Annons:
Etikettkänslor
Läst 1068 ggr
pinkclouds
2015-05-28 01:59

Fullt upp! Kompisar, skola, JAG!?

Många av mina vänner mår dåligt. Nästan majoriteten har skurit sig i handlederna och försökt ta självmord. Ofta tar jag på mig rollen att ta hand om alla och vara den som alla kan gråta ut till. Nu vet jag inte om jag orkar det längre.

Det låter säkert hemskt, men det händer alltid saker i deras liv, och jag tvingas missa flera lektioner för att gå in på toaletter, ta ifrån mina kompisars rakblad eller sitta och prata med dem i enskilda rum. Jag har inte ens gått ut grundskolan än och stressen över mina kompisar blandat med alla skoluppgifter börjar bli för mycket. Jag har också jobbiga saker i mitt liv, men inte ens jag har tid för de sakerna, så hur ska någon annan?

Förlåt, jag vet inte riktigt vart jag ville komma med det här inlägget men jag kände bara att jag behövde få ur mig lite av min frustration.

Annons:
ChristineL
2015-05-28 09:03
#1

Gå till skolkuratorn. Både du och dina vänner behöver någon att prata med om detta.

IaAbrg
2015-05-28 10:28
#2

Du måste tänka på dig själv också. 
I ett sånt här läge måste man börja tänka på sig själv först. Det kanske låter hårt, men om du kraschar är du inte till nytta för vare sig de omkring dig eller dig själv.

Det är fint med vänner som verkligen bryr sig om andra, som du gör. Men det är inte ditt ansvar att hålla andra igång. Faktiskt. Det är en börda som inte är din.

Kram!!

IceTee
2015-05-28 13:16
#3

Prata med kuratorn och säg att dina vänner mår som de gör. Du ska inte ta ansvaret själv, även om det är lätt att man gör det. Jag är likadan, så jag vet precis hur det är!

Medarbetare på Skor iFokus

Upp till toppen
Annons: