Annons:
Etikettförhållande
Läst 2122 ggr
Vanja
2015-10-08 19:32

Överraskar du din partner?

Ni som har en partner. 
Överraskar ni dem? Tänker på gåvor eller gester. 
Jag kan säga att jag är ganska dålig på det, däremot lägger jag ner mycket tid bakom mina överraskningar när jag väl gör det .

Men hur viktigt är det egentligen med överraskningar?

/ Vanja 
Sajtvärd på Politik I Fokus. 

Annons:
_Fisken
2015-10-08 19:36
#1

Hon jag uppvaktar tycker ialla fall att det är bättre med handplockade blommor än köpta. Det hänger nog på hur mycket "själ" och lust det är bakom överraskningen - verkar det som.

Afturelding
2015-10-08 19:39
#2

Hur viktigt det är beror väl på vilka personer som ingår i förhållandet… Jag överraskar nästan aldrig min man, och han nästan aldrig mig (men han gör det oftare än jag). Och vi trivs väldigt bra med det.

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

fruktgumman
2015-10-08 19:42
#3

Varken jag eller min partner tycker att överraskningar är viktiga så här förekommer det ytterst sällan. Romantiska saker är vi värdelösa på. Gåvor/presenter vid födelsedagar och jul gav vi varandra de första åren men inte nu längre. Vi planerar hellre in något gemensamt som vi vill göra eller skaffa oss gemensamt.

Så länge man känner samma så är det ju inga problem.

pyromanen
2015-10-08 19:45
#4

Ibland får nån av oss för sig att laga till lyxig/favoritmat en vanlig vardagskväll som överraskning åt den andra som kommer trött o hungrig från jobbet. Eller ta hela städningen själv så den andra kommer hem till ett såpdoftande hus istället för städprojekt. Köpa saker tror jag inte har hänt.

fruktgumman
2015-10-08 19:51
#5

Ja sådana saker som #4 skriver hade jag faktiskt inte tänkt på. Men självklart händer det att vi överraskar med att laga något extra gott efter att någon av oss jobbat kväll, eller att städa huset. Det räknas ju såklart också som överraskningar. Jag tänkte mer på specifika överraskningspresenter i mitt svar i #3.

P3pz
2015-10-08 20:35
#6

Viktigt är det nog inte.. 

Men jag överraskar ofta min sambo :) 
Han får blommor och sina favoritchips, god middag, nystädat hem osv om jag t.ex vet att han har en jobbig vecka. 
Sen överraskar jag honom på många andra sätt också, t.ex när jag åker iväg en längre tid (t.ex en vecka) gömmer jag lappar med meningar till honom som "jag älskar dig", "jag saknar dig", "Jag tänker på dig", "snart är jag hemma hos dig" osv.. 

Sen gillar jag att köpa saker till honom som jag vet att han vill ha, men som han inte köper eftersom han inte vill köpa saker till sig själv :)

"There is life after abuse. This is mine"

Annons:
Vanja
2015-10-08 20:58
#7

Är överraskande en typ av romantik kanske?

/ Vanja 
Sajtvärd på Politik I Fokus. 

Ravynsfair
2015-10-09 11:56
#8

Det händer väl att jag ställer mig och bakar något gott som jag vet att han tycker om 🙂

Vänliga hälsningar Sanna. 
Medarbetare på Blandrashundar, HBT & Socialt stöd.ifokus Sol

Gaara
2015-10-09 13:54
#9

Jag och min partner brukar överraska varandra och vi tycker båda att det är viktigt med överraskningar och romantik. :) Mitt ex var värdelös både på att överraska (det hände aldrig) och romantik sa han att han inte ens visste vad det betydde. Och när jag överraskade honom så hade han otroligt svårt att visa att han blev glad… Kanske blev han det inte ens fast han påstod det?

I alla fall. :) Jag och mitt livs kärlek jag är tillsammans med nu gillar gulliga presenter och att man gör fina saker för varandra. :D När vi firade en viktig årsdag för oss så hade jag köpt ett hjärtformat hänglås med gravyr på som vi skulle låsa fast på Västerbron i stan och slänga nyckeln i vattnet. Han visste att vi skulle in till stan och göra något innan, men jag avslöjade hela idén på morgonen den dagen, och han blev rörd till tårar. Jag vet att jag hade älskat det lika mycket som han om det var han som gjort det för mig, så visste att det skulle bli lyckat. :') 

Jag tycker att överraskningar och romantik är viktigt om man känner ett behov av det som jag och min kille gör. Annars är det ju bara onödigt. :) Men jag är så glad att jag lämnade mitt ex för han var alldeles för olik mig på alla sätt.

Carrosh
2015-10-14 05:52
#10

Min partner och jag överraskar varandra en hel del. Det kan vara alltifrån att köpa något den andra nämnt att den vill ha, till att laga favoritmiddagen eller lämna gulliga lappar till varandra. Känns viktigt att glädja och uppskatta varandra med en extra ansträngning lite nu och då. Man lyser upp tillvaron för varandra, helt enkelt. Det behöver inte vara något stort, det kan vara den där kramen när man står och diskar och en röst som säger "du är så fantastisk!" eller en fuldans som får en att skratta och må bra efter en dålig dag. Det är alla sådana där små grejer som är de viktiga. 🙂

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Zadeira
2015-10-15 19:25
#11

Både jag och min partner är bra på att överraska. Allt från att köpa något man hittar som bara känns så "honom", till att lämna små lappar med gulliga meddelande på oväntade ställen. Vi gör sällan stora överraskningar eftersom vi båda tycker sånt är skitjobbigt när man får och inte vet hur man ska hantera, men alltid en massa små grejer som man snappar upp om den andra och sen plockar fram vid oväntade tillfällen.

Senast jag blev överraskad av min kille hade han under natten när jag sov för att gå på min nya kurs dagen efter fixat min lunch-låda som jag annars skulle slängt ihop på morgonen. Så himla fint av honom och helt oväntat!

[Daisy-Moa-Elsa]
2015-10-16 20:10
#12

#11 överraskningar som en färdig matlåda gjord under natten är ju helt fantastiskt 🙂

Upp till toppen
Annons: