Annons:
Etikettförhållande
Läst 3837 ggr
redheadgeorgeous
8/27/15, 4:25 PM

Triad!

Under förra helgen så hittade jag och min man äntligen en flickvän till båda oss, så nu lever vi i den triad som vi länge har längtat efter. Jag har vetat i flera år att jag vill ha förhållande mer än bara en person, en av varje kön. Men min man började fundera på det för bara några månader sedan. Eftersom jag tidigare haft problem med avundsjuka emot bara tjejkompisar när det gäller min man så var jag ganska osäker över hur jag skulle ta det. Men när vi träffade denna tjejen som jag haft kontakt med på nätet under sommaren och hon var intresserad av båda oss och både jag och min man fann henne intressant bestämde vi oss för att låta det flyta på och leva i en triad. Det har gått snart en vecka och jag känner ingen avundsjuka utan bara en massa kärlek till båda och hela mitt hjärta värms när jag ser dom kyssas och vara nära även om jag inte är med. Tror att tilliten bara fanns där eftersom allt kändes så säkert och hon visar att hon vill ha oss båda.

Vår dotter har också träffat henne dom två gångerna hon varit här och sovit över. Hon är 3 år och vanligtvis ganska blyg inför nya människor, men det tog inte lång tid innan hon tydde sig till vår flickvän och andra gången hon kom hit for vår dotter upp i henne famn och vart överlycklig. Inget vi hade förväntat oss, men det är ju helt klart positivt. Även när jag eller min man pussar eller håller om henne frågar inte vår dotter något. Hon pussar också på henne och ligger nära henne. Hon leker med flickvännen och har sagt att hon saknar henne och älskar henne.

På så kort tid har det ändå blivit naturligt för oss alla och det ser ljust ut för framtiden. Min syster vet om oss tre och flickvännens mamma vet om. Annars är det bara några vänner som vet om det. Fler personer har vi sagt att vi ska prata med om det visar sig att det blir seriöst.

Finns det fler personer där ute som lever i en triad? Hur var det för er i början? Hur har familj och vänner tagit det? Hur har det utvecklat sig? Om ni hade barn innan hur har dom reagerat på en ny partner?

Hannah

http://bokstavsmama.blogspot.com/

Annons:
cinajo
8/27/15, 4:47 PM
#1

Jag lever inte som ni, jag bara undrar en sak. Är det så klokt att låta ens barn träffa den nya så pass tidigt som i ert fall?  Om det varat bara sen förra helgen bara. Jag hade absolut väntat i minst någon eller några månader innan man introducerar en 3-åring för en ny partner. Även om det funkar bra hittills för er

Vyer
8/28/15, 6:55 PM
#2

Åh, vad kul! Jag har ingen erfarenhet av triader men det är alltid kul att läsa om andra som bryter mot tvåsamhetsnormen :)


[Devya]
8/28/15, 7:38 PM
#3

Jag tänker i samma banor som #1. Man brukar ju vara lite försiktig med att introducera nya partners för barn innan man vet hur det kommer att bli. Det brukar väl ta ett par månader åtminstone?

Det finns ju en orsak till varför t.ex. ensamstående föräldrar väntar med att introducera sin nya partner till sina barn. :)

Men om det känns rätt och som om det verkligen kommer att hålla så kör på förstås. Jag skulle dock inte ha introducerat en ny partner så pass snabbt, låter lite väl riskabelt även om att tycks gå bra i början men faktumet kvarstår att ni känner väl inte den här människan ssärskilt bra efter en så pass kort tid?

Scorpio97
8/28/15, 7:43 PM
#4

Vad roligt för dig/er! (:


//Jessie

Tjeja
8/28/15, 9:19 PM
#5

Åååh vad härligt Ts! och ååå vad jag avundas er! jag vill också ha det så!! 

❤️😃🤗

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Candela
8/30/15, 7:23 PM
#6

Spännande. Men om hon längre fram flyttar in hos er, hur blir det juridiskt om någon av er gör slut? Vad har hon för rättigheter? Gäller sambolagen, eller räknas hon juridiskt som inneboende?

Mest nyfiken.

Annons:
Vyer
8/31/15, 12:05 AM
#7

#6 Sambolagen är lite förlegad så det går bara att vara sambo med en person åt gången. 

Samma om en är gift men bor med en partner som en inte är gift med - då räknas det inte som samboskap. Ganska värdelöst!


Upp till toppen
Annons: