Annons:
Etikettsorg
Läst 1625 ggr
Kaninhoppare
10/6/15, 9:58 AM

Paus..?

Jag har ett förhållande med en helt fantastisk kille sen lite ner än 1 år tillbaka. Jag lider av OCD och detta har visat sig starkt i relationen. Ångest, oro och tvångstankar har varit där sen starten men är sedan några månader omöjlig att hantera. Ångesten är såpass stark att den framkallat självskadebeteende och även självmordstankar. Jag får psykolog-hjälp men detta har ej hjälpt mina problem än. Jag orkar inte mer nu. Jag och killen har pratat om paus. Vi bor redan på distans, men planen är att ej träffas eller prata på ett tag för att sedan ses igen då problemen är mindre. Kan en paus funka i detta fall? Eller är det bättre att göra slut? Jag vet verkligen inte vad jag ska göra!

Medarbetare på Jättekanin

Annons:
[Forest]
10/6/15, 10:07 AM
#1

Mår du dåligt av att vara i ett förhållande eller är det så att du anser att du inte ska blanda i honom i dina problem? Jag tror inte mycket på ta en paus antingen är man tillsammans eller inte, men givetvis är det upp till dig vad du anser känns rätt. 

Jag tror tyvärr att pausen kan ge dig ångest med känna viss press med menar du måste komma med ett svar efter viss tid hur du vill ha det.

Kaninhoppare
10/6/15, 10:12 AM
#2

Jag mår dåligt av det. Jag gillar honom, så det har inget med honom att göra. Det min ångest som är förknippat med när vi är med varandra. Jag har redan problem i skolan pga ångestproblem och vill därför försöka reda ut en sak i taget. Tack för svar. Jag vill egentligen inte göra slut ju, det känns extra jobbigt pga distansen. :(

Medarbetare på Jättekanin

[Forest]
10/6/15, 10:23 AM
#3

Du säger att du får psykolog-hjälp, men inte hjälp. Det kan inte vara så att du behöver byta psykolog? hur gammal är du ts? du kan inte ta hjälp av nära o kära för stöttning och att dom hjälper dig att få bästa hjälpen? Det är svårt för oss att veta hur du känner och mår, men själv mått skit men fick bra hjälp och börja äta medicin/er. Den bästa hjälpen för mig var min livlina min man, så kanske någon i din närhet kan hjälpa dig :) 

Mår du dåligt av att ha ett förhållande så tycker jag du gör slut, och sen jobbar på allt annat. Lycka till med allt 🌺, jag hoppas andra ger dig mer bättre tips :D

Kaninhoppare
10/6/15, 5:44 PM
#4

Det är slut nu. :'( Jag mår ännu sämre

Medarbetare på Jättekanin

Ellismakaroner
10/6/15, 6:39 PM
#5

Det är svårt att vara i ett förhållande när man mår så dåligt… Men det sista man vill göra då är ju att bli ensam. Känner med dig. Koncentrera dig på dig själv nu,, och att må bättre. <3


Kaninhoppare
10/6/15, 7:51 PM
#6

#5 Tack för omtanken. :'(

Medarbetare på Jättekanin

Annons:
Upp till toppen
Annons: