Annons:
Etikettsex
Läst 5576 ggr
Katti
2015-02-16 09:09

Sex med/utan kärlek

Efter att ha läst många trådar här är jag nyfiken på hur många som kan/vill/brukar ha sex utan kärlek respektive hur många som anser att kärlek är ett måste i en sexuell relation.

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

Annons:
fruktgumman
2015-02-16 09:17
#1

Jag kan bara tänka mig att ha sex i en kärleksrelation.

Fridaaaa
2015-02-16 09:25
#2

Enbart sex i kärleksrelation

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[AmandaBorg]
2015-02-16 09:29
#3

Jag tycker att sex bygger på attraktion. Men, jag tycker att sexet blir bättre med kärlek. 
Jag är i ett förhållande sen 4 år tillbaka, om det skulle ta slut skulle jag inte låta bli att sex bara för att jag är singel. Att jag skulle ligga runt med 7 killar i veckan har jag svårt att tänka mig, men jag skulle ligga när jag känner för det, utan känslor inblandade. Ibland är sex bara sex.

Rita-S
2015-02-16 09:30
#4

För min egen del klarar jag inte slappna av och njuta sexet med en främmande. Jag måste ha kännslor och känna den jag har sex med för att få någon egen njutning. Absolut kan attraktion och lust vara nog för att ha sex i sig, men jag klarar inte få njutning i en sådan sits själv, så då låter jag bli känslolös sex för egen del :)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

[JenniN]
2015-02-16 09:39
#5

Det varierar. Kan knappast påstå att jag alltid bara haft sex när jag har varit i relationer. Dock så är sexet tusen gånger bättre om man är i ett förhållande. 
Jag var yngre då när jag hade sex med människor jag inte hade ett förhållande till och var då inte helt medveten om att det var bättre i ett förhållande.
Men nu vet jag det. :)

pyromanen
2015-02-16 09:47
#6

Har alldrig haft sex med samma person två ggr utan att bli snurrförälskat. Vet det finns personer som är kk och trivs, så bara för att jag inte fixar sånt betyder det ju inte att det inte kan funka för andra.

Annons:
Honestyisdead
2015-02-16 10:02
#7

Sex har för mig med attraktion att göra. Men självklart blir det bättre om jag älskar personen.

Asexuell
2015-02-16 10:16
#8

Förut hade jag sex bara med de jag hade förhållande med nu har jag inte sex.

JodineFritzl
2015-02-16 10:50
#9

Sex är sex och inte kärlek alltså kan jag ha se med människor jag inte är kär i, men jag skulle inte kunna ha det tvärtom alltså att inte ha sex med den person jag är kär i/i ett förhållande med.

[Silverräv69]
2015-02-16 11:39
#10

Jag har haft flera relationer där kärleken var närvarande, men vi hade ingen sex.

För mig var det mer personlig dragning och magkänsla som avgjorde..men det var innan jag fann min make, med honom fanns ingen tvekan.

Hoseok
2015-02-16 11:42
#11

Har haft sex ofantligt många gånger utan kärlek, så..

[JenniN]
2015-02-16 11:44
#12

10# Åh vad fint ! :)

[Rhodugune]
2015-02-16 12:59
#13

Jag är demsexuell/romantisk och det betyder att jag måste ha en nära och intim relation till en person för att känna en fysisk/mental attraktion.
För att jag ska kunna känna kärlek och en sexuell attraktion.
Känner jag inte den ena känner jag inte den andra, det växer liksom fram i hur jag lär känna en person.
Dels skulle jag aldrig kunna/vilja ha sex med någon jag just träffats för att jag inte skulle ha hunnit skapa en förtrolighet oss emellan som lett mig att bli attraherad.
Men vad är kärlek?
En kärleksrelation?
För mig kan jag känna kärlek och attraktion inte bara på en romantisktvis, jag kan känna så för mina vänner också.
Så teoretiskt så skulle jag kunna tänka mig ha sex med mina kompisar också, om det kändes rätt från båda håll.
Så för mig fanns det inget som kändes helt rätt att rösta på.
Valde ändå Sex bygger på attraktion vilket inte har eller behöver ha med kärlek att göra, för att attraktion är för mig  både fysisk och mental i kombination och för att TS låter kärlek i det här fallet bara innefatta romantisk kärlek, vilket jag finner väldigt begränsande.

Annons:
escanny
2015-02-16 13:59
#14

För mig hör sex och kärlek ihop och är jag inte i ett förhållande så har jag inte sex med andra.

Hoseok
2015-02-16 14:02
#15

#14 Men du har sex med andra när du är i ett förhållande? 😛
Skämt åsido, förstår vad du menar. Jag tolkade det bara väldigt konstigt och fick läsa om några gånger, hehe.

escanny
2015-02-16 14:22
#16

#15 Hehe nää jag har bara sex med min partner och annars när jag är singel har jag sex med mig själv bara. Ja ser nu att jag skrev lite konstigt

Vyer
2015-02-16 14:29
#17

Jag vill känna personen och jag vill känna att hen respekterar mig/att jag respekterar hen - men det behöver inte vara någon kärleksrelation mellan oss.


[Hayabusa]
2015-02-16 14:33
#18

Det ena utesluter inte det andra, om jag får säga min mening 🙂

Maria
2015-02-16 14:52
#19

Jag tycker nog att det är OK med sex utan en kärleksrelation.

Nu har jag ju haft samma man sedan 1980 så det kanske är fel person att svara men jag har inga problem med att andra har helt olika åsikter om hur sex ska "användas" och hade jag varit singel…så varför inte…. även om det kan vara svårt att sätta sig in i situationen.

Jag tror inte man ska krångla till det så mycket. Känns det bra så är det väl bara att tuta och köra😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Katti
2015-02-16 17:13
#20

# 19 Ja, om det känns bra ja. Men för många gör det ju inte det utan djupare känslor!

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

Annons:
[Torpedtass]
2015-02-16 17:15
#21

"Jag kan bara tänka mig att ha sex i en kärleksrelation" valde jag.
Är inte den typen som gillar "one night stand" eller dylikt.

Zepp
2015-02-16 17:16
#22

Är inte detta det vanligaste?

Dvs först startar det med attraktion som leder till sex, som leder till förälskelse som sen ofta leder till kärlek.. och oftast ännubättre sex?

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

fruktgumman
2015-02-16 17:23
#23

#22 kanske är det vanligast men för mig funkar det lite tvärtom. Sexet kommer inte förrän kärleken är där och inte före förälskelsefasen.

Katti
2015-02-16 17:29
#24

# 22, det var lite det jag ville veta med undersökningen. För jag funkar då definitivt inte så. Känslorna måste finnas där innan innan ens tanken på sex!

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

Scorpio97
2015-02-16 17:38
#25

Jag har inte haft sex än, men jag tror jag skulle kunna ha det med någon jag inte är kär i.


//Jessie

laddare
2015-02-16 21:30
#26

Har bara haft sex med den personen jag älskar mest av allt,. Men om den dagen kommer då vi skulle gå isär så skulle jag efter ett tag (lätt) kunna ha sex med någon utan kärlek inräknad. Attraktion eller en bra fantasi tror jag är det ända som skulle behövas från min sida haha.

Gur4m1
2015-02-17 05:35
#27

Sex bygger på attraktion, men för att jag ska finna en person attraktiv så ska han inte vara apfull, dvs krogragg har jag aldrig lyckats med för det är inte attraktivt. Jag attraheras av personligheten. Behöver känna människan, prata, veta om honom. Jag har haft sex med en man med rasistiska åsikter, detta går emot vad jag själv tycker och tänker och det var aldrig bra sex. jag har försökt att enbart gå efter ytlig, fysisk attraktion men det blir sällan bra. Därför har det oftast blivit så att jag har sex med någon som blivit eller blir kär i mig /och jag i denne, innan vi haft sex, men sexet behöver inte vara i ett kärleksförhållande, men ja, för mig behöver sexet ske inne i en "relation". En viss nivå av ömsesidig respekt krävs för att attraktion ska uppstå för min del. Men jag har haft sex utan att uppfylla dessa krav, men då var jag ung och testade mig fram, så att jag vet hur jag vill ha det idag.  Kan inte säga att jag ångrar något av sexet för det.. ^_^ Sex är alltid sex och sex är för min del, alltid trevligt.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Annons:
obstitant
2015-02-17 09:35
#28

Nu är jag i ett långt förhållande, men innan dess hände det att jag hade sex med personer jag inte var kär i. Det kan vara skoj det med, men att vara kär ger en helt annan dimension till sexet som inga finurliga tekniker i världen kan uppnå.

ChristineL
2015-02-17 13:02
#29

Sex bygger på attraktion, men i ett förhållande har jag inte sex med någon annan än min partner.

[Thiah]
2015-02-17 13:44
#30

I tillfälliga relationer behöver jag attraktion men inte kärlek. I långa relationer är kärleken ett måste.

liljana
2015-02-17 14:27
#31

bara i fast förhållande. Attraktion behövs såklart men det behövs både attraktion och kärlek till personen för min del

Katti
2015-02-18 10:48
#32

Jag funkar så att jag helt enkelt inte känner attraktion utan kärlek (eller kalla det djupa känslor om ni tycker att kärlek är ett för starkt ord i början av en relation). Jag har alltid ställt mig helt frågande till de som kan säga saker om bekanta eller t ex skådespelare som antyder att de skulle vara välkomna i sängen. Det är för mig helt otänkbart! Även i en dejtingsituation är bara tanken på sex med en trevlig karl som jag håller på att lära känna snarast läskig. Jag tar helt enkelt tid på mig att komma dit!

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

[Tuulikki]
2015-02-18 18:35
#33

Jag har haft sex utan att vara kär, men jag vill känna personen jag har sex med. Och självklart vara attraherad av hen.

LinaLj
2015-02-18 21:44
#34

Sex behöver inte handla om kärlek för mig. Jag behöver dock känna personen innan jag ger mig in i ett sexuellt förhållande. Har haft kk under perioder då jag varit singel och velat ha förhållande vilket har fungerat väldigt bra (för det mesta). 

Men för mig är det skillnad på sex man har utan känslor och sex med känslor. Det är ungefär som att det inte är samma sak att onanera som att ha sex med någon annan. Två skilda saker som båda är sköna och underbara men på helt olika sätt.

Annons:
Linnsett
2015-02-19 09:14
#35

sex bara i förhållande. är jag singel klarar jag det på egen hand

Lina Strindlund
2015-02-19 14:08
#36

jag tycker det är viktigt att kunna prata ordentligt med personen, känna varandra någorlunda, men älska varandra måste man ju inte…men tycke om och respektera varandra! :)

Man kan vara vänner, bekanta, whatever.

Men att ha sex med någon man älskar är ju det bästa! :)


Medarbetare på Rexkanin iFokus och Omplacering iFokus.

Mina största intressen är Hälsosam livsstil, Djurens välfärd och Kristen tro. 

moninka
2015-03-01 11:50
#37

Jag har bara sex när jag har en fast partner mest pga att ju fler nya man träffar och har sex med så ökar risken för cellförändringar och på det en eventuell cancer.  Nu är jag singel och kan inte tänka mig att ha sex förrän det känns riktigt rätt och att jag träffar han som jag tror det kommer hålla länge med.

vallhund
2015-03-01 15:37
#38

#37 Knappast om man använder kondom.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

viktoria91
2015-03-01 16:18
#39

Sex utan kärlek är inga problem för mig.

Jetaime
2015-03-01 16:36
#40

För min del hänger sex och kärlek ihop.

moninka
2015-03-01 16:51
#41

#38 Det sa min gynekolog iaf

Annons:
IceTee
2015-03-01 21:06
#42

#41 det är sant att hpv-viruset (som kan bidra till livmoderhalscancer) sprids via bland annat samlag, men precis som med alla andra sexuellt överförbara sjukdomar så kan man förhindra det med hjälp av en kondom! Däremot smittar det via slemhinnor, så man kan få det via oskyddat oralsex. Men kommer inga slemhinnor i kontakt med varandra så är det lugnt vad jag förstår det som!

Medarbetare på Skor iFokus

SuperLimm
2015-03-04 08:39
#43

#42 Det går att bli smittad även om en använder kondom. Har för mig om att de inte vet exakt hur det smittar o så.

Mvh Linn

IceTee
2015-03-04 11:03
#44

#43 slemhinnor enligt 1177, däremot kanske det kan smitta via munnen också, det hittade jag inget om Dock läste jag också att nästan alla sexuellt aktiva människor har blivit utsatta för hpv, även de sorterna som ger cellförändringar! Verkar inte vara så vanligt att den faktiskt ger cell förändringar, bara att den kan!

Medarbetare på Skor iFokus

SuperLimm
2015-03-04 11:32
#45

#44 Ja de flesta kroppar klarar av att läka ut det av sig själv. Endel, som jag tex klarar inte av att läka ut det själv och det bildas då cellförändringar. Cellförändringar läker oftast också ut av sig själva men ibland gör de inte det. Från det att en har fått lätta cellförändringar tar det runt 10 år innan det blir till cancer så så länge en går på undersökningarna som en bör göra från det att en blir 23 är det ingen fara och inget att oroa sig för. :)

Mvh Linn

IceTee
2015-03-04 12:40
#46

#45 vad skönt att vi har sån koll i Sverige i alla fall! Nu är jag vaccinerad också, men ändå

Medarbetare på Skor iFokus

Gur4m1
2015-03-04 15:15
#47

Jag reagerar ganska starkt om gynekologer i Sverige 2015, uttrycker sig på ett vis som påverkar Kvinnor sexliv negativt. Att vi Kvinnor riskerar cancer om vi har sex med många människor. Att man använder kondom när man har sex med människor man inte är i relation med- borde däremot vara en självklarhet?

Man kan få hpv av sin make, lika gärna. Så det där påståendet vill jag få bort direkt. Att mer sex för Kvinnor = cancer och att en läkare ska ha sagt så.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Zyperior
2015-03-04 17:27
#48

HPV-virus ligger väl också passivt i kroppen och behöver aldrig ge symptom. Man kan lika gärna ha det redan, så länge man haft oskyddat sex någon gång. Har man haft oskyddat sex med flera olika personer så är det omöjligt att veta vem det är som smittat vem. Är dock inte säker. Jag kanske har fel?

Avstängd från Feminism iFokus. Rätt nöjd med det.

Annons:
Aleya
2015-03-04 17:31
#49

Jag har testat ett fåtal ons… det var inget för mig. Kan bara ha sex så jag är i en relation.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

SuperLimm
2015-03-04 18:45
#50

#48 det stämmer!

Mvh Linn

Zandrama
2015-03-09 00:25
#51

Jag kan ha både och… Och några av mina bästa har både varit ONS och i förhållande.

//Belinda aka Zandrama

sons
2015-05-08 05:27
#52

jag har träffat många i mitt liv eftersom jag är singel, och kan nog säga att jag provat, inte allt men mycket.Men nej jag kan inte med kk relationer inte om man träffas regelbundet.Jag tröttnar till sist jag slappnar inte av heller med helt obekanta. Den "nya" tidens relationer som kk öppna relationer poly och även swingers bland par går ju ut på att variera sexlivet, ha möjlighet att vara fri men ändå ha någon att ibland träffa.. många samlar ju på kk;s och kan ha 5 eller flera samtidigt .  Men bara sexet nej inte i längden jag är alldeles för mycket känslomänniska helt och hållet   Detta innebär att träffar jag en kille regelbundet i några månader så får jag känslor till sist . Jag bär numera på HPV också och kan inte ragga längre för ofta utan måste vara försiktig med kondom  . bara ragga vecka efter vecka one night stand ger inte riktigt det jag söker i längden

Katti
2015-05-08 09:13
#53

Så frågan är - varför raggar du? Både umgänge, relationer och sex ska ge något, inte kännas dumt/dåligt/fel och dränera dig på energi. Du reagerar på att det finns så många läggningar och sätt att se på sex och relationer idag. Ja - vi är olika (och har alltid varit, men idag kan man tala om det)! Acceptera din läggning, att du är monogam och kanske demisexuell (googla!). Lev sedan därefter så ska du se att du mår bättre!!!

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

Tjeja
2015-05-08 10:00
#54

Sex är skönt. Sex med någon jag älskar är oftast skönare men behöver inte vara det rent fysiskt egentligen. Däremot är sex med någon jag älskar själsligt och emotionellt betydligt skönare i alla hänseenden.

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Loris M
2015-05-08 10:33
#55

För att kunna ha sex med någon måste jag känna både attraktion och förälskelse.  Däremot är det inte nödvändigt att älska. Men jag har aldrig haft sex med någon utan att jag haft känslor. Det är inget som jag kan tänka mig heller. Jag tänker att det går lika bra att ha solosex (under tiden jag inte har någon partner) tills jag blir förälskad/känner attraktion.

Annons:
Inaarah
2015-05-09 19:56
#56

I min värld är sex och kärlek två skilda saker. Är jag attraherad av någon kan jag absolut ha sex med den utan att det är kärlekskänslor inblandade. Men precis som flera andra redan skrivit blir ju sexet bättre när man är i en relation. :)

IaAbrg
2015-05-12 18:00
#57

Sex utan kärlek, javisst absolut,  men kärlek utan sex..? Njae… 

Sex är viktigt. En djupare relation utan sex känns inte hel (för mig, ska jag väl tillägga, alla är vi ju olika, som tur är :-) ).

Zyperior
2015-05-12 18:06
#58

#57 Håller med dig till 100,01% ;)

Avstängd från Feminism iFokus. Rätt nöjd med det.

sons
2015-05-21 05:20
#59

jag har haft sex med och med enbart attraktion men i längden kan jag inte regelbundet träffa flera kk:n eller ha flera dejter samtidigt enbart på sex,På så vis kommer kanske inte den sexuella sidan fram(som många män vill ha) men jag måste få ha känslor med , kropp och själ hör ihop för mig  I längden har det alltid varit så, jag är inte tuff nog för rak sex

obstitant
2015-05-21 10:49
#60

#59 Ha inte det då.

Honestyisdead
2015-05-21 11:15
#61

#59 Man behöver inte träffa flera kk samtidigt eller flera dejter samtidigt.

100kgpappa
2015-07-06 16:30
#62

Går utmärkt för mig, några av de bästa sextillfällena har varit med tjejer jag träffat samma kväll. Men sex med den man älskar är också underbart, men på ett annat sätt.

Annons:
[Túrwen]
2015-07-08 06:36
#63

Är ingen one-night stand person men har haft två längre KK förhållanden (umgås som "vänner" då och då och  har sex då) funkade dock inte superbra med någon av dem på lång sikt  eftersom att jag fick känslor för de båda….Kravet för mig är dock inte så mycket att man ska ha känslor utan mer baserat på utseende med risk för att låta ytlig…. De snyggaste killarna jag haft något form av förhållande med är också de jag haft bäst sex med…

Babydino
2015-07-11 20:19
#64

Jag föredrar sex med känslor. 

Sex med attraktion också. 

Men det är typ samma sak. 

Nödvändigtvis inte en KÄRLEKS-relation. 

(Har inte tid med sånt ändå)

KallaMigMimmi
2015-07-17 23:33
#65

sex utan kärlek gör kärlek till endast en lek:/ dvs kär går förlorad galen blir kvar.

//En främling är en vän du inte lärt känna än;)  kicka in på My place on WW

tlover
2015-07-18 20:49
#66

Jag skulle inte kunna tänka mig sex utan kärlek även om jag erkänner att det finns olika slags kärlek.

Jag förstår mig inte på folk som skulle kunna tänka sig ha sex med en kändis eller en främling på krogen. Jag menar inte att folk inte får det bara att jag inte förstår det.

l'm back

Tjeja
2015-07-18 21:08
#67

sex utan attraktion är för mig obegripligt. Sex måste däremot inte ha med kärlek att göra för att vara njutbart för mig!

I så fall skulle onani inte ge fysisk njutning alls med det gör det för mig, även om det inte är jämförbart på långa vägar med  njutningen  i en kärleksrelation (förutsatt attraktion finns där också givetvis).

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

AnnaFagerell
2015-07-19 09:36
#68

Jag tror att många förväxlar kärlek med attraktion

Medarbetare på djurskydd.ifokus

Tjeja
2015-07-19 10:10
#69

#68 Det ar jag med övertygad om! Just eftersom attraktion ofta är första inkörsporten till att andra djupare känslor får möjlighet att utvecklas. Men dörren är inte huset..

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Annons:
tara15
2015-07-22 03:24
#70

Röstade på det första förslaget att "sex bygger på attraktion vilket inte har eller behöver ha med kärlek att göra"

Med tillägg att sex blir så mycket bättre i en kärleksrelation, i alla fall för mig.

Upp till toppen
Annons: