Annons:
Etikettfamilj
Läst 1940 ggr
[Silverräv69]
2015-05-29 15:53

Mobbing bland vuxna syskon, hur vanligt?!

Har skrivit ett inlägg i Mobbing.ifokus om syskon som mobbar, manipulerar och trycker ner en.

I en facebook-grupp är det skrämmande vanligt med mobbing inom den närmsta familjen, må det vara förälder eller syskon.
Jag vill veta era berättelser, erfarenheter och hur ni löste det?

God helg till er ALLA!

Annons:
ChristineL
2015-05-29 17:02
#1

Har absolut inga erfarenheter, jag kan inte säga att jag har supertät kontakt med mina bröder men mobbing har aldrig funnits på kartan!

VampireGirlElvira
2015-05-29 19:07
#2

Syskonbråk har alltid varit inom min familj, men vi har alltid blivit sams efter alla bräk och tjafs mellan varandra. Våran familj är väldigt tajta. ^_^

"I am beautiful no mater what they say.
Words won't bring me down."

Jojaton
2015-05-29 19:41
#3

Har jag aldrig varit med om. Bland mig och mina syskon (som är tre och sex år yngre än mig) har det alltid varit mycket tjaffs, bråk och vi kan vara ganska tetiga mot varandra - men det har aldrig varit långvariga bråk utan såfort man fått lite tid att kyla ner huvudet så är allt lugnt. Mobbing bland syskon har jag inte ens hört talas om innan!

Johanna - Instagram

[Melbun]
2015-05-29 21:14
#4

Tyvärr ja. Tackade nej till ett jobb jag inte var intresserad av en gång och blev ignorerad i 8 månader för det. Under tiden var det oändligt mycket skitsnack om mig. Har ofta varit så här hela mitt liv med slagsmål, utfrysning, lögner och skitsnack. Nu har vi sagt upp kontakten helt för lite över ett år sedan och personligen mår jag så mycket bättre nu. Visst är man lite ledsen över att det är så här men jag är inte ledsen av att inte ha henne i mitt liv. Hon fick nyligen diagnosen Borderline och har alltid haft en del problem med vredesutbrott.

Upp till toppen
Annons: