Annons:
Etikettallmänt
Läst 1035 ggr
_Fisken
8/23/14, 5:19 PM

Alkohol och socialt liv

Nu ska jag på middag/fest hos några relativt nya vänner. Jag ska åka dit med en kär vän. Hon som kör, hon klarar allt helt nyktert. Det gör inte jag.  Jag tar mig några öl så jag slappnar av lite. Jag har accepterat mina svaga sidor men jag aktar mig noga för att bli full.  Jag har provat att gå nykter men jag blir spänd och känner mig obekväm. Behöver jag känna mig sämre för det?

Annons:
Fridaaaa
8/23/14, 5:24 PM
#1

Nej, alla gör som de själva vill.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

elinany
8/23/14, 5:24 PM
#2

Absolut inte! Om du bestämmer dig för att åka nykter så kan du ta kontakt med dina nya vänner samtidigt som din kära vän också gör det. Då får du lite stöd och jag själc brukar bli mer bekväm i sitvationen då :)

Honestyisdead
8/23/14, 5:32 PM
#3

Sämre för vem?

_Fisken
8/23/14, 5:33 PM
#4

Tack. Jag tar tacksamt emot åsikter. Man kan ju försöka utmana sig själv lite o gå helt nykter men så hemskt ofta är det ju inte fest faktiskt. I detta fall är det middag men jag "känner mina löss".  Sen blir jag faktiskt lite mer pratglad och framåt när jag fått lite i mig. Det är jag iofs ändå men det blir lixom roligare med lite alkohol..

Henrique
8/24/14, 1:57 AM
#5

sällskaps drickande är ju inget fel så länge du inte blir full vilket du säger att du inte vill bli.

pyromanen
8/24/14, 7:52 AM
#6

Vi d ett tillfälle såhär tycker jag inte det är nåt fel i att välja dricka litegran (om inte man har alkoholproblem).  Samtidigt tycker jag också det är bra att kunna ha kul socialt helnykter.

Annons:
_Fisken
8/24/14, 8:36 AM
#7

När har jag kul helnykter? Ja, när jag är med barnen och gör grejer med dem. Jag har kul när jag håller på med modellflyg. Jag har kul när jag ex.vis har middag med trevliga nära vänner. Jag har kul när jag lyckas knäcka nåt tekniskt problem. 
Däremot har jag inte speciellt kul om jag är helnykter på en fest/middag med en hel del obekanta personer.  Det hade varit bra om jag hade kunnat känna nöje i att vara helnykter på en sån tillställning men nu är det inte så.

Upp till toppen
Annons: