Annons:
Etikettkänslor
Läst 1406 ggr
[melonen]
2014-08-19 02:17

Vet inte vad jag håller på med..

Vet helt ärligt inte vad jag håller på med. Har varit singel i några månader nu men saknar verkligen att vara kär, den där speciella personen., Jag dejtade en kille, men han var inget att ha av olika anledningar, han blev såklart väldigt ledsen då han precis berättade då att han älskar mig och gör fortfarande tror jag då han skickar meddelanden som "jag saknar att hålla om dig osv". Jag tyckte om honom tills hans rätta jag kom fram. Nu har jag träffat en annan kille, jättesnäll, rolig och så! Men för bara någon dag sedan berättade han att han inte är redo för ett förhållande och att vi kanske skulle fortsätta som vänner. Jag blev helt förvirrad då han sagt att han gillar mig mer än som en vän och en massa. Men vi kom fram till att fortsätta som vi gjorde. Han nämnde också att han aldrig älskat någon mer än som en vän, hur man nu ska tolka det. Hur som helst fortsatte vi, vi höll handen, pussades och det ledde efter ett tag till sex. Nu känns det som att jag tappat intresset för honom sedan han berättade att han inte ville ha ett förhållande. Trots att han verkar ha ändrat åsikt då han sa idag att vi kändes som ett par. Så nu sitter jag här och rabblar över vad jag inte gillar hos honom istället för tvärt om. Han har svårt att vara bland mycket folk -som jag gärna är. Han tror inte tillräckligt på sig själv vilket som i mina ögon blir oattraherande osvosv. Känner mig otroligt slampig nu på något sätt, allt gick så fort och sexet sög. Han tyckte det var jättebra men jag kan inte hålla med. Sen log han på ett väldigt avtändande sätt under tiden. Känner mig bara dum. Har märkt att killar har väldigt lätt för att bli intresserade och gilla mig, men sen efter ett tag drar jag mig ur och tappar intresset helt för småsaker. Vet inte om någon kommer förstå någonting av den här texten men ja.. :(

Annons:
Aleya
2014-08-19 05:44
#1

Jag känner igen mig. Återkommer med svar

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

_Fisken
2014-08-19 05:57
#2

På mig låter det som om du inte träffat den rätt än.

[melonen]
2014-08-19 09:35
#3

#2 Nej det tror inte jag heller. Men alltså, jag har haft väldigt många förhållanden och då menar jag verkligen många. Var förut rädd för att vara ensam så jag var aldrig singel i princip. Men nu när jag väl är singel och varit det ett tag -som jag även är glad över. Då börjar jag grubbla över att jag aldrig kommer träffa den rätte. Det finns en tjej jag är intresserad av men jag tror inte att hon är varken lesbisk eller bisexuell. Vet inte riktigt vad jag vill ha :/

Sarah
2014-08-19 09:36
#4

Slampig är du självklart inte, ligg med vilka du vill hur mycket du vill. Slampa är inget som existerar.

Om du drar dig undan, varför inte låta dig själv vara så ett tag? Det är helt ok att dejta och hoppa från kille till kille om  man vill det. Så länge man är ärlig mot folk kan man gå därifrån rak i ryggen.

Sarah
2014-08-19 09:37
#5

Eller hoppa från tjej till tjej till kille om du hellre vill det :P

[melonen]
2014-08-19 10:20
#6

#4 Tack! :) Ärlig är jag alltid men ett stabilt och bra förhållande känns så långt borta. Nu vill jag hitta den att leva med resten av mitt liv med, verkligen på riktigt. Det är nog som du säger att jag ska låta mig själv vara ett tag :)

Annons:
[JenniN]
2014-08-19 10:32
#7

Jag tycker att det finns något som heter slampa men det är en annan diskussion . 
TS du är ingen slampa, men du måste nog avsluta ert "förhållande". Det känns som att du inte blir lycklig av det och då är det ingen ide.

ForestSpirit
2014-08-20 01:00
#8

Sex är ju sällan superbra från första början då man inte vet vad den andra tycker om osv, ha det i åtanke.

Sarah
2014-08-25 10:13
#9

#6 När man börjar känna "stress" över att vara singel så brukar det inte funka att träffa ngn på ett bra sätt :) Men, så fort man trivs med sitt singelliv, sina nya rutiner osv så dyker det upp ngn som man inte kan sluta tänka på. Så var det för mig, hetsfestande och mycket dejtande, sen lessnade jag och stannade hemma själv i några månader och byggde upp mitt nya liv, sen dök han upp :) Fortfarande tillsammans 8 år senare.

Carrosh
2014-08-25 12:43
#10

Tycker det låter som att du inte riktigt är redo för något förhållande. Prova att vara själv ett tag, hitta dig själv och fundera över vad som faktiskt är viktigt i livet, vad du vill ha ut av det och leta inte aktivt efter en partner. Det kommer partners på vägen, och det kommer dyka upp någon som kompletterar och blir en utökning av det liv du redan har.

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

ForestSpirit
2014-08-25 14:16
#11

Jag "hets letade" efter en pojkvän förut jag också, men det leder aldrig till något bra, bara strö ligg. En dag tänkte jag "näe nu får det fan vara, orkar inte leta" och då träffade jag min nuvarande pojkvän någon vecka efter. Det var 5 år sedan :)

Upp till toppen
Annons: