Annons:
Etikettallmänt
Läst 5263 ggr
klampan
8/27/14, 5:29 PM

tungkyssas?

Alltså jag är en okysst och oerfaren någorlunda ung tjej som undrar lite över kyssar och sånt. Jag har ju aldrig haft sex men det är inte direkt det jag undrar över utan mer kyssar. Jag har aldrig kysst nån heller jag är väl lite udda. Jo i småskolan höll man på och pussa på varann men det var mest på skoj tror jag.

Iallafall så är det en kille jag är intresserad av nu och jag tror han gillar mig med. Vi har pratat en del och så och han ger mig mycket blickar och komplimanger att min nya tröja är snygg och att jag var fin i håret när jag klippt mig osv. Jag TROR han gillar mig mer än som vän.

I allafall vad jag är nervös för är tungkyssar. Jag vet liksom inte hur man brukar göra. Brukar man tungkyssas när man är tillsammans med nån? Eller är det mest vanliga pussar. Jag fattar min fråga låter skitknäpp men kan ni inte berätta.  för OM vi blir ihop nån gång så vill jag inte göra bort mig att vispa runt med tungan i hans mun kanske liksom inte ens känns bra när man gör så??

Brukar man kyssas med stängd mun?

Jag vågar verkligen inte prata med kompisar om det här därför jag måste fråga annonymt här :/

Annons:
[AmandaBorg]
8/27/14, 5:39 PM
#1

Oj, vilken svår fråga! Det är nog ganska individuellt om man kysser med tungan eller inte, alla föredrar ju olika. I mitt förhållande så är det mest vanliga pussar nu för tiden, men vi har varit tillsammans i över tre år. I början kysstes vi mycket med tunga och ibland gör vi det fortfarande, dock ganska sällan. Jag vet inte riktigt hur man ska förklara hur man gör, utan för mig är det ganska naturligt, jag "bara gör". Jag personligen föredrar när man mest snuddar varandras tungor, det får inte bli för mycket liksom. Men även det är nog ganska individuellt vad man gillar.🙂

CaptainBunchie
8/27/14, 5:43 PM
#2

Det är olika från person till person vad man brukar göra och tycker om. I mitt förhållande förekommer det lite av allt, vanliga pussar med stängd mun. "Vanliga kyssar" där man liksom öppnar munnen men inte använder tungan och sen tungkyssar (haha usch vad hemskt det låter).

Vanligast är väl att man går från steg-till-steg tror jag, när man vågar på sig lite mer. Tror inte någon slänger sig på och börjar tungkyssas direkt liksom. :)

Och don't worry, även om det är superpirrigt och sånt så kan jag garantera att det kommer naturligt och är inget man ska försöka tänka på en massa. :)

//CaptainBunchie (fd. BlossaTossa)        _
http://bunchiesphoto.weebly.com/
_

Frida B
8/27/14, 5:44 PM
#3

Precis innan jag blev tsm med min nuvarande pojkvän var jag också okysst. Och någon kväll när vi pratade så sa jag det (eller han frågade om jag var oskuld, jag sa ja. Han frågade om jag hade kysst någon, jag sa nej.), och att jag förmodligen inte kommer att ta det stegen när det väl händer. Och jag sa även att jag kommer inte ha någon aning om hur man gör, är så himla osäker.

Sen hände det, och ska jag va ärlig kändes det jäääääätteskumt och underligt. Jag visste inte vad jag höll på med eller någonting, och det kändes fel att ha någon annans tunga i min mun… Men, det blev mycket bättre med tiden. Och ja, nu är det bara mysigt :3 Och jag ångrar verkligen inte att jag berättade allt för honom innan! 

Så det kommer att kännas extremt konstigt, och oroa dig inte om det känns fel. För det gör det i början :) Men berätta allt för honom!

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Honestyisdead
8/27/14, 5:54 PM
#4

Det brukar komma naturligt.  Sedan lär man sig tillsammans vad man gillar och inte. Det finns inga "allmänna regler"

Calcifer
8/27/14, 6:03 PM
#5

Jag har ingen aning om hur man gör men har lyckats kyssa folk i över tio år och än har ingen klagat. Tror det ofta går på automatik. En tumregel är väl att man ska tänka på hur mycket saliv man lämnar på den andra personen. Måste man torka sig om munnen efteråt så var det kanske inte överdrivet lyckat. Det är åtminstone vad jag och de flesta av mina vänner tycker. :P


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Honestyisdead
8/27/14, 6:09 PM
#6

#5 Nej usch för saliv. Det är nog en bra regel ;)

Annons:
Mops1
8/28/14, 11:50 AM
#7

He He.. det är inte tråkigt att kyssas:))) Du kan testa att kyssa din handflata.Håll handen framför din mun.Gapa lite o stick ut tungan mor handflatan o rör lite med tungan. Så kan man kyssas. MUMS

klampan
8/28/14, 12:51 PM
#8

okej, man ska liksom inte som "suga in" personens tunga i sin mun? Bara liksom röra lite?

guud vad dumma frågor jag ställer men det känns så läskigt

Honestyisdead
8/28/14, 1:06 PM
#9

#8 Nej man suger inte.

Mops1
8/28/14, 1:09 PM
#10

Nää testa det jag beskrev.Senare när man blir en mera van kyssare så kan man improvisera mera.Man kan göra det som man själv vill.Så kan man t ex snudda vid varandras tungspetsar..senare mera intensivt kanske(om man nu känner för det)

Jag gillar att kyssas mycket,men har inte nån att kyssas med tyvärr.Man kan om man är en van kyssare t ex låta fantasin flöda o först pussa personens kinder haka hals o kyssa hansen o så bitas lite(nafsa) i dennes örsnibb..pussa partnern på hakan o dra sig upp mit munnen pussa läpparna o med halvöppen mun "smaka på tungan) Inte helt fel.Gör det med känsla.

IdaT
8/28/14, 2:28 PM
#11

Försök slappna av och teesta dig fram. Man märker vad man själv tycker om (händer något du inte tycker om, säg det!) och vad partnern tycker om. En första kyss är alltid en första kyss, oavsett om man har kysst 100, 3 eller 0 personer innan. Det kan bli lite trevande, men det är just för att alla tycker om olika saker.

Personligen är jag inte så jättemycket för tunga, vi brukar leka lite med tungspetsarna ibland, men inte mer än så. Jag gillar "regeln" som #5 gav. Däremot händer det att min sambo gör som #8 frågar om och suger in min tunga lite i sin mun. Det kan jag tycka är mysigt, men det är också lätt att det blir för hårt.

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv. - Søren Kierkegaard
Följ min vardag med djuren på bloggen.

Katstad
8/28/14, 6:16 PM
#12

Jösses vad jag känner igen mig i det du skriver! Jag kände precis som du när jag var yngre. Man vill typ vara förberedd och veta precis hur man ska göra och när man ska göra det. Jag kollade till och med på youtube videos hur man tungkysstes för jag var så desperat över att kunna ha kontroll över min kyssdebut 😄 Dock kan man nog inte riktigt förbereda sig på hur det går till eller hur man ska göra eftersom alla gör olika! :) Vid min första kyss tryckte killen in hela tungan i truten på mig och liksom la den där, rörde inte på läpparna eller någonting. Det var en mindre trevlig upplevelse ;) Dock så är det bästa tipset jag kan ge dig är att ta det bara lugnt! Följ din partners rörelser (såvida han inte äter upp dig som min första kyssare gjorde) och glöm för guds skull inte att andas med näsan! ;) Jag och min pojkvän pussas väldigt sällan med tunga, vi ger varandra mest vanliga pussar eller gör själva kyssrörelsen fast utan tunga ☺

linneaau99
8/28/14, 6:29 PM
#13

asso jag hade mitt första hångel för några veckor sen och man behövde inte tänka det bara hände typ :D bara tänk inte för mycket för det är då det blir fel

Annons:
Upp till toppen
Annons: