändå verkligen känna att "okej, jag gillar honom". Han kunde inte det, för det var nog mer än utseendet som fick honom att tveka. Så blir det ibland. Allmänt om man nätdejtar, så skulle jag uppmuntra att träffas irl så snart man känner sig bekväm med det- just för att slippa hänga uppsig på en person i ett år eller tre som i mitt fall (men vi träffades inte på en Dejtingsida såvi började som vänner) och kan gåvidare…med en mer korrekt bild av varandra.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

molam
2014-04-20 20:56
#33

#32 Det är det jag vill ha fram ^^ Det finns dom som bara går efter utseendet, och inte personligheten, och är det sånna kan minsta lilla sefekt, dvs blyghet, Glasögon, Kropsmassa, felaktigt hårfäste, jaa i princip vadsomhelst spela in, och det känns som man närman sig sådana på en dejtingsida och Dylikt, har inget emot dejtingsidor men om man träffar nån irl istället kan man dra sig undan sådana som är så ^^ det är lättare att se irl än när man skriver med nån ^^

Det jag har menat hela tiden 😃 (fast mina formuleringar kan vara lite skumma så jag kan förstå att mina inlägg uppfattas som att jag är sur eller en besservisser eller nått 😎 xD)

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Ove-D
2014-04-20 22:14
#34

Jag och min nuvarande pojkvän träffades på träningen. Han var instruktör. Vi har varit ihop snart 5 år. Och rent utseendemässigt är han inte sån som jag "tänder på"… Visserligen brunhårig och inte smal men sen så… Ja… Han är kortare än dem jag brukar titta åt och han är för långhårig och skäggig också för min smak. Men han är otroligt snäll och lugn.

Annons:
Leon1973
2014-04-21 05:21
#35

Det är inget ovanligt att inte få kontakt via dejtingsidor… För killar alltså.

På sidorna är ration 10:1 alltså 10 killar per tjej om det räcker och tjejerna får stå ut med en hel del snuskiga typer som bara är ute efter en sak. Vill du ha kontakt så får du nog visa att dina intentioner är mer seriösa än dessa typernas, inte bara skriva "hej hur är det".

Jag vet själv hur svårt det är att få kontakt och det är ett helvete när man dessutom är introvert.

be inte om hjälp om du inte vill ha den

obstitant
2014-04-21 08:57
#36

Som flera har sagt, som tjej på en dejtingsida (särskilt gratisvarianter) drunknar man av massmail dels av typen "öh, knulla?" och dels av torftiga och ointressanta mail just av den typen du tyvärr har skickat. Ligger det tjugo stycken "Hej, hur är läget?" i inkorgen blir man knappast inspirerad av svara på allihop i hopp om att någon av dem har mer än så att säga om man väl får igång en konversation.

Jag rekommenderar heller inte "mitt livs historia" i första mailet. Man kanske inte ens ska presentera sig så mycket där - det gör man ju förhoppningsvis på sin presentationssida. Det enda jag tyckte var tråkigare än bara "läget?" var typ "Hej, jag är en kille på x år som är 180 cm lång och har brunt hår och blå ögon och oftast har jeans på mig" och sen inte så mycket mer. Snacka om jaha-upplevelse. Sen fanns det också en del som hade en sån lång skildring av sig själva att man förstod att det inte fanns en chans att de satt och skrev det där specifikt till just mig utan det var bara copy+paste.

Mitt förslag: Leta upp tjejer som har en profilsida som säger något om vilka de är, tänk igenom vad det är som gör dig intresserad eller om du blir nyfiken på något på sidan, och skriv det. Kan ev. funka med något om bilden också, men skriv för guds skull inte att hon har fina ögon. Det är standardkomplimangen som vissa gödslar med även till tjejer utan bild eller bild där ögonen inte syns…

"Jaså du gillar krukväxter, vilka är dina favoriter? Just krukväxter är en sån där sak jag önskar att jag vore lite bättre på, synd att farmor aldrig lärde mig sina knep!"

Sen kommer du inte att få särskilt många svar ändå, för så ser den bistra verkligheten ut på dejtingsidorna. Och då tycker en del att det inte är någon mening att anstränga sig när de flesta ändå inte svarar. Men det är lite som att säga att jag ids inte gräva upp nån mask och sätta på kroken för det nappar ändå så dåligt när jag metar.

Åsa S
2014-04-21 09:20
#37

En liten varning bara för de som bara går på profilbilden, det är oerhört vanligt på dejtingsidor att man har bilder som inte stämmer med verkligheten. Vet killar som hade 10år gamla profilbilder + jag pratade ett tag med en kvinna som också dejtade och fick se hennes profilbilder. De var väldigt fina hon hade varit hos sminkös + en riktig fotograf, hon såg ut att vara i 30års åldern på bilderna men i själva verket var hon runt 50 och såg ut att vara det i verkligheten med.

Har en bekant som gick på dejt med en kvinna som också hade gamla bilder han kände inte igen henne förren hon presenterade sig hon hade gått upp ca 50kg sedan bilderna togs.

[silkesnosen]
2014-04-21 09:49
#38

Jag undviker personer som har bilder från en studio. Det känns bara desperat och obehagligt. Därefter får man ju se bilden och se om det matchar bilden. Sedan är ju utseende viktigt. Attraktion spelar roll..Sedan är smaken som baken…

Leon1973
2014-04-21 11:49
#39

Jag söker enbart på gemensamma intressen osv. Har bilder som är tagna förra året eller i år. Men jag tar sällan kontakt eftersom jag är som jag är. ;). Skulle lika gärna kunna ta bort kontot men det är kul att sitta där och kolla på andra

be inte om hjälp om du inte vill ha den

[elmaek]
2014-04-21 20:32
#40

Jag personligen svarar aldrig när folk inleder med dessa meningar:

  • Hej
  • Hej hur är det?
  • Wow vad snygg du är!
  • Hej vad gör du?
  • Hej jag heter Blabla och arbetar med Blabla, vad jobbar du med? (Det står i min profil och när en människa inte läser innan den skriver med mig är lite pinsamt kan jag tycka)
  • Vem är du?

Jag vill ha mer unikt för att jag ska svara! En intressant presentation om personen, sen avskyr jag frågorna jag skrev ovanför… inleder man med det så dör det ut till slut. Vad jag arbetar med står i min profil sen är det inte intressant att prata om det ens 😛Men det är jag det!

Jag har kontakt med väldigt få.. folk som tar sig tid att skriva intressanta svar med mycket detaljer så det blir en konversation som har liv i sig. En kille jag pratar med har mycket humor… frågar jag vad han gör (efter några veckors pratande) kan han svara ''jag gnager på min arm för jag är så hungrig!'' och sånt är roligt att få som svar, det kan man ta vidare till ett roligt skämt och skratta och skapa en trevlig stämning!

Gemensamma intressen är väldigt bra det med. Jag lever för min hund, enligt många är jag jätte tråkig och då undrar jag varför dom ens hörde av sig när det står i min profil att jag spenderar mycket mycket mycket tid med min hund… sen ska man minnas saker om den andra 😎 ''Hur gick intervjun i måndags?! :D'' ''Hade du trevligt på bion med familjen igår? :)'' … man känner sig speciell då när en annan kommer ihåg saker man berättat, man ser personen som intressant och intresserad av en.

Gur4m1
2014-04-21 21:31
#41

#37 är nog inte många som enbart går efter bilder- det är ett faktum, det finns statistik på att profiler där man har e bild, får mer "napp". Sen att bilderna är inaktuella eller snodda är en annan historia ;)   Därför brukar jag försöka få till en "IRL"-träff så snart man etablerat ett ömsesidigt intresse så min bild av nätperosnen inte ska krocka med "IRL-personen". Ser nätet mer som en plats där man får kontakt, men själva relationen ska ju utvecklas i verkliga livet…

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Annons:
Roamer
2014-04-22 07:51
#42

En hel del bra tips här. Tänk också på att välja ett bra användarnamn för det är något som de kommer titta på. Din ålder är också något som många finner viktigt. Välj också de som du faktiskt skulle kunna ha en chans på för att gå på 10 poängare när man är en 4 själv är lite svårare, även om det ibland lyckas det med. Läs deras presentation och inled med något som de kan relatera till. Skriver de om hästar så fråga vilken gren de tränar inom eller liknande. Ta tiden att läsa på lite om deras intresseområden så du har en vettig fråga. En del Kvinnor vill ha en längre novell om där du föreslår hur er första dejt ska gå till, andra räcker det med ett Hej och sedan tittar hon på din profil och svara om hon tycker du är snygg nog. Kom ihåg att de flesta Kvinnor har råd att vara kräsna och ställa krav så till en början måste du jobba hårdare. När du väl fått henne intresserad blir det en bättre balans mellan er naturligt. Själv har jag regeln att om jag ställer tre frågor i rad och bara får svar på frågan men ingen motfråga släpper jag samtalet och går vidare. Är de inte intresserad efter den tiden kommer de inte heller bli det och det är inte kul att föra en monolog med korta svar tillbaka i bästa fall.

Toxics
2014-04-23 11:46
#43

42# Fast en tia i TS ögon kanske bara är en 4 i dina.

~They say that "what does not kill you makes you stronger". i belive that if something is trying to kill you, it makes you angry.~

Honestyisdead
2014-04-23 11:54
#44

42 vad är en fyra och vad är en tia? Och vem avgör det?

Tycker man ska skriva till dom man finner intressanta.

Roamer
2014-04-23 11:56
#45

#43 Ja så kan det vara. Men det är väl samma sak i verkligheten med väl? Man vet väl oftast vilken liga man själv spelar i och vilken liga den man tittar på är i, och är skillnaden för stor låter de flesta bli även om man kan bli förvånad när man försöker. Vill man ha kontakt med någon kan det ju vara lämpligt att ha ett uppnåbart mål istället för att ta de allra snyggaste om man inte är det själv är väl min tro, men du får gärna ha en annan uppfattning.

molam
2014-04-23 12:40
#46

Finns ju tior som hellre vill ha treor och fyror, så varför ens sätta ett nummer på dom? Man klickar ju på olika sätt ^^

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Leon1973
2014-04-23 12:50
#47

Helt ärligt så tror jag inte det finns många som också bedömmer efter bild i annonsen..  

Många säger -"oh nej!, det gör inte jag", men helt ärligt tror jag att det är lögn.

Det är väl klart att man tittar på bilden först och sen läser presentationen, skulle man se bild på en person som absolut inte attraherar en så läser man ju knappt deras presentation?

Det kanske bara är jag, men jag tror att det ligger i människans "djuriska" natur att bedöma det yttre.

be inte om hjälp om du inte vill ha den

Gur4m1
2014-04-23 13:22
#48

#45 just det där med ligor och utseende med betyg känns….som när jag diskuterat med gymnasiekillar (då jag själv tyvärr var vuxen) och man bara… @_@

För nej, det finns inga ligor eller betyg. Lika barn leka bäst. Så ja, är man en tjej som lagt ner massapengar på att ha ett visst, perfekt utseende så söker man förmodligen en man som uppskattar sådant och kanske själv lagt ner tid på sig själv. Men många bryr sig inte ett skit om "betyg". Man ser en person man attraheras av och jag skulle bli skitförbannad om någon sa att jag var för snygg/för ful för en viss typ av kille. Att man är fel för varandra på grund av andra saker, sure- men att utseendet ska "matchas" på något sätt? Utåt sett. För som andra sagt redan, en 3:a för dig kan vara en 6:a för en annan.

-Men ja, en del väljer regelrätt bort folk pga utseendet, därför är första intrycket även i nätdejting viktigt. Har man inte utseendet till sin fördel så slår man på charmen…"you must fake it til you make it", fast det kna ju slå tillbaka på en.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Annons:
sisela
2014-04-23 13:49
#49

Klart man tittar på bilden. Min kille föll för min bild och jag är verkligen ingen supersnygg brud. Dock är det ju inte bara snygghet på en skala man kollar efter. Man kan se sympatisk ut, eller spännande, gullig, annorlunda, quirky, rolig, passionerad, livlig etc etc. De flesta av de killar på datingsajter som själva tycker de är apsnygga skulle jag inte alls attraheras av. Håller med #48 att det med ligor och skalor låter superbarnsligt.

Roamer
2014-04-23 14:48
#50

Haha ni får väl kalla det precis vad ni vill men ni säger ju precis samma sak båda två. Man väljer någon som man tycker matchar en själv, om det är pga personlig preferens eller för att det är någon man vill visa upp för andra är ju egalt. Att säga att inte någon blir bortvald pga utseendet oftare än inte är ju bara naivt. Matchar inte bilden framför dig din preferens väljer du bort personen. Sen om ni kallar det betyg, ligor, gullighetsskala eller quirkymegablashcoolgullig skalan är väl skit samma. 🤪

sisela
2014-04-23 15:45
#51

#50 jag tycker inte att det är samma sak. Det du pratar om är ju att man på något sätt delar in folk på en högre eller lägre/bättre och sämre-skala och att man ska passa sig för att ragga över sin nivå. Det håller jag inte alls med om. Självklart letar man efter en man passar ihop med, annat vore ju bara knäppt, men att några skulle vara tior och andra fyror på nån odefinierad och subjektiv skala(som dessutom verkar handla om utseende mest) och därför inte passa ihop är inget jag nånsin kan tro på.

Roamer
2014-04-24 06:28
#52

#51 så du tror seriöst inte att folk blir bortsållade på en dejtsida för att de inte är snygga nog för den som tittar på bilden? Det låter som en utopi verkligen. Hade varit trevligt på sätt och vis om det varit så.

Honestyisdead
2014-04-24 10:11
#53

52 Läs det 51 skriver.denne skriver inget om hurvida ma  bryr sig om utseende.  Det denne precis som jag gör är att motsätta sig dinkommentar om tior och fyror.

Jag är säkert entia för någon och en tvåa för någon annan.  Så din kommentar om att man ska hålla sig inom sin nivå är inte logisk.

Roamer
2014-04-24 11:05
#54

#53 ni får väl motsätta er hur mycket ni vill. Det förändrar ju inte faktumet att en hel del ser det som jag gör det. Haft denna diskussion med Kvinnor som totalt hållit med om tankesättet så det är definitivt inget som är rubricerat till enbart tonårspojkar. 

Klart det är olika för olika personer, men du vet oftast vilken form av partner du har en chans på utseendemässigt även om alla har olika preferenser. Jag tycker silverstedt, eller hur hon nu stavar, är rätt ful och för andra är det deras högsta våta dröm, men jag skulle heller inte få för mig att stöta på någon som Scarlett Johansson då det troligen skulle vara bortkastad tid. 

Ni får gärna utveckla vad ni menar med "passar ihop med" om det nu inte har något alls att göra med utseendet. I mina ögon är det helheten, både personlighet men likväl utseendet, fast ni på detta forum kanske har en annan syn på saken. 

Och Hera, jag tror inte du vet vad logisk egentligen betyder.

Honestyisdead
2014-04-24 11:14
#55

54 För mig finns det inga begränsningar på vem jag kan träffa. Jag är inte någon classisk skönhdt. Det betyder dock inte att jag inte kan träffa och har träffat nnågon som faktiskt är det. Hade jag tänkt som du hade jag aldrig tagit kontakt med min sambo. 

Skulle man betygsätta sig själv och andra och pga olika siffror låtit bli en del för att man själv satt sämre bdtyg på sig kan man missa mycket bra.

Annons:
Roamer
2014-04-24 11:25
#56

En korrekt självbild är en bra sak, en felaktig ger nödvändigtvis inte den bästa upplevelsen av vad som refereras som livet.

Gur4m1
2014-04-24 11:49
#57

#54 att du tar upp kändisar är ju en helt annan sak. Om jag var man och hade chansen att träff Scarlet i en sådan situation där man kunde checka av intresset så hade jag absolut tagit chansen. Problemet med kändisar är ju oftast att man bara går efter just utseendet- man KÄNNER inte personerna, man VILL dock tro att man kan göra det. Sen är en känd person, och säkert vissa typer av människor där ute- upptagna med att värja sig från skockar av friare/friarinnor. ^_^

En korrekt självbild…är vad?

Ja de tär ju bra att man inte går runt och tror att man är guds gåva till mänskligheten, men useendemässigt gör charm och självkänsla och självförtroende som sagt mycket. Går man runt och tror att man inte duger åt vissa personer innan man ens försökt-..Lär man inte bli lyckligare.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Honestyisdead
2014-04-24 11:51
#58

56 begränsar man sig själv är det ingen annan än man själv som missar saker här i livet.

Roamer
2014-04-24 12:28
#59

En bra självbild är en bild som ger den känsla av välbefinnande som bör finnas och vara korrekt. Att ha en för dålig gör att du kanske "nöjer" dig med saker du inte borde, och att ha en för hög kan få dig att göra saker som kommer få dig må dåligt för du är lite för dristig. Nu tycker ju jag att det är bättre med för hög än för låg men det är personlig preferens. Att bli nerskjuten när man försöker ta kontakt med alltför många, speciellt då via internet, kan faktiskt få folk att må dåligt pga avsaknad av svar, och det var väl det tråden handlade om i början? Så därför säger jag att ta kontakt med de som du faktiskt troligen skulle kunna intressera med det utseendet du har. Både de som är lite snyggare än du själv uppfattar dig själv och de som är lite fulare. Däremot att ta kontakt med någon som ser ut som en fotomodell och du ser ut som Quasimodo kommer troligen inte ge dig många svar. Å andra sidan kan ju den personen ha en fetisch för puckelryggar.  

#58 förstår verkligen inte vart du vill komma med den kommentaren. Dessutom är den felaktig, för om man begränsar sig för mycket kommer man inte heller uppnå lycka med största sannolikhet och den person man borde varit med tar man heller inte kontakt med. Då är det två som missar saker i livet, bortsett från alla runt om dig som faktiskt bryr sig om att du mår bra. Tänk innan du skriver istället för att bara blörta ut saker bara för du ogillar mig.

Honestyisdead
2014-04-24 12:33
#60

59 vad är det du inte förstår?  Du verkar ju hålla med mig?🤔

sisela
2014-04-24 13:20
#61

#59 Det som låter så fel i mina öron är att du verkar fokusera på utseendet alldeles för mycket. Som jag har skrivit förut så är utseende inte bara = snygg eller ful. Det finns ju många aspekter av utseende. Ju äldre jag blir ju mer fattar jag att utseendet inte är så viktigt som jag trodde när jag var tonåring. 

Håller också fullt med Hera och Gur4m1.

[niklaeri02]
2014-04-24 17:10
#62

Tack för alla svar.

Fick inga svar på dejtingsidan även om jag var lite mer varierad än "hur mår du?" Men jag tror att det kanske finns andra vägar som är lättare än dejtingsidor efter att ha försökt och ha läst era diskussioner här.
Har haft några besökare på min profil i alla fall. Men det ger ju inte mer kontakt. Känner mig ganska nöjd nu i alla fall.🙂

Annons:
obstitant
2014-04-24 17:40
#63

Det där med utseende… nej, det är inte så enkelt att alla människor kan rangordnas på en skala från 1 till 10 baserat på sitt utseende. Och långt ifrån alla tycker ens det skulle vara särskilt relevant.

När jag höll på och dejtade fick jag kontakt med en kille som verkade smart och trevlig. Han var inte särskilt snygg på bilden, men jag kunde leva med det. Men när vi träffades blev han helt ställd över att jag var snyggare än han hade trott, och enligt hans (och vissa andras) sätt att tänka spelade vi därmed inte i samma liga och "borde" inte dejta. Vilket iofs gjorde mig rätt ställd, för, eh, SÅ snygg är jag inte.

Jag brydde mig nu inte nämnvärt om detta, utan jag ville försöka lära känna honom och se om jag skulle bli intresserad. För jag funkar så, även om jag inte blir totalknockad av någons utseende vid första anblicken så kan jag bli det med tiden av personligheten, och då börjar jag tycka om utseendet också. Men det var stört omöjligt! Han blev nämligen så stressad och knäpp av (den upplevda) utseendeskillnaden att han började bete sig skitskumt, övertolkade allt jag sa och bangade när vi skulle ses. Så… hans förlust, antar jag. Men nog hade det känts rimligare att inte fortsätta träffas för att vi kom fram till att våra personligheter inte passade ihop, än för att han hade en massa idéer om utseende som gjorde att han inte ens hörde vad jag sa.

obstitant
2014-04-24 17:47
#64

Och sen var det killen jag träffade som jag verkligen tyckte var skitsnygg, "för" snygg för mig enligt vissas sätt att se. Han verkade snäll och hygglig också, hade ett jobb han gillade, vettig livsstil osv. Och han ville ses igen, tro't eller ej! Men… jag kände inte att han matchade mig intellektuellt. Konversationen var inte alls otrevlig, men väldigt konkret och intetsägande.

Hade det varit senare i mitt dejtande hade jag förmodligen gett det en chans till och testat med lite mer utmanande samtalsämnen, men det är tveksamt om det hade gett så mycket mer. Vi var helt enkelt väldigt olika. Minns att jag hade väldigt svårt att hitta en rimlig anledning att nobba honom, "du är för dum" kändes inte riktigt schysst.

Det hände att jag tjuvkikade på hans bilder sen och nästan ångrade mig, men, you know, utseende är inte allt!

SOLen2014
2014-08-11 23:44
#65

Här finns en länk till en blogg just om dejting tips, kolla om det är något för dig att testa.

http://www.uniformkontakt.se/blog/8-steg-for-att-hitta-det-perfekta-forhallandet/

[niklaeri02]
2014-08-16 23:56
#66

Tack för länken.

[luneri]
2014-08-17 23:12
#67

Det där med att sätta betyg vare sig det är en 4 eller 10  så tror jag alla gör det medvetet eller omedvetet, och där en jämförelse görs mellan de personer man attraheras till. Då vissa tycker utseendet är viktig medan andra tycker insidan är viktigare så är det ändå personen som helhet som bedöms, (av den uppfattning man hunnit få)  och en bedömning kommer alltid ske för att skapa sig en uppfattning i relation av andra. Att betygsätta en person tror jag därav alla gör även om det är omedvetet för att kunna skapa en bild av vad man egentligen vill ha.

Jag tycker inte alls det är fel, snarare tvärtom, och det blir lättare att hitta någon som uppfyller ens krav när man har något att jämföra med. Men jag vill säga att jag tror inte det är bara ens utseende som bedöms. för vissa är det kanske mer viktigt än för andra och alla prioriterar vi olika, men det finns alltid något utseendemässigt varje person dras till även om man inte är utseendefixerad tror jag iaf, och som tillsammans med personens charm och personlighet gör honom ännu snyggare vilket i slutändan ger honom en 10.  Ett visst utseende kanske är en 10 för mig, men en 4 för någon annan. utseende är väldigt individuellt beroende på vem man frågar och därav betygsättningen. Tycker därför inte att man kan säga att det är fel att ge poäng då det är en individuell bedömning.  

I ett förhållande är det förhoppningsvis inte bara utseendet som spelar roll utan det som utmärker personen också. Det som faktiskt gör honom dvs utseendet, charmen och personen i sig. Och jag är väl ganska kräsen egentligen, men av någon anledning har mina partners inte varit snygga enligt den stereotypiska modell vi har :)

pyromanen
2014-08-18 10:15
#68

#Roamer: tycker det låter märkligt att satsa på att lära känna en "4-a" på skalan. Även att se sug själv som en sån. Låter som väldigt dåligt självförtroende i mina öron. Alla gångar att jag skulle välja att försöka med en jag tycker är en 10:a första hand. På min skala altså. Min skala är inte fotomodellskalan. Att min skala inte är samma som fotomodellskalan beror inte på att jag " insett att jag inte har en chans att ragga upp en 23-ärig fotomodell eller Brad Pitt". det beror på att mina preferenser ser anorlunda ut. T.ex har jsg väldigt svårt stt tänka mig vara fysisk med en man som inte har stora starka hantverkarhänder och minst lika mycket livserfarenhet som jag (46 år) . Det innebär krasst att både 23- åriga modellen och Brad Pitt hamnar på mycket låga poäng på min skala :-)

IaAbrg
2015-05-12 15:24
#69

Jag har provat dejtingsidor och  de personer där jag klickade på och läste mer om var de som skrev annat än typiska klichéer som "gillar allt som gör livet gott" (det kan ju betyda vääääldigt olika från person till person det :-D ) och sånt.

Profiler som bara innehåller: "Om du undrar nåt, fråga." skippade jag också direkt.

Men till det om att ta kontakt nu då. Håller med övriga här att "Hej, hur är läget?", det funkar inte. Man drunknar i sådana brev och ledsnar snabbt.

De jag hade mer kontakt med var de som faktiskt läst min profil och sedan ställde som "följdfrågor" på den. Jag gillar t.ex. att fiska, och en man frågade då om jag metar, fiskar med kastspö eller flugfiskar och vilken sorts fisk jag helst vill fånga osv osv. Det visar ju på ett intresse och en nyfikenhet för just mig och mina intressen. Det tycker jag är en bra inledning.

Följdfrågor i svaren är också viktigt. Får man bara "Aha" eller "ok" eller "kul" till svar, då ledsnar man ju. 

Fråga intresserat om personens intressen o.d. och ställ följdfrågor. :-)

Jag tycker dejtingsidorna fyller sin funktion, men man måste vara medveten om att det kan ta tid, och att det krävs en hel del engagemang om man ska få ut något av det. Och att man inte tar illa upp om någon säger att han/hon inte är intresserad.

Man får fundera på hur man skulle vilja att andra tog kontakt med en själv och sedan engagera sig på det viset själv. :-)

Annons:
IaAbrg
2015-05-12 15:26
#70

Oj, NU först såg jag hur gammal den här tråden är. 😃

[Rhodugune]
2015-05-12 17:23
#71

#70 Vad bra att du missade det och skrev ändå, väldigt bra inlägg.  <3
Det måste finnas ett flöde i samtalet, för att jag ska känna att det känns bra, att det är en tvåvägskommunikation. 
Behöver jag bära samtalet för att det ska fortsätta så är den personen inte någon jag kan klicka med.

IaAbrg
2015-05-12 17:26
#72

Exakt så!
Om människan i andra änden av kommunikationen inte ger mer än så, då pratar jag hellre med mina katter. 😃

Upp till toppen
Annons: