Annons:
Etikettdjur
Läst 3854 ggr
moninka
1/14/15, 2:41 PM

Djuren är trogna

Våra djur kan vi lita på.

 De bryr sig om oss, 

De möter oss alltid med glädje när vi kommer hem. 

De tröttnar inte på oss. 

De lurar inte och bedrar oss. 

De byter inte ut oss för att de hittat en annan bättre matte/husse som de hellre vill ha.

 De vill oss väl

De finns alltid där för oss i svåra stunder och klagar inte på att vi gnäller.

De är aldrig beräknande och medvetet elaka.

Är vi bara snälla mot dem så kan vi lita på att de är snälla tillbaka.

Så är det tyvärr inte alltid med människor vi lever tillsammans med.

Annons:
fruktgumman
1/14/15, 2:44 PM
#1

Så sant! Djur är underbara🙂

Mr tony
1/14/15, 8:41 PM
#2

:D

Lamina
1/14/15, 8:43 PM
#3

Nope, det är inte sant. Min Metallica flyttade ut när det inte längre passade henne att bo hos oss. Hon trivdes inte, så hon bosatte sig på grannens veranda. Jag tyckte det var olämpligt, så jag skickade upp henne till föräldrarna. Där mår hon toppen, men jag betyder inte ett sk*t för henne längre. Kommer jag ock hälsar på visar hon tydligt hur mycket hon älskar pappa och vägrar prata med mig. Och jag som ansåg mig ha en bättre relation till henne än till någon annan katt jag tidigare haft. Sviken och med krossat hjärta får jag nöja mig med syrrans katter. Samma med min storasysters katt för många många år sen. Han hittade en gammal dam som han trivdes bättre hos, så han flyttade dit. Han kom på besök någon gång i månaden för att säga hej, men det dög inte att bo hos oss. Och Diana, min lilla ögonsten, hon flyttade ifrån mig när jag var blott 13 år. Duger inte längre, tack och hej jag har ny familj. Hundar kan också. Puzzle bor hos mig nu. Han bodde hos mina föräldrar förut. Men han fick följa med hem till mig ibland om jag kände mig ensam. Han bestämde sig uppenbarligen för att han trivdes bättre där. För efter ett tag började han skälla om jag gick utan honom. Och skulle jag ta hem honom igen så kunde han nästan vägra att gå. Han valde helt enkelt ett nytt hem och ny matte. Så nej, djurens kärlek är inte villkorslös. Hittar dom ett bättre hem så flyttar dom. Dom är lika själviska som oss människor tyvärr.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Jazmin1e
1/15/15, 12:22 AM
#4

#3 Kan inget annat än hålla med. Djur är underbara, men nej dom är inte bättre än människor.

redstaryena
1/15/15, 10:14 AM
#5

Amen det är dom väl 😊de dömer inte dig efter hur du ser ut och hur mycket pengar du har på banken. Djur har inte för avsikt att såra oss människor ( även om de flyttar eller föredrar en annan ägare 😉) Och det är väl mer än vi kan säga om människor

... A Nation And its Moral Progress Can Be Judged By The Way its Animals Are Treated.

Nelley
1/15/15, 10:19 AM
#6

Klart djur är bättre än människor! Människor är en parasit på jorden, dock så var det inte det detta handlade om så jag håller mej undan.

Annons:
[Devya]
1/15/15, 10:27 AM
#7

Djur är oftast mer oskyldiga än människor men sen finns det apor som går omkring och torterar andra apor (såg en intressant dokumentär om detta). De kan nog de också. ^^ Kanske det inte var just de djuren som du syftade på men att påstå att alla djur är fantastiska är kanske inte alltid fallet.

moninka
1/15/15, 10:56 AM
#8

Jag syftade främst på våra husdjur, de vi har i våra hem.

[JenniN]
1/15/15, 11:48 AM
#9

Klart att de är bättre än människor, som andra har skrivit. De dömer dig inte om du har trasiga kläder, inga tänder eller något hem. 

Sen är det klart att man kanske inte klickar med en del djur, men de gör dem inte till "lika dåliga som människor".

Honestyisdead
1/15/15, 2:17 PM
#10

Nu finns det ju trevliga och genomgoa människor också.

pyromanen
1/15/15, 3:03 PM
#11

Är svårt för mig att förstå att flera kan jämställa djurrelationer med mänskliga.  För mig är det två helt olika saker. Något djur har aldrig varit ens 1% så viktigt för mig som en människa.

[JenniN]
1/15/15, 3:08 PM
#12

11# Nej där håller jag nästan med dig, klart att en människa som betyder något är värd mer än ett djur, vilket djur som helst. 

Men däremot är min hund värd mer än han som mördade engla exempelvis, poängen är ju att ett djur inte skulle göra något sådant av ren ondskefullhet . De ligger inte i deras natur att vara onda eller elaka,

Men ja, min familj och min sambo är såklart värda mer än min hund.

moninka
1/15/15, 3:33 PM
#13

#11 Till exempel för en person som gång på gång blivit sviken av andra människor. För den som levt tillsammans med olika människor och gått igenom alla punkter i #0 flera gånger om med olika partners. För den personer kan ett djur vara mer värt än dessa människor. Därmed inte sagt att det inte finns underbara människor. Det finns det ju. Men har man aldrig träffat dem så är för den personen ens djur den som man har som närmast och är viktigast.

Annons:
Lamina
1/15/15, 4:42 PM
#14

Jag kan räkna dom människor som betyder mer för mig än djuren på ena handens fingrar. Måste vara något fel på mig…

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

[Devya]
1/15/15, 4:53 PM
#15

Låter som om någon har haft väldigt otur.

Jag har träffat helt fantastiska människor men även ett par rötägg förstås. Men för det mesta så brukar fina människor komma in i mitt liv. Jag har ingen aning om varför jag har haft sådan tur men jag är väldigt glad för det.

Man ska aldrig ge upp,  djuren är visserligen underbara men de kan inte fylla det tomrum som endast kan fyllas av kontakt med människor. 

Då man har hittat en alldeles god vän så inser man vad lycka är. Det är vad jag själv har upplevt åtminstone. :)

Ung1969
1/17/15, 1:35 PM
#16

Djuren är finns dem trogna individer

Upp till toppen
Annons: