Annons:
Etikettförhållande
Läst 3326 ggr
Melliii123
2014-11-20 14:34

Hjälp!! Vårt förhållande kaosar

Hej! Jag är en 16-årig tjej, går första året (ekonomi) på gymnasiet. Är en väldigt omtyckt tjej som bryr sig väldigt mycket om mitt yttre. Sedan 1 mars 2014 har jag varit tillsammans med min pojkvän. Han 20 år, spelar hockey och är oerhört duktig! I början av vårt förhållande fanns inga tvivel någonstans. Vi älskar varandra över allt annat och kan inte föreställa oss ett liv utan varandra. Däremot så är det så att vi börjar lätt bråka, jag blir lätt svartsjuk och orolig. Det har blivit ännu värre de senaste veckorna. Jag vet innerst inne att jag inte har något att oroa mig för då min pojkvän verkligen vill visa upp mig för hela världen, han varken smsar/snackar med andra tjejer utan har bara ögon för mig. Har aldri sett någon kolla på mig på det sättet han gör. Det är helt magiskt. Oron började lite tidigare i somras då jag sagt till min pojkvän att jag inte tycker om då folk som är i förhållanden porrsurfar, då höll han med och sa att det skulle han aldrig göra. En vecka senare råkar jag komma in på hans historik på telefonen och see att han varit inne på porr. Jah vet att otroligt många män/killar porrsurfar ovh att det är rätt så normalt. Det var bara det att han lovade att aldrig göra det men ändå så gjorde han det, jag kände mig så sviken. Sen dess har han aldrig gjort det, han skämdes så. Men sen dess är jag oronig att han ska vara otrogen eller göra något med någon annan, ibland händer det att jag till och med anklagar honom för att vata otrogen (hemskt jag vet) Ibland börjar han gråta och säger: jag förstår faktiskt inte hur du kan anklaga mig för något sånt, din pojkvän, han som älskar dig över allt annat och gör allt för dig. Jag skulle ALDRIG göra så mot dig, det finns bara du" Men även fast gan säger allt sånt så har jah svårt att ta in det. De senaste veckorna har det blivit värre, jag börjar inbilla mig att han vill ha mina kompisar och att han vill ligga med dem, vilket är helt stört då han älskar mig mest av allt. Börjar också misstänka att jag kanske är gravid och kan all denna oroa de senaste veckorna bero på det??? Jag behöver hjälp!!! Jag klarar mig inte utan honom. Snälla, tror ni det kan va graviditetshormoner som spökar eller är det något annat? Hur ska jag göra! Hjälp :(

Annons:
Stephanie
2014-11-20 14:37
#1

Du måste nog ta och skärpa till dig lite helt enkelt. 🙂 Det är nog inte många som skulle stå ut med en sån partner dessvärre.

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

Cordata
2014-11-20 14:42
#2

Du måste lita på honom helt enkelt, ett förhållande bygger på tillit. Jag skulle må fruktansvärt dåligt om min kille anklagade mig för att vara otrogen. Så länge du inte kommer på honom med att vara otrogen (eller göra något väldigt skumt som verkar vara otrohet) är du som flickvän tvungen att tro på honom. Kanske är det din egen självkänsla du måste jobba med? Då och då kan hormoner ställa till det för än även om man inte är gravid och man kan få jobbiga tankar. Du får helt enkelt se till att jobba med dem och inte låta det gå ut över din kille.

Glöm inte att du är älskad och helt underbar!

Tride
2014-11-20 14:51
#3

Jag har sett alltför många Kvinnor som skrämt bort pojkvännen för att de varit svartsjuka.

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

Sarah
2014-11-20 15:41
#4

Gör ett gravtest och sen skärper du dig. Fortsätter du som du gör kommer du förlora honom. 

Tror dock inte att det är hormoner. Jag tror att du är osäker i dig själv. Du lyfter bara fram yttre attribut, du är populär, du bryr dig om utseendet mycket, han är duktig på hockey . Du säger ingenting om hur ni är som människor och individer och det är ju det som är det viktiga. Är ditt yttre viktigast för dig och att du är populär, ja då är du också bli osäker som person. Du behöver arbeta med din självkänsla.

Aleya
2014-11-20 19:35
#5

Detta var det mest förvirrande jag läst. 1. Ge dig! Du får han t o m och gråta av dina anklagelser! Hör du inte hur det låter? 2. Kolla om du är gravid. Och sen skaffar du/ni skydd så det inte blir några barn gjorda! Du är inte mogen för ett sådant ansvar!

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[JenniN]
2014-11-20 19:50
#6

Det mesta är redan sagt här, men jag måste också inflika att om du inte kan lägga band på dig själv så kanske du behöver hjälp med att lösa det? 
Det jag ser som bra i denna tråd är att du har insett själv att du har ett problem. Men nu borde du ta det till nästa steg och försöka få bort det dåliga beteendet.

Annons:
sisela
2014-11-20 23:59
#7

Du kan ju börja med att säga förlåt för hur du har behandlat honom. Att du vet att du har varit knepig, att du får en massa känslor som du inte vet hur du ska hantera och att du gärna vill lösa ditt problem. Sedan får du försöka att bli mindre svartsjuk och säkrare på dig själv. Antingen med hjälp av psykolog eller på egen hand. Prata med killen om hur det känns, UTAN att börja bråka eller anklaga honom.

Upp till toppen
Annons: