Annons:
Etikettbarn
Läst 3778 ggr
niiid
8/1/14, 10:33 AM

Hjälp! Vad för väska till en 12 åring?

Hej

Så här är det, jag har varit i lag med min sambo ett tag nu och han har 5 barn sen innan, den äldsta är 12 år och har varit ett lov barn fram tills nu.

Nu i sommar har hon valt att flytta till sin pappa på heltid…vilket också innebär att JAG blivit styvmorsa åt henne, en 12 åring! Är själv 27 år och har 4 barn, äldsta är 7 o pojke.

Hon har i stort sett ingenting, hon har tidigare bott på landet i en mindre kommun, och hennes mamma har prioriterat annat än hennes behov.

Jag och min sambo vill att hon ska ha saker som andra barn i hennes ålder har,.. skolstarten närmar sig (6an) och hon vill ha en väska (då hon inte har någon alls idag).

Ingen ryggsäck vill hon-.. hon är osäker själv på vad hon vill ha.

Så jag undrar om ni har några tips?
Det ska vara en praktiskt bra väska, axelrems väska, men jag funderar mest på vad som är INNE just nu, jag har ingen koll på dagens ungdomar o vad som är inne osv.. vill att hon ska kunna känna sig fin, men det får ändå inte vara en allt för lyxig väska..vill ju gärna att hon får ha den kvar också…

Annons:
Honestyisdead
8/1/14, 10:38 AM
#1

Tror adidas har axelväskor.

Leon1973
8/1/14, 10:43 AM
#2

Ut med henne på stan och kika på lite olika väskor. Eftersom du kommer bli plastmamma på heltid och tjejen är 12 så är detta ett kanontillfälle för er att "bonda". Kika på väskor och kläder och visa henne vad du tycker är snyggt och praktiskt.

Hon behöver ju också en vuxen som visar henne vägen från "Barbie" till "mode", även om hon bara är 12 så är det ju i denna åldern intresset för snygga kläder blir större.

be inte om hjälp om du inte vill ha den

ChristineL
8/1/14, 11:14 AM
#3

Ja, ta med henne på stan! Ni får tid att bonda lite och hon får välja själv.

pyromanen
8/1/14, 2:11 PM
#4

Mina döttrae är större nu, men nångång runt 12-årsåldern började det bli svårt att köpa saker till dom på egen hand, eftersom de fick så tydligt efen smak och den förändrades dessutom så snabbt att jag inte hängde med. Altså håller jag med de som föreslår att ni följs åt ut på väskshopping.

Intehärutandär
8/1/14, 2:41 PM
#5

Det bästa är att hon får följa. Har en son på 15, som varit otroligt petig sedan han var 9-10 år. En styvdotter på 5 år som är lika envis och ska ha på sitt sätt. 

Även om hon inte fått så mycket kanske av sin mor, betyder ju inte att hon vet vad hon gillar/önskar. :)

[AnimeV4]
8/1/14, 3:17 PM
#6

Det här måste ju vara ett av de sötaste inläggen jag sett! Jag kan ju hålla med om att en shoppingtur är en god idé. Lycka till! 🙂

Annons:
niiid
8/1/14, 4:30 PM
#7

Jo shopping har jag märkt att hon gillar, hon har redan fått en hel del då hon i stort sett va helt utan allt, o jag tycker det är jätte viktigt att barn, i alla åldrar men spec när de börjar komma upp i tonåren, att de har bra fina kläder/saker..ser vårdade ut.

Men hon är så velig i allt, hon vet inte vad hon vill ha för väska, o jag tänkte mer att jag kanske kan få tips på vad som är populärt just nu, komma med förslag så får hon givetvis bestämma själv i slutändan… Hon har ju aldrig fått saker /fått bestämma tidigare så hon kan egentligen bara orden "jag vet inte".

Det är iaf spännande att nu få "äran" att bli hennes mammaroll figur.. ska bli intressant o se om det blir som de flesta säger "Barnen är värst i tonåren" :-) Vi har ett gäng mindre barn på 2,3,3,4,5,7,7 och 8 år men de är ju mer lättroade med alla sina trots fasoner..

drika
8/3/14, 6:16 PM
#8

Finns snygga och praktiska sportväskor om man vill ha det vilket kan var praktiskt till skolan och om hon sportar:) Visa vilka olika som finns , sedan kan ni ju besöka någon väskaffär också för att fråga efter tips:)

Hälsningar

Fredrika

Upp till toppen
Annons: