Annons:
Etikettdejting
Läst 7386 ggr
[Melowias]
10/12/14, 4:52 PM

Dejtar inte svenska killar

Börjar inlägget med att berätta att jag är svensk, svenska gener och svenska blåa ögon som jag mest hela tiden får komplimanger för, SEDAN tillägger jag att jag INTE är rasist, inte överhuvudtaget. Men saken är den att jag egentligen inte vill vara svensk, jag vill vara en arabisk tjej, med bruna mörka ögon med svart hår. 
Iof har jag svart hår då jag alltid trivts och passar bäst i det, jag är brun i hyn och har ganska ofta bruna kontaktlinser. På något sätt känns det mer som mig. Visst att vissa kanske tycker jag är fejk, men jag trivs bäst så. Pratar lite arabiska men absolut inte flytande, och älskar arabisk musik. Är typ besatt ibland känns det som, men jag har aldrig riktigt velat vara svensk. Flera av mina vänner säger att jag är speciell, inte alls som många andra svenska tjejer + att jag ser ut som en arab och inte ett dugg svensk.

Jag har tidigare endast dejtat svenska killar då jag inte riktigt tänkt på att det faktiskt finns invandrare som också kan svenska och förstå vad jag säger. Så jag träffade en kille, -en arab, men visade sig att han var totalt pantad.  Men på något sätt enda sedan dess har jag inte alls, överhuvudtaget tyckt att jag blir attraherad av svenska killar, utan endast utländska, och då främst araber. 
Förövrigt har jag flera arabiska vänner och många som inte är från Sverige. 
Nu har jag börjat skriva med en kille, från Syrien men bor här i Sverige. Han verkar vara hur gullig som helst, har pratat i telefon osv. 
Nu efter ett bra tag efter att vi haft kontakt så planerar vi att träffas, jag ska ta tåget till Stockholm någon helg framöver. Hur jag ska förklara det här för min mamma vet jag inte, jag är 20 men bor hos min mamma som alltid vill veta allt..  Men att berätta att jag ska träffa en kille i Stockholm (flera, flera mil) vill jag egentligen inte säga, jag vill ha lite privatliv också som jag inte verkar få ha ibland. 
+ att hon skulle fråga vem det är, och sedan ska jag berätta att han är från Syrien. Jag vet inte, men min mamma tycker att det känns lite läskigt tror jag med religion osv. Vet att den här killen tror på gud osv men inte så mycket mer. Det är inget jag bryr mig om, men bara hur min mamma skulle reagera. 
Jag HAR sagt till henne att jag inte attraheras av svenska killar alls längre, men hon verkar inte riktigt förstå vad jag menar..

Annons:
Viccan92
10/12/14, 4:57 PM
#1

Be killen kommer ner första gången ni träffas. Så gjorde jag när vi träffades första gångerna. Antingen säger vi upp kontakten eller så åker du hit sa jag. Vilket gjorde att han kom hit efter bara två veckor.

Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast

[Melowias]
10/12/14, 5:00 PM
#2

#1 De är just det att jag åker hellre till Stockholm än att han kommer hit första gången, där jag bor finns inte alls någonting att göra.. Otroligt tråkigt här + att vi inte ens skulle kunna sitta inomhus om vi inte skulle på krogen.. :/

noraa
10/12/14, 5:06 PM
#3

100% att du TS är arab.😃lol. Förstår inte vad problemet är? Att du är 20 år och fortfarande rädd för vad din mamma ska tycka om en kille med annan bakgrund och tro än henne? Kan inget säga mer än grow some balls lady.

Zepp
10/12/14, 5:07 PM
#4

Undvik Stockholm som pesten.. annars så sitter du snart där med radhus, barn hund och Volvo i Täby.. i värsta fall bostadsrätt på Södermalm!😮

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

noraa
10/12/14, 5:08 PM
#5

#4 HAHA typ så ja!

Viccan92
10/12/14, 5:10 PM
#6

#2 Fanns inte hemma hos mig heller kan jag säga. Men man lyckas alltid hitta på något. Spela spel eller gå en promenad eller åka och fika.

Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast

Annons:
[Melowias]
10/12/14, 5:14 PM
#7

#3 Jag svär över hela min familj att jag är helsvensk, bara svenska gener. 
Det är just att hon är lite rasist, that's the problem.. Hon blev skitförbannad sist jag sa att jag gillade en kille från palestina..

[Melowias]
10/12/14, 5:15 PM
#8

#4 Hahaha ingen risk, kör inte volvo, har inte tid för hund och barn har jag inte tid med ;)

noraa
10/12/14, 5:16 PM
#9

#7 sääääg walla 😉😃

[Melowias]
10/12/14, 5:16 PM
#10

#9 hahaha, alltså! 😂

Honestyisdead
10/12/14, 5:28 PM
#11

Avråder från att åka hem till en främling första gången man träffas. Det är dumt.

För övrigt förstår jag inte problemet.  Du är vuxen.

[Melowias]
10/12/14, 5:29 PM
#12

#11 Vi ska inte hem till honom utan vara ute bland folk, förstår inte annars hur man ska träffas.

Zepp
10/12/14, 5:32 PM
#13

#8

Och hur mycket tid tror du att du får över till dig själv.. när du väl sitter i ditt radhus i Täby.. i värsta fall bodstadsrätten på Södermalm?

Som sagt vad håll dig på vischan.. leta efter någon trevlig bondgrabb med främsta intresse av Bilbingo, jakt och familjeliv!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Annons:
Honestyisdead
10/12/14, 5:32 PM
#14

#12 Så du träffar honom ute och åker hem sen?

[Melowias]
10/12/14, 5:34 PM
#15

#13 Vem har sagt att jag ska flytta till stockholm? Och nej jag vill inte ha en bondgrabb. Menar du alltså att utlänningar inte skulle vara trevliga?

signemo
10/12/14, 5:34 PM
#16

En tanke jag har. Inte gör det nått om det är tråkigt där du bor. Trivs Ni tillsammans har det ingen betydelse. Promenera o prata och lyssna på varandra är aldrig fel ibörjan.

Var rädda om varandra

[Melowias]
10/12/14, 5:34 PM
#17

#14 Nej, tar in på hotell

Honestyisdead
10/12/14, 5:37 PM
#18

#15 Menar du att invandrare inte kan vara bönder?

[Melowias]
10/12/14, 5:40 PM
#19

#18 Men herregu', de är väl klart dom kan. Men jag vill inte ha en bondgrabb oavsett, inte invandrare, inte svensk eller någonting. Ingen bonde.

Zepp
10/12/14, 5:41 PM
#20

Hitta då en pissabagareson på orten.. bara du håller dig borta från Stockholm!

Huruvida de är trevliga eller ej handlar varken om härkomst, religion eller annat, det handlar om personlighet!

Och om man har trevligt tillsammans handlar mer om gemensamma värderingar, gemensamma upplevelser och mål i livet!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Annons:
[Melowias]
10/12/14, 5:47 PM
#21

#20  Faktiskt är han frisör, har vänner som jobbar på pizzeria, najs med gratis mat haha! 
Självklart handlar det om personlighet, men det är bara det att jag inte attraheras ALLS av svenska killar längre, inte alls intressanta. Inget jag kan styra över utan min hjärna fungerar så,.

Zepp
10/12/14, 5:55 PM
#22

Gratis klippning och Pissa är inte fel!

Och jag är uppväxt med stora yppiga blondiner.. den mörka gåtfulla flickan från grannbyn är alltid mer intressant.. än de som påminner om de jag växt upp med.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

[Melowias]
10/12/14, 5:59 PM
#23

#22 Hahah absolut inte, heller inte fel med gratis service av bilen, trots att jag själv är mekaniker haha!

Zepp
10/12/14, 6:20 PM
#24

Fundera på om det finns någon ung snickare i din bekantskapskrets.. de tjänar som regel bra och det är hur praktiskt som helst med en händig karl, som fixar det mesta i ett hem!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

[Melowias]
10/12/14, 7:29 PM
#25

#24 vad är det du försöker säga? Jag är i intresserad av DEN HÄR killen!?!? Yrke spelar ingen roll.

Denna kommentar har tagits bort.
Nelley
10/12/14, 7:35 PM
#27

#24 Låter bra!😃

Annons:
[Melowias]
10/13/14, 5:12 AM
#28

Förresten så tar jag nog hellre en frisör som kan fixa mitt hår varje morgon. Bor och kommer bo i lägenhet så där behövs ingen snickare, och skulle de behövas har jag min pappa ;)

Honestyisdead
10/13/14, 10:49 AM
#29

Personligen hade jag valt den jag klickade med i verkliga livet. Yrket är inte viktigt.

[Melowias]
10/13/14, 4:04 PM
#30

#29 nej håller med! Jag och killen jag pratar och skriver med har klickat lite, men får se mer när vi träffas. Han skulle komma hit istället och ta in på hotell :)

mimåne
10/13/14, 11:37 PM
#31

Hej Melowias!

Jag har varit i kontakt med din situation ett par gånger. Jag har en nära vän som träffat ett par utlänningar på annan ort men till saken hör den att jag själv varit i din sits. Dock inte med utländska partners av annan religion och världsdel. Jag hade precis fyllt 18 år då jag bestämde mig för att ta min bil och ensam köra 70mil och över svenska gränsen för att träffa min nuvarande sambo. Jag var precis som du mycket nervös och orolig för att berätta det för mina föräldrar, som aldrig trodde jag skulle lämna orten inte ens för en semester. Och visst fick de spader, allra mest när jag sa
-"jag lämnar idag, ska bara packa först.."
För mig gick det bra. Och även för min vän. Som du antagligen förstår är det en mycket riskfylld situation man utsätter sig för så du måste vara 100% säker och försiktig. Den bästa situationen är när man haft långvarig kontakt under flera år med personen utan målet att träffas. Sett varandra live i webcam flera gånger. En typisk gärningsman föreslår en träff efter en kort tid och har inte ork att under en lång period engagera sig känslomässigt utan att ens veta om personen vill träffas.  Men visst finns det undantag med allt.

När jag träffade min sambo var jag ung och naiv, jag tänkte aldrig på vilka konsekvenser det skulle få om vi två skulle bli hejdlöst förälskade och ville ha en framtid ihop(som det också blev). Det är jätte viktigt att du funderar på det här och jag önskar att jag själv också hade gjort det. Det kan kännas långsynt men det är viktigt. Tro mig.
Det kanske inte fungerar att ha distansförhållande för er, då måste någon av er flytta på sig. Att flytta kan kännas enkelt och roligt. Jag hade aldrig haft hemlängtan förut snarare tvärtom, men när jag tänker på egna barn så längtar jag efter att ha mina föräldrar nära mig och barnen, något som jag fått ge upp för min kärlek. Men hur känns det när barn kommer på tanken för dig och mor/far föräldrarna bor en lång resa bort? Eller om det blir barn och sedan en skilsmässa? Då måste den ena föräldern antingen stanna kvar på orten för barnens skull eller så får barnen flytta ifrån ena föräldern.
Eller när din mamma och pappa/svärföräldrarna blir äldre och man inte kan se efter dem för att man bor åtskilda..
Och att killen du vill träffa har en annan religion kan även det få oförutsedda komplikationer. Min vän som träffade en utlänning, de blev kära och hon flyttade till hans land. Då blev det också tydligt med hans negativa syn på Kvinnor och våra rättigheter. Även att hon inte fick göras till känna för hans släkt som hade sett det som mycket fel. Hon hade redan betalat för utbildning så det var inte så lätt att sen bryta upp och ensam behöva vara kvar i landet för att gå klart utbildningen. 

Det här är saker du kan fundera igenom innan du väljer att söka kärleken på annat håll. Vill du satsa så tänk på din säkerhet och att hålla kontakten med dina föräldrar under tiden du är borta. Du är vuxen och det är ditt liv. Du kan göra vad du vill men ha alltid huvudet på skaft och tänk klart.

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Sarah
10/14/14, 10:54 AM
#32

Åk och träffa honom, njut av Stockholm och skit i vad alla andra säger om du gillar killen. Funkar det inte mellan er sen, ja då är det inte mer med det. Som det funkar med alla relationer mao, invandrare spelar ingen roll. 

Att dra det så långt som att börja snacka om hur jobbigt det kan bli om du flyttar till honom, om ni får barn, eller om han har en unken kvinnosyn, det är ju bara löjligt. Mängder av människor har distansförhållanden, mängder av människor flyttar till sina partners, mängder av svenska killar har en unken kvinnosyn. Varför skulle den här situationen vara extra jobbig?

[JenniN]
10/14/14, 1:21 PM
#33

Jag tycker det låter som att du tycker om honom just för att han är arab.

viktoria91
10/14/14, 2:54 PM
#34

Åk och träffa han ute bland folk dem första gångerna. Spelar ingen roll om han är arab och vilket yrke han har. Du attraheras av araber precis som jag inte gör det. Simple as that.

Annons:
mimåne
10/14/14, 5:41 PM
#35

Jag tycker inte att det är löjligt utan snarare bra att fundera igenom sina framtidsdrömmar. De påståenden jag tog upp är sådant som rör mina egna drömmar och kan skapa konflikter med målen. Sådant jag själv inte tog i beaktande när jag sökte kärleken. Det ångrar jag nu, det är så lätt att glömma bort och kanske kan min historia också hjälpa Ts till rätt val. Jag tror du missförstått min tanke lite, för jag påstår absolut inte att "den här situationen skulle vara annorlunda". Faktum är att jag stöttar TS fullt ut och tycker att hon ska köra på det här om det är vad hon verkligen vill och drömmer om :)

Medarbetare på akvariefisk ifokus

[Melowias]
10/19/14, 3:35 PM
#36

JenniN: Människor som dig har jag aldrig riktigt förstått mig på, eller dom andra som visserligen håller med dig genom att ''gilla din kommentar''. Läser en text som nu jag har skrivit. Berättar lite om att jag inte ens blir lite attraherad av svenska killar osv. Nej,  jag blir bara inte det. Det kommer fram flera, flera killar om jag sitter själv på en bänk på stan och väntar på mina vänner, både svenskar och icke svenskar. De svenska killar som kommer fram kan andra tjejer titta hur mycket som helt på och le och småfnissa. Men jag finner dom bara inte intressanta, oavsett hur snälla dom än är.
Tycker att din kommentar var väldigt onödig. Jag finner honom intressant av andra anledningar sedan för att han är väldigt snygg men först och främst av hans personlighet, av alla de gånger jag pratat med honom så är han verkligen något speciellt. De är bara att jag har försökt dejta mer svenska killar men jag får inga känslor eller någonting, för precis var enda svensk kille jag mött är likadan som den andre, jag finner dom bara inte intressanta utan otroligt tråkiga.
Jag tycker helt enkelt att svenska killar inte är snygga, och jag vill personligen ha en kille som jag TYCKER är snygg OCH intressant. 
Så alla ni svenska tjejer som vill ha svenska killar borde kanske istället bli glad, att det blir mer till er? haha
**EXEMPEL: Skulle DU dejta en utländsk kille, du finner inte alls någon av de människorna attraherande, intressanta eller lite snygga. En utländsk kille kommer fram till dig på stan och är hur trevlig som helst. Men du tycker han inte ens är lite snygg, intressant efter någonting. Även om du kände honom sedan innan. Skulle du ändå dejta honom? JAG tycker inte att svenska killar är snygga eller intressanta. 
**Nu handlar tråden mer om att jag inte dejtar svenska killar, dom är inte alls intressanta för mig. Hur killen är jag skriver med, vad vi skriver och pratar om vet ingen av er. Så kom inte och säg att jag gillar honom för att han är arab. Han skulle lika gärna vara persisk. Ett svenskt utseende tycker jag inte är snyggt och jag vill inte ha en kille jag tycker är ful. Förstår du, eller ska jag printa in mer? 
Nu ska jag dra en ful jämförelse. När jag köper bil vill jag ha en bra utsida OCH insida. Jag köper inte en ful bil som är allt jag vill ha under huven, och jag köper inte en snygg bil som inte alls finner mig intressant under huven. 

mimåne: Bästa svaret hittills! Tack så jättemycket för att du delar med dig! Jag har redan sedan innan jag började prata med den här killen funderat på att flytta till Stockholm, visst känns det jobbigt att flytta ifrån mina föräldrar som bor här men jag tänker inte stanna i ett län jag inte trivs i bara för att jag inte vill lämna mina föräldrar + att jag har många släktingar även i Stockholm och även runt om.

Jag vill verkligen det här och har bokat allt nu under tiden jag pratat med honom, är riktigt nervös som alltid när man ska träffa en helt ny person oavsett kvinna eller man. Jag kommer köra på det här oavsett vad andra säger, Tack mimåne! <3 :)

Sarah: Självklart, men tyckte det ändå var en bra sak att påpeka. Jag skulle faktiskt inte alls ha något emot att flytta till Stockholm då jag ändå tänkt på det flera gånger. Enda nackdelen är att om jag skulle bo där är att jag lätt tappar bort mig och har dåligt minne hahaha! Tur de finns GPS ;)

Viktoria91: TACK! Äntligen någon som förstår.. :) Jo vi kommer faktiskt vara någonstans där det är mycket folk! :)

Rita-S
10/19/14, 3:55 PM
#37

Jag kan ärligt inte se vad nationalitet har med attraktion att göra. Finns svenskar med bruna ögon och svart hår, som har mörkare anlag i hy än medelsvennson som är blond och blåögd har.  Det finns araber och afrikaner med lysare hy än normen i deras hemland, som även har ljusare hår och ljusare ögon med. 

Man har preferenser när man attraheras hos i en partner, ett särskillt useende man ser som speciellt attraktivt. Det är faktisk inget fel med det. Jag har en preferens på utseende jag tycker är mer attraktivt än andra. Jag har dejtat blåögd blond, jag har dejtat brunögd svarthårig, och det är helt enkelt inte sånt jag direkt ser på, men visst har jag en preferens för ljusare hår och ögon än exempelvis genomsnittlig arab brukar ha. Inte ser jag ner på en arab av den anledning. Jag kan attraheras av ett utseende.. men jag blir kär i en person.  En person kan vara hur vacker och snygg som helst, vore han eller hon en skit är det inget jag blir kär i oavsett hur mycket utseendet stämmer med min smak. Eller hur?

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

[Melowias]
10/19/14, 4:05 PM
#38

Rita-S: Nej men jag blir inte KÄR i svenska killar, varför vet jag inte. Men jag har den erfarenhet att i princip alla är likadana, samma intressen osv + att dom för mig inte ens är snygga. Och jag blir inte kär i en person jag tycker är ful, det går bara inte, oavsett hur snäll personen än är.

Visst blir jag kär blir jag kär, men jag har aldrig varit riktigt kär i en svensk kille.
Jag blir inte attraherad ALLS av svenska killar, för JAG tycker dom inte ens är snygga och totalt ointressanta. Ja araber kan vara nästintill vita.
Nu ska jag vara hård, jag tycker att svenska människor är tråkiga. Därför umgås jag med invandrare istället, något nytt varje dag. Så visst, kalla mig rasist även fast jag är svensk själv och har svenska vänner och en svensk familj och en tysk hund från sverige. Men jag tycker svenska killar är fula, och jag vill inte ha en svensk kille heller för dom är tråkiga. -Drar alla under samma gräns ja. Nu orkar jag inte bry mig faktiskt.

Maria
10/19/14, 5:29 PM
#39

#38 Jag tror aldrig att du har varit kär på riktigt. Attraktion är en annan sak.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Melowias]
10/19/14, 6:09 PM
#40

#39 tro mig jag har varit kär.. En gång på riktigt. Och han var inte svensk

[JenniN]
10/20/14, 12:54 AM
#41

36# Jag tror starkt på att man inte blir kär i en hudfärg. Eller att man inte blir det. 

Om man dömer en kille, på det sättet du gör, utefter vad den har för hudfärg så har det inte med kärlek att göra.

Annons:
Åsa S
10/20/14, 8:15 AM
#42

Gissar att TS är rätt ung. Tänkte nog lite så jag med när jag var ung fast för mig var det killar med lockigt hår jag ville ha som inte var överviktiga, de med rakt hår kunde man ju inte bli kär i. Men såsmåningom växte jag upp och lärde mig vad som var viktigt i livet då fastnade jag ju inte för den typen jag målat upp en bild av när jag var ung. Jag gifte mig med en man med spikrakt spretigt hår och med en liten kalaskula. Äkta kärlek är nått annat än attraktion till ett visst utseende.

[Melowias]
10/20/14, 6:55 PM
#43

#41 vadå hudfärg!? Araber är fasen så mycket mer än hudfärg, dom kan vara vita lika gärna, vet du ingenting!? Jag har vänner som ALDRIG skulle dejta invandrare till exempel, JUST FÖR ATT DOM INTE TYCKER DOM ÄR SNYGGA och eller avskyr språket. Sitt inte framför era datorskärmar och tro ni känner en person ni inte träffat. Vad är det ni inte fattar!? JAG TYCKER SVENSKA MÄNNISKOR ÄR FULA OCH JAG VILL INTE HA EN FUL POJKVÄN SOM PRATAR SVENSKA OCH ÄR TOTALT OINTRESSANT!! och herregud, sluta gissa!? Blir ni kär i fula människor eller? För mig spelar både utsida och insida roll.

[JenniN]
10/20/14, 7:00 PM
#44

43# Okej, du dömer människor genom deras etnicitet. Vilket är lika illa som att döma genom hudfärg. 

"jag tycker att svenska människor är fula och jag vill inte ha en ful pojkvän som pratar svenska och är totalt ointressant"
Det där är straight up rasisim. 

Väx upp och lär dig människors lika värde, lär dig att du absolut inte kan döma människor utefter hur de ser ut eller vad de talar för språk för det är bara ytligt och det kommer du ingenstans på.

mimåne
10/20/14, 8:15 PM
#45

Jag tycker ni är hårda mot TS nu. Jag förstår inte riktigt varför ni ifrågasätter hennes intresse för araber, vi har väl alla mer eller mindre något som intresserar oss hos en annan människa. Medvetet eller inte. Ung som gammal. Insida som utsida. Vi har ingen anledning till att försöka rota i det eller komma med påhopp för hennes attraktion. Vi har heller ingen rätt att kalla denna människa för dittan och dattan, dömmande eller omogen. Vi känner henne inte och borde respektera henne. Hon vänder sig snällt hit för att få råd och stöd men vad ger vi tillbaka? Jag skäms!

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Sarah
10/20/14, 11:15 PM
#46

#45 precis! Jag tror, med handen på hjärtat, att vi alla kan lokalisera en del fysiska likheter mellan de partners vi haft. Insida är viktigast, men utsida är inte oviktigt. Vad man finner vackert och attraktivt är olika för alla.

[LadyK]
10/21/14, 12:33 AM
#47

Tycker dock det är konstigt att det attraktiva eller vackra absolut inte kan finnas hos en svensk? Hur är det med en dansk, finsk eller norsk man? Verkar enligt min åsikt inte sunt att först kolla om mannen i fråga är svensk eller inte innan man kan bli kär i personen.

mimåne
10/21/14, 11:09 AM
#48

Och hur det än ligger till så spelar det ingen roll och TS är lika älskvärd och värd respekt hur som helst! Det är trots allt väldigt vanligt att vara attraherad av en viss ras och att då inte vilja ha annat än det man är attraherad av är väl inte konstigt.

Kan vi inte bara försöka stötta TS, komma med råd och vänliga ord istället för allt det här kritiska? Det är så onödigt.. Hon gillar araber och så enkelt är det med det!

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Annons:
obstitant
10/21/14, 1:20 PM
#49

Det som är lite problematiskt är att TS likställer svensk med vit, och ställer de killar hon blir intresserad av i motsatsförhållande till "svenskar". Vi kan diskutera definitioner, men någon som är född i Sverige, har bott här en stor del av sitt liv, eller är svensk medborgare t.ex. är svensk, alldeles oavsett utseende och ursprung.

Som flera har sagt, det är klart att man kan ha utseendepreferenser och bli mer attraherade av vissa utseenden än andra. Det gäller både färgnyanser på hud, hår och ögon och former på ansiktsdrag och kropp. Det i sig är inte konstigt.

Det är inte heller jättekonstigt att vilja förändra sitt utseende åt olika håll, färga håret, ändra klädstil, kanske t.o.m. ha färgade linser.

Men det är något annat som skaver i det TS skriver om "araber", som inte bara handlar om utseendepreferenser.  Något som låter misstänkt likt exotifiering - vilket också är en form av rasism.

TS, kan du inte försöka formulera exakt vilka egenskaper det är som du gillar hos killar och också själv vill ha. Vad är det som gör att du skulle vilja vara "arabtjej"? Är det bara att du vill ha mörkt hår och bruna ögon, och tycker det är snyggt, eller är det andra egenskaper som du förknippar med det?

mimåne
10/21/14, 1:30 PM
#50

Man är inte rasist bara för att man attraheras av enbart en ras. Det är inte något som personen i fråga har valt. Varför är man i dagens sverige rasist bara för minsta lilla yttrande om utlänningar varelse det är en negativ eller som i detta fall en POSITIV syn på utlänningar. Herregud vilken uppståndelse!

TS, Du behöver inte förklara dig alls! Var stolt och tro på dig själv!

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Lia
10/21/14, 1:37 PM
#51

Jag vill säga två saker.

Själv har jag svårt att tro att jag kommer bli kär i någon som inte har ett "svenskt" utseende. Om det nu är en dansk eller norsk eller engelsman kvittar. Men hittills har jag inte funnit ett annat "utseende" attraherande, ja någon annan etnicitet. Så jag förstår tanken. Dock vet jag inte om det finns undantag eller förändras. Men som det ser ut nu är det som det är.

Angående racism. Rasism handlar ju inte om huruvida man talar negativt om invandrare eller inte. Rasism är ju att skilja på "raser", alltså etniciteter. Så rasism kan likaväl vara riktat mot "vita". Dock ska man vara mycket försiktig innan man kallar någon rasist, oavsett vilket håll det är mot.

Men som sagt, för min del förstår jag hur du tänker i alla fall :)

trollslända
10/21/14, 1:41 PM
#52

haha vilket tjafs det var här då. Får inte ts tända på araber om hon vill? Är väl hennes sak. Själv så skulle jag aldrig kunna tända på en som är mörkhyad, oavsett personen pratar arabiska eller är adopterad och levt så gott som hela livet i Sverige, Jag tänder bara inte på mörkhyade, men nej jag är inte rasist för det. Jag kan vara kompis med dem men inte bli kär eller tända sexuellt på dem.

ChristineL
10/21/14, 2:40 PM
#53

Jag tycker inte det är rätt att fortsätta diskussionen på den här låga nivån, särskilt inte när TS valt att avsluta sitt medlemskap. jag väljer därför att låsa denna tråden.

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: