Annons:
Etikettförhållande
Läst 1718 ggr
Förvirradtjej
2014-12-15 21:23

Ingen vågar göra något

Jag gillar en kille och jag vet att han gillar mig tillbaka. Vi båda går i samma klass i 2an på gymnasiet och han började i vår klass nu i höstas. Men det finns ett problem, vi båda är väldigt blyga och ingen vågar direkt göra något. Vi har träffats utanför skolan med kompisar rätt ofta och umgås i skolan tillsammans med andra. Igår träffades vi ensamma hemma hos honom, då kollade vi på film och han höll om mig. Men hur ska vi göra för att det ska gå mer framåt? Vill inte att ingen vågar något och att det tillslut rinner ut i sanden.

Annons:
ChristineL
2014-12-15 22:11
#1

Nån måste ju ta första steget, varför vågar inte du?

Facie
2014-12-15 23:49
#2

Känner du att han gillar dig så kör! I den åldern du är så är det inte längre pinsamt att gilla någon. Det värsta som kan hände är att han inte känner samma sak och då är det ingenting mer med dig. Vill han umgås med dig så tror jag aldrig han skulle reagera taskigt utifall han inte kände likadant.. Men det tror jag dock han gör ;)

Pretty wise //

Katti
2014-12-16 10:45
#3

Om ni har träffats ensamma hos honom och han höll om er när ni såg på film så är ju redan flera av de första stegen tagna. Det här fixar ni! Stort lycka till!

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

Förvirradtjej
2014-12-16 22:26
#4

#1 Är typ mest rädd för konsekvenserna och är ganska blyg av mig :/ #2 Får väl försöka vara modig och visa vad jag känner. Egentligen är det inte så farligt att berätta när man väl tänker på det, gäller väl mest att våga :) #3 Tack så mycket, får hoppas att det fixar sig! :)

Upp till toppen
Annons: