Annons:
Etikettotrohet
Läst 5020 ggr
moawist
2015-01-27 04:41

Tecken på otrohet?

Jag litar på min partner till hela 100% men under en senare tid har jag funderat väldigt mycket om otrohet hos ens partner och hur man hanterar det. Har någon av er råkat ut för det? Har det funnits några tecken? Hur har ni kommit över det?

Annons:
Honestyisdead
2015-01-27 09:16
#1

Min ungdomskärlek var otrogen med min då bästa vän.

Det var ett helvete. Ocy det tog slut. Kunde aldrig mer lita på dom.

MatVeronica
2015-01-27 10:04
#2

Alla mina ex var otrogna och alla dessa förhållanden tog också slut (5 st) Jag skulle aldrig fortsätta med en otrogen partner.   Min nuvarande har varit trogen i flera år nu och jag hoppas jag slipper bli sviken mer.

[Devya]
2015-01-27 10:56
#3

Det finns alltid tecken om det är så att otrohet är med in i bilden. Det är bara frågan om man väljer att se dem eller om man ignorerar dem. Det är min personliga erfarenhet.

Min kille var otrogen och vi försöker nu bearbeta det. Det är inte lätt och jag vet inte om det kommer att vara möjligt att förlåta honom helt och hållet. Det gör ont varje dag.

moawist
2015-01-27 12:12
#4

#2 #3 men känns det inte jätte jobbigt, jag skulle aldrig kunna tänka mig att något blir som det en gång var.. Och inte skulle jag någonsin kunna lita fullt ut på personen igen

MatVeronica
2015-01-27 12:46
#5

#4 ja det är klart att det är skitjobbigt och att det aldrig blir som innan. Det var aldrig någon tvekan heller om att det definitivt var slut efter otroheten. Jag har helt enkelt nolltolerans mot otrohet.

[Devya]
2015-01-27 16:41
#6

#4 Nej, det kan aldrig bli som det var förut men jag har förhoppningar om att det kan bli ännu bättre. Jag känner nu mer än någonsin att han faktiskt älskar mig. Det gjorde jag inte innan.

Annons:
Vetgirig_
2015-02-08 10:26
#7

Mitt ex var tyvärr det . Enligt mina 'kriterier' i vart fall. Han hade sms-konversationer med två tjejer. För mig var det mer en magkänsla. Även den känslan av att han var hos mig rent fysiskt , men rent psykiskt/ mentalt var han någon annan stans . Han var även väldigt noga med att inte släppa sin mobil ur siktet.

GHH
2015-02-08 11:38
#8

Jag skulle inte vilja säga att det alltid finns tecken på otrohet, mitt ex var otrogen och det var absolut inget jag märkte av överhuvudtaget. Vi bodde inte tillsammans och alla har ju olika gränser för vad som är otrohet. För mig var det normalt att han hade tjejkompisar som umgicks med grabbarna i hans hemort men det visade sig att han hade en närmare relation med en av tjejerna än jag trodde. Även om dem aldrig gjorde ngt under tiden vi var tilsammans så hade den en känslomässig relation och hon besökte hans jobb och satt i hans knä m.m 

När han väl lämnade mig gick han direkt till henne och bildade familj med henne direkt.. Såg jag tecken på otrohet, nej det gjorde jag inte men jag var heller aldrig en prioritet i vår relation så att relationen tog slut förvånar mig inte. 

Min nuvarande partner har inga tjejkompisar och får inte ha några heller men det är så vi valt att ha det då vi båda har liknande tidigare erfarenheter och vi anser att man inte kan ha tjej/kill kompisar när han man har en relation. Han är min bästa vän och partner och det är allt jag behöver :)

Uppfödare på Guldhjärtats hamsteruppfödning  http://guldhjartatshamstrar.weebly.com

[Devya]
2015-02-08 12:18
#9

#8 Bara för att du inte såg tecknen betyder ju inte att de inte fanns. Jag tror åtminstone starkt på att det alltid finns tecken där men det är inte alltid som man upptäcker dem.  Men ja, du har ju din uppfattning om saken och jag har min. :)

Det är ju bra om ni båda är överens om att ni inte får ha kompisar av det motsatta könet. Om ni känner av att ni inte kan vara vän med det motsatta könet utan att något "fuffens" kommer att hända så är det väl bra att ni redan nu medger det så ni inte går och är otrogna. Jag antar att vissa kanske inte kan ha vänner av det motsatta könet (om vi nu pratar om heterosexuella människor) utan att ha sexuella avsikter.

GHH
2015-03-01 10:10
#10

Det handlar absolut inte om att vi inte har vänskapsrelationer av det motsatta könet för att vi på något sätt är rädda att vi ska göra ngt med den personen. Men jag anser att den typen av förhållanden inte funkar för antingen har man gjort ngt eller så vill ngn göra ngt mer än att bara vara vänner. Det där kan bero mkt på hur gammal man är men varför ska jag skaffa mig killkompisar nu när jag inte hade några innan vi träffades? Det är så vi har valt att ha det eftersom jag faktiskt aldrig haft en killkompis som inte skulle tackat nej om jag erbjöd ngt mer så med facit var vi ju aldrig riktiga vänner. Alla skapar egna regler i sina relationer det finns ingen mall att följa och uppskattar inte din onödiga kommentar som om någon utav oss faktiskt skulle vara otrogen. Nej det finns inte alltid tecken, vad skulle dem då vara? Mitt ex var precis som han alltid varit och vi satt och gjorde planer för framtiden medans han hade någon annan. Hans beteende mot mig förändrades aldrig.. Ibland kan det komma som en blixt ifrån klar himmel alla relationer är olika så nej det måste inte alltid finnas tecken det finns undantag..

Uppfödare på Guldhjärtats hamsteruppfödning  http://guldhjartatshamstrar.weebly.com

Upp till toppen
Annons: