Annons:
Etikettförhållande
Läst 5736 ggr
[Anonym567]
2014-09-28 22:51

Nakenbilder

Jag och min pojkvän har snart varit tillsammans i 4 år och jag älskar honom så mycket!! Jag är dock rädd för att jag ska förlora honom på grund av en skitgrej! Det är så att han tror att jag skickar nakenbilder till andra killar!!! Jag har såklart inte gjort detta. Anledningen till att han tror detta är för att jag har tagit bilder och sparat dom i en låst mapp på mobilen. Dessa bilder har jag som en kul grej att skicka till HONOM.  Han tror mig dock inte och jag vet inte vad jag ska göra? Han litar ju inte på mig?

Annons:
Ellen89
2014-09-29 06:55
#1

Kanske ar det sa att han ar osaker och gjort nagot fel… ? Jag skulle inte lita pa en person som inte kunde lita pa mig.

Honestyisdead
2014-09-29 12:22
#2

Men om du skickar dessa bilder till honom så vet han ju det? Eller du har inte skickat?

HHade jag hittat en nakenmapp på min sambo hade jag inte reagerat positivt. .Eftersom jag aldrig fått några nakenbilder. Inte för att jag gjort något.

[Rhodugune]
2014-09-29 12:26
#3

Du har inte gjort något fel, att han är osäker och svartsjuk är inget som ska behöva begränsa dig, det är upp till honom att ta tag i det och jobba med den osäkerheten.

Alt du kan göra är att ta ett ordenligt snack med honom, förstår han inte hur otroligt sårande och kränkande det  måste vara för dig, att bli anklagad för det här?Att han inte tror på dig, inte känner dig bättre efter 4 år tillsammans och misstänker att du är en person som vill honom illa? 

Jag skulle försöka förklara hur jag är som person, varför jag aldrig skulle kunna göra något sådant och sen be honom att lita på det, kan han inte det så är det inte något jag skulle kunna göra nåt åt.
Hans osäkerhet kommer ifrån honom, att han väljer att låta den känslan ta över fast det inte hänt något, är inget du ska behöva motbevisa tills han är nöjd, det blir sällan personer som är så här osäkra.
De behöver bara mer och mer regler som begränsar sin partner för att de ska kunna känna en falsk känsla av trygghet, som hela tiden behöver bekräftas med nya begränsingar, för osäkerheten försvinner aldrig på det viset.

Skogsraah
2014-09-29 12:27
#4

#2 Men hon får väl ha nakenbilder på sig själv i sin mobil ändå fastän hon inte haft för avsikt att skicka dem, eller hunnit skicka dem?

Sång & growl i Unvoid samt skapare och ensam musiker i Skogsraah - Feministisk black metal. | Bloggar om sund kroppsbild, psykisk ohälsa och feminism på skogsraah.se

Honestyisdead
2014-09-29 12:33
#5

#4 I vårt förhållande på 3 år är vi öppna med allt. Därför skulle det vara väldigt konstigt om jag hittade en låst mapp med nakenbilder och det hade vittnat om att något inte stod rätt till.  Vi hade varit öppna och delat på en sådan mapp.

Så tyvärr kan jag inte se något konstigt med att man blir misstänksam. Kanske är det just för att dom varit ett par så länge som han finner det konstigt? Att plötsligt efter alla år hitta något sådant?

Skogsraah
2014-09-29 12:39
#6

#5 Jag förstår. I vårt fall tror jag inte att min sambo skulle bli förvånad då jag tycker sådant kan vara spännande. Har skickat ibland och ibland bara sparat till något senare tillfälle. Hans första tanke skulle då inte vara att jag skickar till någon annan. Känns dumt att vara den första tanken som ploppar upp. Det handlar väl inte om brist på öppenhet om en partner har en mapp med nakenbilder på sig själv? Är det inte dennes kropp? Kan ju vara fotat av en helt annan anledning än sexuellt också. Till exempel i vikt- eller förändringssyfte.

Känns lite dumt att börja misstänka saker. Har man en partner som aldrig tidigare visat intresse för naket foto, på sig själv eller på sin partner, kan jag hellre förstå.

Sång & growl i Unvoid samt skapare och ensam musiker i Skogsraah - Feministisk black metal. | Bloggar om sund kroppsbild, psykisk ohälsa och feminism på skogsraah.se

Annons:
Honestyisdead
2014-09-29 12:44
#7

#6 Precis.  Jag vet ju inte hur det är i ts fall. Har hon skickat nakenbilder till honom innan så förstår jag inte reaktionen.  Men om det inte skett kan jag förstå den. 

Sedan ser jag  en mapp med nakenbilder som just sexuell och det spelar ju också in.

[Anonym567]
2014-09-29 14:54
#8

Tack för alla svar! Jag har skickat bilderna till honom. En bild hade jag sparat till ett senare tillfälle, då jag inte brukar ta sånna bilder. För mig är det inte enbart just för honom utan lite för mig också, som en "egoboost". Däremot så hade jag flera dubbletter och då tycker han att det är konstigt att jag inte skickat alla bilder till honom utan 3-4 stycken. Jag själv tycker inte det är konstigt då jag väljer den bästa och skickar till honom istället för flera likadana. 

Jag håller med om att det antagligen beror på osäkerhet för vid ett annat tillfälle så trodde han att han hittade en av mina bilder på en sexchatt. Jag skulle aldrig kunna göra så här mot en annan människa och vet inte vart detta kommer ifrån? Detta var dock lättare att lösa då jag fick förklara att bakgrunden på bilden inte passade in i min lägenhet. Tillslut lyssnade han på mig.

Jag vet inte om detta har någon betydelse men vi misstänker att han har aspergers och ska antagligen utredas för detta. Har läst lite på nätet om detta men är inte så jätteinsatt. Någon som tror att detta är någon koppling till hans osäkerhet?

obstitant
2014-09-29 14:57
#9

#8 Eh… vad gjorde han på sexchatten där han trodde han hittade din bild?

[Anonym567]
2014-09-29 15:00
#10

Det var inte han som var där utan hans kusin tydligen! Dom bor tillsammans och min kille hade tydligen sett ett användarnamn som han trodde var mitt och gick sedan in på tjejens profil och trodde verkligen att det var jag! :S

[Rhodugune]
2014-09-29 15:07
#11

#8 Jag är själv en aspie, skulle aldrig tänka i de här banorna, men alla aspies är fortfarande individer så vad det beror på att han är osäker är omöjligt att säga.

Jag är tvärt om, många aspies är väldigt tillitsfulla, de är väldigt raka och öppna med vad de tycker och tänker,  så de som är som jag väljer att lita på att det är som folk säger, för att det är så de själva är.
Så länge ingen ger mig anledning att misstro dem så ser jag ingen anledning att gå omkring och misstänka att de inte är ärliga.

Det är väldigt bra att han ska utreddas, hoppas han får den hjälp han behöver om han känner att vardagen påverkas och blir svår att gå ihop.

Honestyisdead
2014-09-29 15:21
#12

#8 Det handlar mer om osäkerhet än om as. Sedan kan man bli mer osäker pga att man ofta missförstår folk när man har den diagnosen.

[Anonym567]
2014-09-29 15:48
#13

Tack så hemskt mycket för alla svar! Ska försöka reda ut den här röran och så får vi se vad som händer sen.

Annons:
Cindy S
2014-09-29 17:07
#14

Ja, du är helt oskyldig och han är skyldig dig en ursäkt för båda tillfällena. Vem har inte valt att behålla flera lyckade familjefoton och sedan valt att bara lägga ut några på fb? Det är ju samma sak.

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

Anonym9809
2014-11-05 09:28
#15

Pojkvännen här. Bilderna som hon skickat till mig har varit 2-3st. Jätte härligt tycker ju jag! Men dilemmat då så att säga. Det var 10+ bilder varav flera som jag aldrig sett (inte för att det är väsentlig men jag kommer till det) och då jag väldigt sällan och nästintill aldrig frågar efter bilder och hon väldigt sällan skickar eller uppmanar till det, så blir jag skeptisk då vi sällan skickar sådana bilder till varandra längre. Att jag vet såvitt jag kan komma ihåg så var det inte heller några dubbleter. Sen till sexprofilen, som sagt jag bor med min kusin, vi använder samma dator och umgås väldigt mycket i vilket fall som helst, så såg jag ett namn på denna sida när han satt och surfa. Detta namn är ett slags "smeknamn" till min flickvän, går in ser en bild som jag uppfattar som oerhört lik henne och även hennes rum. Att denna tjej även var relativt ny medlem och hade även snarlik födelsedag. Oerhörda sammanträffanden? Som sagt, grunden till min oro kommer inte ifrån ingenting. Fast kanske är jag bara osäker och att det beror på min möjliga AS ;)

[Murvel]
2014-11-05 22:43
#16

#15 Var det din flickvän som berättade för dig att hon gjort detta inlägget, eller hur kommer det sig att du fann denna tråd?

Cindy S
2014-11-05 23:11
#17

#15 Du får fråga dig själv hur troligt det är att hon gjorde denna tråd om hon är oskyldig.

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

[Devya]
2014-11-06 17:13
#18

#15 Jag har en hel del nakenbilder av mig själv men som ingen har sett. Ibland är det roligt att ta sådana bilder, som en liten egoboost.

Om man är smart så ser man till att ta nakenbilder på ett sätt så att man inte kan känna igen omgivningen…. Annars verkar det som om du mest söker efter att hitta något fel vilket får mig automatiskt att fundera på om du själv har något att dölja? Jag har tyvärr märkt att de som är svartsjuka är de som har själva något att dölja. Det var bara en tanke som dök upp i huvudet då jag läste vad du hade skrivit.

Ria74
2014-11-06 19:38
#19

Jag har haft nakenbilder i telefonen på mig själv som jag har tänkt att skicka till sambon när han är borta på jobb. Av en eller annan anledning har jag sen kanske inte skickat dom. Inget konstigt med det.

Hade min sambo hittat en profil på en sexsajt och inte trott på mig när jag sagt att det inte var jag hade jag ärligt talat funderat på att dumpa honom. Det är ganska grundläggande för mig i ett förhållande att han litar på mitt ord. Jag ska inte behöva sitta och bevisa att bakgrunden på fotot inte passar in i min lägenhet. Jag hade blivit både arg och sårad om han trott något sådant om mig, särskilt om han aldrig haft någon anledning att misstro mig.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Anonym9809
2014-11-07 05:17
#20

Kan inte direkt påstå att jag letar eller har letat fel. Det har varit tre händelser som fått mig att börja fundera bara och detta har varit det enda tillfället under vårat förhållande som gjort att jag ifrågasatt vad det är som händer. Det tredje utav dessa saker tog jag upp med henne igår, vilket jag inte nämnt i tråden. Förklaringen och hennes reaktion över detta fick mig att släppa alla som helst tvivel på att det hon säger till mig inte skulle vara sant. 

Tre händelser som jag trott har haft sammankopplingar, vilket inte har haft någonting med varandra att göra överhuvudtaget. Det är dumt att anta.

Annons:
[Murvel]
2014-11-07 14:32
#21

Jag undrar fortfarande hur du hittade den här tråden? 

Det här kan vara helt fel. Men som jag uppfattar situationen så är du kontrollerande mot din flickvän, i alla fall om DU letade upp den där konversationen och det inte var hon som berättade för dig om den. Sen verkar det även som du kastar sten i glashus genom att du sitter och  sexchattar själv (det där med kusinen jo men ellerhur, varför skulle du sitta med när han sexchattar?)  men sedan anklagar henne för att skicka bilder till andra med mera… Mycket märkligt.

Anonym9809
2014-11-16 20:13
#22

#21 Hon berättade för mig. Jobbigt läge? Förstår inte varför jag blir smutskastad, när jag faktiskt rent genuint har varit orolig för att det har varit någonting som varit fel eller något som händer bakom min rygg och endast uttrycker utifrån mina egna erfarenheter.

[JenniN]
2014-11-16 23:59
#23

22# Jag är helt på din sida i detta, iallafall del delen där du säger att du blir smutskastad. 
Oftast är det så att när någon skriver en tråd här inne så reagerar man utefter vad man kan läsa i tråden, men får som oftast aldrig se båda sidorna av historien. Utan bara den ena, den som skriver inlägget. Och då om man kommer in som du gör nu och visar den andra sidan av historien, så är det lätt att folk inte riktigt vill byta uppfattningen som de redan har skapat om dig, INNAN de fick höra din version.

Jag förstår absolut din oro för det här med din tjej som sparat massa nakenbilder i en låst mapp, helt klart. Skulle min sambo ha en låst mapp i mobilen med nakenbilder hade jag flippat totalt. Haha. 

Den där sidan som din kusin var inne på som du fick syn på hennes smeknamn, har du konfronterat henne om detta?

[Murvel]
2014-11-18 13:11
#24

#22 om hon visade dig denna tråd så hade jag personligen blivit mer orolig. För då hade jag uppfattat det som att tråden från början var skriven för att du skulle läsa den (dvs: kan vara sann eller inte) och inte för att hon personligen skulle få tips från oss…

Men ni känner varandra bäst och bör prata med varandra så att sådana här missförstånd inte händer framöver. Det är skitviktigt att lita på varandra, men det är också viktigt att visa för den andra att man går att lita på. Så är kanske fallet redan och då har ni ju inget problem. Lycka till ;)

Anonym9809
2014-11-21 10:24
#25

#23

Tack! Jo, jag tog upp detta nästan genast då jag såg det och visade även bilden som var där till henne för att jag var tvärsäker på att det var hon, spegel på samma plats, bakgrund oerhört lik och även papperskorg på samma plats. Men hon har nekat och jag kan faktiskt inte säga med 100% att det skulle kunna vara hon, då det endast var en röv och långt hår som syntes, men det gav mig "is" i magen så att säga. Hon har haft mappen med dom låsta bilderna ett litet tag innan som jag inte alls reagerat på, men efter att jag snubblade över detta så blev det som en kedjereaktion över det hela. Den tredje anledningen som jag inte nämnde tidigare var att under denna period så kom jag någon gång in på rummet och hon reagerade snabbt med att stänga ner sidan som hon satt inne och surfade på sådär som man gör när man blir skrämd/påkommen, om ni fattar hur jag menar. Det hon säger om detta är att hon surfade på bebis kläder och tycker det är så oerhört pinsamt.

#24 

Nja, hon visade mig inte tråden, men hon nämnde för mig att hon t.om gjort en tråd angående detta "problem". Antar att hon bara antod att jag inte skulle kolla eller mest utav allt faktiskt inte skriva i den. Men när jag läste vissa utav kommentarerna så hade jag svårt att låta bli.

Jo det stämmer det du säger, tillit är A och O i ett förhållande och att det även måste visas på ifrån bådas håll. Tack!

Upp till toppen
Annons: