Annons:
Etikettsex
Läst 2958 ggr
Sofia22
2/16/15, 5:32 PM

Han kan inte

Jag och min "kille" vill ha sex. Men det går inte. Han kan inte få upp den helt så vi kan ha sex. Jag vet inte vad det kan vara. För det gick typ första gången vi skulle ha det.. sen när vi skulle stoppa in den så bara försvann det. Sen dess har det inte gått. Jag vet inte vad jag ska göra. För båda vill verkligen och han skäms verkligen. Tycker så synd om honom. Han är oskuld också. Hjälp mig snälla!

Annons:
[xMondSy]
2/16/15, 5:35 PM
#1

Det är inte så att han är nervös då? För då kan de vara jobbigt för en kille att behålla ståndet.
Har ni prövat med lite längre förspel? Bara för att kanske lätta lite mer på stämningen så att han framför allt känner sig bekväm och inte så nervig? :)

Candela
2/16/15, 5:37 PM
#2

Det låter som ett typiskt fall av prestationsångest, vilket alltså sitter psykiskt. Ha sex på andra sätt tills vidare, oralsex och petting, utan att ens fundera på att ha samlag. När han märker att han kan tillfredsställa dig på andra sätt, att du gillar det han gör, så släpper nog prestationsångesten.

Sofia22
2/16/15, 5:39 PM
#3

Ja han har haft det väldigt svårt och det är väldigt mycket grejer som snurrar runt i hans huvud. För jag har frågat han om han är nervös men det var de inte. 

Varje gång vi träffas så blir det att vi hamnar där igen att vi ligger där utan kläder och bara har förspel. Men sedan så blir det inget mer.

Candela
2/16/15, 5:50 PM
#4

#3 Men trots att ni "bara" har förspel så känner han fortfarande den där förväntningen från dig att ni snart ska ha samlag; "snart måste jag få upp den", "tänk om den blir slak igen?". Kanske tänker han inte ens så medvetet, utan att det sitter undermedvetet?
Kan ni inte prata igenom saken och komma överens om att INTE ha samlag den närmaste månaden, att inte ens försöka.

Zepp
2/16/15, 5:52 PM
#5

Du får testa standardknepet.. lagom med alkohol, för antagligen spänner han sig för mycket.

För mycket ger motsatt verkan!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

LinaLj
2/16/15, 9:18 PM
#6

#5 Varför blanda in alkohol? Har man otur leder det till en negativ spiral där man till sist bara kan ha sex om man dricker och vill man då ha mycket sex så dricker man mycket. Vi vet dessutom inte hur gammal ts eller hennes pojkvän är. 

Alkohol ska inte användas som medicin.

Till TS: Prova att ha sex utan själva penetreringen ett tag. Jag tror som #4 att det kan vara bra att ta bort penetreringen ur leken så att din pojkvän inte känner sig tvingad att prestera (det kan ju som sagt vara omedvetet). Man kan ha det skönt på så många andra sätt. Så om ni nöjer er med smekningar och oralsex i säg en månad så kanske problemet löser sig själv.

Annons:
ChristineL
2/16/15, 9:51 PM
#7

#5 - Är du medveten om att du rekommenderar alkohol till en person som kan vara minderårig? Det var det dummaste jag hört!

Nej, gör söker med kläder på ett tag istället. Ta det lugnt bara, träffas utan att över huvud taget vara i närheten av att komma dit.

Zepp
2/16/15, 9:56 PM
#8

#7

Tänkte mig inte att de skulle vara minderåriga, det är mer ett vuxentips! ☺️

Även vuxna kan ha problem med det!

#6

Jag tänkte mig dem som vuxna!

Dricker man mycket blir det noll sex, det är min enda erfarenhet av erektil dysfunktion!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

tötenöten
2/16/15, 10:29 PM
#9

Jag och min pojkvän hade samma problem, han började nästan skaka varje gång vi skulle försöka. Det dröjde då cirka 3 månader från första gången vi försökte att ha sex till det att vi hade penetrerande sex. Men vi kom iaf överens om att vi inte skulle försöka med pentrerande sex utan vi hade istället oralsex/smekte varandra och låg ofta och bara myste helt nakna så att vi kunde känna oss säkra med varandra. Han låg också ofta ovanpå mig som typ förberedelse och att jag bara kysste honom riktigt mycket då. En dag bara kom allt av sig själv och vi hade inga problem då, tycker det är viktigt att du ska få honom att förstå att det inte är ett måste att ni ska ha sex.. Utan att det bara kommer när det kommer :)

Råttor, råttor och lite mer råttor!Hjärta

LinaLj
2/16/15, 11:28 PM
#10

#8 Man behöver ju inte dricka mycket varje gång för att det ska bli mycket om man dricker ofta. Vill man ha sex en gång om dagen så blir det mycket alkohol även om man bara tar en snaps varje gång.

Zepp
2/16/15, 11:37 PM
#11

#10 

Tanken var väl att det skulle vara övergående när man väl fått det att fungera.. dvs om det handlar om nervositet?

Att supa sig full lär snarare  bidra till dysfunktionen, att ta ett glas likör/apertif är något som många tar för att känna sig avslappnade och i rätt stämning.. iallafall många vuxna.. i flera olika sammanhang.

Tända ljus, dämpad belysning och ett glas vin är inte helt ovanligt.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

[Raubtier]
2/16/15, 11:57 PM
#12

Håller med #9, kör på annat sex tills det känns 100% att ha penetrerande. Kan han fortfarande inte behålla ståndet då utan att den slaknar kan ni investera i en penisring 😉 Men nyckeln ligger i att ingen av er ska tänka på det, då blir det bara prestationsångest som läggs på och det blir värre. Man kan ha sex på alla möjliga olika sätt som är minst lika bra och skönt!

_Fisken
2/17/15, 5:35 AM
#13

Som sagt, det behöver inte alls kännas nervöst. Bara en flyktig tanke på problemet   straxt innan räcker för att det ska spolieras. Det går över (om det nu inte är nåt medicinskt) men kräver tålamod och överseende och framförallt - ta det med en klackspark. Det är som många skriver ovan, det går och ordna det skönt för kvinnan på andra sätt. Dessutom får han ju möjligheten att lära sig den tekniken och kanske blir en mästare på det! 
Tids nog funkar det.

Lycka till.

Annons:
Mijopie
5/10/15, 7:50 AM
#14

Testa oralsex innan!

Men ett bra tips är att gå till läkaren med problemet! Han kommer kanske tycka att det är pinsamt, men det är alltid bättre att veta än att undra!

IceTee
5/10/15, 8:33 AM
#15

Hur är det när det inte handlar om sex? Kan ha få stånd då? Skulle kunna vara något fysiskt om han alltid har problem Är det psykiskt så låter tipsen ni fått bra

Medarbetare på Skor iFokus

[Forest]
5/10/15, 10:00 AM
#16

Många kan få stånd och även runka, men när det kommer till sex så sviker ståndet detta kan hända i alla åldrar även om man är gift och inte nya för varandra. Tycke du fått bra tips av många. Som 9 skrev att ha kel o mys och inte ha nu ska vi ha sex-tänket kan hjälpa till att koppla av o njuta, händer det så händer det :)

Florrpan
5/10/15, 4:50 PM
#17

Nu när min flickvän länkade mig denna så känner jag mig obligerad att svara; För jag hade samma problem.

Nu är han väldigt ny till sex, så det kan ta ett tag för nervositet att släppa, det kan finnas en skvätt prestationsångest osv iblandat. Men se till att du aldrig visar ditt missnöje, fortsätt med händerna, oralt mm, sätt ingen press på han, fortsätt leka med det som fungerar.

Något jag tror kan ha en stor avgörande faktor är hans onanivanor, är han van att onanera ofta så har han kanske en helt annan rytm. Det jag märkt är att när jag onanerat till porr eller liknande så hade jag en vana att onanera i snabb takt, saktar jag in kunde den slaka, bytte jag position kunde den slaka(typ att ställa mig upp). Han kanske är rädd att komma för tidigt, så han onanerar dagen innan ni har sex, det kan också spela in. Umgås ett tag, ha sex regelbundet, se till att han undviker onanin under denna period för att se om det släpper.

Han måste bli självsäker, och det är ditt ansvar att hjälpa han med det. Peppa han, busa med han, visa inte att du blir missnöjd, då reser den sig inte igen.

Elinmatsdotter
5/14/15, 1:18 AM
#18

Om han går på mediciner kan dom spela roll tex antidepressiva och lugnande., hade själv en kille med ocd som han medicinera och där sluta han med medicinerna för han tröttna på att inte kunna ha sex gick ju åt helsike psykiskt men han va nöjd över att kunna ligga och det va hans val jag tyckte det va.bättre att han tog medicinen men ja -_-

[Devya]
5/18/15, 11:56 AM
#19

Vet av en kille som har samma problem men det har nog dessvärre att göra med dåliga erfarenheter. Första gången han skulle ha sex fick han knappt upp den och tjejen pekade på honom och skrattade.

Efter det får han typ nästan aldrig sin penis tillräckligt hård för att ha samlag. På egen hand fungerar det dock. Han är snart 30 år och har aldrig lyckats komma över "traumat".

I det här fallet gäller det bara att ha tålamod. Ha kul med varandra men känn ingen press på att faktiskt göra något.

[Hayabusa]
5/18/15, 10:10 PM
#20

#19 Snacka om att känna press 🧟‍♂️

Annons:
[Grodhopp]
5/22/15, 3:43 PM
#21

Kan bara säga ett nervositet och sex är ju ingen vidare kombination, som nämnts här innan. Jag skulle nog släppa hela sexgrejen ett tag, nästan lite omvänd psykologi, att vi skiter i det där ett tag. Detta säger jag inte för att ni inte "får" försöka eller så, utan jag tror han/ni har låst er i dessa vanor och att det bästa är att släppa för att kunna börja om på nytt. Och så den gamla godingen: bekräfta honom på alla sätt du kan komma på, inte enbart rörande sex utan egenskaper som att "vad bra du var på att laga den här maträtten" eller "jäklar vad du är snygg, har stått och tittat på dig en hel kvart nu". Jag är själv rätt kass på att bekräfta så det får man tänka på ibland . Även omtanke i form av massage, klappar på ryggen mm.  Om man känner sig trygg,  stark och snygg känner man sig sexig och då vill man troligen ha sex så mycket att man skiter i hur det går och går upp i stunden, och PANG så funkar det!

_Fisken
5/22/15, 4:00 PM
#22

Sen kan du säga också, även om det kanske inte är helt sant, att du gillar oralt och med händerna lika mkt eller mer än penetrering.  Det gör att fokuset flyttas från inträngandet till nåt som han kan handskas med. När han sen ser att han kan handskas med sexakten och att han gör dig nöjd blir han lugnare och SÄKRARE på sig själv.

Upp till toppen
Annons: