Annons:
Etikettförhållande
Läst 1793 ggr
[littlecat]1
2014-11-17 17:00

Behöver en paus

Har inte riktigt samma känslor. Vi har varit tillsammans snart ett år. Han älskar mig jätte mycket, men jag har tappat gnistan och behöver en paus känner jag. Ta hand om mig själv osv… Vi är sambos. Hur ska man kunna ta en paus då?

Annons:
Maria
2014-11-17 17:03
#1

Du älskar honom uppenbarligen inte längre och då är det väl flytta som gäller.

Du frågar om hur man ska kunna ta en paus men jag förstår inte riktigt hur du menar?

Ser du någon framtid med honom överhuvudtaget? Annars känns ju paus bara ett svepskäl för att egentligen göra slut.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[littlecat]1
2014-11-17 17:08
#2

Jag vill vara tillsammans med honom. Men just nu känns de som att jag måste lägga all tid på mig för att kunna må bra, har haft några jobbiga år och inte mått så bra

Maria
2014-11-17 17:20
#3

Måste det innebära att du flyttar då? Vet han om dina problem och ni äskar varandra så borde det ju kunna lösas ändå.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[JenniN]
2014-11-17 19:57
#4

Alltså, det låter som att du vill ta en paus ifrån honom i första inlägget och sen i andra låter det som att du vill vara för dig själv och ta hand om dig själv. Svårt att råda om man inte vet vilket det gäller.

[littlecat]1
2014-11-17 20:04
#5

Både och. Behöver nog få vara själv och ta hand om mig. Klart han skulle hjälpa mig. Men skulle bara behöva en paus från allt, ink. min pojkvän. Typ vara själv om ni förstår

Maria
2014-11-17 20:08
#6

Jag kan inte riktigt förstå faktiskt.

Är man ett par så älskar man varandra och behöver man vara själv så tycker jag man bör göra slut för man kan knappast kräva att någon annan ska gå och vänta tills man känner för tvåsamhet igen. Det känns ju inte riktigt rättvist för honom.

Han älskar dig skriver du men du har tappat gnistan. Då tycker jag du ska vara såpass ärlig mot honom och tala om det.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Sarah
2014-11-17 21:28
#7

Tycker också att det låter som att du borde göra slut. Att säga paus när man inte har rätt känslor är ju bara att skjuta upp hans lidande. Gör slut, flytta, ta hand om dig själv.

Jessicahagstrom94
2014-11-19 18:34
#8

Om du redan har tappat gnistan efter endast ett år, hur många gånger hinner inte det hända då om ni ska leva tillsammans i många år..? Känns inte som att ni hör ihop isf.

[sorbel]
2014-11-20 15:18
#9

Det låter som du är kanske deprimerad (vill vara själv, "ta paus från allt"). Inget fel med det om det är sant; många går ju genom det. Det skulle vara bra att söka hjälp hos en psykolog och gör inte några stora beslut än.

mikkan01
2014-11-20 15:59
#10

Jag förstår precis vad du menar för jag har känt exakt samma sak, jag älskade min pojkvän men jag mådde dåligt ett bra tag och kände att jag behövde en paus från precis alltihop och även honom. Det behöver inte alls betyda att man vill lämna förhållandet men det lämnar ju honom i en jobbig sits.
Har du testat prata med honom om det? Älskar han dig så vill han säkert att du ska må bra och tillsammans kan ni kanske hitta en lösning på det hela.

~mikkan

[VampireGirlElvira]1
2014-11-21 15:06
#11

TS, du kan vara själv i lägenheten eller huset eller var ni nu bor, så kan han umgås med kompisarna en helg eller en dag. Så gör jag och min man ibland för att inte gå varandra på nerverna hela tiden. :)

Upp till toppen
Annons: