Annons:
Etikettförhållande
Läst 1217 ggr
Novelia
7/30/14, 10:35 AM

Slut, eller inte?

Jag och min kille har varit tillsammans i 4:a år. Vi kan verkligen inte kommunicera med varandra. Jag mår dåligt utan att veta varför och blir väldigt intensivt på honom för jag tror att jag kommer att må bättre om jag får hans stöd. Han ger mig inget stöd och ibland driver jag vidare allting så himla långt. Nu tror jag att jag har drivit det dit att vi har gjort slut. Han har stängt av sin telefon och kan inte nås. Jag  både förstår att han gör så men samtidigt så är ju det här anledningen till att jag drivs till vansinne.

Om vi har gjort slut, hur accepterar jag och går vidare? Hur kommer jag över honom? Hur överlever jag?

Om vi inte har gjort slut, hur går vi tillsammans vidare ifrån det här? Jag kan INTE ha det såhär. Hur får jag honom att visa att han bryr sig och hur hanterar jag mig själv?

I have no sympathy for people without empathy

Annons:
SuperLimm
7/30/14, 10:38 AM
#1

Det låter som att du behöver prata med någon och ta itu med varför du reagerar som du gör. Går du hos någon kurator eller liknande? Annars kan ju det vara en bra början.

Sen anser jag att kommunikation är superviktigt i en relation och kan man inte komunicera med varandra blir det nog svårt att ha en bra relation i längden.

Mvh Linn

Gur4m1
7/30/14, 4:59 PM
#2

Tills ni kommunicerat att det är slut så ska du nog utgå från att det inte är slut- han kanske behöver tid från dig om du är sådär intensiv. Du borde börja med att gå i terapi. För du verkar medveten om att en stor del av problemet ligger hos dig. Sen kommer det kanske fram att även han har problem och då får du/ni ta det därifrån. Men börja hos dig själv. Var tydlig mot din pojkvän och be honom kommuniceramed dig, men du kan inte bestämma hur/när/var han ska göra detta. ar tydlig med att du sökt hjälp/söker hjälp.

Det är mitt råd.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Upp till toppen
Annons: