Annons:
Etikettdejting
Läst 2216 ggr
[KittKatt]
2014-07-31 20:22

Vad göra på en första dejt?

Jag ska nästa helg på dejt med en kille för första gången som jag aldrig träffat. Han är inte härifrån och har därför ingen koll på stan så jag känner mig "ansvarig" att planera detta nu. Vi ska ses fredag kväll och jag tänkte väl kanske middag eller ta något glas? eller både och? samtidigt känner jag att det skulle vara kul att hitta på något för att lätta upp stämningen så att det inte blir stelt som bowla, biljard eller vad finns det annars att göra? Vad skulle ni gjort på er första dejt?

Annons:
[Yllhilda]
2014-07-31 20:27
#1

Det man har lust med. Fråga vad han skulle vilja göra. Om han inte har något förslag har du fria tyglar. 🙂

Jag har varit på luncher, dansat, gått på promenader och bio.

ChristineL
2014-07-31 20:29
#2

Jag tycker ni ska undvika alkohol på första dejten, visst kan det vara en hjälp på traven för att lätta upp stämningen men det får absolut inte gå över styr. Biljard och bowling tycker jag är toppen! Då kan man småprata men får samtidigt naturliga pauser.

fruktgumman
2014-07-31 20:32
#3

ta en fika och prata tycker jag är lagomt första gången man ses

Fialialej
2014-07-31 20:45
#4

Gör nåt kul. Bowling/biljard tycker jag är en bra idé. Då kan man prata samtidigt som man gör något aktivt och inte behöver känna sig tvungen att hålla låda hela tiden.

"På natten är alla katter svarta"

Sarah
2014-07-31 20:59
#5

Jag undviker gärna middag, då blir det lätt lite stelt och man ska sitta där och måsta titta varandra i ögonen massor :)  Går hellre en promenad, eller spelar biljard/ bowlar och dricker öl :)

Honestyisdead
2014-07-31 23:53
#6

Bowling är avslappnat och kul. Man har något att göra och slipper pressen på att prata hela tiden.  Dessutom kan man spana in varandra.

Annons:
Zepp
2014-08-06 13:15
#7

Ta tillfället i akt och planera in sådant som du vill göra, dvs göra ihop med en ev partner.

Då får du redan på första dejten reda på om han har samma intressen.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

IdaT
2014-08-06 15:13
#8

Många tycker att det är ett big no-no, men jag tycker att bio eller (för min del hellre) teater, så länge man fortsätter efteråt med kanske middag eller en fika. Filmen eller teatern skapar ett samtalsämne, en punkt att börja på och så kan man fortsätta efter det.

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv. - Søren Kierkegaard
Följ min vardag med djuren på bloggen.

Jetaime
2014-08-06 15:44
#9

Min bästa första dejt var faktiskt grillning på stranden i dåligt väder! haha :D På midsommar. Visst lite awkward först, men lite å pyssla med å mysigt :) Sen hade vi båda våra hundar med.

[Thiah]
2014-08-06 16:22
#10

#5 vi skulle ha en perfekt första dejt du och jag ;)

Fialialej
2014-08-07 00:43
#11

Bara man har nåt att göra/prata om tror jag vad som. Helst blir bra.

"På natten är alla katter svarta"

katerina_P
2014-08-07 00:57
#12

Skulle en filmkväll hemma hos honom funka? Eller det är lite för tidigt?

Honestyisdead
2014-08-07 02:06
#13

Hahahaha.  Kom på en rolig sak vi gjorde på en dejt hos honom. 

Jag tog med mig en heliumballong. Gissa om vi skrattade så vi grät när vi turades om :)

Annons:
Praefatio
2014-08-07 20:56
#14

Jag har lättare att slappna av om jag har något att göra mer än att sitta och prata första gången man träffas. En promenad, biljard, bowling avslutat med en fika eller en öl beroende på vad som känns bra är trevligt tycker jag!

David00
2014-09-26 11:58
#15

För mig handlar första dejten oftast om att lära känna personen. Till förmodar är nog den bästa stället att träffa någon i en öppen samt allmän miljö. Känns mer tryggare och risken för att det blir för "stelt" är mindre. Läste även hos Dejtingkung.se ett inlägg relaterat första dejten tips http://dejtingkung.se/tips-att-gora-pa-forsta-dejten/

Upp till toppen
Annons: