Annons:
Etikettleva-tillsammans
Läst 1202 ggr
Valkyrija
7/27/15, 3:56 PM

Bara jag som gör uppoffringar...

Jag måste få skriva av mig för jag är sjukt sur just nu..

Jag är sambo med en kille jag älskar men det är alltid jag som måste göra uppoffringarna… Jag vill ha djur, visst vi har några stycken men jag sköter hand om de allihop och han behöver inte lyfta ett finger, men nu vill jag ta över en katt som skänks bort men såklart så måste jag fråga om lov och såklart så säger han nej… 

Han drömmer om att plugga i USA så jag måste följa med honom dit och bo där i ett år trots att jag egentligen inte vill. Han vill inte ha barn förren han 30+ medan jag vill ha barn tidigare. Jag måste göra alla uppoffringar och jag kan inte ens få en jävla katt…. Någon mer som känner som jag? Jag älskar honom verkligen men jag börjar bli trött på alla uppoffringar jag måste göra när han inte kan göra någon för mig…

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

Annons:
FjantYoda
7/27/15, 4:07 PM
#1

Kanske inte är helt rätt om ni har väldigt delade meningar om vad ni vill med sitt liv, är det viktigt för han att resa regelbundet och bo utomlands, medan du kanske hellre har hus, barn och djur (som exempel) och det är väldigt viktigt för dig så kanske ni inte är ämnade för varandra, iallafall inte just nu. 

Annars, om ni ska till USA så är det ju dumt att skaffa sig ännu ett djur som senare behöver lånas ut/omplaceras

https://www.instagram.com/aros_yoda/

Sarah
7/27/15, 4:46 PM
#2

Att du får göra en uppofringarna då det kommer till nya familjemedlemmar, det köper jag. Man kan inte tvinga på folk husdjur och barn om de inte vill ha det. Däremot ska du inte stå för uppofringen att åka till USA mot din vilja!

Valkyrija
7/27/15, 5:12 PM
#3

Grejen är att vi redan har en katt så att skaffa en till gör inte någon större skillnad. Barn fattar jag också, haha, men det är fler saker än så. Jag har egentligen inget emot att offra mig men när jag känner att jag inte får något tillbaks så är det inte roligt… Grejen är att jag inte vill vara ifrån honom ett helt år och jag hittar la något att göra i USA men det är själva principen.. Det är inte roligt för mig att offra mig när jag känner att jag inte får ngt tillbaks

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

Gronstedt
7/27/15, 5:31 PM
#4

Var och en bestämmer sina gränser, han såväl som du. Du kan inte tvinga honom att leva efter dina gränser, men du kan välja att inte leva efter hans. 

Du måste ändå avstå från båda katterna om du väljer att åka till USA, så ska du dit verkar det dumt att skaffa den andra. Då är det bättre att du börjar jobba på att omplacera de djur du redan har, det kan ta tid.

Valkyrija
7/27/15, 5:35 PM
#5

#4 Det har du rätt i. 
Djuren kommer jag dock inte göra mig av med. Enligt min sambo kmr det dröja några år innan han så mina råttor lär jag nog inte ha kvar ändå vid det tillfället pga deras ålder. Katterna kan bo hos någon nära till mig. Min mamma kan säkert hjälpa mig så länge. Omplacera mina djur för en resa kommer jag aldrig att göra 🙂

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

Aleya
7/27/15, 5:36 PM
#6

Jag vet inte hur gammal ni är. Men min fråga är om du känner att det är värt allt? Tror du att detta är något du kan med ett längre tag? När ni ändå tänker så olika och du känner de som att du offrar saker.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Annons:
Valkyrija
7/27/15, 5:39 PM
#7

#6 Vi är 21 år gamla och jag vet att jag vill spendera mitt liv med honom för han är världens snällaste och härligaste men just när det kommer till detta så bryr han sig typ inte och det är väldigt störande… 😕 Jag kommer aldrig lämna honom för detta utan ville mest bara skriva av mig lite då jag finner det så himla frustrerande. Jag hoppas typ på att han ska lätta lite och inte var lika stenhård. Att han liksom ska kunna offra sig lite… Inte att han ska ge upp sina drömmar… Men det är inte så mycket jag begär heller haha 😕

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

pyromanen
7/27/15, 6:38 PM
#8

Jag tror inte "uppoffringar" är bra alls. Gemensamma kompromisser är mycket bättre. Om ni har ett bra "vi", då väger detta vi in de olika lnskar och viljor och kommer fram till bästa läsningar flr båda och eftersom det då är bästa lösningar så är det ingen som offrar sig mer än npgon annan. Varför "måste" du hänga med till USA? Du kan väl säga nej? Eller åka dit på semester medans han är där och annars stanna hemma med dina djur? Om du vill ha mer djur än han kan ni vara särbos, då bestämmar du ensam hur många det ska vara? Om han vill ha barn efter 30 och du vid 23, då kanske ni kan kompromissa om 27? (Bara principen). Frågan är om det är du själv som är för dålig på att sätta dina gränser/för bra på att välja uppofring eller om han faktiskt begär att du ska det? Att han överlag ör egoist och inte låter vi-et hitta lösningar där bådas behöv och önskningar väger lika tungt?

Upp till toppen
Annons: