Annons:
Etikettallmänt
Läst 3219 ggr
Dumpuck
2014-10-17 16:15

Charmig sambo

Har sett lite här och var om personer som skrivit att dom vill ha ett/ett till djur men inte fått för sambon, själv hade jag mina två katter, min kanin och mina två akvarium när min sambo flyttade in. Efter det har vi även skaffat en hund tillsammans.
Nu vill jag bara berätta en liten sak som jag finner så himla charmigt.

Jag har alltid haft kanin sedan jag var 3år gammal. Det är alltså i drygt 18år, inte ett enda år utan kanin. Har även haft uppfödning, sålde iväg allt och alla när pappa sålde gården för ett par år sedan och jag då flyttade till eget. Behöll dock en av kaninerna, denna kille fick jag tyvärr ta bort i måndags… Så nu är det tomt.

Sambon vet hur mycket kaninerna betyder för mig och vi har, innan kaninen fick somna in, pratat om att kanske skaffa fler kaniner när möjlighet ges.
Jag har alltid haft vädurar, mest dvärgvädur men även fransk vädur m.m. Frassen ligger mig otroligt varmt om hjärtat liksom dvärgen, men när jag tog upp frasse som förslag på ras och visade sambon hur stor de är. Vilken reaktion!
Han sa blank nej, aldrig en frasse!
Varför frågar jag och fick svaret "aldrig, de är ju för f*n hoppande häcksaxar!!", själv kunde jag inte sluta skratta åt svaret. Han var så förskräckt över storleken, en stor kanin är en farlig kanin var hans resonemang. Haha.
Men vi pratade lite om det och gick igenom fler raser som var av intresse, plötsligt utbrister sambon: "jag vet ju hur pass du vill ha en sådan där hoppande häcksax, men om jag får skaffa en sån där kanin då kan du få skaffa en hoppande häcksax!". Rasen han har fastnat för var hermelin, han tyckte de var så otroligt söta med sina små öron, stora ögon och kompakta kropp.
Bäst av allt var att de som vuxen skulle kunna sitta i hans hand, haha.

Så när möjlighet ges, då kommer det att flytta in en fransk vädur och en hermelin kanin till oss! Fram till dess får jag skratta åt sambons reaktion men också se fram emot att få fixa allt innan vi börjar kolla runt efter uppfödare, vilket kommer att ta ett tag men den som väntar på något gott väntar aldrig för länge!

Någon mer som varit med om liknande där sambon utbrustit helt oväntade men ack så roliga kommentarer? 🙂

Annons:
viktoria91
2014-10-17 16:50
#1

Höll på att skratta ihjäl mig när sambon skulle sadla min häst. Jag står och mockar när han utbrister "fan vad fet hon blivit, sadelgjorden räcker inte runt!". Konstigt när han lagt sadeln bak och fram. ;)

KitoBonito
2014-10-17 17:21
#2

Kompromisser är något det bästa jag vet i vår relation :') haha, knasigt!

MsSofieG
2014-10-18 01:31
#3

#1 Haha ja att ta med sambon till stallet lyckas alltid framkalla en hel del skratt :D

Dumpuck
2014-10-19 19:53
#4

#1 Standard, men blir då aldrig tråkigt för det! =D

Att kompromissa är verkligen guld värt, kan leda till så många olika möjligheter men samtidigt får båda ha ett finger med i spelet.

[Yllhilda]
2014-10-20 16:09
#5

Min kille är verkligen för söt ibland. Det jag som snabbast kan dra mig till minnes är när han för första gången i sitt liv skulle pimpelfiska. 

Vi hade tagit skotern och for ut på isen med min syster. Vi fick en fin abborre som vi skulle grilla senare. Efter att ha krokat lös den klämmer min kille beslutsamt fast gälarna runt fiskens huvud och väntar. Min syster frågar efter en stund vad han gör, varpå han svarar "jag kväver den".

Dumpuck
2014-10-20 16:14
#6

#5 Haha, vad roligt!

Annons:
[Lilyz]
2014-10-20 16:30
#7

Min sambo har väl inte direkt sagt något men i början när han var hemma hos mig och min familj  och hälsade på satt han aldrig med fötterna på golvet, satt vi i soffan tex hade han alltid fötterna i soffan. Jag tänkte inte så mycket på det förrän han glömde bort sig, satt helt lugnt med fötterna på golvet tills en av familjens katter kom insläntrande i rummet, då for fötterna upp i soffan fort som bara den! Och då fattade jag ju att han tydligen var rädd för dessa dunbollar, fast han aldrig sagt något. 😃Dröjde dock inte lång tid innan han blev lite småkär i ena katten och hon i honom och tillslut skaffade vi egna katter. Idag är han en riktig cat-lover och skulle inte kunna leva utan dessa små liv, inte jag heller för den delen. 😃❤️

drika
2014-10-22 18:06
#8

hihi vad roligt!

Hälsningar

Fredrika

Jessicahagstrom94
2014-10-22 20:11
#9

Jag sa till min pojkvän att vi kunde skaffa en papegoja, svaret jag fick var:
- Aldrig i livet, då sover jag i trapphuset.

Anledningen är att vi såg ett program där en papegoja dansade och min stackars pojkvän skrattade i en timme åt det och nu börjar han skratta så fort jag säger papegoja eller så fort han ser en papegoja. Skaffar vi en papegoja kommer han alltså aldrig sluta skratta, resonerade han i det hela och därför bor han i trapphuset. 

Sa sedan att vi kunde skaffa spindel på skoj för att han är livrädd för dom, svaret jag fick var:
- Har du blivit fullständigt galen, kvinna?!

[JenniN]
2014-10-22 21:02
#10

Förra vintern när vi skulle på ståhej med hans vänner så försökte jag klä upp mig och fick då på mig bara vita kläder, när jag väl såg mig i spegeln utbrast jag "Jag ser ut som en snögubbe!"
Vilket han därpå skulle svara "Nej du ser ut som en snöängel" Men sa såklart fel. 
Och istället utbrast han "Nej då gumman, du ser ut som en snöboll" 

Haha tack för den! :)

Emmetem
2014-10-24 12:37
#11

Hahaha, jag grinar av skratt här hemma! Vad gulliga sambos ni har!😊

/ Medarbetare på Hermelinkanin iFokus och Lejonkaniner iFokus.

[JeanetteK]
2014-10-24 17:55
#12

Hahaha! Så härliga berättelser. 😂Hoppande häcksaxen var bra! Min man kallade en av mina kaniner Fröken Surpäls eller Pirayan för att hon biter honom. Nu har hon slutat bita honom och jag hörde honom kalla henne för hans lilla Solstråle för inte så länge sen. Hehe… jag visste väl att han skulle falla för henne till slut! 😛

Elinim
2014-10-24 18:59
#13

Haha, så kul att läsa om era historier! :) Min sambo gjorde något väldigt knäppt men också charmigt i början av vårt förhållande. Vi bodde i Norge men jag hade åkt hem till Sverige en vecka, han skulle komma några dagar senare när han hade ledigt från jobbet. Men så skedde det lite omständigheter som gjorde mig ledsen, och jag smsade och berättade detta för honom. Någon minut senare får jag svaret "Jag kommer till dig!" Sagt och gjort, han satte sig i bilen och åkte de 40 milen hem till mig. Det ska tilläggas att detta var sent på kvällen så han kom inte fram förrän på morgontimmarna, och jobbet fick han ta ledigt ifrån dagen efter. Måste jag tillägga att han är lite impulsiv av sig? 😉

Annons:
The_pearl
2014-10-25 11:21
#14

Min sambo har ingen erfarenhet alls av katter. När vi träffades hade jag en jättesnäll fluffig inomhuskatt. Hon var så snäll så hon var dum. Min sambo satt i soffan medans jag var och duschade. Min katt hade hoppat upp till honom och hade börjat flirta lite fint å hade börjat spinna. Hon ville kela! Min katt snarkade lite sådär när hon spann också (charmigt, men det förstod ju inte han). Eftersom han hade noll erfarenheter av katter (förstår inte hur det ens är möjligt..!) :) När jag kom ut ur duschen satt en sur katt i hallen o min sambo var helt förskräckt då min katt "skulle äta upp honom eller nåt, å den lät så konstigt". 😂 hahaha Det kan inte ha varit lätt för honom… han hade puttat bort min katt i ren förskräckelse. Sen efter det fick han sig en lektion om hur en katt ser ut o låter när hon är nöjd o belåten å bara visar en massa, massa kärlek. ;) haha

viktoria91
2014-10-25 11:58
#15

#14 Samma här! Katter är konstiga djur tyckte min sambo, jag har två katter varav en var superskygg då. Stackaren visste knappt vad som var fram och bak på en katt. Ca ett år senare skaffade han också en katt.;-)

Jessicahagstrom94
2014-10-26 21:29
#16

I fredags natt var min pojkvän så full att han sa "kolla rådjuret.. rådjuret kalle!" när min katt Lukas kom in i rummet. Sedan dess har han velat ha ett rådjur som heter kalle och min katt heter kalle nu för tiden. 

Idag på djuraffären såg jag jättesöta pyttesmå grodor i ett akvarie som jag sa att vi kunde skaffa, jag fick till svar "varför ska man köpa grodor när man kan ta in en utifrån, och vadå söta? hur är det med synen?" 

Helt dum pojkvän. Så otroligt knäpp.❤️

Dumpuck
2014-10-27 13:30
#17

Vad roligt att läsa allas historier! 😃

Upp till toppen
Annons: