Annons:
Etikettkänslor
Läst 1670 ggr
linneaau99
2014-08-20 18:18

Vill ha honom

Jag är 14 snart 15 år och har sen länge chattat, röst snackat och video chattat. Efter ett tag tror att det var i julas så sa den här killen (vi kan kalla honom H) att han gillade mig mer än som en vän. Jag förklarade att jag inte trodde på långdistans förhållanden (han bor långt borta men det kanske tar 1.5/2 timmar med buss) och att tyckte han va lite för gammal för mig (H va 17) . Efter det så har vi bråkat ganska så mycket om det och  sen berättade han att han och en kompis skulle åka och campa i närheten där jag bor för att fira H's 18 års dag. Jag tog med mig en kompis för att träffa dom och vi gick på restaurang och sen gick bara runt i stan under sjukt pinsam tystnad. Nästa dag smsade H mig att komma dit ensam för att han "ville strula". jag litar på H till 100% men blev väldigt osäker så jag sa bara att det inte gick några bussar och att jag inte fick åka iväg för mina päron. Nästa dag frågade H igen om jag kunde komma eftersom att han skulle åka hem samma dag och sen åka till Gotland i tre veckor så jag åkte dit. Vi gick ut och gick/ pratade sen gick vi och satte oss på ett ganska så avskilt ställe vid vattnet där vi satte oss och pratade en stund tills det att vi började hångla. Sedan drog han sig bort lite och vi skulle gå tillbaka. Han sa till mig när vi gick att när han kysste mig kände han inte den där "gnistan" så jag antog att vi skulle fortsätta som bara vänner.  När han åkt hem och några dagar senare så frågar han om bilder. Alltså naken bilder och jag skällde ut honom såklart. Någon vecka senare säger han att han fortfarande gillade och att han bara sa att kyssen inte kändes något för att han var rädd. nu ville han bli mer än bara vänner och jag sa att jag inte trodde på att vårat förhållande kunde funka som mer än vänner om han skulle bli rädd eller nervös och säga något som han egentligen inte menar varje gång någonting gick fel. Vi bestämde att vi skulle hålla kontakten under dom veckorna han var på Gotland och när han kom hem skulle vi se om det fortfarande var en bra ide. Sanningen är att jag egentligen är rädd för att starta ett förhållande med en 18 åring som jag bara träffat en gång och vad folk skulle tro eller tycka. så nu vill jag höra er åsikt om det här! Det har även hänt något annat som jag får skriva om i ett annat forum.

Annons:
[Sockertoppens_kaniner]
2014-08-20 18:25
#1

Tycker att det låter som om han mer är ute efter annat än att vara just med dig… Så tycker att du ska berätta hur du känner. Gå inte in i ett förhållande som du inte känner dig säker i, det måste kännas bra. Lycka till! :)

linneaau99
2014-08-20 18:39
#2

#1 Jo vist jag fattar hur det kan verka som om han bara är ute efter en sak men jag tror verkligen inte att det är så. Jag litar på H till 110%

[Sockertoppens_kaniner]
2014-08-20 19:14
#3

#2 Om du gör det så vet du ju bäst vad du ska göra i denna situation. Följ ditt hjärta! :)

[Forest]
2014-08-21 09:19
#4

Allt jag säger gå efter magkänslan känns den rätt/fel så utgår du efter den. Det är bara DU som kan avgöra vad du känner, sen visst han låter omogen men det brukar ge med sig med tiden ;)

Calcifer
2014-08-21 10:20
#5

Han vill bara ligga. Svårare än så är det inte.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

_Fisken
2014-08-22 06:40
#6

Tänkte just säga det…..han kan dra efteråt.

Annons:
linneaau99
2014-08-28 18:25
#7

okej att bara hålla vanlig kontakt dom här veckorna gick inte så bra… vi hade några bråk och kom sen överens om att jag ska komma och träffa honom igen när han kommer hem (bussarna tar 5 timmar hem till honom.) Han är ganska så på om att han vill ha sex osv vi har till och med sextat en gång…  Jag är sjukt nervös över att åka och träffa honom eftersom att det är väldigt stor chans att vi kommer ha sex och det är just att förlora oskulden jag är rädd för. Våra konversationer handlar nästan alltid om sex och jag vill inte känna mig pressad…

[Rhodugune]
2014-08-28 19:35
#8

#7 Vad är det som du är rädd för när du tänker på att ha sex första gången, att han vill ha sex med dig?

Vill du ha sex?
När du tänker på det, ska det bara kännas bra, spännande och fint.

Om du känner minsta tvekan, att det inte känns bra i magen, att det inte bara är lite fjärlar för att det är nåt nytt, så har du all rätt i världen att säga nej.

Känns det inte rätt så är det inte rätt för dig, spelar ingen roll vad han tycker och känner och vill.

Ställ den frågan till dig själv, vet du inte säkert så är svaret fortfarande nej.

Låt inte honom att övertala dig att göra något du inte känner är rätt för dig!
Behöver du mer tid för att du inte är redo än ska han bara acceptera det, gör han inte det är han en verkligt egoistisk skitstövel som du inte ska lyssna på.

Sen tycker jag inte att man säga förlora oskulden, du har ju inte förlorat något efter du har haft sex första gången.
Allt som har hänt är att du har haft sex, det ligger inget värde i det, gör inte dig till en bättre eller sämre människa.
Lika lite som att du blir bättre eller sämre av andra erfarenheter, som att flytta hemmifrån, få barn, resa ensam första gången.
Det är bara en del av livet, som allt annat man gör första gången, en del av att växa upp och mogna.
Inte är en person bättre eller sämre för att den flyttat hemmifrån eller inte, skaffat barn eller inte? :)

pyromanen
2014-08-28 19:39
#9

Tycker inte du ska åka till honom om inte du själv känner till 100% att det vill du verkligen.

Upp till toppen
Annons: