Annons:
Etikettförhållande
Läst 1199 ggr
Millis_h
8/30/15, 7:10 PM

Abort

Jag och min sambo /pojkvän planerade att vi skulle skaffa barn. 4 månader senare blev jag gravid och jag kände redan då att han inte blev så glad över nyheten. Har frågat han flera gånger om det kändes bra och han vill ha barnet och han har sagt att det kändes bra och såg fram emot barnet. När jag va i v 15 så sa han plötsligt att han ville att jag skulle göra abort han ville inte ha fler barn. Han har 3 barn sen tidigare. Han håller på att bli utbränd och mår psykisk dåligt säger han . Kände att jag har inget val än att göra abort för jag vill inte ta hand om ett barn själv …va inte meningen att det skulle bli så men är så besviken att han säger det så sent när jag frågat om det kändes bra så ljög han för mig. Jag bad på mina bara ben på kvinnokliniken att snälla jag vill inte göra abort. Men han va så iskall och sa att det är lika bra….. Så jag gjorde abort och det är det värsta jag varit med om har varit sjukskriven i 4 veckor nu för jag mår så dåligt. Varför planera ett barn när han inte ville ha det? Är så arg på han men det sjuka är att jag älskar han och vill inte leva utan han. Han har sagt att han inte vill ha fler barn så jag har inget val än att lämna han jag är 30 år och han 43. Jag vill inget hellre än att skaffa en familj. Mår fruktansvärt dåligt vet inte hur jag ska kunna glömma och gå vidare efter allt. Han säger att han älskar mig men tvivlar på det för då gör man inte en sån här sak. Är så vilsen…

Annons:
Ebolaa
8/30/15, 7:37 PM
#1

Oj oj, beklagar verkligen att allt blev på det här viset.. En stor kram till dig, Millis_h ! 

Förstår verkligen att du är vilsen efter det här, och du får nu bara försöka se till din egen hälsa och framtid. Det finns ju alltid lite samtalshjälp om det är så att du skulle behöva lätta på hjärtat ytterligare. Men det är bra att du fått ventilera här också förstås :)

Förstår också att du känner starkt agg mot din partner och inte riktigt kan förstå att han gjort såhär mot dig, men tydligen har han ju inte varit helt ärlig mot dig under eran tid tillsammans. Tyvärr fick du lida av det i slutändan… :/

Du, det blir bättre. Nu vet du ju med all säkerhet vad som är viktigt för dig och att denne man inte var ämnad för dig och din framtid. Och ja, det är klart att du älskar honom fortfarande och kommer känna starkt för honom, säkert både på gott och ont, en tid framöver. Men saker och ting kommer kännas bara mer klart för dig när alla dessa kaotiska känslor lägger sig. 

Beklagar än en gång att du fick lida så här i slutändan av ett förhållande, det är helt fruktansvärt. Men saker och ting blir bättre, man måste bara få ge det tid. Att göra en abort mot sin vilja säter sina spår, så tänk på dig själv nu i första hand, och som sagt, det finns hjälp att tillgå om du behöver få lite mer vägledning och klarhet i allt kaos just nu…

Kram kram kram!

Bättre att tända ett ljus än att förbanna mörkret.

Ellismakaroner
8/30/15, 8:41 PM
#2

Det låter fruktansvärt, två stora förluster på raken😕Jag hoppas du får ordentlig hjälp och stöd, har någon att prata med, terapi! Det är inget konstigt att fortfarande älska honom trots allt som hänt, men hoppas att du inte stannar med honom. Beklagar verkligen, stora kramar🌈


Thotis90
9/1/15, 10:02 AM
#3

Jag beklagar din situation 🌺 Jag har varit i en liknande situation (gjorde abort i v.15 för 7 år sedan), så om du vill ha stöd erbjuder jag mig gärna.

Medarbetare på Bloggande, Endometrios, Ensamhet, Motionspepp och Ångestsjukdomar Stjärnor

Upp till toppen
Annons: