Annons:
Etikettförhållande
Läst 1130 ggr
[Torpedtass]
6/26/15, 2:48 PM

Kniv i ryggen på vår dag.

Överdriver jag?!

I går fira vi vår 10 års dag och när vi sitter på restaurang och ska äta middag med våra barn så får min man ögonen på en tjej som jobbar som servitris när jag rätar till min tröja men han vänder blicken mot mig direkt helt oskyldigt när jag tittar på honom igen. Fine tänker jag, för jag brukar försöka att inte bry mig och lägger ingen större vikt på att han kollar in andra.

När vi sen ska gå ut därifrån stöter vi på denna tjej igen och jag som går bakom min man med vår äldsta dotter ser hur han möter hennes blick och han stannar upp liksom hon också gör, där står de mittemot varandra och stirrar på varann. Ur det blå säger hon sen "Hej då (min mans namn)" och han tittar bara på henne. Då säger jag "hejdå" och får då ett fnyss, skratt och skakande på huvudet tillbaka följt av att hon går därifrån.

Sen går vi ut, jag säger inget då jag tänker "ja men de kanske känner varandra genom hans gamla jobb eller så" men det kändes som att få en kniv i ryggen.

Överdriver jag eller vad?

Annons:
Katthemsmatten
6/26/15, 2:50 PM
#1

Frågade du inte din man hur han känner tjejen?

Medarbetare Hittekatter iFokus

[Torpedtass]
6/26/15, 2:55 PM
#2

#1 Jag var inte i sinnesstämning då att ta den diskussionen men tänkte ta den idag. Men det kanske bara är jag som överdriver? Jag vill ju inte verka som värsta kontrollfreaket.

Katthemsmatten
6/26/15, 2:58 PM
#3

#2 Tycker din beskrivning av det som hände är anledning nog att på ett vänligt sätt fråga hur maken och servitrisen känner varandra. Efter 10 år har du säkert möjlighet att se om han ljuger eller om du får ett ärligt svar. Förstår om du inte ville ta frågan när det hände, men det hade varit enklare och naturligare.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Ria74
6/26/15, 3:02 PM
#4