Annons:
Etikettförhållande
Läst 15258 ggr
hänkepänke
7/20/14, 2:40 PM

Jag var otrogen, hon pratar bara inför andra

Jag vill bara säga först att jag vet att jag var en idiot som var otrogen. Jag behöver inte svar som "vilken idiot du är" och "så fel av dig att vara otrogen, skyll dig själv" för jag vet det redan och jag ångar mig skitmycket men jag kan inte göra det ogjort NU.

 Nu till saken

Jag har varit otrogen en gång i mitt liv, det skedde för nu 8 månader sen. Jag har varit sambo med min nuvarande tjej i nästan 6 år. Vi hade en liten svacka när otroheten skedde och jag var full vid tidpunkten för otroheten (ingen bortförklaring jag försöker med, jag bara berättar läget) Jag ångrade mig genast och berättade naturligtvis för min sambo vad som hänt. Hon sa inte mycket alls och hon ville inte prata om det, hon sa bara att det var slut sedan packade hon en väska och åkte till sin syster. Hon stängde av sin telefon och systern likaså.  Det gick tre veckor och plötsligt var hon hemma igen. Hon ville fortfarande inte prata alls om vad som hänt eller varför "det skiter jag i" sa hon mest. Och så sa hon att det absolut inte var slut mellan oss.  Men hon sa det inte alls på ett ömt eller trevligt sätt. Jag klandrar henne inte för det för det är klart att hon inte tycker bra om mig efter vad jag gjort. Men det var mer som att hon minsann tänkt leva tillsammans med mig bara för att kunna jävlas med mig varje dag hela livet. Hon säger saker hela tiden som "du ska fan aldrig tro att du ska slippa mig, jag kommer att straffa dig i hela ditt liv, du ska brytas ner och det är ditt eget fel som gjort att det blivit så"

Så fort vi har gäster hemma så drar hon upp om otroheten "jaha, var hon bra att knulla med?" hon hade säker silikontuttar.. hahaha" Våra gäster blir mycket besvärade och det blir pinsam tystnad. Sen när vi är ensamma igen vägrar hon åter att prata om otroheten "det är JAG som ska bestämma när vi pratar om det där" säger hon då.

En kväll 4 månader efter min otrohet ville min sambo plötsligt ha sex med mig. (vi hade inte haft det alls efter otroheten) Men så lät hon så  kärleksfull och alldeles som vanligt igen och jag kände mig lättad. Vi låg i sängen och kysstes men plötsligt så bet hon mig i tungan och vägrade släppa. Jag fick ett stort sår i tungan och blödde jättemycket.  Hon steg upp och började gapskratta "gick du på det där din dumma idiot, tror du jag vill knulla nån som DU hahaha" osv

Vi har haft ett helvete sedan dess. Jag har flera gånger tagit upp om att gå och prata med någon men hon vägrar och att flytta isär vill hon inte heller. Jag förstår inte att hon vill fortsätta vara tillsammns med mig när hennes enda syfte är att ständigt skämma ut mig inför våra vänner och släkt. Och att lura mig genom att plötsligt bli kärleksfull och sedan tvärt vända och bli ett monster.

Jag mår så himla dåligt över vad jag gjort men jag tycker verkligen att jag fått mitt straff nu. Jag vet bara inte hur jag ska få min sambo att bli normal igen.

Annons:
Grodan
7/20/14, 2:44 PM
#1

Tycker du ska lämna henne. Hon misshandlar dig psykiskt. Det är inte ok och något du ska finna dig i.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Calcifer
7/20/14, 2:46 PM
#2

Gör slut på förhållandet, det där är inte hälsosamt för någon av er. Ingen av er har betett er "rätt", skulle jag vilja påstå, och då finns det ingen mening att kämpa för ett förhållande som i princip redan dött. Om det dog när du var otrogen eller efteråt genom hur din flickvän betett sig tänker jag inte avgöra, men du måste nog förstå själv att det aldrig kommer bli bra någonsin igen med din sambo.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[Forest]
7/20/14, 2:49 PM
#3

Att vara otrogen vet du redan om var fel och du ångar dig. Men vad jag inte förstår är hur i helsike står du ut ser du en framtid med denna tjej/kvinna? Om du ser en framtid hur ser den ut? Låter som att ni skulle behöva gå på samtalsterapi för att prata om din otrohet och om ni verkligen vill få det att funka hur ska ni då kunna går ni då vidare. 

Det är många som går vidare efter otrohet, det är många som får det att funka och får ett bra förhållande. Men där krävs det arbete och mognad det låter som din sambo är mycket omogen och ärligt jag tror inte hon ser alls en framtid med blommor med dig.

[Yllhilda]
7/20/14, 2:51 PM
#4

Misstag kan alla begå, vad var anledningen till att du först gjorde det? Var det knak i fogarna redan då?

Att medvetet plåga sin partner i flera månader för ett snedsteg tycket jag är orimligt. Det är varken bra för henne eller dig(eller era bekanta) och ingen av er förtjänar att leva så. Som du sa kan du inte ändra på det du gjort, och hon hade kunnat acceptera och förlåta eller helt enkelt lämna dig. Nu är hon ju kvar av ren hämndlystnad. 

Så du får väl ta beslutet åt er. Antingen ändras situationen eller så gör du slut. Om hon sen vill fortsätta hata är det tyvärr inte mycket du kan göra åt det, men då har iaf en av er chans att fortsätta med sitt liv.

aktagrottman
7/20/14, 2:51 PM
#5

Hon verkar ju inte frisk.
Så dumpa henne.
Alternativet är att nästa gång hon tar upp det med vänner så häng på.
Berätta allt, hur hon såg ut, hur det var, hur det kändes och vad ni gjorde i detalj.
Det är nog dessa två alternativ du har.

Efter som hon valt väg, och säger att hon bestämmer när ni skall tala om det så häng på kör hennes villkor.
Vilka val har du?

SimsBrooke
7/20/14, 2:52 PM
#6

Jag håller med #1, hon misshandlar dej psykiskt och det är inte okej. Vem står på lägenheten? Du eller hon, eller är det ni båda? Säg att du inte vill leva med någon som misshandlar dej. Hon kanske tycker du förtjänar att bli behandlad såhär. Men nu har det gått för långt, man kan inte hålla på så här i en evighet.

Så försök ta dej loss..

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Annons:
Maria
7/20/14, 2:58 PM
#7

Du har visserligen gjort ett fel men så som hon beter sig mot dig är INTE OK.

Lämna henne och vill hon inte gå så får du slänga ut henne.

Det där med att hon bet dig i tungan efter att ha spelat kärleksfull säger en hel del tycker jag….

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

fuzzie
7/20/14, 3:03 PM
#8

Herregud, jag har då inte hört något så stört på länge! (ursäkta om du tog illa upp för att jag skrev så?) 

Även om ni är sambos och har varit tillsammans länge så tycker jag att du skall dra fortast möjligt! Det är ganska uppenbart att hon inte älskar dig och att hon endast vill göra ditt liv till ett rent helvete och DU mår ju bara dåligt av att vara kvar i ett förhållande med henne! 

Självklart tycker jag att det är oerhört puckat av dig att du var otrogen mot henne, men du hade säkert dina anledningar till det och jag klandrar dig inte. Men om hon verkligen älskade dig så skulle hon ju säkerligen velat prata om händelsen, även om den är jobbig att prata om för båda parter. Men då kanske hon skulle fått en bättre förståelse för varför det inträffade och jag tycker att det är oerhört konstigt att hon vägrar prata om det men ändå skall bo med dig. 

Det hon gör nu är som sagt psykisk misshandel och det skall INGEN behöva stå ut med! Hon verkar vara besatt av att trycka ner dig och få dig att må dåligt och håller man på på detta sätt så kan det knappast finnas någon kärlek kvar. Så för DIN skull tycker jag verkligen att du borde lämna henne!

Mvh Anna 
fuzzieshamsteruppfödning
Föder upp vintervita dvärgar ^^

[oroligkaninägare]
7/20/14, 3:17 PM
#9

Herregud hur kan hon göra sådant mot dej ! Hon vill bryta ner dej fy läsklig kvinna lämna henne för ditt eget bästa man ska ju prata igenom det inte skada dej ! Stor kram på dej!

Saffran0Spice
7/20/14, 3:18 PM
#10

Gör dig själv en tjänst och lämna denna människa
Alla gör vi misstag, men detta ska du inte ta - du är värd mer än så 🌺

Silver Fox
7/20/14, 3:22 PM
#11

Det är så klart ett oerhört svek att vara otrogen, men som vuxen får man välja att lämna eller förlåta att stanna kvar i relationer och ägna sig åt bestraffningar så pass länge är sjukt.

8 månader herregud,din sambo verkar har psykiska problem det här är inte rimlig någonstans. Jag tycker du får prata allvar med henne och om hon inte kan förlåta lämna henne. Det är en risk man tar när man väljer att ha sex utanför förhållandet att det leder till relationen förstörs.

Det här är ju knappast nyttigt för henne heller ni får ta tag i detta så här kan ni inte ha det. Lycka till.

redstaryena
7/20/14, 3:27 PM
#12

Håller med 5. Hon verkar inte frisk. Klart att hon blev sårad över otroheten. Men jag kan säga att dett är mycket stor skillnad på att få reda på det själv , eller att göra som du gjorde. För när man fått reda på nåt sånt via omvägar, känner mig sig dubbelt lurad. Om man ska laga något som är trasigt i en relation, måste man vara två om den reperationen. Inte ska man agera som hon nu gör. Jag hade sagt tack och hej.

... A Nation And its Moral Progress Can Be Judged By The Way its Animals Are Treated.

[rumelle]
7/20/14, 3:33 PM
#13

Ert förhållande verkar inte hälsosamt varken för dig eller för henne. Det är uppenbart att otroheten tog hårt på henne men hon verkar vara inställd på att förstöra ditt liv snarare än att försöka ta sig igenom allt och försöka bygga upp förtroendet igen. Jag tycker att det verkar vara bättre för er båda om ni går skilda vägar. Visst gjorde du fel när du var otrogen men det verkar som att du har hanterat det på rätt sätt genom att tala om det på en gång, och det är uppenbart att du är ångerfull. Din sambo har rätt att vara upprörd men hon har inte rätt att behandla dig så som hon gör. Bryt upp innan det blir värre, det här är inget som ni mår bra av.

Annons:
[strutter]
7/20/14, 5:44 PM
#14

GÅ!

molam
7/20/14, 5:53 PM
#15

Lämna henne, Det är inte juste mot nån av er, hon besväras av otroheten fortfarande och hon sårar dig psykiskt, Ni kommer inte kunna lappa ihop detta.

Bara släpp förhållandet och gå isär

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

[peter54]
7/20/14, 6:29 PM
#16

Märklig situation. Jag är helt säker på att ingen av min fru eller jag skulle vara kvar i förhållandet om den andre var otrogen, då faller allt, framför allt tilliten. Därför tycker jag att din tjej beter sig mycket märkligt.

Varför har hon inte bett dig lämna henne? Jag tror att det beror på att hon har någon psykisk störning som leder till att hon ser chansen att få makt över dig och om jag har rätt blir det värre, så följ råden du fått här, gå.

JossanH
7/20/14, 7:07 PM
#17

Hon är ute efter att göra ditt liv till ett helvete och att skämma ut dig, men inser hon inte att hon även skämmer ut sig själv? Lämna så fort du kan, känns som att det bara kommer bli värre.

Sajtvärd på Iller.ifokus

jagga-ewe
7/20/14, 7:16 PM
#18

Lämna henne. Du må ha varit otrogen och det vet du var fel. Men fattar inte hon att det hon gör nu är värre? Din dumhet rättfärdigar inte hennes systematiska misshandel av dig. Av det du berättar är den både psykisk och fysisk. Dumpa!

I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet

[LadyK]
7/21/14, 1:36 AM
#19

Lämna!!!!

pyromanen
7/21/14, 7:03 AM
#20

Varför är ni ihop nu?

Annons:
hänkepänke
7/21/14, 10:55 AM
#21

Jag har inget bra svar på varför jag var otrogen. Visst hade vi haft det lite bråkigt, men det har vi haft i nån period för ett par år sen också och det är givetvis inte en anledning att vara otrogen.

Lägenheten står på mig men hon vägrar flytta. Jag har inte heller krävt att hon ska flytta, bara fört det på tal eftersom vi har det så risigt nu efter otroheten men hon säger "det kan du glömma, jag ska leva med dig tills döden skiljer oss åt vad du än säger"

Den fysiska misshandeln är inte bara den gången hon bet mig utan hon har flera gånger armbågat mig i sidan när jag passerat, knuffat mig in i saker och slagit mig på överarmarna där jag har blåmärken. Allt har skett de senaste 8 månaderna. Hon har alltid varit het i humöret men innan otroheten var det "bara" blomkrukor och annat som hon gav sig på och kastade i golvet.

Varför vi är ihop är dels för att hon vägrar släppa mig och dels för att jag hoppas att vi ska få det bättre och att hon tillslut ska gå med på att söka hjälp tillsammans.

Calcifer
7/21/14, 11:23 AM
#22

Det kommer inte bli bättre. Och det där ska du inte finna dig i, står lägenheten på dig har du lagen på din sida. Säg åt henne att flytta omedelbart eller så kastar du ut henne eller så ger du henne en månad att antingen ändra sitt vidriga beteende eller att ta sitt pick och pack och flytta.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

redstaryena
7/21/14, 11:26 AM
#23

#21 Say what!?  Jag är också het i humöret och har fått jobba med detta, men ingen chans att man får göra så. " Bara blomkrukor" ? Det är väl i heller inte okej! Jo om man är i en tonårs fas. Men hallååå!! Allt du berättar om hur det varit eller nu är mellan er, är inte bra!! Hon kan försöka att vägra flytta men i verkligheten har hon ingen rätt att bo kvar.

... A Nation And its Moral Progress Can Be Judged By The Way its Animals Are Treated.

molam
7/21/14, 11:31 AM
#24

#21 Het i humöret är väl alla vid tillfällen, men det ger henne ingen rätt att skada dig, ingen alls, misshandel är ett brott spelar ingen roll även om det är för att man "Bara är het i humöret"

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

SimsBrooke
7/21/14, 11:33 AM
#25

#21 Det kommer inte bli bättre. Det är din lägenhet och du bestämmer vem som bor där och inte. Hon har ingenting och säga till om, säger du till henne att hon ska flytta ska hon banne mej göra det också.

Du behöver ta dej ifrån henne. Kasta ut henne försök göra nått bara hon åker ut och ut ur ditt liv. Du mår inte bra av att bli behandlad så här.  Ta dej ut ur detta förhållande.

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

redstaryena
7/21/14, 11:34 AM
#26

Nu tror inte jag att du kommer att ta till dig våra råd..tyvärr. Tror du är för långt ifrån den insikten om det faktum att hon är skruvad och att du förtjänar bättre. Men tids nog kanske du inser det. Vet inte hur gamla ni är, fast låt inte henne stjäla ännu flera år. Man lever bara en gång, och den tiden ska man inte spoliera på destruktiva förhållande i det oändliga. Och kan tycka att flera år i en sjuk relation, är en oändlighet

... A Nation And its Moral Progress Can Be Judged By The Way its Animals Are Treated.

hänkepänke
7/21/14, 11:36 AM
#27

Hon är 30, jag 31 så vi är inga tonåringar

Annons:
SimsBrooke
7/21/14, 11:39 AM
#28

#27 Då borde du inse att hon inte är helt frisk när hon håller på så här. Varför stannar du kvar hos en tjej som misshandlar dej inte bara psykiskt utan fysiskt också?

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

hänkepänke
7/21/14, 11:52 AM
#29

#28 för att jag klandrar mig själv för hennes beteende. Hon gav sig ju aldrig på mig fysiskt innan otroheten. Och därför intalar jag mig att hon inte heller är sitt rätta jag när hon gör så. Hon gör så för att jag först gjorde en jättehemsk sak mot henne. 

Svårt att förklara jag vet inte.

SimsBrooke
7/21/14, 12:06 PM
#30

#29 Så du tror att ni kommer kunna komma tillbaka till det ni hade? Tror du att hon kommer glömma och förlåta? Utav det som du har skrivit här, så tror inte jag att hon kommer att vilja glömma och förlåta utan hon kommer göra ditt liv till ett rent helvete om du inte tar dej ut NU!

Du har redan stått ut med hennes misshandel i 8 månader, hur länge kommer du orka, innan det brister?

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Sarah
7/21/14, 12:10 PM
#31

Du kan klandra dig själv för dina egna handlingar, alltså otroheten, men hon väljer aktivt det här, varje dag. Hon väljer hämnd istället för att försöka lösa situationen. Väljer man att stanna efter en otrohet så måste man samtidigt välja att arbeta på att bygga upp relationen igen. 

Själv tycker jag att hennes beteende är värre än det du gjorde, ja du gjorde fel en gång och har sen försökt lösa det. Hon beter sig fruktansvärt illa hela tiden, i 8 månader!! Inte ok. '

Jag hade kunnat förlåta otrohet, men jag skulle aldrig någonsin kunna förlåta hämnd i en relation. Lägre än så kan man knappast gå i mina ögon. 

Tror att det enda du kan göra är att byta lås och skicka iväg hennes saker. Byt lås, och packa hennes saker efter det. Accepterar hon inte det och fortsätter vara efter dig så polisanmäl henne.

[Yllhilda]
7/21/14, 12:57 PM
#32

 #29 Att hon bara gav sig på saker förut är knappast lugnande. Jag ser det som osannolikt att hon inte haft andra hämndlystna eskapader gentemot någon annan. Otrohet råkar bara vara en fantastiskt bra ursäkt att få ta ut sin ilska direkt på dig. 

Om du ser det ur en annan synvinkel; Du är 18 år och fick i ett svagt ögonblick för dig att ta din fattiga mammas pengar för att köpa något till dig själv fast du vet att det är extra skralt i kassan. Du får sen dåligt samvete och bekänner. Det var något hon aldrig trodde om dig, hon är besviken osv. Hon beslutar sig i sin visdom för att du ska få sota för det resten av ditt liv..

Gur4m1
7/21/14, 1:20 PM
#33

Inte läst alla kommentarer, ville bara skriva att….GÖR SLUT. LÄmna den där GALNA kvinnan. Du var en idiot som var otrogen men ärligt talat…den där kvinnan bör inte vara inne i något förhållande alls så som hon beter sig och hanterar motgångar i relationen. Vill hon inte på allvar jobba med det som skett mellan er- lämna henne. Ni borde gå till en fmailjerådgivar eom du absolut ändå vill vara med henne- säger hon nej till det- Lämna, snälla..lämna henne bara. Du förtjänar INTE den där behandlingen, om du så var otrogne med tio andra Kvinnor. Helt allvarligt, dne där kvinnan misshandlar dig! 

Jag blev bedragen men förlät det. I början vill man straffa sin partner, men det är känslor man måste komma över och förbi om man vill a  kvar relationen. Man är ARG när man blivit bedragen, ARG och sårad, och ja, visst ska en partner osm bedragit ge sin partner lite utrymme och extra omtanke men….

Det här är misshandel, hon utsätter dig och sina vänner för obehag, hon går på dig både mentalt och fysiskt. När hon RAKT ut säger att hon ska BRYTA ner dig. Förstå att det finns inte kärlek mellan er nu. Stanna och var hennes boxningspåse, men du kan få bättre. Åter igen, du förtjänar inte att bli behandlad såhär. Hon kan lämna dig eller börja behandla dig som en jämlike, och bete sig som en vuxen, kanske även se sin egen del i varför relationen ser ut som den gör. Men ja, jag vill uppmana dig att lämna.

"Hell has no fury like a woman scorned…"

Dags att dra.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Gronstedt
7/21/14, 3:24 PM
#34

TS, du lever i ett misshandelsförhållande och det har blivit normaliserat för dig. Du har förmåtts att tro att du förtjänar det här.

Tänk dig att det var din syster som levde med en man som behandlade henne så här -  slog, knuffade, bet, kränkte, förnedrade. Skulle du säga till din syster att stanna hos honom? Att hon förtjänade det? Skulle någonting hon gjort för 8 månader sedan kunna få dig att tycka att hennes man hade rätt att göra detta mot henne?

Eller skulle du uppmana henne att göra slut?

Om du skulle uppmana henne att lämna en man som gjorde så, varför ska du själv stanna hos en kvinna som gör så? Kvinnor får inte misshandla och män behöver inte tåla. Det kan vara socialt svårt att hantera, men du måste göra dig fri från henne medan du har något liv och någon livsglädje kvar.

Annons:
redstaryena
7/21/14, 3:53 PM
#35

Vi människor ansvarar för vår egna lycka i livet. Vi skapar den…ibland själv, ibland. tillsammans med någon annan . Sen har vi även förmågan att ibland skapa vår egen olycka men ibland andras också. Och hon bidrar inte med något som är givande eller som liknar lycka i ditt liv, med detta sjuka beteende. Så det är upp till dig att värdera dig själv högre än så hör. För hon själv lär inte göra det i alla fall. Jag tycker att du fått riktigt många bra råd av människorna här och alla säger samma sak, lämna henne.!! Det är ett destruktivt förhållande. Uppriktigt sagt trodde jag att du /ni var yngre pga hur du resonerade. Men du måste förstå att alla vi inte kan ha fel. Lycka till

... A Nation And its Moral Progress Can Be Judged By The Way its Animals Are Treated.

[WickedAlly]
7/21/14, 4:35 PM
#36

Jag tycker att det låter som att hon behöver hjälp ur det här. Hur är relationen med hennes familj? De kanske kan hjälp till? 
Hon är vuxen, det vet jag, men ibland är bästa lösningen faktiskt att dra in familjen hur arg hon än blir. Speciellt med tanke på att du tydligen inte kan få henne att flytta eller att resonera vettigt. 
I slutändan är det ju faktiskt för hennes bästa också. Mest troligt mår hon ju inte speciellt bra över sitt beteende men har fastnat i de där tankarna. 

Det är trasigt mellan er och har ju varit länge, det kommer inte att gå att laga. Jag förstår att du bryr dig om henne och att du känner ansvar med tanke på din otrohet men det bästa du kan göra nu är att hjälpa henne bryta sitt beteende. Och det gör du nog allra lättaste genom att "kasta ut" henne och dra in någon annan (familj/vän) som kan hjälpa till. Dessutom måste du göra det för din egen skull också. Trots att du svek henne är du inte värd detta, tro mig. 

Min pappa var såhär mot min mamma en gång i tiden (fast hon hade inte gjort någonting alls, han hade bara enormt kontrollbehov). Och det som äntligen bröt beteendet var deras separation. Idag är de vänner och umgås ganska ofta. Men kärleken är död, det finns ingen kärlek i världen som överlever något sådant här.

Honestyisdead
7/21/14, 5:16 PM
#37

Byt lås på dörren och ställ ut hennes saker eller be hennes familj hämta dom.

Visst att man kan agera dumt när ens partner sårar en så djupt.  Men att fortsätta i flera månader är inte friskt.

Kalli
7/21/14, 8:45 PM
#38

Jag håller med de andra om att det är dags att avsluta er relation men jag skulle inte rekommendera att bryta mot lagen genom att ställa ut hennes saker och byta lås.

jagga-ewe
7/21/14, 10:25 PM
#39

Jag har själv ett sjuhelsikes humör, men jag har några spärrar. Så när jag får utbrott stormar jag snarare ut o slänger mig i gräset, än att ta ut det mot min familj. Om min man hade sårat mig så djupt att jag hade känt behov av att skada honom, då hade jag gått. Simple as that. Aldrig att jag hade misshandlat honom i flera månader. Hur illa han än hade gjort mig. Varför skulle jag sänka mig lägre än honom?

Otrohet suger, det är inte rätt nånstans. Been there, Men hämnd är inte okej. Antingen går man eller så stannar man och försöker glömma. Man hämnas inte. Det är, i min värld, bra mycket värre. Så det är bara att slänga ut henne. Allvarligt. Du må ha klantat dig rejält, men hon är värre. Tveklöst. Packa hennes grejer o ställ utanför dörren, byt lås. Eller skaffa ny lya och flytta utan henne. Men hon ska bort från ditt liv. Det kommer inte bli bättre.

I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet

[Yllhilda]
7/21/14, 10:45 PM
#40

#38 Jag gissar på att lagen är på hans sida eftersom kontraktet står på honom.

En jag känner hade en obehaglig kille som nära tvingade sig in i hennes hem och gav sig inte förrän hon lovade att han skulle få bo där permanent. Men hon bestämde sig lyckligtvis för att hon inte vill ha honom där längre, och han kunde inget säga.

Kalli
7/21/14, 10:48 PM
#41

#40: Det är den inte. Man får inte kasta ut sin sambo på gatan oavsett vem som står på kontraktet (och tur är väl det).

Annons:
[Yllhilda]
7/21/14, 10:49 PM
#42

#41 Inte utan varsel, nej.

Kalli
7/21/14, 10:59 PM
#43

#42: Att byta lås och ställa ut hennes saker tolkar jag som att det inte skulle förekomma något varsel. Sen tror jag faktiskt inte att det är tillåtet oavsett, vägrar TS sambo flytta och det är klargjort att han har rätt till lägenheten får han begära handräckning av Kronofogden. Huruvida han har rätt till lägenheten beror mer på om de skaffat den för gemensamt boende mer än vem som står på kontraktet.

FjantYoda
7/21/14, 11:13 PM
#44

http://www.hyresgastforeningen.se/Fraga_Oss/Sidor/Kan-min-sambo-vagra-att-flytta-trots-att-jag-redan-hade-lagenheten-nar-vi-traffades.aspx

Om du hyrde lägenheten innan det blev ni så har du all rätt att slänga ut henne enligt hyresgästföreningen iallafall! 

Vore jag du så hade jag lagt korten på bordet och sagt att det är slut och att personen har till ett visst datum på sig att flytta! Blir hon galen så ring polisen, för som hon håller på är inte bara "hett temprament" det är ren psykisk och fysisk misshandel! Det borde anmälas! 

Det kommer knappast bli bättre med tiden.

https://www.instagram.com/aros_yoda/

Sarah
7/21/14, 11:19 PM
#45

Med en "normal" person hade jag gett varsel, men med en person som uttryckligen sagt att den ska förstöra livet för en hade jag inte gett ett varsel. Jag skulle gå på nålar under "uppsägningstiden", när ska det explodera, hur många av mina saker är förstörda snart osv osv.

[peter54]
7/21/14, 11:34 PM
#46

Jag har lite svårt att hänga med här när det gäller vilken riktning diskussionen har tagit. När jag läser de inlägg som TS postat här i tråden kan jag inte se någonstans att detta är på nivån "kasta ut". Den här situationen måste lösas och jag är helt i linje med de flestas åsikt att förhållandet borde upplösas, men det nya spåret verkar ha fått eget liv och handlar inte längre om problemets kärna.

Kalli
7/21/14, 11:42 PM
#47

#45: Alternativet är ju att själv flytta, antagligen det allra enklaste om den möjligheten finns. Sen kan Ts såklart alltid be sin sambo flytta, men hon verkar inte särskilt samarbetsvillig och han har ingen rätt att kasta ut henne. Att välja att begå ett brott mot någon som säger sig vilja förstöra ens liv är väl att spela dem rakt i händerna?

Sarah
7/21/14, 11:48 PM
#48

#47 det är inte direkt mord vi talar om. Hade du sagt samma sak till en misshandlad kvinna? Ge honom en månad så han kan flytta sina saker så håller vi tummarna att han inte slår ihjäl dig under den månaden då han väl inser att du menar allvar… Förmodligen inte. Men, håller med #46 är OT.

Till TS kvarstår dock uppmaningen, få bort den här människan ur dit liv.

Annons:
Kalli
7/21/14, 11:56 PM
#49

#48: Så du tycker att det är rätt att uppmana till brott och fel att upplysa om att ett beteende är brottsligt? Jag har dessutom aldrig sagt att Ts ska bo kvar med sin sambo. Jag har bara upplyst om att han lagligt sett inte har rätt att kasta ut henne och det tycker jag är bra att veta oavsett de inblandades kön. Vill man sedan ändå riskera att bli dömd vet man åtminstone vad man ger sig in på. Det är ju knappast av omtanke om Ts sambo jag nämner detta.

[Yllhilda]
7/22/14, 12:12 AM
#50

#49 En anmälan från hennes sida skulle inte verka till hennes fördel eftersom det hon gör mot honom i allra högsta grad är brottsligt.

Kalli
7/22/14, 12:19 AM
#51

#50: Förutsatt att hon berättar för polisen att hon misshandlat honom menar du? Risken finns nog att hon utelämnar den biten.

Leon1973
7/22/14, 8:43 AM
#52

Antingen lämnar du eller så väljer du att acceptera skiten och stannar hos henne, men måste också säga…  Som man bäddar får man ligga…

be inte om hjälp om du inte vill ha den

dejtbar
7/22/14, 8:53 AM
#53

#52 vad menar du med "som man bäddar får man ligga"?

Tolkar jag dig rätt att du menar att eftersom han var otrogen så förtjänar han att bli biten slagen knuffad och förlöjligad inför gäster månad efter månad? och att han därför får skylla sig själv?

Leon1973
7/22/14, 8:58 AM
#54

#53 delvis så har han bäddat för det när han varit otrogen, det är något av det värsta man kan göra mot en person som man påstås älska. Sen sitter han här inne och undrar vad han ska göra medan det är uppenbart…  

Lämna och må bra eller stanna och må skit…

be inte om hjälp om du inte vill ha den

Honestyisdead
7/22/14, 9:31 AM
#55

49 var i lagen står det att den som står för boendet inte får flytta ut en sambo som misshandlar?  Varsel har funnits men inte accepterats.

Jag har en vän som tillkallade polis då partnern vägrade lämna. Dom kom och såg till att personen gick och överlämnade nyckeln.

Annons:
[Yllhilda]
7/22/14, 9:41 AM
#56

#51 Han står på kotraktet, om hon ringer polisen och säger att hon blivit utkastad, varpå det kan bli en utredning(beroende på hur hon berättar det för dem) så talar det fortfarande inte till hennes fördel. Ord står mot ord, men hon har i vart fall ingen rätt att komma in igen.

Gronstedt
7/22/14, 9:47 AM
#57

TS, som i alla misshandelsfall bör du dokumentera skadorna, både på din kropp och på inredningen. Fotografera blåmärken och eventuella sår och för dagbok. Om du skulle få bitmärken så går det att knyta tandmärken till den individ som lämnat dem. Prata med någon nära vän och visa skadorna. När det kommer till brottsutredning eller utredning kring en avhysning av personen ifråga, blir sådant viktiga understödjande bevis.

[Eleya]
7/22/14, 10:43 AM
#58

Sälj rubb och stubb och flytta! Bryt all kontakt och gör detta med största tålamod för din instabila sambo och hennes kommande vredesutbrott.

Jag vet inte om du vet hur man "läker" ett normalt förhållande efter en otrohet, men det din sambo gör mot dig är brottsligt och fruktansvärt. Du verkar vara en sjyst kille med huvudet på skarp och ja, alla gör vi korkade misstag, men utan dem lär vi inte oss och vi utvecklas inte.

Men denna ohälsosamma relationen skall du fly från.

Sarah
7/22/14, 10:49 AM
#59

#49 jag tycker att det är onödigt att fortsätta diskussionen om huruvida det är brottsligt eller ej. Du har fått fram din poäng, vi andra tycker att det är en minimal detalj i sammanhanget.

IceTee
7/23/14, 8:45 PM
#60

Du var otrogen och gjorde fel, men du bad om ursäkt. Du ångrar dig och verkar ha kämpat för att vinna hennes tillit och jag tycker nästan du har gottgjort det nu! Hon däremot misshandlar dig, psykiskt och fysiskt och du förtjänar bättre! Jag säger: lämna kvinnan.

Medarbetare på Skor iFokus

Kalli
7/23/14, 9:00 PM
#61

#59: Jag tycker att det är en detalj bland många. Det är du som hängt upp dig på den enda detaljen i en lång tråd med massor av bra råd till TS som jag håller med om och stödjer.

Att du sedan försöker att få det till att jag inte ser det allvarliga i situationen utifrån TS kön är lågt. Själv tänkte jag inte ens tanken så det tankesättet för helt stå för dig.

Ove-D
7/23/14, 9:55 PM
#62

Ge sambon en månad på sig att flytta. Om hon inte gör det prata med Kronofogden om handräckning. De kan tvinga henne att flytta.

Annons:
labradoodle
7/24/14, 2:03 AM
#63

Kära TS, det var en tung historia som jag verkligen förstår är väldigt svår. Att lämna eller kasta ut henne i en handvändning, skulle dock mina ögon vara omöjligt. För mig skulle det vara lättare sagt än gjort. Man kan genomgå fruktansvärda saker och se enormt skrämmande sidor hos en person, men hoppet är det sista som lämnar en. Och antagligen finns det en kärlek kvar (om inte annat till den hon var förut) som håller ditt hopp uppe. Men jag tror samtidigt att det är rätt att gå skilda vägar Om hon nu inte vill få hjälp och arbeta det här tillsammans med dig, har jag mycket svårt att tro att det bara skulle växa bort. Ett abrupt slut ska du däremot kanske akta sig för, tror jag, med tanke på att hon har hotat dig och visat aggressiva tendenser. Det skulle ju snarare skapa en mer intensiv ilska, och vad blir då nästa steg? Förföljelse? Straff? Anonyma samtal? Jag funderar… Har ni haft några ljusglimtar emellanåt under dessa månader, eller har allt bara varit svart? Och hur har hon själv tänkt få kvalitet i sitt liv när hon vill leva det genom att för alltid hata dig? Jag vet inte hur ni tänkte med t.ex. barn och sådant i framtiden, men ska allt fina i det framtida livet uteslutas även i hennes liv, för att du ska straffas? Ser hon inte att hon inte bara bestraffar dig, utan även sig själv? Har du ingen möjlighet att kanske resa bort några dagar och efterlämna ett brev? Där du kan förklara mjukt? Kärlek till dig

My little dog - a heartbeat at my feet
Älskade Charlie 🌺

Winta
7/25/14, 12:35 AM
#64

Hon kommer nog inte över det. Era förhållande blir lidande och skulle du tänka dig framöver framtiden med henne i några år/hela livet? Det du gjorde är gjort men hur hon blev som hon är nu mot dig är inte ok. Du måste stå på dig och säg ifrån att hon måste flytta i från. Kanske byta lås t.ex?

Hoppas det ordnar sig.

Cragan
7/25/14, 2:25 AM
#65

hur beräknande är hon?  då målet kan vara din frihet om du under ett svagt tillfälle skulle lägga hand på henne, är hon inte så pass kall så kan det bara vara att hon vill göra ditt liv till ett helvete.  

i bägge fallen har du iaf 2 val lämna eller finn dig i det och stanna kvar, kan du inte förmå dig att sparka ut henne säg upp lägenheten och hör med nån kompis eller förälder om du kan bo där tills du får tag på en ny lägenhet.(se till att vara utan egen bostad 1v minst dock så hon finner ett annat boende än hos dig)

Silver Fox
7/25/14, 10:31 PM
#66

#29 Det är klart att det var fel av dig att vara otrogen och det får du leva med men hennes reaktion är inte frisk och jag tycker du ska ta tag i detta det här är inte normalt och jag tror din tjej är i behov av hjälp, professionell sådan….

piff&puff
7/25/14, 11:09 PM
#67

Låter som att jag inte hade litat på att hon inte skulle skada mig ordentligt när hon snedtänder nästa gång. Jag hade sovit med ett öga öppet… :(

Nu gör du allt för att ta dig ifrån henne och er extremt destruktiva relation. Det finns inget annat alternativ skulle jag säga, det här är ju inte en tjej som varit sårad och ledsen i 2 veckor utan hon har skapat ett beteende och sätt mot dig som är rent ut sagt vidrigt och något man inte på några villkor gör mot en person som man känner för och bryr sig om. Och detta i flera månader.

Du försvarar henne lite på ett sätt, precis som en person gör som lever i ett förhållande där det förekommer misshandel (oavsett om det är fysisk eller psykisk), du kommer att behöva hjälp av din familj/dina vänner för att ta steget att bryta upp detta. Det här är inte hälsosamt för någon av er två. Att prata vett med henne verkar ju inte aktuellt då hon inte låter mottaglig för det ändå, se om ditt eget hus är mitt enda råd!

Är det en bostadsrätt som du har köpt?
Då vet jag av egen erfarenhet att hon kan kräva 50% av dess värde om hon ska flytta därifrån, likväl som lika rätt till hyreskontrakt ifall det är en hyresrätt. Det om ni inte har skrivit några papper på att hon avstår från besittningsrätten som träder i kraft efter 1 års gemensamt boende på samma adress (är nästan hundra på att det är 1 år som det gäller).
Det låter ju inte som om hon skulle frivilligt avsäga sig detta. Men jag vet inte, jag hoppas att det finns något kryphål/annan lösning i så fall så att du ska slippa dela sakerna med henne.

hänkepänke
7/26/14, 10:33 AM
#68

Någon har gjort punka på min bil. Alla 4 däcken!

Jag pratade med henne i förrgår Sa att vi inte kan fortsätta tillsammans. Jag trivs inte när vi aldrig får det bättre och hon inte vill söka hjälp heller. Jag sa att hon måste flytta. Jag hade lägenheten innan vi träffades. En hyresrätt och hon flyttade in hos mig. Jag sa att hon får augusti månad på sig och efter det byter jag lås.

Hon sa inget alls. Inte ens något negativt. Hon slog på TVn bara och låtsades som hon inte hörde mig.

Igår morse, alltså morgonen efter jag tog upp det med henne så hade jag punka på alla fyra däcken. Det är ju hon, måste vara, men jag har inga bevis.

[peter54]
7/26/14, 10:40 AM
#69

#68 Oj, ja vad ska man säga, ofattbart omoget gjort av henne om det nu är hon som punkar däcken. Bra att du tog tag i saken ändå och hoppas att det blir slut på eländet för dig snart. Kanske ska du försöka få kontaktförbud efter att hon flyttat med tanke på hur labil hon verkar vara? Jag menar att om hon punkar dina däck nu så kommer hon kanske att fortsätta jävlas senare också.

Annons:
fuzzie
7/26/14, 10:43 AM
#70

#68 Asså herregud vad jag tycker synd om dig! Hoppas verkligen att hon förstod allvaret trots att hon nonchalerade dig.

Mvh Anna 
fuzzieshamsteruppfödning
Föder upp vintervita dvärgar ^^

hänkepänke
7/26/14, 10:51 AM
#71

Jag polisanmälde det med bilen men de lät faktiskt måttligt intresserade och det lät som de tyckte vi skulle lösa våra relationsproblem på egen hand.

Gur4m1
7/26/14, 11:11 AM
#72

#71 Lider med dig. Detta är tyvärr vanligare än man tror, och man ser det itne minst i t.ex tvserier och filmer där Kvinnor av någon anledning anser sig ha någon rätt att bestraffa, plåga, misshandla och även ta sönder saker för mannen som t.ex bedragit dem. I filmer överreagerar Kvinnor med at kasta ut mannens saker på gatan och tutta eld på det och det är menar som en "OH hell yeah, GIRLPOWER" men det är ju bara jävligt fel.

Din tjej verkar tycka att detta är helt okej. Har du försökt prata med hennes familj eller ni har ingen som helst kontakt?

Nu när jag läst din ts igen, hon var hos sin syster i tre veckor, du tror inte att hon kom över dig där och planerade sin hämnd under den här tiden, kanske rent av tillsammans med sin syster? Eller så är du bara tillsammans med en väldigt sjuk människa.

Men du borde absolut, om hon har kontakt med dem, iaf ringa och berätta vad som hänt. Att du har betett dig illa men att du är orolig för ditt ex´s mentala hälsa och att du polisanmäler alla händelser osv.

De borde bry sig om hur hon mår, och inse att det här inte är ett okej beteende (eller så är de lika galna som henne). 

Jag hade ärligt inte ens gett henne augusti om jag var ens 50% säker på att hon är den som sabbat däcken- om ingen annan på gatan/parkeringen har däcken sönderskurna? Troligt.

Hade bara tagit hennes saker, ställt dem utanför dörren och tagit ifrån henne din nyckel. Borde inte vara svårt med lite list. Kanske dags att bli lurig själv…Du är alldeles för snäll. Jag hoppas det här löser sig för dig och utan att hon gör något mer knäppt eller skadar dig :( Hon är verkligen "out there".

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Honestyisdead
7/26/14, 3:43 PM
#73

#72

"Nu när jag läst din ts igen, hon var hos sin syster i tre veckor, du tror inte att hon kom över dig där och planerade sin hämnd under den här tiden, kanske rent av tillsammans med sin syster? Eller så är du bara tillsammans med en väldigt sjuk människa."

Menar du att beteendet skulle vara MINDRE sjukt om det var planerat?

piff&puff
7/26/14, 4:16 PM
#74

Jag tycker att du ska kontakta polisen och fråga om du får ställa ut hennes saker och sen byta lås. Då vet du iaf om det är lagligt, är det det så kör på. Ut med fanskapet, gör anmälan om allt hon gör mot dig. Även om dom inte agerar nu så är det bra att det finns dokumenterat ifall du framöver behöver söka besöksförbud mot henne. Var smart nu, ligg steget före henne.

Maria
7/26/14, 4:19 PM
#75

Usch, vad jag tycker synd om dig.

Var försiktig och försök att dokumentera och skriva upp allt.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

labradoodle
7/26/14, 4:27 PM
#76

Byta lås, slänga ut hennes saker… Är det verkligen så bra idé att gå så hårt fram - med tanke på vad hon är kapabel till? Vilka hämndauktioner leder inte bara det till?

Hela situationen tycker jag verkar behöva en tredje part…?

My little dog - a heartbeat at my feet
Älskade Charlie 🌺

Annons:
[Yllhilda]
7/26/14, 5:47 PM
#77

#76 Du menar som besöksförbud? 🤐

Gur4m1
7/26/14, 10:28 PM
#78

#73, tänkt enog egentligen skriva att han helt enkelt är tillsammans emd en mycket sjuk människa, tycker mina inlägg varit rätt tydliga med att jag tycker att hennes beteende är…"disturbing" beskriver det bäst. Men jag förstår att den meningen och sammanhanget lät märkligt. Jag tänker mest att om hon planerat detta, ensam eller med släkten, kan hon ju blivit uppmuntrad av sin omgivning. Men det blir inte mindre knäppt för det.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

alicia80
7/26/14, 11:06 PM
#79

Jag tycker det var otroligt bra gjort av dig att göra slut med henne och säga att hon har en månad på sig att flytta. Synd att polisen inte tig dig på allvar. Gå tillbaka till polisen tycker jag. Det bästa för dig nu är att få datum och bevis på saker. Om du tex mailar henne om vissa saker som att hon har en månad på sig osv så har du bevis på detta och datum mm. Svarar hon på mailen är det ännu bättre. Du kan även skriva saker hon gjort och om hon svarar och förklarar något så har du även bevis där. Du vet ju inte vad hon kan säga i förvar annars. Hon kan ju lika gärna hitta på saker som du gjort. Vad jag menar är ju mer som är dokumenterat desto bättre för utredning om det skulle gå längre och bli aktuellt i framtiden.

[Yllhilda]
7/26/14, 11:27 PM
#80

#79 Ypperligt!

Ts; Prata med någon som kan vara ett extra par ögon, som en släkting, en vän eller en läkare. Någon som kan vara (hyfsat) objektiv och ge dig medhåll om det skulle bli mer trubbel från hennes sida.

labradoodle
7/29/14, 12:35 AM
#81

Hur går det?

My little dog - a heartbeat at my feet
Älskade Charlie 🌺

Arthedain85
7/29/14, 9:24 AM
#82

Jag tycker det var väldigt bra av dig att du var ärlig från början med vad du hade gjort och tog ansvar för ditt handlande. Sen att du har fått utstå denna tortyr under flera månader är verkligen hemskt!

Jag tycker som flera andra innan mig att du ska lämna henne men då det låter som  hon är i högsta grad labil så tycker jag att du ska vara försiktig. Det är framförallt "det kan du glömma, jag ska leva med dig tills döden skiljer oss åt vad du än säger" som skrämmer mig… Låter som hon hellre skulle se dig död än låta dig leva ett liv utan henne… Om du bestämmer en tid för en avhysning från bostaden så tycker jag inte du ska vara ensam med henne vid tillfället.

Att TS skulle flytta istället som en del har föreslagit skulle inte vara någon bra idé då han fortfarande skulle vara ansvarig för vad som händer med lägenheten. Kan bli stora kostnader för honom ifall hon skulle få för sig att vandalisera den.

Hoppas det ordnar sig för dig  🌺

trollslända
7/29/14, 9:41 PM
#83

Gör man det korkade  valet att vara otrogen kan man nog inte räkna med att bli behandlad med respekt mera efter det. Jag har ingenting till övers för otrogna människor och tycker ts enbart har sig själv att skylla med tanke på vad han gjort mot sin partner. Sen kan han alltid komma sen och säga att han ångrar sig. Ja ja det säger väl de flesta otrogna. Skulle tänkt på det liite tidigare kanske.

Annons:
labradoodle
7/29/14, 10:05 PM
#84

#83 - Välkommen till iFokus Trollslända! Du skräder då sannerligen inte orden i din första kommentar här! :) Men det fina med forum är att man får tycka som man vill. Och detsamma om otrohet! Men själv funderar jag över en sak: varför hämnas? En människa kan vara enormt sårad - men vad i hela friden hjälper det med bestraffning och hämnd? Misshandel och vandalism? Vem vinner på det? Det är väl samma sak som i krig - det har väl bara förlorare? Men jag talar ju bara för mig själv - du kanske är för krig :)

My little dog - a heartbeat at my feet
Älskade Charlie 🌺

fuzzie
7/29/14, 10:50 PM
#85

#84 👍

Mvh Anna 
fuzzieshamsteruppfödning
Föder upp vintervita dvärgar ^^

Leon1973
7/29/14, 11:32 PM
#86

#84 - Det handlar väl inte om vad "trollslända" är FÖR utan vad TS flickvän är FÖR, hans tjej har tagit det hårt och har bestämt sig för att hämnas genom att göra hans liv till ett helvete, det har hon ju sagt till honom.

Att han är kvar med henne efter det är ju något han själv har valt och då får han ta skiten, vill han inte ta skiten lämnar han henne eller sparkar ut henne, men med tanke på vad sjutton han har gjort så tycker jag att det är han som ska lämna, det är ju trots allt HAN som förstörde deras förhållande genom att stoppa pinnen i fel brasa.

Herregud, det är väl vuxna individer som borde kunna ta vuxna beslut, han var ju vuxen nog till att ta beslutet att ligga med någon annan, varför inte bara manna upp och stå för sitt fel och lämna.

OM hon sen efter det fortsätter att ställa till med jävelskap så är det DÅ han ska vara smart, ha diktafon i fickan och spela in samtal när hon ringer och drygar sig eller hotar honom, spara alla SMS eller email från henne som är störande. Gå till polisen och gör en anmälan om ofredande och olaga hot eller vad det nu är, skaffa "besöksförbud" så att hon inte FÅR kontakta honom och om hon gör det fortsätt anmäla. Men han får ju först visa att han är en MAN och lämna boendet. Om hon inte kan stå för lyan själv är det HENNES problem men han kan inte sitta kvar där och vänta på att HON ska sticka för det kommer hon inte göra.

be inte om hjälp om du inte vill ha den

labradoodle
7/30/14, 12:03 AM
#87

#86 - Nej, du har rätt i att "det inte handlar om det" - vem har sagt det? Jag säger bara att det, enligt mig, går att jämföra krig och den kvinnans beteende. Det har bakgrund i orättvisor och svek och det ger samma resultat - förlust för båda sidor. Men jag kan ju bara tala för mig själv i den saken. Och jag håller också delvis med i det du säger. Ansvaret att lämna ligger på honom - vet han nu dessutom vad hon är kapabel till så bör han lägga i sin högsta växel så fort han bara kan, så att han slipper "skylla sig själv" för att han gick för sakta fram och gav henne möjlighet att ställa till med jävelskap.

My little dog - a heartbeat at my feet
Älskade Charlie 🌺

Gronstedt
7/30/14, 8:05 AM
#88

#83: Hade du tyckt likadant om det varit en kvinna som missandlats dagligen i månader efter ett felsteg?

labradoodle
7/30/14, 9:35 AM
#89

#88 - Menar du #83 egentligen Gronstedt?

My little dog - a heartbeat at my feet
Älskade Charlie 🌺

Gronstedt
7/30/14, 9:47 AM
#90

#89: Jomenvisst gör jag det ☺️. Någon med behörighet får gärna ändra.

Annons:
labradoodle
7/30/14, 10:05 AM
#91

Heje najs, då kan ju behörig ta bort 89, 90 och 91 också! ;)

My little dog - a heartbeat at my feet
Älskade Charlie 🌺

alicia80
7/30/14, 12:24 PM
#92

Leon1973 Han har ju försökt lämna henne men hon vägrar ju gå och säger att hon ska göra hans liv till ett helvete istället.

Leon1973
7/30/14, 12:37 PM
#93

#92

Du skriver han har försökt att lämna henne men hon vägrar ju gå…

FINN 1 FEL!   Han har inte försökt att lämna henne, han har bett henne gå… om det inte fungerar så får väl han gå, han får säga upp hyresavtalet, filma lägenheten (i bevissyfte om dess skick om hon nu skulle börja gå loss på lägenheten också) och be om en besiktning och sen informera henne om att om hon vill bo kvar får hon ta över hyreskontraktet.

Jag vet att det är svårt att "lämna", det tog mig flera år att lämna ett förhållande som jag inte mådde bra i, jag blev visserligen inte misshandlad. Men han måste ju själv komma till skott och  göra något åt saken.

be inte om hjälp om du inte vill ha den

Gur4m1
7/30/14, 4:55 PM
#94

#93 jag vet inte var TS bor, men att bara säga upp sin bostad och lämna den, för att man ska göra slut med någon känns som en overkill Så såhär har jag förstått att du Leon och Trollslända anser: Är man otrogen förtjänar man mer eller mindre att stnenas.

…med viss överdrift.

Som sagt, det handlar om VUXNA människo, men tydligne int ehelt FRISKA människor. För med en FRISK människa måste man inte byta adress för att göra slut. Med en FRISK människa så blir man inte mer eller mindre hotad till livet av sin partner. NEJ…det är inte straffbart att vara otrogen.

En Frisk och sund människa…lämnar en person som bedragit dem. Enligt TS så hade de problem i relationen redan innan otroheten. Detta har jag inte alls svårt att tänka mig, med tanke på hur TS sambo betett sig efter ett snedsteg. Det är,åter igen, vuxna människor vi talar om. Att man blivit sårad, ger en INTE rätten att utsätta sin partner för hot, sladegörelse och att vägra lämna eller acceptera ett uppbrott. TS har gjort allt enligt bokens alla regler anser jag, det är TS flickvän som gör fel.

Det är flickvännen som ska sluta hota, det är TS flickvän som ska lämna boendet, det är TS flickvänn som utsatt isn partner för terror i flera månader-för att TS stoppade "pinnen i fel brasa" en gång. Precis som att man inte är TVÅ personer när ett förhållande går åt pipsvängen. ********************  som behöver hjälp. Detta verkar ju oroa TS en hel del också. Så lägg ner hela grejen att TS ska "man up" och kunna hantera detta, att allt är på honom- för att han var otrogen en gång. Sånt här beteende föryjänar ingen, ingen förtjänar otrohet heller, men lyssna igen: Att bli bedragen ger en INTE rätten att terrorisera sin partner.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Sarah
7/30/14, 9:32 PM
trollslända
7/30/14, 9:52 PM
#96

#88 ingen skillnad på kön.

Sarah
7/30/14, 9:58 PM
#97

#96, då vet vi vart du står och det är helt åt väggarna galet. Hämnd och misshandel är ok i din värld. 

Dock lever vi i en rättsstat där polisen har ett våldsmonopol.

Annons:
Honestyisdead
7/30/14, 10:22 PM
#98

#97 våldsmonopol?

Även civila får väl nyggja ddt våld som krävs i vissa situationer?

Gur4m1
7/30/14, 11:52 PM
#100

#98 nope, att hålla kvar någon, möjligen men inte slå ner folk eller bestraffa dem. Men man kan ju behöva ta till våld i självförsvar, men det är ju fortf något man nog lär få förklara och säkert kan bli anmäld för också. Annars skulle alla gå omkring med en pistol/baseballträ som….USA ;S

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

jagga-ewe
7/31/14, 8:03 AM
#101

Har inte diskussionen spårat ur nu? Det handlar inte om ifall TS får/ska ta till våld på sin sambo. Hon har ju redan gjort det mot honom. Frågan är vad han ska göra.

Ja, det var fel/dumt/korkat att vara otrogen. Ingen som sagt annat där. Men, alla kan göra fel. Han insåg att det var fel, han erkände direkt, skriver han. Jag tolkar det som nåt som hände EN gång. Sambon reagerade med att dra. Fair enough, Så långt ingen ko på isen, sånt händer nog varje dag. Men, sen kommer sambon hem igen, med inställningen "Du var otrogen, ditt svin, jag ska förstöra ditt liv!" Här tycker jag proportionerna faller. Livstidshämnd för en sån grej, det är orimligt. Hon må tycka att han förstörde hennes liv, men allvarligt, vad hände med "släpp det och gå vidare!" Om hon blev så sårad, varför inte a - göra samma sak själv, b - bara lämna honom o inte komma tillbaka, c - kasta ut honom? Det känns för mig som rimliga nivåer av straff/hämnd. Men det verkar som att under besöket hos systern kokar de ihop tidernas hämndplan som spårar ur totalt.

Otrohet är för jävligt, det är det. Inget snack om den saken. Men om det var allt som skedde, inga biverkningar i form av barn på bygda, könssjukdomar eller liknande allvarligheter, så är det inte rimligt att hämnas med tortyr. Nej, tortyr är inte ens rimligt i de fallen. Det enda rimliga är faktiskt att lämna o lägga honom bakom sig. Det är vad HON borde gjort. Nu ligger felet hos henne istället, det är hon som utför orimliga handlingar mot honom.

Så, jag står fast vid att TS borde lämna henne. Ta så mycket du får med dig och dra. Se till att hämta dina saker ASAP innan hon slår sönder dem, om det är nåt du vill ta med dig. Låt henne stå där med lägenheten om det är så. Meddela hyresvärden att du lämnar kontraktet till henne. Se till att hon inte får veta vart du tagit vägen. Dokumentera allt som sägs/skrivs/görs efter att du lämnat henne. Skriver hon på FB - ta skärmdumpar och printa men svara inte emot. Mailar hon - spara mailen och skriv gärna ut dem. Svara neutralt eller inte alls. Ringer hon - försök spela in samtalen. Måste ni ses, även om det ska undvikas, se till att ha vittnen och filma gärna. 

Hör gärna av dig här och berätta hur det går för dig.

I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet

Leon1973
7/31/14, 9:18 AM
#102

Det går inte bara att meddela att man lämnar kontraktet till henne, det ska ske ett överlåtande och lägenheten kommer att besiktigas vid överlåtandet.

be inte om hjälp om du inte vill ha den

Sarah
7/31/14, 9:22 AM
#103

#101 du har missförstått. Ingen säger att TS ska ta till våld. #96 tycker däremot att TS gott kan ta lite stryk. Därav våldsmonopoldiskussionen, som bör vara avslutad nu.

[Yllhilda]
7/31/14, 7:56 PM
#104

#103 Lite stryk? När drar du gränsen? Vid brutna ben eller hjärnskakning? Hur länge anser du att hon har på sig att foga honom fysisk och psykisk skada? Skulle tiden kunna förkortas om hon knuffade honom utför en lång trappa?

Annons:
Sarah
7/31/14, 8:08 PM
#105

#104, nu missförstår även du, det är inte JAG som tycker att det är ok, det är #96

[Yllhilda]
7/31/14, 8:23 PM
#106

#104 Ah, ber om ursäkt. 🤐

Madde
8/6/14, 4:34 PM
#107

Det hela känns ju så fel det hon gör. 

Jag hoppas verkligen hon har tagit dig på allvar och flyttar ut inom den månad som du gav som tidsfrist.

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Natalieforsbom
8/6/14, 10:24 PM
#108

vill du ha ett tips?

lämna henne.. hon vill bara såra dig.. även fast det är tufft så måste man tänka på sig själv ibland !
hon misshandlar dig pshykist (stavning) tycker inte du ska hänga kvar vid någon so håller på så där..

eller så kör du på : vi behöver sätta oss ner och prata och säg precis vad du tycer och tänker om hela eran livssituation, ta inte skit .. sitt bara lugnt där med en lugn ton utan att höja rösten eller något .. fråga vad problemet är .. och löser det verkligen int sig .. just leave her!

Hallonregn
8/7/14, 3:51 PM
#109

Wow…….. din sambo låter inte snäll just nu….

Bara för att du gjorde ett misstag, så vill hon straffa dig och påminna dig gång på gång om det. Tycker synd om dig.. 

vet att det kan vara riktigt svårt, men hon måste börja acceptera vad som HÄNT

fokusera på nu, och inte på vad för misstag du gjorde i det förflutna.

Hoppas det löser sig..!

Hallonregn
8/7/14, 4:56 PM
#110

Okej, läste din uppdatering nu

Bra att du tog tag i det..!

Hennes beteende är verkligen inte ok..

och vad jag förstått kommer hon aldrig att mogna till sig (vet att ni är 30 års åldern) men du verkar mer mognare än henne iaf.

Lycka till nu…!

Cindy S
8/7/14, 5:43 PM
#111

Ta foton av din lägenhet, din bil, allting. Hon kan förstöra allting vilken dag som helst. Ifall hon fortsätter att trakassera ta kontakt med polisen. Skriv ner allting. Gör så hon fattar att du inte accepterar situationen. Lätt för mig att säga förstås…

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

Annons:
mayolica
8/7/14, 5:55 PM
#112

Att du råkade vara med en annan gör inte att hennes beteende blir ett dugg mer acceptabelt.  Säg att hon har att välja på att bete sej respektfullt mot dej från NU, passar det inte att  uppföra sej hyfsat kan hon fara och flyga på stört. Var och en har ansvar för sej och sitt eget liv. man äger inte en partner.  Du behöver inte ha dåligt samvete , ok att du gjorde något du ångrar, men det som är gjort är gjort.
Hon verkar ha stora problem med sej själv .  Att bli ledsen är en sak, men hennes sätt att hantera situationen på verkar helt "sinnessjuk"det hon gör är absolut inte ditt ansvar.  Gör slut  på det sjuka förhållandet och ta hand om dej själv istället , du är värd mycket bättre  ❤️

~ mayolica ~

Vildsvin
8/10/14, 10:02 AM
#113

Jag undrar vad som skulle ske om du provade lite "chockterapi", exempelvis fråga om hon vill ha barn och framförallt med dej.  Antar att hennes klocka tickar och att hon har nån slags fundering om framtiden.

Hur som, lycka till

Zandrama
8/11/14, 2:43 AM
#114

Hur har det gått?

//Belinda aka Zandrama

Cindy S
8/11/14, 2:52 AM
#115

Det är nästan som om man är rädd, för hon verkar farlig.

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

Vildsvin
8/22/14, 5:05 PM
#116

Har hon lugnat ner sig lite grann eller är det fortfarande "krig"?

Vildsvin
9/15/14, 3:36 PM
#117

Hur går det för dej, TS lever du fortfarande?

Candela
9/20/14, 12:08 PM
#118

Om du, TS, tänker omvänt; en kvinna är otrogen och mannen anser då att han har rätt att misshandla henne. Hur ser du på en sån situation? Det är lika fel åt båda hållen.

Dokumentera blåmärken och bitsår och polisanmäl henne. Packa hennes grejer, ställ ut dem utanför dörren och byt lås. Det är din lägenhet så du har rätt att göra så.

Annons:
thildatessie
9/21/14, 9:40 AM
#119

Hur har det gått?

DenSomUndrarMycket
9/21/14, 11:53 AM
#120

TS, slår hon dig igen och är allmänt otrevlig när hon råkar skada dig, sätt ner foten och visa vart dörren är. Det är din lägenhet, vill du inte ha henne där måste hon ge si iväg, enligt lag.  Om hon totalvägrar kan du göra som  #118 sa. Packa hennes grejer när hon är ute, ställ de utanför dörren och byt lås. Om hon fortsätter terrorisera så anmäl henne.

Du gjorde ett fel, hon med. En sak är säkert för tillfället, hon fortsätter att göra fel.

Crazy people don´t know they are crazy
I know I am crazy therefore I am not crazy.
Isn´t that crazy?

[peter54]
9/21/14, 11:55 AM
#121

Ni ä väl alla medvetna om att TS inte har kommenterat här på två månader?

Candela
9/21/14, 12:41 PM
#122

#121

Man kan ju hoppas att han läser, även om han inte skriver. Ibland orkar man inte kommentera i sina egna trådar, för att situationen har blivit för komplicerad/man är för nedbruten/man skäms/annat.

Hanna
9/21/14, 8:30 PM
#123

#122 Personen har inte ens varit inloggad från det kontot sedan 29 augusti.

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

Cindy S
9/21/14, 8:36 PM
#124

Jag har börjat fundera på polisanmälan. Men kan de ens göra något? Inget namn, så kan de be iFokus att ge ut mejl? Ska de kolla vems mejl det är sedan?

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

[[Rabbitsforlife]]
9/21/14, 8:41 PM
#125

#124 Man har rätt att vara anonym på iFokus och hade personen velat göra en polianmälan så hade han nog gjort det själv. Nu är det två månader sen han skrev så vi vet ju inte hur situationen ser ut för honom nu. Han kanske har lämnat henne.
Det var ju en god baktanke men tror tyvärr inte att det går.

Annons:
Cindy S
9/21/14, 10:50 PM
#126

Jag menade att jag tror att hon tagit livet av honom och att det här kan användas som bevis i mordrättegången. Hon är inte mentalt frisk.

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

Honestyisdead
9/21/14, 11:10 PM
#127

#126 Att tro något sådant känns väldigt överdrivet.

Cindy S
9/21/14, 11:15 PM
#128

Hon är hatisk och våldsam, men visst, statisktiskt sett så är väl inte alla agressiva människor mördare. Då skulle det ske mord/dråp varje dag i Sverige. Men tänk om? En knuff nedför en trappa och det skrivs av som en olyckshändelse. Men, jag kollade och han slutade svara på tråden långt innan han slutade logga in. Han vill förhoppningvis inte prata om det.

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

Honestyisdead
9/21/14, 11:22 PM
#129

Jag är övertygad om att ts lever.

Vildsvin
1/27/15, 10:02 PM
#130

Har gått ett halvt år sedan TS var inne o skrev något, om du finns kvar så vore det intressant att höra hur det går?

[Devya]
1/28/15, 11:50 AM
#131

#129 Hur kan du vara helt övertygad? Vem vet vad som kan ha hänt. Olyckor händer hela tiden, vilket inte betyder sen att den här tjejen har gått till det extrema och gjort något men faktumet kvarstår att vi vet ju inte vad som har hänt ts.

Honestyisdead
1/28/15, 12:00 PM
#132

131 I september visste jag.

Annons:
[Devya]
1/28/15, 12:05 PM
#133

#131 Hur visste du det då? Hade han varit inloggad i september eller?

Wellcraft
1/28/15, 4:41 PM
#134

"Att han råkade vara med någon annan" "Att han råkade peta in pinnen i fel brasa" Att han råkade… Ni vet att otrohet inte är något man "råkar" göra?
Man går inte på stan, snubblar och ramlar in i en vagina slentrianmässigt - jag lovar er.

Din sambo ska inte behöva acceptera ett dugg, du har gjort bort dig.
Lämna henne så fort det går, innan detta går alldeles överstyr. Hon kan helt enkelt inte hantera det du gjorde & jag förstår henne.
Ingen av er mår bra av förhållandet. Samla kraft, prata gärna med någon och gå vidare. Se till att aldrig göra något liknande igen, skaffa dig inte ett förhållande om du ändå ska vara otrogen.

Lycka till.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Honestyisdead
1/28/15, 5:44 PM
#135

#133 Hur är det relevant? Det viktiga är att jag visste.

Cindy S
1/29/15, 8:14 AM
#136

#134 Nu sa han ju klart och tydligt att det var en engångshändelse på fyllan, inget planerat eller positivt. Jag ville bara påpeka det, för det kändes onödigt att du skrev på det viset när han förstått att det var hans fel.

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

[Forest]
1/29/15, 12:33 PM
#137

Hur har det gått ts?

Vildsvin
2/27/15, 11:42 AM
#138

Hera! om du vet vad som har hänt, kanske du kan berätta om dom är ihop eller ej

Sarah
2/27/15, 12:18 PM
#139

#138 det är väl för tusan inte Heras uppgift att skvallra. oavsett om hon vet. endast TS gör valet att berätta hur läget är. Vill TS inte gå in på forumet, så får ni helt enkelt leva med ovissheten.

Annons:
Vildsvin
2/27/15, 4:57 PM
#140

Tyckte lite att Hera sa A, kanske också skulle kunna säga B.

Vidare tycker jag att söker man hjälp eller vill diskutera sina funderingar på forumet, så vore det intressesant att veta hur det går för den som man försöker inge mod o styrka.

Som det är nu är det som att läsa en deckare där sista sidorna är bortrivna….

Sarah
2/27/15, 5:02 PM
#141

Det är väl en helt annan sak att säga att ts lever då folk börjar spekulera om han blivit mördad och vill ringa polisen. Det är inte att säga A.

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
trollslända
2/27/15, 7:42 PM
#144

visst vore det jättebra om alla skrev hur det gick sen men nu verkar det ju inte fungera så. Folk frågar om råd eller vill skriva av sig. Sen har dom väl kanske annat för sig än att hänga här. Kanske lite överdrivet att tro att ts är död.

Honestyisdead
2/27/15, 7:47 PM
#145

Är man intresserad av hur det går med folk kan man skicka ett pm.

hänkepänke
5/8/15, 7:21 PM
#146

Hej oj vad många som skrivit. Jag lever! Ni behöver inte oroa er för mig längre. Jag ber om ursäkt att jag inte uppdaterat men det var ju lite jobbigt ett tag.

Hon har flyttat nu iaf och jag hoppas även accepterat att det är som det är. Det är tyst som i graven från henne idag i varje fall. Det har varit otrevliga sms en lång tid men inte tillräckligt att gå till polisen för. Jag har försökt att ignorera och hoppats på att hon till slut ska tröttna. Och det verkar ha lyckats.

Tack för alla som bryr sig. Jag kunde inte tro att så många omtänksamma människor skulle skrivaBlomma

En helt annan sak jag undrar är hur man blockerar någon från att skicka pm till mig här? Jag har fått flera otrevliga pm från någon som kallar sig Aniara14 och han/hon kallar mig både det ena och det andra. Jag vet inte alls vad den människan vill men personen har ju inte kommenterat i tråden.

Annons:
[Devya]
5/8/15, 7:30 PM
#147

#146 Är det möjligt att det är ditt ex som stalkar dig här på iFokus?

hänkepänke
5/8/15, 7:33 PM
#148

#147 Det har jag inte ens tänkt på. Jag har faktiskt ingen aning.😮

JonnaCecilia
5/8/15, 7:40 PM
#149

#146 Skönt att höra att du lever! Kolla på support.ifokus antingen sök där eller ställ en fråga om du inte hittar något som stämmer. Lycka till i framtiden!

Loris M
5/9/15, 7:24 AM
#150

#146 Vad bra att det verkar ha ordnat sig!

Ang. hur man blockerar någon från att skicka PM… gå in på Inställningar och välj sedan i kolumnen till vänster Spärrade användare.

[scrappy]
5/9/15, 7:53 PM
#151

Å fy, nu har jag läst igenom hela tråden. Stackars TS, tur att det har löst sig lite och jag håller alla tummar för att det fortsätter bli bättre. 🌺

Mijopie
5/10/15, 7:16 AM
#152

Jag är glad att du fick henne att flytta ut, om du träffar en sådanhär person igen så hoppas jag att du lämnar henne dag 1. Är man otrogen så vill man ha någonting man inte får i sin relation, och då borde man inte vara tillsammans med någon.

Cindy S
5/16/15, 8:37 PM
#153

Vad bra att det löste sig. Jag var redo att spåra dig med mammas dvärgsnauzar ;)

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

Annons:
Upp till toppen
Annons: