Annons:
Etikettförhållande
Läst 1115 ggr
Mlyy
5/28/15, 3:38 PM

Förvirrad, typ?

Hej!

Jag måste bara skriva av mig, för jag orkar inte sitta och hålla det inom mig längre,
har pratat med några av mina vänner om det här, men aldrig skrivit om det såhär öppet.

Jag och min pojkvän/sambo har varit tillsammans i 6 år i höst.
Vi har nyligen köpt eget hus och har två hundar.

Under alla dessa år har han skrivit med andra tjejer, bytt bilder osv. Han vet att jag vet och jag berättar för honom gång på gång att jag mår jättedåligt av det. Vissa perioder säger han att han slutat, men det börjar ju igen. Och vissa gånger ljuger han och säger att han har slutat fast han inte har. Och varje gång jag tar upp något inom detta så blir han sur, precis om att det är han det är synd om då och han har inte gjort något fel. 

Han älskar mig och vill leva med mig, och han säger att det där andra inte betyder någonting, bara att han vill ha någon slags bekräftelse. Jag får reda på det genom att vi har gemensam dator och jag har listat ut vart han förvarar bilderna. (kanske inte heller är så bra av mig, eftersom man ska lita på varandra, men ja) Han tar bort appar på mobilen efter att han använt dom så att jag inte ska se att han skriver med andra. Tar bort bilder från mobilen osv, som han lägger in på datorn istället. Allt vet jag ju inte eftersom han säkerligen tar bort massa också. "Det man inte vet lider man inte av" Eller!?

Men varje gång jag får reda på det här så brister det liksom för mig.
Och frågar mig då om och om igen samma fråga; om jag ska vara kvar eller inte.
Vi hade ett break i ungefär ett halvår för 2 år sedan, mycket pga av just det här.

Jag älskar ju honom mer än allt annat och vill leva mitt liv med honom.
Många tycker säkert jag är dum i huvudet, vet att några av mina vänner tycker att det är helt stört… Och jag håller med, men ja…

Någon här som har varit med om liknande?
Tycker ni att jag överreagerar?

Annons:
ChristineL
5/28/15, 3:59 PM
#1

Varför ta ett så stort steg som att köpa hus med någon du inte litar på? Hur har du stått ut så länge?!

[Devya]
5/28/15, 4:27 PM
#2

Har du frågat honom hur han skulle reagera om du gjorde likadant?

IaAbrg
5/28/15, 10:50 PM
#3

Håller med #2 här. Hur skulle han känna det om du började hålla på likadant?

Det är inte ok det han gör. Inte på något endaste vis nånstans. Ever.
Det handlar om respekt.

Jag är inte svartsjuk av mig, alls. Men jag skulle aldrig acceptera ett sånt beteende från min partner. Det är - för mig i alla fall - sjukt respektlöst.

Record
5/28/15, 10:59 PM
#4

När du vet var  han söker sina kontakter på nätet, går du in o svarar och föreslår en träff. Är nog den rätta medicinen tills han blir mer vuxen. 😃

pinkclouds
5/29/15, 3:43 AM
#5

Ställ honom mot väggen och fråga om han bryr sig om dina känslor, om han bryr sig om att det han gör sårar dina känslor.
Faktumet att han fortsätter, fastän du har bett honom att sluta för att det sårar dig, kan göra att man inte riktigt vet var man har honom. 
Hoppas han inser att dessa "bekräftelser" inte är värt det, det borde räcka med varandras!

[Udoon]
5/31/15, 10:18 AM
#6

Så han älskar dig och vill leva med dig, men inte tillräckligt mycket för att inte vara otrogen ? Låter som ett riktigt kap det där.

Annons:
Upp till toppen
Annons: