Annons:
Etikettförhållande
Läst 8516 ggr
[Siffran2]
2014-09-30 18:24

Förlovningsringar?

Jag och min pojkvän har funderat på förlovning men det hänger än så länge bara i luften. Dock tycker jag det är väldigt kul att kika runt på ringar på nätet. Har någon en bra sida för billiga ringar? Vi funderar då på att köpa billiga ringar till att börja med och när vi blivit äldre och har stadigare ekonomi, så ska vi köpa lite dyrare ringar. Men för mig är inte priset det viktiga utan att vi faktiskt är förlovade. Han är den ända jag älskar och jag vill dela hela mitt liv med honom och då känns förlovning som en underbar sak för att liksom bekräfta. 

Så tack så mycket i förväg, hoppas någon har några förslag på billiga förlovningsringar!

Annons:
ChristineL
2014-09-30 20:38
#1

Varför är förlovningen så viktig att ni inte kan vänta med att köpa finare ringar? Billiga ringar blir ofta snabbt slitna och ser bara fula ut. Sen beror det på vilket material ni vill ha.

youandyou
2014-09-30 21:07
#2

Jag och mitt ex köpte våra förlovningsringar på guldfynd. Min hade en sten i och hans var slät. Tror min var dyrast. Men betala högst 500:- för båda. 

Sen vann vi ett par snyggare ringar 1 vecka efter xD

Honestyisdead
2014-09-30 21:24
#3

De flesta kedjor har billugare alternativ. 

 Vi körde silver till förlovningen.  Srdan blir det guld till bröllopet.

[WickedAlly]
2014-10-02 10:26
#4

Nu har vi dem visserligen som vigselringar men vi valde titan, gick på 3000 får båda. Det är värt att gå till en fysisk butik och prova så att ni får rätt storlekar och så.

Varför ska ni köpa dyrare förlovningsringar sen? Är det inte bättre att köpa billiga nu och lägga mer pengar på vigselringarna istället för att köpa ytterligare förlovningsringar?

Rita-S
2014-10-02 11:23
#5

Jag tycker inte priset på förlovningsringen är det viktiga. ni köper det ni har råd med, och som ni tycker ser fint ut, och jag tycker faktisk att det är bra förlovningsringar så. Ni kan som #4 föreslår spara upp och slå till på eventuella vigselsringar i stället. Och vet ni? Kolla med familjen om man har sparat vigselsringar efter mor/farförälder eller generationen innan det, ni kanske kan arva och återanvända på så vis? Då kan ni kanske kosta på att sätta dit en sten eller motsvarande.

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Mona22
2014-10-02 11:33
#6

våra förlovningsringar gick på strax över 700kr tillsammans. de är i guld. Vigselringen kostade 1000 tror jag. Tappade bort min vigselring för något år sedan och köpte en ny i stål med guldinfattning. snygg och billig.

Det måste inte kosta massa pengar tyckte vi . jag skulle endå inte våga ha på mig en ring för flera tusen.

Annons:
Fridaaaa
2014-10-02 11:42
#7

#6 Känner precis som du.
Vart köpte ni era förlovningsringar?

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Mona22
2014-10-02 11:59
#8

En guldaffär i västerås. den är tyvärr nerstängd nu . sedan var det 10 år sedan vi köpte förlovningsringarna 🙂

Fridaaaa
2014-10-02 12:01
#9

#8 Aha okej 🙂

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Cordata
2014-10-02 15:13
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Det viktiga är att ni kommer på det ni själva blir nöjda med. För mig har ringen ett stort symboliskt värde, det är ju det smycke jag hoppas bära hela livet. Därför tyckte vi det var värt att hitta på något vi verkligen ville ha. Vi beställde egendesignade ringar i massivt guld, som för vår budget blev dyra med tanke på att i alla fall jag studerar. Vi fick prioritera bort årets semester, men det kändes det värt eftersom vi tänker bära dem hela livet :). Det där med egen design är roligt och man kan självklart komma på egna designer i andra material med, eller lite tunnare guld. Silver är t.ex. ett väldigt vackert material som även får en fin platina med tiden. Det är bara att gå till närmaste guldsmed och diskutera saken. Annars är ju just släktsmycken ett alternativ om man inte vill byta ut ringarna mot några nya sen. Men jag säger som övriga, de flesta guldsmedsaffärer har billiga alternativ även om man vill ha i äkta guld eller vitguld. :)

Glöm inte att du är älskad och helt underbar!

Cordata
2014-10-02 15:16
#11

Här var en sida med billiga förlovningsringar som jag hittade :)
http://www.safira.se/produkt/ringar/

Glöm inte att du är älskad och helt underbar!

Honestyisdead
2014-10-02 15:54
#12

#10 vitguld är väl äktakguld precis som rött guld och rosa guld.

Maria
2014-10-02 18:37
#13

När vi förlovade oss för 100 år sedan😉 så köpte vi smala enkla guldringar utan stenar eller annat och när vi gifte oss så fick jag en likadan till. Det var "modernt" då att man skulle ha två lika ringar.

Jag har alltid trivts med mina ringar trots att de är ganska oansenliga och förmodligen ännu smalare nu efter allt slitage.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Cordata
2014-10-02 22:58
#14

#12 jadå, jag menade rödguld och vitguld :)

Glöm inte att du är älskad och helt underbar!

[Thiah]
2014-10-03 08:36
#15

Vi köpte förlovningsringar på kreta. Min kostade 7euro och makens 3. Min är silver och hans stål. Sen fick vi 3 vitgulds ringar av min mor. En av dem med stenar och 2 släta. Jag har två av dem som min förlovning och vigselring maken har den sista i ett halsband runt halsen. Och i den jag har som förlovningsring så står mina föräldrars namn ingraverade. Mamma hade nämligen gjort dem till hennes "sommar" vigselringar. :)

Ria74
2014-10-03 10:37
#16

Kolla på närmaste pantbank. Det går ofta att hitta fina ringar där som inte kostar så mycket.

Vi köpte guldringar för 4 år sedan när vi förlovade oss. Mitt enda krav var att den skulle vara rundad på insidan. Jag har väldigt smala fingrar och får lätt skärsår av ringarnas kanter när jag bär något i handen annars. Min kostade 4500:- och sambons 5000:- om jag minns rätt.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Sarah
2014-10-03 16:50
#17

Gå runt i butikerna och titta, är en trevlig liten utflykt att göra tillsammans. Vi gick runt en hel dag i Kapstaden och letade efter enkla ringar utan bling bling. Hade jättekul. Blev tillslut släta ringar i vitt guld för ca 700 kr st. Vi hade tänkt byta ut dem ngn gång, men nu har vi haft dem i 3 år :P

[Siffran2]
2014-10-03 20:09
#18

#1 Det är vårar val om hur vi vill göra. Vi vet att billigare ringar snabbt blir slitna men som sagt ska vi köpa nya förlovningsringar eller vigselringar. Vi är endast 16 båda två men har varit ihop i 2 år och vi vill dela våra liv tillsammans och förlovning är något vi tänkt på ett tag och det är något speciellt för oss. 

#10 Ja precis, så känner jag med. :) 

Vilka vackra ringar! <3 

#17 Ja det låter härligt! :)

Honestyisdead
2014-10-03 20:17
#19

#10 Förresten vackra och personliga ringar :)  får man fråga vad dom kostade? 

#18 hoppas ni hittar det som passar er :)

Mona22
2014-10-04 10:00
#20

#18. Våra billiga ringar är inte slitna och jag tar Aldrig av dem. Inte ens på natten. Dyrare är inte alltid bättre kvalité.

Annons:
Honestyisdead
2014-10-04 10:13
#21

Det som blir slitet är ju silver, eftersom det är så mjukt.

[Forest]
2014-10-05 23:29
#22

Jag är inte mycket för guld vart så glad när jag såg att det fanns ringar i silver, 10 år efter ser dom fortfarande fina ut. här är lite ringar i silver :) http://www.guldklippet.se/forlovningsringar/schalins-silver/

Cordata
2014-10-06 08:28
#23

#18, #19 Tack så jättemycket! De kostade ungefär 13000 tillsammans, så de var väl i dyraste laget. Men jag har tre små diamanter i min ring, så utan de hade ringarna såklart blivit billigare :). 

Men eftersom ni inte har så mycket pengar att lägga på ringarna är det väl en jättefin idé att ha ett billigare material, för då kan ni ju fortfarande hitta unika/lite mer bearbetade ringar till ett bra pris. Om ni nu inte föredrar släta ringar såklart :)

Glöm inte att du är älskad och helt underbar!

[Siffran2]
2014-10-06 09:22
#24

#20 Nej precis! :) Härligt att de inte slits! :D

Honestyisdead
2014-10-06 09:33
#25

Det handlar ju inte så mycket om att billigt har sämre kvalitet som att silver ofrånkomligt är ett väldigt mjukt material och således får märken vid användning. 

Har själv både silver och guld i min. Förlovade mig i påskas.

Silverdelen är redan full av märken och har därför förlorat den vacka blankheten. Därför blir bröllopsringarna i guld.

Fridaaaa
2014-10-06 10:13
#26

Finns det något material som liknar silver men är mer hållbart?
Gillar inte gulds utseende riktigt. Vill gärna ha silver med guldrand i men håller silver inte så bra så känns det itne så "tryggt" att köpa.
Vet inte riktigt vad för material vi har nu, men är silveraktigt. (lägger inte sånt på minnet hehe)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Rita-S
2014-10-06 10:14
#27

Det går att köpa i stål eller titan. Båda kan se riktig vackert ut!

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Annons:
[WickedAlly]
2014-10-06 10:28
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#28

Våra är i titan, nu är de visserligen bara ett år gamla men än så länge är de lika fina som i början :)

Honestyisdead
2014-10-06 14:27
#29

#26 Palladium är hårdare än silver men ser ut som silver.

Åsa S
2014-10-06 14:43
#30

Japp och palladium känns som guld att ha på sig så de känns rätt bra på fingret våra förlovningsringar är i Palladium.

[Outlawly]
2014-10-07 17:42
#31

Jag och min fästman köpte ringar på kaplans.se. Jättebra om man vet sin storlek och man får ringarna mycket billigare. Vi fick hem dem, tog bort text i ena ringen och skrev sedan in nytt datum.

Upp till toppen
Annons: