Annons:
Etikettifokus
Läst 2602 ggr
Elektroniknörd
2015-03-05 23:04

Tror pappa är otrogen

Hej! Jag är en kilme på fjorton år och här är min historia: Jag ska försöka fatta mig kort även om det är en ganska lång historia. Förra sommaren fick pappa något fel i huvudet och började misstänka mamma för att vara otrogen, han hittade på sina egna bevis och "visste" till 100% att mamma var otrogen mot honom. Han placerade gps-spårare i hennes bil, stalkade henne på stan, kollade igenom hennes mobil, tittade igenom hennes packning, luktade i hennes trosor för att kolla om hon hade legat med någon… Och han kom på en massa sjuka saker. När han konfronterade mamma med allt detta blev mamma vääldigt chockad. Hon visste inte vad hon skulle ta sig till. Men efter ett tag så släppte pappa det hela och det blev lugnt. Tills han hittade på nästa grej, och nästa, och nästa, och nästa, och nästa. Mamma blev arg och deprimerad. Jag minns en dag då hon kom hem på trötta ben och kunde knappt stå eller prata. Det var den hemskaste synen i hela mitt liv. Nästan varje dag bråkade dom. Och nästan varje vecka slogs dom, då fick jag och mina syskon komma och sära på dom. Mamma blev alltmer deprimerad och trött tills hon en dag ringde polisen och anmälde pappa. Efteråt följde många samtal på sociala och inom familjen. Allt blev bättre, och jag kände faktiskt ingen oro. Plötsligt kände jag mig fem tusen ton lättare. Allt har varit bra sedan dess. Såklart några småbråk, men aldrig någon oro. Tills förra veckan då det plingade till i pappas mobil. Jag vet att det är hans men nyfiken som jag är så öppnar jag ju såklart och kollar. På den litet spruckna skärmen visas en konversation mellan min pappa och en amerikansk kvinna. I den konversationen har min pappa skrivit på halvdan engelska: Why don't you send me a video? Och sen kommer ett videoklipp som pappa har kollat på, sedan raderat. Det står oxå från min pappa: You are such a handsome girl. Och ni ska veta denna ilska, denna oro, denna besvikelse jag känner mot min pappa. Jag bara undrar: Vad ska jag göra? Jag vill inte att mamma ska veta, hon skulle kanske bli ännu mer deprimerad är förut. Och jag vill ju inte bli anklagad för att ha skokat runt i pappas mobil, så vad ska jag göra?!?!

Annons:
[peter54]
2015-03-05 23:41
#1

Ring till BRIS och be om råd.

IceTee
2015-03-06 00:00
#2

Jag vet inte hur din pappa är, men jag hade nog tagit upp det med honom faktiskt. Sen hade jag låtit bli att titta i hans telefon, det är inte din! Det kan handla om något annat också, även om mycket pekar på att han är otrogen just nu

Medarbetare på Skor iFokus

Cahira
2015-03-06 00:25
#3

Ring BRIS för att prata av dig själv, och säg sen åt din mamma att fixa parterapi eller separera för ni barn mår inte bra av allt gräl.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Elektroniknörd
2015-03-06 11:21
#4

#2 Jo, jag vet att jag inte skulle ha tittat, men enligt honom får man kolla igenom packning, spåra med gps, och kolla igenom mobiler om man ingår i samma familj. Det har han sagt. Jag tror på allvar att han inte riktigt har alla hästar hemma om man säger så. Efter allt detta så känns han inte som min pappa, bara någon som går omkring här hemma.

IceTee
2015-03-06 12:27
#5

Jag hade nog också sagt att du ska ringa BRIS om det är så illa

Medarbetare på Skor iFokus

Maria
2015-03-06 16:38
#6

Håller med om att BRIS är ett bra första steg. De är duktiga att vägleda barn.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Upp till toppen
Annons: