Annons:
Etikettoff-topic
Läst 1764 ggr
Honestyisdead
9/2/14, 12:42 PM

Förtidsröstar du?

Förtidsröstar du eller röstar du på valdagen?

Annons:
Honestyisdead
9/2/14, 12:43 PM
#1

Själv förtidsröstade jag precis. Skönt att ha det gjort och slippa trängseln på valdagen. Jag var den enda som var där, väldigt skönt :)

Denna kommentar har tagits bort.
Miniland
9/2/14, 12:44 PM
#3

Japp. Studerar i en annan stad så smidigast så. Röstade igår :)

~I am quiet because if I would speak I would tell the truth and hurt people ~

soundtrack
9/2/14, 12:47 PM
#4

Kommer förtidsrösta. Har en liten bebis på drygt en vecka hemma så kommer inte vara så sugen på att stå i kö på valdagen, känns lugnare att göra det innan.

moln50
9/2/14, 12:53 PM
#5

Förtidsröstar som jag alltid gjort🙂

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Vyer
9/2/14, 1:03 PM
#7

Jag lär förtidsrösta eftersom jag ska jobba länge på valdagen.


SuperLimm
9/2/14, 1:03 PM
#8

Jag ska förtidsrösta ihop med min syster. För min del spelar det ingen roll men det är skönt att ha det gjort. Min syster åker utomlands innan valdagen så hon måste förtidsrösta :)

Mvh Linn

[Daisy-Moa-Elsa]
9/2/14, 1:23 PM
#9

Det är så kanon man kan droppa in å förstidsrösta när det passar en, så det blir det

Praefatio
9/2/14, 1:42 PM
#10

Ska förtidsrösta. Egentligen vill jag rösta på valdagen men bebisen kan ploppa ut lite när som och jag missade EU-valet för att jag låg hemma dödssjuk (typ) och hade vägrat förtidsrösta… Har ingen lust att missa riksdagsvalet också.

[Tuulikki]
9/2/14, 1:51 PM
#11

Gissar att jag kommer förtidsrösta

IdaT
9/2/14, 1:58 PM
#12

Jag röstar på valdagen, som glesbgdsbo behöver jag inte oroa mig så mycket för köer, annars tycker jag att det är en ganska smart anledning att förtidsrösta.

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv. - Søren Kierkegaard
Följ min vardag med djuren på bloggen.

fruktgumman
9/2/14, 2:15 PM
#13

Jag har alltid röstat på valdagen. Får se hur det blir i år.

Annons:
Maria
9/2/14, 2:20 PM
#14

Jag förtidsröstade förra veckan på jobbet (Sahlgrenska i Göteborg) Skönt att ha det gjort.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

obstitant
9/2/14, 4:43 PM
#15

Jag röstar helst på valdagen och min man likaså, vi gillar att göra lite av en grej av det. Och så ser man alla grannar på väg till och från vallokalen och blir glad (lite mindre glad sen när man ser vad en del av dem röstade på, men i alla fall).

Evisen
9/2/14, 4:53 PM
#16

Förtidsröstade redan den 27/8.

Vyer
9/2/14, 4:55 PM
#17

Viktigt att veta: om en förtidsröstar så går det alltid att "ändra sig" genom att gå och rösta på valdagen i sin vallokal.


Honestyisdead
9/2/14, 4:57 PM
#18

#17 går det om man inte har kvar sin valsedel?

Maria
9/2/14, 5:10 PM
#19

#18 Man behöver inte ens ha med valsedeln när man förtidsröstar. Det räcker att legitimera sig  så drar de ut en ny till dig😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Sabbekatt
9/2/14, 5:14 PM
#20

Förtidsröstar :-)

Annons:
Honestyisdead
9/2/14, 5:16 PM
#21

#19 Jag behövde visa den idag.

Vyer
9/2/14, 6:24 PM
#22

#18 - På valdagen behöver du bara ID-kort, röstkortet är till för att förtidslokalen ska sända din förtidsröst till *din* röstlokal så att den räknas där.  

#19 - Det stämmer att de många (men inte alla) förtidslokaler kan skriva ut ett nytt röstkort, om en har med sig legitimation. Men ett röstkort behövs så att rösten kommer rätt. ;)


JonnaCecilia
9/2/14, 7:21 PM
#23

Har redan förtidsröstat (igår). Mycket smidigare och jag var trött på valdebatten, smutskastning och försök att värva röster redan innan EU-valet känns det som… Puh, skönt att det dröjer länge till nästa "supervalår"! :)

Maria
9/2/14, 7:23 PM
#24

#21 Ja, det är möjligt att det inte går att skriva ut på alla ställen.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

citytjejen
9/2/14, 8:04 PM
#25

Jag kommer att förtidsrösta vilken dag som helst på vårt lokala Ica. Valhelgen kommer vi vara på kräftskiva i Hälsningland, så bäst att ta det säkra före det osäkra😎

/Christina

Vyer
9/2/14, 8:11 PM
#26

Och justja; det går att förtidsrösta även på valdagen, men då räknas inte rösterna förrän onsdagen efter.  😃


ChristineL
9/2/14, 8:51 PM
#27

Jag planerar att rösta på valdagen, tycker det känns lite högtidligt att göra det :D

Annons:
[Hayabusa]
9/3/14, 7:15 AM
#28

Förtidsröstad i förra veckan. Smidigt & enkelt.

Inaarah
9/3/14, 9:11 AM
#29

Kommer rösta på valdagen.

[Tuulikki]
9/3/14, 3:14 PM
#30

Var nyss och röstade!👍

MsSofieG
9/3/14, 11:42 PM
#31

Jag bor utomlands så jag skickade min röst igår :)

Candela
9/5/14, 9:52 AM
#32

Eftersom jag är bortrest på valdagen kommer jag att förtidsrösta.

[sstorm]
9/5/14, 12:25 PM
#33

Ja, eftersom jag inte är hemma på valdagen

Sarah
9/6/14, 11:47 PM
#34

Förtidsröstar då jag är bortrest på söndag :)

Annons:
Honestyisdead
9/7/14, 12:03 AM
#35

Sambon måste rösta valdag. Har ni några tips när på dagen det förhoppningsvis är minst köer? :)

VästkustFia
9/7/14, 3:24 PM
#36

Jepp, jag har redan förtidsröstat. Ville inte missa chansen att lägga min röst som jag tyvärr gjorde i EU-valet. Nu jobbar jag på valdagen annars tycker jag som flera andra att det är en speciell känsla att rösta just då.

Indriz
9/7/14, 4:36 PM
#37

Ja, jag tycker alltid att det är smidigast att förtidsrösta. Dessutom täcker jag valet på valdagen så jag har inte möjlighet att komma ifrån.

Make the right thing easy and the wrong thing hard. Remember that the horse is the best teacher you'll ever find and that he is a reflection of the one who cares for him.

JustMySelf
9/9/14, 8:25 AM
#38

Jag ska förtidsrösta, bor i en annan stad än jag är folkbokförd i, så det blir smidigast.

Upp till toppen
Annons: