Annons:
Etikettsingel
Läst 2857 ggr
Mulligkille33
10/14/14, 6:01 PM

Singel i livet någon????

Jag är trött på att behöva vara singel. Nu varit singel i 4år. Jag är trevlig, social, omtänksam och romantisk…. mullig dock.

Har kollat på många platser på internet men många tjejer / Kvinnor som är oseriösa… VARFÖR? VARFÖR vara oseriös i sitt sökande?

Jag känner mig sjukt ensam och är 34 år. Finns det ingen tjej / kvinna som vill ha ett romantiskt fint liv med en romantisk kille som mig????

Ensam…….

Annons:
Fridaaaa
10/14/14, 6:03 PM
#1

Om man är mullig eller ej påverkar inte, det är mer kanske ens egna tankar kring det.

Du hittar någon ska du se :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Evelina!
10/14/14, 6:09 PM
#2

Lovar dig att du kommer finna den perfekta kvinnan i ditt liv - mullig eller inte! Det tar bara lite olika tid för olika människor att finna rätt!

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

Facie
10/14/14, 6:09 PM
#3

Håller med Frida! De är bara du själv som påverkas av att du är mullig. 
Jag tror att du kommer hitta någon mycket snarare än vad du tror :)

Pretty wise //

Aleya
10/14/14, 6:12 PM
#4

Du har skrivit om detta förr. Men jag tycker att du ska sluta lägga vikt i hur du ser ut och ändra din attityd. Om du sitter och tänker att du är forever alone så har din hjärna målat in sig i ett hörn. Tips är att kolla på law of attraction här på iFokus.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Sarah
10/14/14, 6:23 PM
#5

Som sagt tidigare, attityd är viktigt i kärlek. Du klankar ner på dig själv hela tiden, Du lyfter fram att du är mullig, att du tycker att du är ful osv. Det är avtändande. Folk skiter väl i om du är mullig, men att du hela tiden ska lyfta fram det som ngt negativt gör att folk förmodligen drar sig undan. 

Jag har varit kär i  flera mulliga killar, men hade de börja tjata om att de är fula, ja då skulle jag aldrig någonsin fallit för dem. 

Många är seriösa i sitt sökande, men om man börjar prata med ngn som bara lyfter sina negativa utseendemässiga sidor, då dör det intresset. Skulle du själv falla för en tjej du inte känner sen tidigare som bara sitter och säger "jag är så tjock, jag är så ful, ingen kan älska mig för att jag är så ful"? 

Om du inte är nöjd med ditt utseende, gör ngt åt det. Om DU har problem med att du är mullig, börja träna. För problemet är ditt, inte tjejernas.

[Hayabusa]
10/15/14, 12:51 PM
#6

Håller med #5 - det är bara du själv som kan ändra ditt eget liv. Visst är det en ytlig värld vi lever i och nätet är inget undantag, snarare tvärtom. Är man "mullig" så går det faktiskt att ändra på, även om det kan vara ett j-a slitgöra. En sak är säker, det hjälper inte ett skit att se sig själv som ett offer.

Annons:
Jessicahagstrom94
10/15/14, 3:08 PM
#7

Bara ytliga tjejer bryr sig om att du är mullig och sånt går ju faktiskt att ändra på med ändring i kost och träning om du nu ogillar dig själv så mycket pga det.

Jag säger så här: Kan någon som jag ha ett seriöst förhållande så kan du. Jag har så otroligt många "fel" på min kropp, men jag sitter inte och gnäller om det inför killar.

obstitant
10/16/14, 12:37 AM
#8

Jag vet att jag har skrivit ungefär samma sak som jag kommer att skriva här i en annan av TS trådar, men ok.

Jag tror inte det är din mullighet som är den främsta anledningen till att du är ensam.  Visst, en del är ytliga och väljer partner främst efter utseende, men väldigt många är inte så ytliga utan intresserar sig främst för personen. Så, om du träffar på någon som vill lära känna dig och se om du kan vara intressant - vad har du att erbjuda? Vad gör dig till en intressant potentiell partner om du för ett ögonblick plockar bort utseende ur ekvationen? Vilka andra egenskaper har du?

Det enda jag vet om dig är att du är mullig och känner dig ensam. Det har du skrivit om flera gånger. Nu lusläser jag inte allt här, men finns det andra trådar där du skriver om något som intresserar dig, eller där du engagerar dig i någon annans tråd och bidrar med tankar och erfarenheter? 

Det finns massor av tjocka människor som har förhållanden. Mulliga, tjocka, smällfeta, hela skalan. Det kan alltså inte vara så att det finns en generell regel som säger att ingen nånsin vill ha någon som är tjock. Så vad är det som gör de personerna attraktiva? Är det något du skulle kunna jobba på hos dig själv möjligen?

[sanna70]
10/18/14, 10:07 AM
#9

Häromkvällen blev det en diskussion just om utseende på jobbet. Det var enbart tjejer (blandade åldrar).   Det visade sig att dem flesta föredrog lite mulliga och kramgoa män i stället för dessa tvättbrädor som finns. Det var flera som uttryckte ren obehag av att krama någon som känns stenhård och muskulös för det kändes onaturligt enligt dem.  

Du är bra precis som du är!

Maria
10/18/14, 10:57 AM
#10

Jag är lite inne på samma som #8 skriver.

Har du något intresse? Gå med i en sajt med människor som delar samma intresse är en bra start. Jag har t.ex träffat flera goa människor här på iFokus genom just intressetrådar och en del har jag träffat IRL.

Gå med någon förening eller liknande. Oftast träffar man någon när man minst anar. Börja med att söka vänner så kanske kärleken dyker upp där så småningom.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Hayabusa]
10/19/14, 9:42 AM
#11

"Den ende som kan förändra mitt liv är jag själv" - så resonerar jag. 

Om man sitter och väntar på en "räddande ängel" som ska bringa lycka i mitt liv, ja då får man vänta länge. Min erfarenhet av nätet (typ nätdejting) är inte särskilt bra. Visst går det att hitta rätt på nätet, men det verkliga livet ger helt andra möjligheter. Enligt min mening.

Gur4m1
10/19/14, 11:13 AM
#12

Attityd och självförtroende är attraktivt. Mullighet är ett av få problem som faktiskt oftast är väldigt lätt att förändra om man själv stör sig så enormt mycket på det och inte orkar jobba med sin självkänsla istället. Börja träna och ät annorlunda.

Att en man är romantisk, snäll och fin, ger inga garantier på att man "får en flickvän". En relation och attraktion kräver så mycket mer än det. Så kort sammanfattat har du helt enkelt inte hittat rätt ännu.

Jag är en söt, skithäftig, rolig, smart och "fantastisk" tjej, inte kastar sig pojkvännerna på mig för det ;) En person som strävar efter personlig utveckling, är nöjd som singel (istället för att se det som ett misslyckande och misär), är nog även lättare att finna attraktiv för en partner.

Det är mina tankar runt det hela.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Upp till toppen
Annons: