Annons:
Etikettallmänt
Läst 2410 ggr
Samida
2015-04-01 18:27

Så besviken:(

Förra veckan skrev han till mig att han ville komma förbi mig en dag men just den dagen så var jag upptagen! I måndags frågade han igen ifall vi kunde ses, men sen så visade det sig att han själv inte kunde. Iaf så skrev jag sen till honom igår fm att om han kunde och ville så kunde han komma på kvällen! Skrev att jag var hemma efter 18 tiden. Verkade nappa på det!  Sen skrev han runt 19.30 och frågade ifall det var ok att komma sent. Vilket var ok för mig då jag var helt inställt på att han skulle komma och jag brukar vara uppe ganska sent vanligtvis med och nu var man ju ändå ledig dagen efter med! Tänkte då att han är väl hos mig runt 21 tiden med tanke på restiden. 1 timme senare skriver han och frågar ifall vi kan ses imorgon istället för då skulle han kunna komma lite tidigare. Men skrev då tillbaka att jag bara kan idag. Åter igen så skrev han att han kommer. Ytterligare 1 timme går och han skriver att han inte kommer för att han ska upp kl 6 på morgonen?!  Skriver också att han hoppas på att kunna ses en annan kväll snart!! Jag bröt ihop totalt! Hela dagen har man varit nervös, fixat iordning sig osv för att han ska komma. Något som han annars normalt sett aldrig tidigare gjort utan att ha något annat på gång i närheten eller att det är på vägen hem eller dit han ska. Nu skulle han enbart åka hit för att träffa mig!!! Så förbannad och ledsen för detta! Är väl bara att inse att jag trots allt inte betydde ett skit för honom iaf!?

Annons:
[rumelle]
2015-04-01 18:33
#1

Nu är det svårt att ta in hela situationen genom en text men överreagerar du inte lite? Tycker det låter förnuftigt att inte åka om det nu är så att han måste upp tidigt nästa dag. Låter som att han ville komma men i sista stund insåg att det skulle bli lite väl sent. Och sömn är ju viktigt.

Samida
2015-04-01 18:52
#2

#1 Fast man kan ju då fråga sig varför han ens ville komma sent från början? Sen ändra sig igen. Han visste väl från början om han skulle upp tidigt eller inte? Hade dessutom fixat så mina barn skulle sova borta. Vilket jag annars inte hade gjort om jag visste att han inte alls skulle dyka upp! Så det slutade ju med att man satt ensam hela kvällen!

Scorpio97
2015-04-01 19:00
#3

#2 Han kanske höll på med något annat och trodde han skulle bli klar tidigare, så att han skulle hinna åka hem till dig? Eller så insåg han helt enkelt att han var tröttare än vad han trodde, och tyckte det var bättre att lägga sig. Det blir inte alltid som man tänkt sig. 

Tycker precis som #1 att du överdriver lite, men jag förstår såklart att du blir besviken om du satt och väntade hela kvällen. Men om det bara händer en gång så tycker jag inte det är något att haka upp sig på.


//Jessie

[Devya]
2015-04-01 19:01
#4

#2 Låter ändå som om du överanalyserar lite för mycket samt överreagerar.

Jag har varit med om liknande och fått ställa in saker och ting pga att något tog längre tid än vad jag hade väntat mig och sen plötsligt har all energi sprungit iväg.

Samida
2015-04-01 19:14
#5

Ja, det är väl kanske så att jag överreagerar! Men jag vart verkligen besviken!

Maria
2015-04-01 19:27
#6

Jag förstår att du blir besviken men varför pratar ni inte med varandra i telefonen istället för korta meddelanden? Det är ju lättare att höra tonfall och stämningar då.

Han har förmodligen ingen aning om att du förberett så mycket med barnpassning och allt.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Samida
2015-04-01 20:26
#7

#6 Får skylla mig själv lite antar jag ang barnbiten iaf!

obstitant
2015-04-01 21:14
#8

Tja… antingen är det inte så viktigt för honom, han tänkte att han kunde komma förbi men annat kom emellan (som han prioriterade högre). ELLER så är det så viktigt för honom att han försökte få till det trots att han egentligen inte hade tid, men så gick det inte ändå i slutänden. Det är omöjligt för någon annan att avgöra utan att ha mer information.

Tiden får väl visa om det kommer att fortsätta så här struligt eller om det bara var oturliga saker som hände just nu.  Mitt tålamod skulle inte räcka till särskilt många inställda träffar till, men hur långt ditt räcker är upp till dig!

[silkesnosen]
2015-04-01 21:31
#9

Det där har enligt min erfarenhet betytt att jag inte är särskilt viktig allas, så du får väl se tiden an och ja du har verkligen rätt att kräva mer av någon annan. Det är extremt självcentrerat av honom och han borde försöka tänka på hur det påverkar dig.

Samida
2015-04-02 18:50
#10

Han verkade mer intresserad utav att umgås med mig mer än tidigare,  nåt som han själv nämnde för ett tag sen.  Men det lär jag väl märka antar jag!?

Samida
2015-04-07 20:42
#11

Jag skickade ett sms till honom häromdagen. Skrev typ bara att jag hoppas vi kanske ses i veckan. Var ingen fråga så förväntade mig heller inget svar. Iaf så har jag inte hört nåt från honom. Funderar på ifall jag själv ska höra av mig och kolla läget. Han kanske tänker att jag ska höra av mig nu om jag vill ses? Problemet är att jag skjuter upp det hela tiden. Är så fruktansvärt feg. Tänker att det kanske är så att han trots allt inte har nåt intresse för mig?!

Scorpio97
2015-04-07 20:45
#12

#11 Du har ju redan frågat, även om det kanske inte var formulerat som en. I alla fall ser jag det så. Och då ligger bollen hos honom enligt mig. Är du osäker på hans intresse kanske det är bättre att vänta och se om han hör av sig eller inte?


//Jessie

[Devya]
2015-04-08 09:47
#13

Håller med #12 här. Nu får du vänta och se om han hör av sig. Om inte så verkar det ju som om han inte är särskilt intresserad.

Annons:
Samida
2015-04-23 09:55
#14

Han hörde av sig på måndagen 13.e och ville ses på onsdagen och som han sen sköt fram till torsdagen. Slutade med att han iaf inte kunde komma.

Sist så skrev han ju att han hoppades på att ses en annan kväll snart. Nu skrev han istället att han hoppades vi kunde ses nästa vecka. (Alltså denna vecka) .

Visst!! Känns inte som det blir nåt nu heller. Imorgon och lördag så är han ju bortrest med sitt arbete. Så det är ju bara idag och ev söndag kvar.

Innan allt detta så träffades vi i princip varje gång som någon utav oss frågade ifall vi kunde ses. Förutom några enstaka gånger som man inte kunde av olika anledningar.

Kan ju också tillägga att han hörde av sig till mig på måndagen ca 30 min efter att en av hans fb vänner hade godkänd mig som vän.

[fia85]
2015-04-24 17:04
#15

Läste en bra grej. 95 % av tiden så menar inte killen att såra dig Detta gäller då normala män och killar. Killar tänker inte. Tjejen analyserar 100 grejer och killen kanske 5. I mitt huvud så tror jag också att killar fattar aldrig hur lång tid det tar för en tjej att "bli snygg", fixande, hår, kläder osv. 

Det låter som att något antingen gör honom osäker, kanske på om det kommer bli bra mellan er, om det kommer funka, eller något annat som är för känsligt att säga. Eller, så är han bara bekväm.

Skicka bara och fråga "Hej, vad gör du? :)". Fråga inte om att ses. Om han svarar, fortsätt konvo. Fråga inte om att ses. Om han inte svarar, vänta ett tag, skicka sedan och förklara att "eftersom han verkar som en bra kille så kommer han att vara ärlig mot dig och låta dig veta om han ändrat sig och tycker att dejterna ska upphöra, inte genom ex uteblivna sms eller inget svar". Skriv det på ett trevligt sätt, då behöver det inte kännas som en jobbig konfrontation. 

Eller, "hej, jag tror detta har runnit ut i sanden, är det så"? Då måste han skärpa till sig lite.

obstitant
2015-04-24 18:01
#16

Fast ärligt, om någon är verkligt intresserad av att träffa dig ser de till att det händer. Varför annars riskera att missa sin chans? I #8 tyckte jag inte det var helt tydligt, men eftersom han har fortsatt så här är det med hög sannolikhet så att hans intresse inte är mer än fisljummet. Vill du verkligen hålla på och jaga efter någon som inte prioriterar dig högre än så?

Skogsraah
2015-04-24 18:52
#17

Jag håller med #16 . Vill du inte ha en kille som faktiskt bestämmer sig för att träffa dig och håller sitt ord? Låter inte troligt att det blir så mycket strul för honom så många gånger. Och är det verkligen så så fungerar det ju inte ändå. Inte så mycket begärt att ses. Jag tycker du ska släppa honom.

Sång & growl i Unvoid samt skapare och ensam musiker i Skogsraah - Feministisk black metal. | Bloggar om sund kroppsbild, psykisk ohälsa och feminism på skogsraah.se

Sarah
2015-04-25 16:03
#18

Tycker att du spenderar för mycket energi med att tolka saker och fundera hit och dit. Som andra sagt, vill man träffa ngn så ser man tid att det händer. Han verkar tyvärr inte vara intresserad.

Samida
2015-04-26 13:18
#19

#15 Ja, det var iaf så att han inte fattade hur besviken jag blev!

Skickade ett kort sms om det och fick svar tillbaka om att det inte var meningen.

Som jag nu ser det så har jag 2 val. Antingen fråga rakt ut om det hela, om det ens är värt att fortsätta eller att strunta i det och bara låta allt vara.

[Devya]
2015-04-26 13:40
#20

#19 Ärligt talat tror jag att du bara framstår som väldigt tjatig och deperat om du börjar fråga. Jag tycker du ska bara strunta i det och förlöjliga dig inte ännu mer.

Jag själv skulle tycka att jag endast förudmjukade mig själv ännu mer om jag skulle börja fråga då han ändå har visat helt klart med sitt beteende att han är inte intresserad.

Om jag vore du så skulle jag bara ignorera honom. Han har inte visat att han är intresserad och han verkar vara för feg för att säga rakt ut hur det är eller så bryr han sig inte.

Annons:
Sarah
2015-04-26 13:56
#21

Skulle också skita i det helt.

[lillalollo]
2015-04-27 16:32
#22

Vänta lite samida. Hur gamla är ni och hur långt ifrån har ni från varandra? Jobbar han? Hur ofta. Vilka tider? 

Är välkänd med detta fenomen. Om jag säger såhär. De killar som verkligen velat vara med mig har kommit t om när de inte kan om avståndet tillåtit det och den enda anledningen om inte har varit om det är sent och det inte finns några buss och tågörbndelser. taxi är ju dyrt. förstår man. Och så spelar det ingen roll om han ska upp tidigt på morgonen eller inte. DU kan ju kika på dig själv de gånger du själv varit kär. Har du inte gjort allt för att vara i närheten då? jo har du nog. 

Vill gärna veta hur hela förhållandt sett ut. Har ni varit tillsammans länge och det blivit så på det sista så kanske det bara är så att han inte vet om han känner för att vara själv eller inte. Och kommer med nöglögner för att han tror det ska va lindrigare. När han borde lära sig säga att tyvärr men ikväll vill jag vara ensam.

Samida
2015-04-28 10:15
#23

#22 Alltså vi är inte tillsammans. Vi bara ses ibland och har gjort i snart 1 år.

Det han sysslar med gör att arbetstiderna är väldigt varierande. Nu denna årstiden är det mer om man säger så.

Det är ca 1 timme enkel resa med bil mellan oss. 

Som tidigare sagts så har han aldrig tidigare ens frågat om att komma förbi utan att ha nåt annat här i krokarna eller om det är ändå är på vägen. Så då verkade det ju som han ville träffa mig bara så där nu. 

Frågade först 2 veckor i rad. 1:a veckan var ju jag upptagen och visste inte när jag skulle komma hem. 2:a så frågade han först på måndagen men sen hörde han av sig och frågade om vi kunde ses nästa dag istället. Det var denna dag som denna tråden handlade om!

Nästa grej var det jag skrev om i inlägg #14.

Nog för att man kan vara upptagen mm men bättre då att inte höra av sig förrän man verkligen har tid. Typ höra sig för precis innan man isf åker!

[lillalollo]
2015-04-28 11:25
#24

Jadu. verkar som om du håller av han mer än han håller av dig. släpp taget. Han har nog någon brud han lägger energi på. kanske har flera samtidigt och när den ena inte kan du kanske du kan. men kanske kan hon endå och då får han säga att han inte kan. behöver inte vara så men är inte omöjligt.

Upp till toppen
Annons: