Annons:
Etikettsorg
Läst 7332 ggr
fridaanna87
2014-05-03 12:35

Deprimerad efter separation

Hej. Jag har skrivit här lite förut om min separation, min fd pojkvän gjorde slut i januari och sedan dess har jag mått totalt skit. 
Han sa i början att alla känslorna fanns där och det var inget någon av oss gjorde fel som var anledningen, utan det funkade helt enkelt inte pga vissa småsaker som vi inte kunde se förbi. 
Jag älskar honom fortfarande lika mycket som förut, trots att det gått 3 månader och det har varit tungt som fan. Vi pratade i telefon senast i tisdags, då sa han att han inte hade samma känslor för mig längre, och han kan inte ge oss en till chans pga "det funkade ju inte förra gången, så…". Saken är bara den att han för tillfället träffar sitt ex, alltså tjejen han var tillsammans med innan mig. När vi blev tillsammans sa han att dom gjort slut för att känslorna aldrig fanns där. Dom hade kul ihop, men de var mer som vänner och var aldrig kära. Han började träffa henne ungefär 2 veckor efter att vi gjort slut, och han säger nu att han "inte vet vad som händer mellan dom".

Egentligen har jag väl inget att göra med vem han träffar eller inte träffar, och jag kan ju inte ändra på något. Men, jag kan inte sluta fundera på hur det kommer sig att han kan ge det en ny chans med någon han aldrig var kär i, men inte med mig som han påstod sig älska (och fortfarande säger att han gjorde..)?
Eller är det helt enkelt ett rebound, tröstar han sig med henne för att det inte funkade med oss? Jag blir helt galen av att sitta och fundera, men hur mycket man än vill låta bli så är det ju sjukt svårt när man är olyckligt kär och bara vill ha tillbaka personen.

Annons:
[lenniiis]
2014-05-03 12:40
#1

Fy vad jobbigt 😕 Kan inte ens tänka mig hur jobbigt du måste ha det nu. Min kille och jag har varit tillsammans i snart tre år och jag hade blivit helt galen om han gjorde slut och sedan började träffa en tjej han varit tillsammans med! Får jag fråga vad det var för smågrejer ni gjorde slut över? Vad är det som är så stort att ni inte kunde se förbi det, liksom? Och jag tror faktiskt att hon är rebound. Om jag bara får gissa.

Leon1973
2014-05-03 12:48
#2

Jag gissar på att hon är en rebound, något för att hjälpa honom att inte tänka på dig.

Men jag kan inte låta bli att undra om han nu varit med henne innan och träffade henne när han var med dig så kanske det var så att känslor vaknade? Frågan är då vilket som vore rätt? trycka ner känslorna och vara med dig, eller göra slut? Jag vet inte…   Jag förstår att du är nedstämd och deprimerad efter separationen, jag har varit singel nu i snart 2 år och är deprimerad till och från, det är normalt..

Jag kan bara säga att om han nu gjorde slut med dig för en annan så förtjänade han dig inte, den rätte kommer att dyka upp när som helst och när han gör det så kommer ditt ex bara vara ett dåligt minne.

be inte om hjälp om du inte vill ha den

fridaanna87
2014-05-03 13:04
#3

Alltså. Det var lite saker som att jag tyckte att han inte öppnade sig så mycket, när det gällde dåliga saker. Jag påpekade att han verkade ha svårt att låta mig ta hand om honom när han mådde dåligt, vilket fick mig att känna mig dum då han hjälpte mig väldigt mycket när jag mådde dåligt. Sedan påpekade jag också för honom att det var jobbigt för mig att han inte förstod sig på mitt intresse för feminism, och att vi hade hamnat i en slags rutin. Vi pratade mycket om det här och försökte komma på olika sätt att lösa de här sakerna, men då jag tycker att vi aldrig riktigt hann ta tag i det och försöka lösa det, så tycker han istället att vi redan gjort allt vi kunde. Så han gav upp. 
Jag inser nu efteråt att för mig var de här sakerna inte så stora, men han hade tagit det väldigt allvarligt, mer allvarligt än jag trott. 

Jag tror inte att han träffade henne medans vi var tillsammans. Jag vet att de var vänner fortfarande men vad jag vet träffades de aldrig. Och jag tror inte att han är den sortens kille som skulle träffa henne utan att berätta det, då han var väldigt noga med att avsluta allt med henne innan jag och han började ses. Jag tror verkligen inte att han är en oärlig person, och jag är säker på att han älskade mig så mycket som han sa, men vi ser så olika på saker och ting har jag märkt nu efteråt. Då jag vill stanna kvar och fortsätta försöka eftersom jag älskar honom så mycket att det är värt det, så ger han hellre upp och ser ingen möjlighet i det. Det är bara så himla tråkigt, då han är den första jag verkligen älskat, och känt mig älskad av. Det känns bara så väldigt jobbigt att han kunde gå vidare och träffa någon annan så snabbt efteråt, medans jag knappt klarar av att krama andra människor för att det känns fel att vara så nära någon annan än honom.

Sarah
2014-05-04 21:17
#4

Hade det känts lika jobbigt om han börjat träffa en helt ny direkt istället? Bara för att han inte varit kär i henne tidigare så betyder det ju inte att han inte är det nu. 

Det verkar som att han hållit dig på halster några månader och att du trott att det fanns en chans att ni skulle bli tillsammans igen. Då är det självklart att det gör extra ont :(  Det är elakt. Det bästa för dig nu är förmodligen att helt bryta all kontakt med honom.

fridaanna87
2014-05-06 08:39
#5

#4 Det är väl det som gör ondast, att han inte kan ge oss en ny chans för att det "inte funkade förra gången" men han verkar ge dom en ny chans. 

Han har inte hållit mig på halster egentligen. Det är nog mer jag som lurat mig själv och inte velat inse hur läget är, jag har ju velat hoppas på mer. Men ja, att bryta just nu är nog det bästa, då jag är sjukt instabil just nu. 

Tack för svar, alla.

[Devya]
2014-05-06 10:45
#6

#5 I mina öron låter ju det nog som om att han har inga känslor för dig nu men för henne istället. Annars skulle han väl ha gett dig en chans och inte henne, eller hur?

Det är farligt att gå omkring och inbilla sig saker. Det är bäst att öppna upp ögonen direkt och inse den hårda sanningen. =/

Som andra har sagt - bryt all kontakt. Han har ju inget intresse av att vilja bli tillsammans med dig igen. Tråkigt men det finns inget mycket annat som man kan göra.

Annons:
Upp till toppen
Annons: