Annons:
Etikettförhållande
Läst 15061 ggr
myrelina
2015-07-25 12:53

Min pojkvän har tinder

Hej! Jag träffade min kille  för en fyra månader sedan och skulle nog säga att vi är "exclusive" nu. Gör framtida planer ihop och ses ofta osv. Förvisso har han aldrig sagt 'rakt ut' att han gillar mig och inte jag heller så vet inte om det kanske spelar in? Samtidigt som det känns rätt underförstått. 

I alla fall, för någon vecka sedan så såg jag när han var inne på sin mobil att han hade tinder kvar (det var så vi träffades från första början) och han verkade då jättenervös, tryckte fort bort mappen med den i och glömde vad vi skulle kolla på från första början. Jag sade inget då och antog att han glömt radera den och skulle göra det senare. Men igår när han var hos mig såg jag att den var kvar när han skulle göra något på telefonen och jag känner mig rätt osäker på hur jag ska tolka det. Själv tog jag bort appen samma dag jag träffade honom för första gången då jag kände mig så säker på att han var 'rätt'. 

En annan sak jag reagerat på var att han var inne på sitt ex google konto när vi skulle kolla något på hans dator (väldigt säker på det då jag kände igen hennes namn och bild, samt rekommenderade videos på youtube var sminktutorials…). Jag är absolut inte arg eller ledsen, snarare väldigt, väldigt förvirrad.  Känns inte som om han träffar andra direkt heller, har träffat många i hans släkt och vänner så är på så och sätt 'outad' som hans flickvän men, ja. 

Det här är den första relationen jag är i och jag är livrädd för att förstöra något genom att komma med en fråga, samtidigt så är det jobbigt att vara osäker - kanske helt i onödan med? Vad skulle ni gjort/sagt? Hur tolkar ni detta?

Annons:
Haku
2015-07-25 12:59
#1

Jag har ägnat alldeles för mycket tid i tidigare relationer åt att oroa mig, åt att inte fråga. Du måste fråga tycker jag, om han har kvar tinder klart du undrar varför? det är väl en dejtingapp?

Fråga honom bara på ett vänligt sätt, och se vad han har för svar?

Scorpio97
2015-07-25 13:06
#2

Prata med honom. Fråga honom hur han ser på er relation, är ni tillsammans/exklusiva eller har han en annan syn på det? Det är alltid bäst att prata om det.

Att han har tinder kvar måste ju inte betyda att han är inne där och kollar. Det kan vara så att han har glömt att tagit bort den. Har inte tinder själv, men det finns väl chatfunktioner där också? Även om man kanske blev medlem för att hitta en partner, kan det hända att man på köpet fick vänner som man vill hålla kontakten med även fast man är i ett fast förhållande.
Men såklart kan det även vara så att han inte är lika säker som du är, eller inte ser er som exklusiva. Det kan bara han veta, därför är det viktigt att prata med honom om det.

Sen är det viktigt att prata om det neutralt, inte dömande, utfrågande eller liknande. Han kanske är lika osäker som du är, och därför inte vågat ta upp det. Rädd för att förstöra något tycker jag inte du ska vara, det är väl självklart att man ska få fråga och kunna diskutera i ett förhållande?


//Jessie

myrelina
2015-07-25 13:11
#3

#2 Tack för bra svar! 

Jag får försöka samla mod till mig och göra det. Men vet inte riktigt vart jag ska börja, att fråga "jag såg att du hade tinder kvar, använder du det fortfarande?" känns jätteläskigt. Men om jag aldrig får veta så är det inte bra heller.

Ska jag strunta i att börja med det och bara fråga om hur han ser på oss i stället? Och gå därifrån?

myrelina
2015-07-25 13:12
#4

#1 Såg inte ditt svar först! 

Hm, det låter nog klokt. Även fast det är läskigt.

Scorpio97
2015-07-25 13:13
#5

#3 Det spelar ju egentligen ingen roll vilken fråga du börjar med. Personligen skulle jag ha börjat att fråga om tinder, och sedan gå vidare därifrån och fråga hur han ser på förhållandet. Men det går precis lika bra att göra tvärtom om det känns bättre :)


//Jessie

Haku
2015-07-25 13:18
#6

#3 Fråga om tinder till och börja med du kanske inte behöver ta upp allt på en och samma gång du kan ju fråga neutralt om att du bara undrar eftersom du själv tog bort appen ganska snabbt och att du uppfattar er som ett par för tinder är ju ändå en dejtingapp så OM han använder den så är det inget schyst.

Annons:
myrelina
2015-07-25 13:30
#7

#5 och #6

Jaa, hm. Får fråga honom nästa gång vi ses, skriver igen om hur det gått då. Känner mig redan nervös men får försöka sansa mig och bara ta det med ro. Förhoppningsvis har jag oroat mig i onödan.

Haku
2015-07-25 13:31
#8

#7 du kanske kan fråga över sms eller liknande?om du formulerar rätt.

Inte för att skrämma upp dig men jag undvek o ställa såna här frågor till min förra pojkvän för jag var rädd att förlora han och jag fick reda på alldeles för sent att han använt sig av dejtingsidor då blev allt mycket värre än om jag ifrågasatt han tidigare.

myrelina
2015-07-25 13:51
#9

#8 Det kan jag förvisso men då är det också svårare att avläsa om han skulle ljuga eller något sådant, eller försöka tolka hans reaktion. Men om jag inte är modig nog är det ett bra alternativ. 

Är bara glad att du delar med dig, det poängterar bara vikten av att jag faktiskt frågar och inte går och dras med alla dessa frågor utan att våga yttra dem.

[Devya]
2015-07-25 14:21
#10

Tycker att det är viktigt att fråga om man undrar över något. Sen om man får höra sanningen eller en lögn är en annan sak. 

Hans beteende bådar dock inte gott men det baserar jag på mina egna erfarenheter.

myrelina
2015-07-25 15:44
#11

#10 Ja, tror det jag med. 

Nej, får se vad han säger när jag frågar. Han är inte på något sätt kontrollerande av vad jag märkt men hela 'login' situationen med exet var ganska underlig.

Portie
2015-07-25 15:55
#12

Det viktigaste i ett förhållande enligt mig är att prata. Man ska kunna prata om allt, man ska kunna säga när man är osäker på vissa saker. Jag hade tagit upp det med han direkt istället för att gå runt och undra. Jag hade inte velat vara tillsammans med någon om jag hade känt mig rädd för att fråga saker.

myrelina
2015-07-26 10:39
#13

Var med honom igår men 'hittade aldrig ett bra tillfälle'… Suck. Inte bra att skjuta upp det här. Nästa gång jag träffar honom får jag fråga.

Annons:
Honestyisdead
2015-07-26 14:03
#14

#13 Det finns inga "rätt tillfälle " Få det överstökat så det inte gnager i dig. Jag förstår hur svårt det är, man är rädd för svaret.

myrelina
2015-07-26 17:41
#15

#14 Nej, jag vet det egentligen. Precis.

Honestyisdead
2015-07-26 17:43
#16

#15 Men ta inte något i förskott.  Det är möjligt att det finns en bra förklaring.

Melvin011
2015-07-27 03:34
#17

Fast ni har ju bara umgåtts i 4 fyra månader. Men om du känner att det stör dig säg något i stil med att, Jag tycker du undanhåller saker för mig och att du intresserar dig för att träffa andra. (Hänvisa till dina misstankar i hans mobil, ex) Förmodligen erkänner han och då är det bara att säga något i stil med att du kan inte ha kakan och äta den samtidigt. Du får välja här och nu. Förnekar och döljer han istället. Då är det bara att säga, hör av dig när du bestämt dig och gå därifrån. Vänta tills han ringer och säger att du är den enda för honom.

Urhasten
2015-07-27 08:48
#18

Jag vet inte, men jag får lite känsla av att man ofta hetsar upp sig i onödan. Det finns rötägg, men hur ska de bra individerna (i ditt fall pojkvän) få chans att vara just bra när vi per automatik verkar lägga energi på de delar som kan verka tveksamma. 

Försök avdramatisera situationen. Ställ dig först frågan; litar du på honom? Om ja, släng iväg en fråga nästa gång det händer någonting du undrar som en spontan grej att höra efter av. Han kanske är på väg att lägga ned sitt konto eller själv inte vet hur eran relation ser ut utan bekräftelse. Om nej, då kanske det är viktigare att ta upp frågan snart för att reda ut känslorna. Tillit är som många gånger sagt grundläggande i ett förhållande.

Probipet - en mage i balans ger friska hundar och katter ❤️

FjantYoda
2015-07-27 14:17
#19

Jag hade nog mer frågat hur han ser på eran relation än att direkt hugga på att han är inloggad på sitt ex's youtube och har kvar tinderappen, det kanske är så att han inte tänkt på att logga ut därifrån/ta bort appen, jag själv är skitkass på att komma ihåg att ta bort appar och är automatiskt inloggad på de mesta på datorn :)

https://www.instagram.com/aros_yoda/

Melvin011
2015-07-27 15:52
#20

Uppenbarligen så har hon redan ställt frågan till sig själv  om hon  litar honom eller inte annars så skulle hon ju inte skriva här. Visst, hon kan ju alltid hoppas att han glömt radera appen gång på gång under fyra månaders tid. Och strunta i att han är inne på sitt ex youtube konto. Han är inte ärlig och om han kan dölja dessa saker vad mer döljer han?  Det finns flera varningsflaggor här. Många tillåter sig själva att bli lurade och bedragna när de vill vara älskade. De är så rädda att förlora det de har och går istället med på att andra lurar dem. Han kommer fortsätta dölja saker för dig för att du tillåter det. Det är först när du vågar säga ifrån som han kommer ändra detta beteende.

Annons:
myrelina
2015-07-28 09:57
#21

Oj vad många  nya svar! Jag har frågat nu och han sade att han bara hade kvar den, inte använde. Det kändes verkligen inte naturligt eller bra att fråga - men jag är glad att jag gjorde det. Som någon skrev så har det bara gått fyra månader och då kanske man inte tänker på att ta bort direkt eller vill ha kvar för att inte förlora sina matchningar osv. 

#20 Jag tror inte att han försöker dölja något, om det dyker upp något liknande det här igen så får jag fråga om det då.  Nu vet jag att jag vågar det.

Urhasten
2015-07-28 10:32
#22

Jag är så glad för din skull, att ni kunde lösa det! 🌈

Probipet - en mage i balans ger friska hundar och katter ❤️

myrelina
2015-07-28 12:11
#23

#22 Tack! Ja, det känns skönt. 🌺

Upp till toppen
Annons: