Annons:
Etikettförhållande
Läst 1130 ggr
[Torpedtass]
6/26/15, 2:48 PM

Kniv i ryggen på vår dag.

Överdriver jag?!

I går fira vi vår 10 års dag och när vi sitter på restaurang och ska äta middag med våra barn så får min man ögonen på en tjej som jobbar som servitris när jag rätar till min tröja men han vänder blicken mot mig direkt helt oskyldigt när jag tittar på honom igen. Fine tänker jag, för jag brukar försöka att inte bry mig och lägger ingen större vikt på att han kollar in andra.

När vi sen ska gå ut därifrån stöter vi på denna tjej igen och jag som går bakom min man med vår äldsta dotter ser hur han möter hennes blick och han stannar upp liksom hon också gör, där står de mittemot varandra och stirrar på varann. Ur det blå säger hon sen "Hej då (min mans namn)" och han tittar bara på henne. Då säger jag "hejdå" och får då ett fnyss, skratt och skakande på huvudet tillbaka följt av att hon går därifrån.

Sen går vi ut, jag säger inget då jag tänker "ja men de kanske känner varandra genom hans gamla jobb eller så" men det kändes som att få en kniv i ryggen.

Överdriver jag eller vad?

Annons:
Katthemsmatten
6/26/15, 2:50 PM
#1

Frågade du inte din man hur han känner tjejen?

Medarbetare Hittekatter iFokus

[Torpedtass]
6/26/15, 2:55 PM
#2

#1 Jag var inte i sinnesstämning då att ta den diskussionen men tänkte ta den idag. Men det kanske bara är jag som överdriver? Jag vill ju inte verka som värsta kontrollfreaket.

Katthemsmatten
6/26/15, 2:58 PM
#3

#2 Tycker din beskrivning av det som hände är anledning nog att på ett vänligt sätt fråga hur maken och servitrisen känner varandra. Efter 10 år har du säkert möjlighet att se om han ljuger eller om du får ett ärligt svar. Förstår om du inte ville ta frågan när det hände, men det hade varit enklare och naturligare.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Ria74
6/26/15, 3:02 PM
#4

Hon känner ju uppenbarligen honom eller vet åtminstone vem han är eftersom hon sa hans namn. Fnös hon, skrattade och skakade på huvudet när du sa hejdå hade jag nog reagerat, varför göra så? Jag hade definitivt tagit upp det med mannen och frågat vem hon var. Är det någon från hans jobb eller helt oskyldigt är det ju inget problem för honom att svara.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Majken!
6/26/15, 3:05 PM
#5

Betalade han så står ju rimligen hans namn på betalkortet.

Maria
6/26/15, 3:05 PM
#6

Jag fattar ingenting. Varför frågade du inte med en gång om de kände varandra?

Eftersom du frågar så tycker jag nog att du överdriver.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Evisen
6/26/15, 3:06 PM
#7

Spontana tanken ifrån  mig var: Hade din man haft lite vett i skallen, så skulle han ha presenterat er för varandra om han känner denna servitris sen tidigare.  Då hade du sluppit denna tankegång.

De kanske har en historia tillsammans innan du kom in i bilden.  För att slippa gå och grunna skulle jag nog ha frågat rakt ut vad det där handlade om..

[Torpedtass]
6/26/15, 3:08 PM
#8

#5 Var en annan som tog hans betalning och inte hon.

#6 Jag har Borderline och när jag hamnar i en sinnesstämning av irritation och känner mig sviken gör jag bäst i att hålla käft för det är allt eller inget annars. Det humöret jag drogs ner i hade lugnt kunnat starta ett bråk för ingenting så då är det bättre jag sover på saken och tar det när jag kan hålla en mogen diskussion.

[Torpedtass]
6/26/15, 3:10 PM
#9

#7 Han bodde inte i denna stad, inte ens här i norrland när jag kom in i bilden så jag finner väl det osannorlikt.

[Kaoskaos]
6/26/15, 3:49 PM
#10

Ja jag tycker du överdriver ! Och känns det som en kniv i ryggen så litar du ju inte på honom och då är problemet mkt större än att hon råkar veta vad hon heter

[Torpedtass]
6/26/15, 4:34 PM
#11

#10 Vi har en bakgrund som jag inte kommer gå in närmare på som gör att jag blir tveksam sen spelar min Borderline in också, rädslan av att bli lämnad och tron om att alla hatar en.

Pratat med han nu dock och han sa att han vet inte vem människan är, reflektera inte ens över att hon sa hans namn och därför svara han heller inte henne. Han sa att det är möjligt hans blick ramlat på henne när han titta runt i restaurangen men inget han reflekterar över.

Han bad om ursäkt i alla fall för att det blev så tokigt men bra jag tog upp det med honom.

Han misstänkte hon kunde hans namn genom hans tidigare jobb alternativt de gånger han varit i tidningen.

Gronstedt
6/26/15, 4:37 PM
#12

#11: Det är klokt och starkt av dig att kunna vänta till ett bättre läge - det är inte alla som känner sig själva så bra. Jag har många gånger gått ut för hårt och ställt till elände för både mig och partnern och önskar att jag tänkte efter lite bättre innan.

Hoppas du känner dig trygg igen nu!

[Torpedtass]
6/26/15, 5:45 PM
#13

#12 Träning ger färdighet. Ofta när jag känner att det börjar bli en berg-o-dalbana i humöret går jag in i annat rum och tar min gitarr men då kunde jag inte göra det så då var jag tyst istället och fokuserade på barnen. Som förståeligt är det sällan jag är utanför området vi bor i. 😉

Annons:
vallhund
6/26/15, 7:16 PM
#14

Bra hanterat av dig o din sambo TS!

Jag blir alltid så förundrad över liknande frågeställningar/trådar o dess kommentarer/svar här inne o på andra liknande sajter.

Vi lever inte på medeltiden då sex endast var tillåtet mellan gifta personer för att alstra avkomma, samlaget skulle visst ske i missionärsställning oxå.

Har vi inte kommit längre? Skall vi o våra partners känna/betrakta oss otrogna om vi attraheras av andra?  

Attraktion, lust o sex är så mycket mer.

Tänker på uttalanden som:
- Nej jag blir inte attraherad av andra eftersom jag är gift.
- Blir man attraherad av andra så älskar man inte sin partner
Osv…..

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

[Torpedtass]
6/26/15, 7:48 PM
#15

#14 Tackar. Värmer att läsa din kommentar.

Jag håller med dig, finns de killar jag kan tycka ser bra ut, är snygga osv men jag är min man trogen. Tänker alltid att "titta kan man men man äter sig mätt hemma" eller hur är det man säger?! ;)

Sen kanske en del tycker jag borde tagit det direkt på stört när det skede men lider man av Borderline så vet man, i alla fall jag, att det är en dålig ide när man hamnar i en dålig humörs cykel. Hellre en sansad diskussion dagen efter då.

[Devya]
6/29/15, 7:33 PM
#16

Starkt gjort av dig att ta diskussionen en annan dag. Jag är imponerad åtminstone.

Själv skulle jag direkt misstänka otrohet men det beror på att min kille har inte visat sig vara den allra lojalaste tidigare. Jag kan dock alltid se då min kille ljuger, han är en otroligt dålig lögnare eller så är jag otroligt bra på att plocka upp vibbar undermedvetet.

Upp till toppen
Annons: