Annons:
Etikettförhållande
Läst 26425 ggr
Malinolsn
2014-12-22 19:54

Burk med lappar

Jag planerar att ge min sambo en burk med lappar som det står lite kärleksord/meningar på osv, grejen är den att jag inte kan komma på fler saker att skriva!! Behöver nu er hjälp att komma på fina, gulliga, kärleksfulla saker att skriva på dessa lappar 🙂
Kom med era idéer! 🌺

Edit: De personliga lapparna har jag redan skrivit, det jag vill ha er hjälp med är till exempel "klassiska" ord,  fraser och meningar, då det nu har tagit stopp i mitt huvud, vill ha lite mer utfyllnad så det inte bara ligger några lappar på botten så att säga.

Annons:
Cireea
2014-12-22 19:58
#1

Det känns ju lite konstigt att VI ska skriva saker till din sambo. 😛En sådan gest är otroligt personlig så vad du ska skriva på lapparna bör du komma på själv. Annars blir det inte alls lika personligt.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[womangirl]
2014-12-22 20:10
#2

Väldigt fint gjort! Tänk efter, ta din tid, googla efter inspiration annars. :)

Malinolsn
2014-12-22 20:13
#3

#1 Förstår precis vad du menar, och var förberedd på att en sådan kommentar skulle komma 😎 
Det jag är ute efter är "klassiska" ord,  fraser och meningar. De personliga har jag redan skrivit ner och nu har det tagit stopp i mitt huvud, vill ha lite mer utfyllnad så det inte bara ligger några lappar på botten så att säga.

[Devya]
2014-12-23 15:12
#4

Jag hade gjort en liknande present en gång i tiden. Jag skrev sammanlagt 365 lappar och hade inga problem som helst med att komma på vad jag ska skriva. Det jag hade problem med var att det var lite rum i burken jag hade.  Ja fick trycka ner dem ordentligt så att det skulle rymmas…

Varför inte skriva ner minnen? Jag fick 165 stycken lappar om bara minnen i min burk. :) Bara några/någon kort mening på varje lapp.

Jag dekorerade sen min burk med att rita ett gulligt par på en lapp som jag sedan limmade på burken och på lappen stod det också vad de vita lapparna innehöll (minnen), de röda lapparna (vad som gjorde att jag älskade honom) och sen de gula lapparna där jag hade skrivit ner små fraser från låtar som vi brukade lyssna tillsammans på.

Jag tror det blir mer personligt om man gör det på det viset istället för att skriva ner klassiska kärleksord. :)

Malinolsn
2014-12-24 00:03
#5

365 lappar?! Är grymt avundsjuk på dig som kom på alla sakerna att skriva..! Trots att vi varit i lag i 5 år, sambos i 4,5 år, så kan jag tyvärr inte komma på fler saker/minnen än de jag har skrivit..

[Devya]
2014-12-24 07:05
#6

#5 Han och jag hade endast varit tillsammans i ett år. Oo Men vi hade lyckats göra en massa otroligt fina minnen tillsammans.

Det ska nog gå! Men om inte så kanske det här inte var den bästa presenten du kunde ge honom för det är nog meningen att det här ska vara kul för dig att göra, inte så att man ska stressa och ha svårt för att göra det. Det kanske inte är riktigt din grej så att säga.

Jag själv hade jätteroligt då jag gjorde det här och satt och log som ett fån hela tiden. Det tog mig närmare 14 timmar att göra det men det var så värt det. Tog ju evigheter att vika de där jädrans lapparna också. :)

Det handlar ju om att skriva om de där små stunderna också och inte bara "stora minnen" så att säga. Kanske något fjantigt ni gjorde tillsammans eller något han gjorde osv. 

Ni som har varit ihop sådär länge har definitivt en massa minnen, det gäller bara att locka fram dem. Har ni gjort några resor tillsammans?

Annons:
redstaryena
2014-12-26 11:10
#7

Så himla bra ide' tänkte att man väl göra det till sitt barn också. Funkar det tro?

... A Nation And its Moral Progress Can Be Judged By The Way its Animals Are Treated.

Candela
2014-12-26 14:49
#8

Kan du kanske skriva ut bilder från er tid tillsammans och lägga ner?

Upp till toppen
Annons: