Annons:
Etikettoff-topic
Läst 1773 ggr
Honestyisdead
2014-09-02 12:47

Planering jul och nyår

Hur tidigt/sent planerar ni jul och nyår?

Själv har man redan planerat båda högtiderna. Jag gillar att ha framförhållning ;)

Annons:
[WickedAlly]
2014-09-02 12:55
#1

Vart man ska vara och så? :)

Julen här är planerad, för vi kör samma som förra året. Nyår har jag ingen aning om vart vi ska vara, hemma hos någon av våra föräldrar i alla fall. Kan hända att maken går ut och jag stannar hemma med lilleman. Är ändå ingen festprisse :)

Honestyisdead
2014-09-02 12:57
#2

Ja precis, vad man ska göra och så :)

Fridaaaa
2014-09-02 12:58
#3

Framåt nov xD Börjar dock titta lite på julklappar nu men inte mer än så.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Honestyisdead
2014-09-02 12:59
#4

Och jag har redan köpt mina första julklappar ;)

Vyer
2014-09-02 13:01
#5

Jag planerar knappt, eftersom jag sällan vet i god tid hur mitt schema ser ut. Någon veckor i förväg, på sin höjd.


[WickedAlly]
2014-09-02 13:14
#6

Julklappar har jag börjat köpa också förresten, vi är ganska många så både orken och ekonomin vinner på att börja tidigt :)

Annons:
[JenniN]
2014-09-02 13:24
#7

Nej så hyper har jag aldrig varit. :) Har min mamma som exempel på framförhållning.   Jag kan bli totalt galen på hennes planerande. 
Äsch, jag orkar inte med kontrollfreaks, jag tar hellre dagen som den kommer. Klart man har idéer om vad man ska göra eller någon aning, men nej jag planerar inte jul förrän det åtminstone har varit lucia.

Praefatio
2014-09-02 13:40
#8

Jul vet vi hur vi ska fira, samma varje år. Har inte börjat lura på julklappar än men det börjar bli dags.

Nyår brukar vi "fira" genom att kolla på någon bra film, äta massor av chips och gå och lägga oss tidigt 😛 Eller spela onlinespel ihop. Blir säkert något liknande i år, speciellt med tanke på att vi är nyblivna föräldrar då.

fruktgumman
2014-09-02 14:14
#9

Julen är planerad och en julklapp har jag köpt hittills. Annars brukar jag vara ute i sista minuten men tänkte börja i tid i år. Nyår har vi inte pratat om ännu

jagga-ewe
2014-09-02 15:19
#10

Ingen närmare planering gjort, men semesterlistan ska va inlämnad 15 sept, så jag har lagt in om önskemål där. Sen ska vi va hos min mor en dag o svärisarna den andra, men jag är inte säker på vilket som är vilket i år. Tror vi ska va hos svärisarna på julafton. Inga julklappar köpta än, har stora födelsedagar kvar att klara av först.

Nyår brukar vi inte ha nån plan för ens innan jul, så…

I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet

Halvdansken
2014-09-02 15:26
#11

Åker och handlar julmaten typ den 21e dec. Ja, det var väl det….. Vi är bara två, och ger inte julklappar. Nyårsmaten inhandlas i mellandagarna. Väldigt avslappnat.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Portie
2014-09-02 15:47
#12

Någon vecka innan jul brukar man veta var man ska vara osv. Julklapparna brukar jag köpa någon månad innan. Nyår planeras ofta i mellandagarna, ibland blir det dagen innan nyår. Gillar när det är spontant.

Inaarah
2014-09-02 19:20
#13

Framåt november brukar vi börja planera julen så smått och prata lite löst om vad som händer på nyår. Mer detaljerat blir det väl någon vecka innan. 

Julklappar börjar jag kika på i oktober-november, men oftast blir jag inte klar förrän i sista sekund. ;)

Annons:
citytjejen
2014-09-02 22:04
#14

Det varierar från år till år med planeringen  för jul och nyår. I år har vi redan nu bestämt att julen firar jag med make och min mamma. Min pappa dog i somras så känns viktigt att mamma firar med oss vilket vi ser fram emot alla tre! Nyår har vi inte planerat än, det brukar bestämmas i november.

/Christina

[[Rabbitsforlife]]
2014-09-02 22:16
#15

Min sambo och jag är varandras motsatser vad det gäller att planera, jag älskar att planera, ha koll och gärna veta långt i förväg hur saker och ting kommer att bli. Sambon hatar att planera och bestämmer gärna allt i sista minut. Gärna samma dag som det ska ske. Så vår jul och nyår lär bli som vanligt, han vill vänta till sista sekunden och då har alla redan planerat annat så det slutar med att vi sitter själva hemma och inte gör ett dugg. Jag hatar det men han älskar det. ;)

[Thiah]
2014-09-03 06:36
#16

Varannan år svärmor och hela makens galna släkt och vartannat år sverige och min galna släkt…. i år joels första jul och sverige jul. Min mamma har redan börjat planera vart vi ska vara så att det blir smidigast för alla inblandade. Vi ser helst att vi är kvar hos mamma och pappa för det är lättast för oss men vi brukar vara hos syrran eller hennes ungars farmor. Vi ska se…

Julklappar har jag inte ens börjat fundera på… "Behöver bara" köpa åt mina syskonbarn och Joel egentligen. 

Nyår vet jag inte, kanske vi går ihop med andra som har barn här i närheten eller så är vi bara hemma. Nyår är ingen stor grej för mig alls och förra året var vi bara hemma. Maken somnade t.o.m innan 12 ;)

[Oceansoul]
2014-09-03 17:07
#17

Brukar bli planering ca 2 månader innan i present väg..sen bestämmer jag ca en månad innan vem jag ska fira med. Funderar att spendera nyår utomlands i år eftersom att målet ändå är att flytta över dammen till slut.

Zadeira
2014-09-03 19:40
#18

Julen planerar jag typ veckan innan. Presenter köper jag på mig under hela året, men just mat/bak och sånt fixar jag veckan/dagarna innan. Är inte alls förtjust i julen och den ser väl mest likadan ut varje år så nån större planering är aldrig nödvändig.

Nyår planerar jag dagen innan eller samma dag ;) Skämt åsido, de senaste tre åren har faktiskt inget nyår blivit som jag planerat utan ändrats dagen före/samma dag så detta året tror jag att det nog inte blir något förutbestämt alls.

Scorpio97
2014-09-03 19:48
#19

Finns inte så mycket att planera. Vi firar jul hos mamma (jag bor ju fortfarande hemma så för mig är det självklart), och om inte mina syskon jobbar så kommer dom också. På nyår händer det att dom planerar något annat, men jag firar alltid med mamma. (Sen tycker jag faktiskt inte att varken jul eller nyår är speciellt mycket att fira, men dte är mysigt såklart när alla är samlade)


//Jessie

ChristineL
2014-09-03 19:54
#20

Min mamma börjar planera nästa jul så fort förra är bortstädad typ :P

I år vet jag inte ens var jag kommer bo så det får bli som det blir :P

Annons:
[LadyK]
2014-09-04 22:55
#21

Jobbar på julen som vanligt… Har jag gjort i alla år då jag rent ut sagt hatar allt som hör julen till.

Firar nyår ihop med mannens mamma och syster.

pyromanen
2014-09-05 06:45
#22

Vet inte när julen planeras, det planeras inte mycket, och i alla fall inte än. Kanske börjar fundera på julklappar i slutet på nov eller början på dec.

Upp till toppen
Annons: