Annons:
Etikettkänslor
Läst 2643 ggr
Mia-45
2014-12-08 11:05

Vet inte hur jag ska känna...

Började prata med en kille förra söndagen på en dejtingsajt. Han ville ringa med en gång men det ville inte jag. 
Jag var inte ute efter att träffa någon nu egentligen utan jag skrev med de jag gjort ett tag som vänner och var fullt nöjd med det. Tills han dök upp.
På  måndagen så fick han mej till att ringa han iallafall. Vi pratade en bra stund och hade en god kemi. 
Han frågade om vi skulle träffas eftersom vi bor så nära varandra. Jag sa att vi kan ta en fika en stund. 
Under veckan så planerade han vår träff så det slutade med att vi skulle käka middag hos mej på lördag kväll. Jag tyckte inte det utan ville ha en enkel fika ute. 
Så på lördagen skrev jag till honom att detta går för fort fram. Att vi får skjuta på träffen eftersom jag inte känner mej redo än. 
Sen åkte jag och handlade. Då hade han ringt mej och blivit sur då jag inte svarade.
Jag sms:ade honom när jag kom hem om att jag hade vart ute och handlat. Det tog ca 30 minuter så knackade det på min dörr. 
Jag gick och öppnade och där stod han!! Öhhh…ok….
Vi pratade en stund och sen fick jag typ köra ut honom för jag hade ärenden att göra. 
Jag åkte och gjorde de…sen sms:ade han och frågade om jag redan vart hemma..om jag verkligen hade hunnit med mina ärende…..Öööööhhhhh…..Efter en stund så skrev han att jag skulle gå ut och kolla bilen….jag fattade ingenting. Men gjorde så. 
Då hade han vart här igen och hängt en kasse på bildörren. Där låg nya strumpor och en ros. 
Gulligt tänkte jag…och ganska gulligt av han att komma hit…
Men ju mer jag tänker på det hela så vet jag inte vad jag ska tycka om det. Han fortsätter gå fort fram när jag sagt att vi bara ska vara vänner. Han har till och med tagit bort sin sida på dejtingsajten pga han träffat den rätta nu, sa han till mej..att vi har framtiden för oss. 

Hur ska jag känna över att han kom hit hux flux? Bra eller dåligt? Kändes lite sen efter som om att han höll koll på vad jag gjorde….
vet varken ut eller in…

Annons:
[Kaoskaos]
2014-12-08 11:11
#1

Jag hade sakt upp kontakten direkt ! Snacka om dålig stil att bara dyka upp och hålla koll ! Och att efter så kort tid säga att man träffat det rätta ? Spring fort är mitt råd

[JeanetteK]
2014-12-08 11:11
#2

Jag skulle dra öronen åt mig om jag var du. Han låter mycket obehaglig och behövande. Lita på din magkänsla säger jag här och håll dig ifrån honom.

fruktgumman
2014-12-08 11:12
#3

Jag tycker han verkar kontrollerande. Du ville vänta med träffen, ändå dök han upp. Och han blev sur för att du inte svarade när du var och handlade.

Mia-45
2014-12-08 11:14
#4

Ja jag känner att man åker inte hem så till någon utan att ha avtalad det innan..iallafall första gången…..Kändes lite som om att han ställde mej mot väggen…då jag inte  ville. 
Och sen försökte han smickra mej med en ros…..eller? 🤔
men bara det att han verkade hålla koll på vad jag gjorde och inte gjorde i lördags får mej lite ur balans.

Mitralis
2014-12-08 11:14
#5

Fly medans du kan. Lämna hans namn till någon anhörig om du skulle hittas i fyra sopsäckar i skogen.



Fridaaaa
2014-12-08 11:15
#6

#5 USch som du skriver!

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Mia-45
2014-12-08 11:16
#7

…och han verkade bi sur igår kväll när jag inte orkade ringa honom när jag kom hem från kalaset….det gick inte riktigt som han ville..

Hinoiri
2014-12-08 11:18
#8

Men kära nån, han är ju en stalker. Du borde nog avsluta den kontakten eller sätta upp ett ultimatum.

Den mannen respekterar uppenbarligen inte dig, för om han hade gjort det så hade han accepterat din tvekan och väntat i godan ro tills du gav en invit om att mötas.
Att du säger nej och förklarar att du inte känner dig redo ännu är starkt av dig.
Att han sen totalt struntar i det och bara dyker upp utanför dörren är helt oacceptabelt! 
Jag pratade ett tag med en man som verkade trevlig. Vi hade mycket gemensamt och jag tyckte om att prata med honom. Men när han började kalla mig för hjärtat och gumman efter bara 4 dagars chatt så sa jag på en gång att han går för fort fram.
Han tjatade även om en träff och jag sa nej, jag vill ta det i min egen takt.
Då blev han helt förkrossad och sa att han aldrig ville släppa mig, att jag var den som fick honom att stiga upp på morgonen och att han älskade mig.
Jag avslutade den konversationen illa kvickt, och om han hade dykt upp på min tröskel kort efter att jag bett honom lugna ner sig, så hade jag ringt polisen.

Ingen får invadera ditt hem och tränga sig på känslomässigt.
Det SKRIKER stalker om mannen du beskriver, och innan detta utvecklas till något som kan bli rent farligt för dig själv, så borde du avsluta kontakten. :(

Jag kanske låter ung och många tror att man inte har erfarenhet när man inte ens fyllt 25, men jag har en helt egen stalker och jag lärde mig försent att man ska sätta ner foten och värna om sig själv istället för att bjussa på massa saker och låta folk trampa på ens gränser.

Mitralis
2014-12-08 11:19
#9

#6 Om det här är starten så är nog det tyvärr det givna slutet 😕



Mia-45
2014-12-08 11:22
#10

#8 

Nä precis..han verkar inte respektera det att jag inte ville ses….först tyckte jag att det var gulligt av honom att komma hit..men ju mer jag tänker på det ju sjukare blir det. 
JAG hade ALDRIG gjort så om någon man hade sagt till mej att han inte är redo än…då väntar man ju på en invit. Inte fanken åker man hem till vederbörande.
Näää..jag får rysningar….

Denna kommentar har tagits bort.
Mia-45
2014-12-08 11:35
#12

Det är inte jag som överdriver detta då? Att jag känner fel? Som sagt…jag vet inte hur jag ska känna……🤔

Mitralis
2014-12-08 11:36
#13

#12 På vilket sätt tycker du att det där låter normalt?



Annons:
[JeanetteK]
2014-12-08 11:36
#14

Nä lita på din magkänsla!! Och på magkänslan hos alla oss andra som reagerar! 🤗

[silkesnosen]
2014-12-08 11:37
#15

Spring!!! Upplys honom om att om han någonson kontaktar eller dyker upp hos dig igen så ringer du polisen, samt att du har sett till att alla dina vänner vet vem han är och så. Han verkar vara djupt obehaglig då han inte respekterar din integritet. 

I framtiden…..ge aldrig någon ditt fulla namn i början eller adress!!! Jag brukar dessutom först ha dem på KIK och sedan ringer jag första gången så att jag kan skydda mitt nummer. Var försiktig!

Mia-45
2014-12-08 11:45
#16

#13 Inte alls….men ibland kan jag överreagera..
#14 ja jag får lita på den.
#15 Jag brukar inte ringa så tidigt som han ville. Det är ju därför jag aldrig gör så…så som han fick mej till att göra nu ändå. 

Han bor dessutom hos sin mamma i hennes hus…trots att han är 40 år gammal och har fast jobb. Han såg väl sin lilla chans att komma in här och flytta in så fort han vill.

Mitralis
2014-12-08 11:47
#17

#16 Leif GW Persson skulle nog ha ett och annat att säga om den där typen…



Mia-45
2014-12-08 11:59
#18

Han ringde nu på min mobil…men jag svarar inte….då fortsätter han och ringer på min hemtele….
Kommer snart ett surt sms. 
Tänkte jag skulle se hur han beter sej idag om jag inte svarar. Jag kan ju vara ute och hålla på med annat och inte prioritera honom liksom. 
Sen ikväll eller imorrn får jag ta det med han att han inte är nåt för mej på det viset som han håller på.

[silkesnosen]
2014-12-08 12:01
#19

#16 Ring alltid med dolt nummer och tänk igenom vad som är dina svaga punkter och vad som gjorde dig sårbar för den här typen. 

Ta hand om dig!

Mitralis
2014-12-08 12:01
#20

#18 Varför skulle han vara någonting för dej?



Annons:
Mia-45
2014-12-08 12:02
#21

#20 Nä jag skrev ju att han INTE är nåt för mej så som han håller på. Han är som en ångvält.

Mitralis
2014-12-08 12:04
#22

#21 Bra 🙂 Läste helt tokigt jag.  Jag läste 
Sen ikväll eller imorrn får jag ta reda på om han är nåt för mej på det viset som han håller på.



Mia-45
2014-12-08 12:05
#23

#22 hahahha..lätt hänt att läsa fel…👍

Fridaaaa
2014-12-08 12:06
#24

Tyckte med det stod "om han är något för mig"

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Mia-45
2014-12-08 12:07
#25

#24 Men det gjorde det inte…

Fridaaaa
2014-12-08 12:08
#26

#25 Som jag skrev "tyckte" alltså inte sagt att det gjorde det.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

trollslända
2014-12-08 12:41
#27

usch, hoppas du blir av med honom och att han inte blir värre när du försöker säga upp kontakten.

Annons:
Ria74
2014-12-08 15:19
#28

Min spontana reaktion är spring för livet.

Hade ett förhållande för många år sedan med samma typ av människa och det blev inte bättre med tiden. Till slut skulle jag redovisa varje minut av min tid för honom.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

[Udoon]
2014-12-08 21:15
#29

vad är det för sjuk värld vi lever i egentligen, att någon ens ska känna att dom måste fråga om sånt här. får han dig att känna dig illa till mods och bara dyker upp hemma dig hos på det viset, gå inte, spring! snubben har darth vader-vibbar och onda bin runt sig😮

Sarah
2014-12-08 21:27
#30

Håller med #29, tragiskt att känna att det ska frågas om. Det självklara är att springa för livet åt motsatt håll. 

Om saker inte känns bra, och tom obehagligt, i början av en relation, inte tusan kommer det att förändras till ngt positivt längre fram i tiden.

Portie
2014-12-09 01:25
#31

Men fy! Den människan verkar ju jätteläskig! Hade faktiskt blivit livrädd om han hade stått och ringt på dörren och hållt på så kort efter att ni började prata. Jag hade dragit mig ur den relationen snabbt som attan..

Mia-45
2014-12-09 08:35
#32

Ja jag drar mej ur nu. 
Känns olustigt detta. Som jag skrivit i den andra tråden så frågade jag honom igår varför han ringde när han visste att jag inte var hemma….men han hade inte ringt, sa han. Jag sa att jag känner mej kontrollerad och så vill inte jag ha det. Sen vart han spydig när jag gäspade. 
Jag testade han sen och skrev bara ett sms med godnatt…inget svar. Så han fattade att jag fattade att han ljög..Jag hoppas han håller sej borta nu. 
För det är ju med ett fenomen….att jag ska minsann svara när han ringer eller sms:ar…men han behöver inte svara….USCH!!

Så bye bye med honom!

Upp till toppen
Annons: