Annons:
Etikettsex
Läst 4723 ggr
Rainee
11/18/15, 10:10 PM

Hur är ert sexliv?

Är nyfiken, hur är ert sexliv just nu i livet? 😃 Ni får gärna utveckla om ni vill, vad man väljer kan ju bero på en mängd olika orsaker! 🙂

Annons:
Rainee
11/18/15, 10:11 PM
#1

Jag själv valde "nja" då mitt sexliv är lite nere just nu då jag har en massa problem med underlivet.. Men så kan det ju vara ibland! 🙂

Vanja
11/18/15, 10:12 PM
#2

jag ska inte klaga :)

/ Vanja 
Sajtvärd på Politik I Fokus. 

Rainee
11/18/15, 10:28 PM
#3

#2 Va trevligt! Just nu klagar jag lite 😉

fruktgumman
11/18/15, 10:30 PM
#4

Jättebra

LinaLj
11/18/15, 10:33 PM
#5

Jag kan inte klaga

Rainee
11/18/15, 11:15 PM
#6

#4 #5 Känner mig ensam här nere på botten 😂

Annons:
[LadyK]
11/18/15, 11:35 PM
#7

Klagar inte är helt nöjd med det jag har och skulle det vara något så pratar vi om det och löser det. Har hittat min perfekta pusselbit.

Ladydragon
11/19/15, 1:18 AM
#8

jättebra kunde inte varit bättre 🙂

Ladydragon
11/19/15, 1:19 AM
#9

#1  har du sökt hjälp för dina besvär??

[Tuulikki]
11/19/15, 3:25 AM
#10

Kan inte klaga :) Jag är inne i en svacka just nu psykiskt.
Det brukar vara "jättebra kunde inte vara bättre!" :)

[Túrwen]
11/19/15, 9:19 AM
#11

Har inget just nu.  Dejtar via tinder men känner mig inte alls som om jag vill ha sex mer prata och se vad det är för person och sedan bygga upp en relation. Inte göra samma misstag flera gånger att hoppa för tidigt  i säng.

Rainee
11/19/15, 11:57 AM
#12

#9 Japp, men jag har ont där nere och vet inte vad det kan bero på :( Det är inte svamp enligt barnmorskan i alla fall :(

#10 Att du fortfarande kan ha det bra trots psykiska besvär är ju jättebra! :)

#11 Ja exakt, håller med dig! :)

Zadeira
11/19/15, 12:02 PM
#13

Jag är inte nöjd. Eller rättare sagt JAG ÄR nöjd, men min pojkvän är det inte. Så det blir ju ganska dysfunktionellt när den ena parten är nöjd och den andra missnöjd.

Annons:
Rainee
11/19/15, 12:06 PM
#14

#13 Varför är han inte nöjd? :/

Rita-S
11/19/15, 12:09 PM
#15

Med mitt ex fick jag lindrig vulvodynit i flera år. Det gjorde sexet till en mardröm, det var oerhört smärtsamt oavsett hur vi gjorde. Vi valde vara avhållande i mer än ett år utan samlag (men annan form av sex i stället), och besvären lindrades enormt. 
Med min nya pojkvän har jag svarat "kan inte klaga". Vi kunde gärna haft aningen mer sex för min del, men jag vet han har lägre sexlust än i början av vårat förhållande pga psykisk stress från jobbet så jag tjatar inte. Vi har ju ändå samlag en gång i veckan när det är som "värst" så jag lider egentligen nöd.

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Zadeira
11/19/15, 12:33 PM
#16

#14 Han vill ha sex jämt och ständigt. Eller ja, han vill i alla fall ha sex nån gång i veckan. Vilket för mig känns som alltid. Jag har noll sexlust just nu och är nöjd med att ha sex en gång i månaden max, känner varken lust eller behov av mer.

Han tvingar mig ju aldrig trots att han vill ha sex, så jag är ju nöjd eftersom det är min sexlust vi fått anpassa oss efter. Men han är ju inte nöjd.

[Devya]
11/19/15, 12:36 PM
#17

Jag svarade att jag kan inte klaga men om jag ska vara fullständigt ärlig så tycker jag att vi har sex kanske lite för ofta . :)

Vi har sex varje dag, oberoende om jag är sjuk eller ej för han kan inte hålla sina händer ifrån mig. Ibland känns det lite jobbigt men det försvinner sen då jag också blir på humör.

Tidigare hade vi sex tre gånger om dagen så det har ju nog minskat en hel del just nu. :)

Zadeira
11/19/15, 2:27 PM
#18

#17 När min kille inte kan hålla händerna ifrån mig blir jag skitsur och inte alls på humör, särskilt om det händer mer än en gång i veckan. Fast nu har vi ju inte sex mer än typ 1-2 gånger i månaden ens så ;)

Rainee
11/19/15, 2:50 PM
#19

#15 Vet inte vad det är, är det som vestibulit ungefär eller? :o Gud va jag hatar såna sjukdomar, känns som om vi Kvinnor råkar ut för en massa saker som ska göra ont där nere :( Men va skönt att det fixade sig till slut, det låter på dig nu som att det inte är ett problem längre? :)

#16 Oj har det alltid varit så att du har låg sexlust? Eller beror det på något annat? Käkar du p-piller eller liknande? :/

#17 Ja det är ju inte bra att göra sån fysisk ansträngning om man är sjuk.. Då kanske han borde ta hand om det själv istället.. Hur länge har ni varit tillsammans nu? :)

Zadeira
11/19/15, 3:00 PM
#20

#19 Det beror framförallt på min fibromyalgi som gör att jag har kroniskt ont i kroppen. Mindre sugen på sex när man har ont och dessutom får mer ont i hela kroppen under/efter sexet.

Annons:
Rainee
11/19/15, 3:39 PM
#21

#20 Okej då förstår jag, tråkigt att höra.. Finns det inget man kan göra för att minska besvären? :(

Rita-S
11/19/15, 3:46 PM
#22

#19 det är samma sak, jag bara använde det namnet vi använder mäst i Norge av gammal vana, förlåt :) Men jo, det är samma sak som vestibulit. Jag fick lindrig variant, där det endast gjorde ont vid samlag och en liten stund efter. det delas i tre grader vad jag fattade. Grad ett var det som jag hade. Grad två gör det ont om man stramar musklerna själv med, brinner och svider kanske hela tiden, ont att kissa, torka sig och sådan, grad 3 kan man knappt sitta ner, ha på sig kläder som trycker mot och det gör ont hela tiden förklarade läkarn. Jag får väl vara tacksam :P
Vilket som, jag lyckades bli av det vid att avstå från tamponger, menskopp, samlag under mer än ett år, nu har jag inga problem längre med mindre jag inte är tillräcklig våt (Det sista kan hända mig då jag har fibro, i bland blir jag inte våt trots jag blir upphetsat. Lite glidmedel fixar den biten.)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Rainee
11/19/15, 4:17 PM
#23

 #22 Jaha! Då förstår jag. Beklagar verkligen, skulle inte ens önska min värsta fiende den sjukdomen.. Har varit rädd jättemånga gånger att jag ska ha det, för så fort man får ont där nere och söker på google så kommer det alltid upp! :( Jag har ju lite ont nu och är jätterädd att det kan vara vestibulit, men det hoppas jag verkligen inte!! Ska prova att sluta med p-piller ett tag för att se om det blir bättre.. Men är glad att du klarade dig lindrigt ut, jättestarkt kämpat!

Rita-S
11/19/15, 4:19 PM
#24

Man kan få ont av flera anledningar än vestibulit får du komma i håg :) Trots allt är musklerna i slidan en vanlig muskel som kan få "träningsvärk" eller bli ömma av ovantheten i aktiviteterna, samt att även slemhinnor kan bli torra, spruckna och smärta utan att det är vestibulit.

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Rainee
11/19/15, 4:29 PM
#25

#24 Ja exakt, så ska försöka att inte oroa mig alltför mycket! Tror att mina slemhinnor kan vara lite sköra från p-piller eller från att jag behandlat mig från svamp innan, så funderar starkt på att sluta ett litet tag i alla fall!

Rita-S
11/19/15, 4:32 PM
#26

efter svampbehandling kan jag lova slemhinnorna har fått stryk, fast inte av behandlingen utan av svampen. Tar lite tid att återhämta sig och få tillbaka normala ytan på slemhinnan och den normala bakteriefloran som skall vara där nede igen :) även P-piller kan rubba sådan presis som du påpekar. Kan vara du en liten tid efter svampbehandlingen kan behöva lite extra glidmedel bara för att vara säker

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Rainee
11/19/15, 4:46 PM
#27

#26 Ja jag brukar nästan alltid köra med glidmedel, för att vara på den säkra sidan! Men va konstigt, för jag frågade min barnmorska och hon sa att det inte var farligt alls att ha svamp ofta, att det inte skadade något :/ Ännu en anledning till varför barnmorskorna i mitt län inte går att lita på… Jag tror även att medlen skadar :( Men då funderar jag på om jag ska testa p-piller i en månad till eller om jag ska sluta.. För har för 2 månader sen bytt från p-plåster till p-piller och i början gick det bra men sen började det göra ont..

Annons:
Rita-S
11/19/15, 5:09 PM
#28

Men det är ju olika från person till person.. från svamp till svamp.. och från tillfälle till tillfälle. Jag har haft svamp vid flera fall där jag inte hade nå ont efterhanden. Sen hade jag ett hårt tillfälle med svamp där jag fick så mycket smärter att jag grät när jag skulle pinka. En vecka med ett vaginalpiller och några dagar med salva som barnmorskan gav mig så försvann ju svampen som dagg för solen.. men ont hade jag i en bra tid efter. Och detta var ett bra tag innan jag fick min vestibulit dessutom. Så visst kan man få ont i slemhinnorna och problem med de en liten stund efter svampinfektionen är borta. Svampen är ju inte en yta som lägger sig utanpå, den skickar ju "rötter" inöver i vävnaden. Goes without saying att när något sånt händer kan man visst få lite besvär som sen försvinner efter som cellerna ersätts med nya :)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Rainee
11/19/15, 8:23 PM
#29

#28 Jo jag vet, men det gick ju liksom att ha sex efter men senare började det göra ont.. Och nu har det ju ändå gått ett tag liksom.. Men jag kan ha sex typ, men det gör fortfarande lite ont tyvärr.. Vill ju att det inte ska göra ont alls ju liksom.. Så då tänker jag att det är värt att testa utan p-medel och bara köra med kondom, annars kan jag ju bara börja igen :)

Marvel-lous
11/19/15, 8:31 PM
#30

Jag kan inte klaga. Det enda som gör att jag inte ger det toppbetyg är att det inte sker riktigt så ofta som vi båda vill då det kan sluta med att man somnar av utmattning innan man hunnit mysa lite. 😂

Rainee
11/19/15, 9:31 PM
#31

#30 Ojdå! Men det är mer ett positivt problem 😉😂

Lorinta
11/20/15, 7:59 PM
#32

Har inget just nu då jag är på väg ur en relation. Men det kommer igång förr eller senare igen! 😉

[Synnerlig]
11/20/15, 9:48 PM
#33

Jag skulle säga "Jättebra, kunde inte vara bättre!" med min kille jag varit med i snart 9 år, men vi har sex ganska sällan även om vi attraheras av varandra. Vet inte varför det är så och ingen av oss klagar heller 😛 Men när vi väl har det så är det perfekt!

Rainee
11/20/15, 9:57 PM
#34

#32 Jag beklagar! Jag hoppas att du känner att det var för det bästa 🌺

#33 Tja, om båda tycker det är bra så, så varför inte? Då skulle jag säga att det var jättebra 😃

Annons:
100kgpappa
11/24/15, 8:03 PM
#35

Fantastiskt skulle jag vilja säga. Sex 3-4 ggr i veckan, varierat och vi utforskar varandra ständigt och upptäcker nya sättet njuta. Par sen snart 17 år.

Rainee
11/24/15, 8:08 PM
#36

#35 Oj va kul! I envy you 😕

IceTee
11/24/15, 9:42 PM
#37

Kan inte klaga! Det är skönt och sånt, men jag har problem med att jag mår rätt dåligt efter att jag kommit så det förstör lite

Medarbetare på Skor iFokus

Rainee
11/24/15, 10:43 PM
#38

#37 Varför gör du det? :/

IceTee
11/24/15, 11:14 PM
#39

#38 ingen aning, antar att mina känslor reagerar konstigt på hormonerna som släpps eller något

Medarbetare på Skor iFokus

Rainee
11/24/15, 11:23 PM
#40

#39 Huh, men menar du att du blir ledsen typ? :/

IceTee
11/24/15, 11:31 PM
#41

#40 ah, nedstämd och så

Medarbetare på Skor iFokus

Annons:
[Tuulikki]
11/25/15, 9:10 AM
#42

#41 Så har jag också det i perioder :/

IceTee
11/25/15, 9:45 AM
#43

#42 tråkigt! Det förstör liksom lite grejen med det! Jag har upptäckt att det hjälper om jag kramar min pojkman samtidigt, det känns lite bättre då liksom!

Medarbetare på Skor iFokus

jagga-ewe
11/25/15, 9:54 AM
#44

#43 Jag hade det så för några år sen, först var allt hur skönt som helst men så fort jag var klar bara tårarna sprutade. Inte alls kul, och framförallt jobbigt för min man. Blev att vi drog oss för att ha sex, bara för att det var så jobbigt efteråt. Men, det har gått över, jag minns inte riktigt hur. Hoppas det blir bättre för dig med snart.

I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet

[Rhodugune]
11/25/15, 2:05 PM
#45

Eftersom jag är i ett långdistansförhållande kändes det inte som något annat alternativ passade mig än Annat.

Eftersom det ibland går många  månader till ett halvår emellan vi kan träffas, så jag går från från att inte ha något sexliv till att vara helnöjd när vi väl kan träffas.
Det fungerar så pass bra oss emellan eftersom vi är kompatibla med vilken typ av sex vi vill ha med varandra och hur ofta.

Det ända som gör att vi ibland inte kan ha sex är min vestibulit, så jag känner verkligen med er som också har någon form av samlagsmärta.
Men sen jag opererade mig förra året har det blivit mycket bättre, så jag hoppas att det inte är någon tillfällighet att jag inte känner mig irriterad längre eller får ont av sex.

IceTee
11/25/15, 2:13 PM
#46

#44 har dåligt minne, så kan inte riktigt minnas hur det var förr, men hela förhållandet med min pojkman har det varit så! Hoppas också att det försvinner Har funderat på att ta upp det på nästa psyk-möte, men det är ju lite pinsamt också…

Medarbetare på Skor iFokus

Surpan
11/25/15, 2:51 PM
#47

Jag är i ett relativt nytt förhållande så vi är fortfarande i en utvecklingsfas i sexet kan man säga. Men jag kan inte klaga. :) #46 Tycker absolut du ska ta upp det. Du kanske kan få hjälp med det. :)

/Surpan

Rainee
11/25/15, 5:15 PM
#48

Ja jag håller med #47, du borde prata med någon om det, har aldrig hört om det förut :o

#45 Oj, en till som har/har haft vestibulit, eller jag har det inte men har hört flera andra som har.. Hemskt verkligen, önskar inte ens min värsta fiende den sjukdomen.. Har också lite ont för tillfället, är på gränsen att välja om jag ska sluta eller fortsätta med mina p-piller för att se om det försvinner.. Jag är glad att ditt har förbättras! ❤️

Annons:
IceTee
11/26/15, 1:52 AM
#49

#47 #48 får försöka göra det! Har tänkt det ett tag, men ja, ni förstår kanske hur svårt det kan vara?

Medarbetare på Skor iFokus

[Devya]
11/26/15, 5:39 AM
#50

#48 Jag hade ont då jag först började på med p-piller men efter ett par månader så fungerade allt som normalt igen.  Jag har ingen aning om det faktiskt var på grund av p-pillren eller om jag bara inbillade mig alltihopa pga att jag faktiskt började ta p-piller och var lite rädd för eventuella konsekvenser.

Men eftersom jag inte upplevde några andra biverkningar av mina p-piller så ville jag ge det en chans och se om det skulle försvinna så småningom. Jag är glad att jag gjorde det för nu har jag inga andra problem. Så ibland måste man bara ha lite tålamod och inte stressa. :)

[Forest]
11/26/15, 9:42 AM
#51

Helt underbart, vi har sex 3-4 gånger i veckan och ännu utforskar vi saker. Par sen 14 1/2 år tillbaka. Att säga ett bra sexliv är att ha mycket/ofta sex stämmer inte för mig, det ska vara som öppna en ask förväntan, nyfikenheten och att det sen är förbaskat bra innehåll som smakar gott är för mig bra sexliv.

Surpan
11/26/15, 9:57 AM
#52

#49 Klart vi förstår det. :)

/Surpan

Rainee
11/26/15, 11:28 AM
#53

#49 Ja vi förstår! Förhoppningsvis blir du bra bemött också, vilket jag tror 🌺

#50 Men, va konstigt att det kan bli så! Var du torr och det också? För jag känner mig extra torr :/ Hur lång tid gick det att gå över? Ska börja på tredje kartan idag och känner att har det inte gått över efter 3 månader så orkar jag inte fortsätta :(

#51 Åh va mysigt! Är glad för din skull!

tötenöten
11/26/15, 5:23 PM
#54

Jag gillar att ha sex och så, men mina antidepp gör så att jag inte kan komma och jag blir inte heller våt alls. Men sexet är otroligt bra det till trots :) Skulle kunna ske lite oftare, men då vi inte bor tillsammans blir det lite svårt. Par sen 1,5 år :)

Råttor, råttor och lite mer råttor!Hjärta

Rainee
11/26/15, 5:33 PM
#55

#54 Okej jag förstår, har du något p-medel också eller blir det kondom i så fall? :(

Annons:
tötenöten
11/26/15, 5:54 PM
#56

#55 Nää, jag har den otroligt underbara uppfinningen p-stav intryckt i min arm 😃

Råttor, råttor och lite mer råttor!Hjärta

Fridaaaa
11/26/15, 5:56 PM
#57

#56 Pstav är ju pmedel :)
Men hur kan du ha sex utan att bli våt? 😮 Låter itne så skönt xD

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Rainee
11/26/15, 6:00 PM
#58

#56 Okej, va skönt att det funkar för dig!

#57 Glidmedel? Blir inte riktigt samma sak men det är någonting i alla fall xD

tötenöten
11/26/15, 6:01 PM
#59

#57 Jag skrev "Nää" för att jag inte använder kondom ;) Sen blir det glidmedel för att kompensera att jag inte blir våt. Alla mina slemhinnor är uttorkade, speciellt munnen. Otroligt jobbigt kan jag berätta ^^

Råttor, råttor och lite mer råttor!Hjärta

Fridaaaa
11/26/15, 6:01 PM
#60

#58 Jajo det finns ju men utgick från mig själv :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

tötenöten
11/26/15, 6:06 PM
#61

#60 Jag blir upphetsad och allt annat som hör till innan sex, bara det att jag inte blir våt. Så glidmedel fungerar alldeles utmärkt för mig :) 

Hade dock en period utan mina mediciner och jag hade aldrig kunnat föreställa mig att sex kunde vara så underbart, längtar tills jag kan få sluta med medicinerna på riktigt!

Råttor, råttor och lite mer råttor!Hjärta

Rainee
11/26/15, 9:21 PM
#62

#61 Oj, låter som att de där medicinerna förstör en hel del! Gud va tråkigt att det ska behöva vara så :( Men får du som jag typ att du blir jättetorr där nere? Speciellt vid mens när jag i alla fall, bär binda hela tiden.. Idag hade jag till och med 2 sår där nere så när jag duschade och försökte raka försiktigt där nere gjorde det sååååå himla ont! Jag smörjer in mig och hela faderullan men om det inte är över nästa månad så slänger jag ut mina piller genom fönstret! >:(

Annons:
tötenöten
11/26/15, 10:57 PM
#63

#62 Tack och lov har jag inte mens längre tack var p-staven (jag älskar den). Men jag blir ganska torr ja, det går att leva med, men jag har aldrig kläder som skaver och är ganska noga med att försöka hålla det vått där nere. 

Får man biverkningar man känner att man inte klarar av så ska man kasta pillrerna ut genom fönstret och sen prata med sjukvården om det! ;)

Mina mediciner har fler fördelar än nackdelar, så än så länge orkar jag med :)

Råttor, råttor och lite mer råttor!Hjärta

Rainee
11/26/15, 11:44 PM
#64

#63 För någon anledning så fick raden "får man biverkningar man känner att man inte klarar av så ska man kasta pillrerna ut genom fönstret och sen prata med sjukvården om det! ;)" mig att kännad mig riktigt glad och lättad. Du tar det så lättsamt att jag också tar det lättsamt och inte oroar mig så mycket om jag väljer att sluta. Det känns så skönt att höra bara.. Och på det sättet du skrev det också.. så tack! Jag är glad att du finner fler fördelar än nackdelar, förhoppningsvis så kommer jag också göra det någon dag 🌺

Honestyisdead
11/27/15, 6:15 PM
#65

#62 Sluta smörja dig. Det gör inget bättre.

Rainee
11/27/15, 7:24 PM
#66

#65 Det är intimkräm som är gjort för att smörja sig där nere.. Varför skulle det inte hjälpa? :/

tötenöten
11/29/15, 3:34 PM
#67

#64 Glad att jag kan hjälpa! ❤️

Råttor, råttor och lite mer råttor!Hjärta

Honestyisdead
11/29/15, 3:42 PM
#68

#66 Det finns mycket som kallas för "intim" som inte har där att göra. Smörjer man förändrar man balansen. Tydligen är ju ditt underlivet väldigt känsligt och då är det bra att störa så lite som möjligt.

Rainee
11/30/15, 6:04 PM
#69

#68 Så jag ska inte smörja? För jag är ju ganska torr så då borde jag väl försöka återfukta på något sätt..?

Annons:
Asexuell
11/30/15, 6:38 PM
#70

Har inget just nu och inte sedan heller.

Rainee
11/30/15, 6:45 PM
#71

#70 Okej, antar att du är asexuell eftersom du heter det ;) Men om du är nöjd så så ser jag inget problem :)

Asexuell
11/30/15, 6:48 PM
#72

#71 ja är helnöjd. Skönt att slippa pressen att man borde ha sex fast man inte vill så som jag känt i alla mina tidigare förhållanden.

[Tuulikki]
11/30/15, 6:51 PM
#73

#69 Prova med någon olja. Raps-, oliv-, kokosolja t.ex.

Rainee
11/30/15, 6:53 PM
#74

#72 Ja men inte bara det, skönt att slippa det oändliga sökandet efter ett bra preventivmedel, vilket enligt mig är i princip omöjligt x)

#73 Är det bättre än intimkräm köpt på apoteket? Vill ju inte använda något som gör mer skada än nytta såklart, känner mig bara lite förvirrad för trodde intimkräm var en av de bästa sakerna man kunde använda? :o

Asexuell
11/30/15, 6:58 PM
#75

Jag använder det säkraste preventivmedlet - avhållsamhet😉

Kokosolja är för övrigt jättebra att ha i underlivet om det är torrt/irriterat. Åtminstone funkar det bra för mig. Jag har aldrig provat intimkrämer och sådant så det kan jag inte uttala mig om.

Rainee
11/30/15, 7:06 PM
#76

#75 Haha exakt ;) Okej, då ska jag kolla runt lite efter kokosolja! Annars har jag hört väldigt bra om en intimkräm som heter NOVA TTO, så den är också ett alternativ :)

Annons:
Honestyisdead
11/30/15, 7:25 PM
#77

#74 Tycker inte du ska smörja alls ett tag och se vad som händer. Låt underlivet vila. Undvik sex ett tag också.

Rainee
11/30/15, 9:09 PM
#78

#77 Ja, undvikit sex har jag gjort ett tag tyvärr.. Jag tror att jag är torr men jag får fortfarande massor med flytningar, så måste byta trosor åtminstone en gång per dag..

[Silverräv69]
12/1/15, 7:36 AM
#79

Jag valde helt okej, då vi hade en period där det var mycket tråkigt och enformigt..men nu går vi mot ljusare tider igen. Så det finns hopp om omväxling och kvalitet!

[Sabina]
12/1/15, 8:35 AM
#80

Jättebra! Kunde inte ha det bättre🙂.

Jag är helnöjd och jättekär ❤️🙂

[Devya]
12/1/15, 10:13 AM
#81

#53 Alltså jag är inte helt säker här, det kan ha handlat om 3mån eller 5mån. Jag minns att det höll på ganska länge. Jag var ju i princip torr, kunde inte bli våt då vi skulle ha sex.  Jag upplevde också att jag fick konstigare flytningar, grynigare, nästan som om jag skulle haft svamp men det försvann som tur var utan att jag behövde göra desto mer. Jag var dock mycket känsligare där nere och kunde lätt få "brännsår". Då brukade jag sätta på bepanthen på morgonen och så var brännsåret borta senare på kvällen. Jag rekommenderar med andra ord bepanthen, den feta sorten. Den är guld värd.

#78 Här måste man byta trosor två gånger om dagen. =P

[Hayabusa]
12/1/15, 10:20 AM
#82

Intressant att andelen "har inget just nu" är så pass stor. Inte för att det innebär något negativt i sig, men ändock. 

En fråga: Är sexliv detsamma som sex med en annan person?

Scorpio97
12/1/15, 1:43 PM
#83

Jag har suttit och funderat på samma sak som #82 (därför har jag inte svarat, och tog "Annat" som alternativ).
Känns som att dom  flesta tolkar det som sexliv med andra personer.


//Jessie

Annons:
amandain
12/1/15, 2:13 PM
#84

Jag svarade att jag har inget sexliv just nu. Men då menar jag inte att jag aldrig onanerar. Jag menar att jag inte har sex med andra personer inblandade. Fast jag kanske borde svarat att jag har ett sexliv ändå då eller?

[Hayabusa]
12/1/15, 2:20 PM
#85

#84 Enligt min mening - ja.

Rainee
12/1/15, 6:59 PM
#86

Okej då har jag varit otydlig! Jag menade sexliv med en annan person, så tänkte inte på att sexliv också kan innebära med sig själv. Jag borde skapat ett annat alternativ för det, så ursäkta ;)

#81 Okej, ska kolla upp det så man kanske slipper få "brännsår" vid användning av binda :) Jag skulle kunna byta trosor 2 gånger per dag, men vill undvika att använda alla mina trosor på en gång, så står man där utan ett par för att alla ligger i tvätten ;) Men jag undrar en sak.. Om man får så pass mycket flytningar som jag gör, är man verkligen så himla torr då? Det känns ju inte som det, känns mer som att det överproduceras istället 🤔

Ladydragon
12/1/15, 7:15 PM
#87

#86 jag är jättetorr i underlivet trots rikliga flytningar emellanåt beroende på var i menscykeln jag är

[Hayabusa]
12/1/15, 8:26 PM
#88

#86 Du behöver inte be om ursäkt. Det var bara en tanke från min sida, ett bra sexliv kan ha olika innebörd 🙂

Rainee
12/1/15, 11:52 PM
#89

#87 Okej, men hur märker du att du är torr? För jag kan ju känna mig torr ibland, men det som mest gör att jag misstänker att jag är torr är pga lite ont vid sex och sen att jag får "skavsår" när jag använder binda :o

#88 Haha ja exakt, det är ju alltid bra att kunna ha en fantastisk tid med sig själv ;)

[Devya]
12/2/15, 5:32 AM
#90

#86 Jag fick också de såkallade brännsåren av bindorna och det enda som hjälpte var bepanthen. Vet inte om det kommer att fungera för dig men förhoppningsvis gör det det! :)

Ah, jag har över 300 trosor så för mig går det ingen nöd. Jag ser till att ha ett överflöd av dem i alla sorters färger och material. Jag behöver med andra ord aldrig bekymra mig över att de skulle ta slut innan jag ska tvätta. :D

Annons:
Rainee
12/2/15, 1:01 PM
#91

#90 Vad skönt! Försöker alltid att köpa hem trosor när jag shoppar men de lyckas alltid försvinna någonstans ;)

m0chicakez
12/2/15, 11:58 PM
#92

Kunde varit bättre! Alltså, det är väl perfekt när vi väl håller på men min nuvarande partner har inte så stor sexlust… Vilket jag så klart respekterar, även om jag hade velat ha det oftare haha!

Twitter/Artstagram : m0chicakez
Instagram: nemis.problemis

Deviantart: http://www.deviantart.com/theshadowsinger

Rainee
12/3/15, 12:58 AM
#93

#92 Ja det är ju tråkigt det där, när man har olika mycket lust :/ Men jag anser dig vara den bäst lottade med mer sexlust, hellre det än liten sexlust enligt mig :)

[Devya]
12/3/15, 5:35 AM
#94

#93 Det är varken kul att ha för stor sexlust eller för liten sexlust om ens partner inte är på samma nivå! Jag ser med andra ord inget av alternativen bättre än något annat om det inte är så att båda är på samma nivå förstås. :) 

Jag kan också tycka att det är mest frustrerande för den som har en större sexlust i ett förhållande. Jag har nämligen haft problem med båda delarna. :)

m0chicakez
12/3/15, 7:23 AM
#95

#94 samma här, jag har i något tidigare förhållande varit i ungefär samma sits, så jag försöker inte pressa henne eller liknande. Hon vill ju, men det går inte alltid och ibland blir hon smått nedstämd av det så jag kramar alltid om henne och säger något i stil med: "Jag är inte tillsammans med dig för sexets skull, det är bara en bonus." "det är lugnt att det inte går just nu, vi kan bara ligga och gosa till en serie istället" Så jag försöker vara så förstående som möjligt, men ibland går det inte^^'

Twitter/Artstagram : m0chicakez
Instagram: nemis.problemis

Deviantart: http://www.deviantart.com/theshadowsinger

Rainee
12/3/15, 8:15 AM
#96

#94 Ja självklart är det bäst om man ligger på samma nivå, men om jag skulle välja mellan att ha mindre eller mer sexlust så skulle jag välja mer utan tvekan! Jag har också gått igenom båda delarna och finns inte en chans att jag hellre skulle ha mindre sexlust :)

#95 Men går hon på p-piller eller liknande? De där grejerna kan ju blåsa iväg sexlusten som attans.. :/

Pytteliten
12/3/15, 8:18 AM
#97

Hur det kan vara ett större problem med större sexlust än partnern har jag svårt att förstå. Det finns ju andra sätt att få utlopp för den än just tillsammans med partnern. Är förhållandet tillräckligt nära kan man till och med onanera TILLSAMMANS med sin partner, d v s utan att partnern är delaktig (annat än om lusten skulle falla på!).

Att vilja ha närheten som sex ger men av någon anledning inte känna lusten är däremot ett ständigt "dåligt samvete" och ger en stor känsla av otillräcklighet…

Annons:
Rainee
12/3/15, 10:00 AM
#98

#97 Känner samma, har dåligt med sexlust just nu och det blir ofta att jag känner mig otillräcklig och blir ledsen för att jag vill ju att vi ska kunna ha ett bra sexliv!

[Devya]
12/3/15, 10:07 AM
#99

#97 Som sagt, jag har varit med om bådadera och tycker det är värre om man har större sexlust än sin partner. För det första är det frustrerande att inte kunna ha sex med sin partner och att samtidigt se hur han inte vill ha en alls på samma sätt. Man känner sig undanskuffad och inte särskilt åtråvärd även om jag då vet att det behöver inte alls bero på mig. Jag brukade åtminstone få dåligt självförtroende och gräva ner mig ännu mer om min partner inte ville ha mig, trots att mitt sunda förnuft sa att problemet låg mer eller mindre hos min partner och inte mig. 

Jag ville dessutom inte börja hålla på med mig själv om han var hemma för det kändes ju som om ett slag i ansiktet mot min partner i princip vilket brukade leda till att jag inte alls kunde tillfredsställa mig själv då han jämt var hemma och man bodde i en liten etta. =P Så det beror ju på situation till situation. Om jag hade haft möjlighet att vara ensam hemma så skulle det varit mindre problematiskt,

IceTee
12/3/15, 11:44 AM
#100

Jag fick igår lära mig att mina dopamin-nivåer är rubbade och att det kan påverka belöningssystemet i hjärnan och öka att man känner skuld och att man känner att man inte förtjänar saker osv. så jag antog att det kan påverka orgasm-delen också! Väldigt intressant föresläsning!

Medarbetare på Skor iFokus

Rainee
12/3/15, 12:11 PM
#101

#99 Ja exakt, men som sagt det är ju olika för olika personer. Men det blir ju även lite att problemet ligger hos den med mindre sexlust, som du säger att ditt förnuft sa att problemet ligger mer eller mindre hos din partner istället för hos dig. Även fast det är jobbigt att ha mer sexlust än sin partner så tycker jag att det är jobbigare att knappt ha någon sexlust, då frågar man ju hela tiden sig själv "vad är det för fel? Varför är det såhär?" osv. Jag skuldbelägger mig själv otroligt mycket för det i alla fall och det gör ju saken bara sämre. Men det är vad jag tycker, det kan självklart variera från situationer till personer.

Rainee
12/3/15, 12:12 PM
#102

#100 Det har jag aldrig hört om förut! Mycket intressant, men det ökar komplexiteten vilket jag anser är väldigt frustrerande :(

Honestyisdead
12/3/15, 12:14 PM
#103

Jag har hellre mindre sexlust. Det är fruktansvärt att känna att ens partner inte tänder på en. Det om något får mig att tvivla på mig själv och undra vad som är fel. Har jag lite sexlust är det ju inget att undra över.

Rainee
12/3/15, 12:49 PM
#104

#103 När jag har liten sexlust så undrar jag ju vad som är fel och jag blir galen av att tänka på varför det är på det sättet, då jag normalt har stor sexlust.. Jättefrustrerande! Men min partner tror absolut inte att jag tänder på honom mindre pga det, verkligen inte, vi har diskuterat detta många gånger.

Annons:
Honestyisdead
12/3/15, 1:30 PM
#105

#104 Du undrar vad som är fel? Man har mindre sexlust i vissa delar av livet. Inget är fel för det.  Förstår inte alls hur du tänker där. Men jag lämnar det ämnet nu.

Rainee
12/3/15, 1:40 PM
#106

#105 Jag känner att något är fel då och när jag inte kan komma på varför gör det mig oerhört frustrerad.

OlgaMaria
12/4/15, 7:30 AM
#107

#106 har du koll på din menscykel? För mig varierar sexlusten mycket beroende på var jag är i menscykeln. Vid ägglossning är det som mest sexlust och sen avtar den ju.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Novelia
12/5/15, 8:03 AM
#108

Jag har knappt något sexliv just nu. Har precis bytt till nya piller så lusten är totalt borta.

I have no sympathy for people without empathy

Jetaime
12/5/15, 4:28 PM
#109

Jag typ.. Har inget just nu. Lite komplicerat alltihopa.. Men men.

Rainee
12/5/15, 5:23 PM
#110

#107 Det har inte gått upp och ner för mig utan den har varit platt ett långt tag nu :/

#108 Gud va tråkigt, vilken månad är du på nu? :(

#109 Haha, tell me about it..

Magrat
12/5/15, 5:23 PM
#111

Jag svarade helt okej. Tyvärr är jag i dagsläget söndermedicinerad och att ens komma är en konst som jag knappt klarar själv. Annars är det ett trevligt BDSM-sexliv som innefattar det jag behöver, så de problemen som finns ligger hos mig. Ibland önskar man ju att man bara kunde dumpa all medicin, men det är ju inte så enkelt.

Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell

Annons:
Rainee
12/5/15, 5:25 PM
#112

#111 Ja, när man har en massa mediciner och livet inte precis går uppåt förstår jag och sexlusten totalt raserar :( Önskar också att jag kunde dumpa mina piller men det är mycket som ligger bakom ett beslut :/

Magrat
12/5/15, 5:32 PM
#113

#112 Tyvärr så är inte min sexlust borta, det är bara det att jag får uteblivna orgasmer som är så otroligt frustrerande. Är dessutom tvungen att använda glidmedel numera, men det fungerar bra. Känns bara så märkligt när man blir upphetsad men man blir inte våt och orgasmer är något man kan drömma om 🤦‍♂️

Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell

Rainee
12/5/15, 5:56 PM
#114

#113 Tyvärr? Det är ju bra att du har sexlust i alla fall! Jag har perioder när jag blir våt eller inte våt men jag kompletterar alltid med glidmedel, trots att jag kan blir jättevåt. Better safe than sorry. Men varför kan du inte få orgasm? Och menar du slidorgasm eller klitorisorgasm?

Magrat
12/5/15, 6:19 PM
#115

#114 Tyvärr i det avseendet att det kanske varit bättre att vara utan sexlust i perioder istället. Misstänker starkt att det är på grund av min Abilify som sattes in för ett år sedan. Tidigare kunde jag få orgasmer enbart genom smisk men det är borta nu, liksom slidorgasmer. Har jag en jäkla tur kan jag få klitorisorgasmer, men det händer sällan. Däremot finns ju lusten där, så jag misstänker starkt att det beror på medicinerna.

Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell

Rainee
12/5/15, 6:27 PM
#116

#115 Nja, har haft på samma sätt.. Varit utan sexlust och med sexlust och inte kunnat bli våt och kunnat bli våt.. Om båda försvinner blir det jättejobbigt för mig :( Men jag förstår vad du menar.. Blir du inte våt efter ett tag med glidmedel då? Vad är en Abilify? Tråkigt att det inte funkar med orgasmer det där.. Jag kan inte ens få slidorgasm, så måste alltid hjälpa till själv för att få klitorisorgasm, men jag klagar inte :)

Magrat
12/5/15, 7:29 PM
#117

#115 Kan förstå att det blir extra jobbigt om lusten dessutom försvinner det är ju en situation jag i alla fall har sluppit. Den mentala biten finns liksom alltid där. Abilify är neuroleptika och det är känt för att minska sexlusten, och det gör den helt klart. Men det blir ju vad man gör det till, kommer jag bara över den där första tröskeln är det jättebra även om det skulle vara trevligare om det slutade med åtminstone med en orgasm. ;)

Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell

Rainee
12/5/15, 7:56 PM
#118

#117 Ja, jag förstår verkligen det! Vet att slidorgasm är ganska svårt för många att få men klitorisorgasm ska väl de flesta kunna få. Haha "åtminstone med en orgasm" 😂 Jag har aldrig någonsin fått flera på rad, bara en sen är det slut för mig. Det är väl så med klitorisorgasm, medan med slidorgasm kan man få flera. Känns ganska tråkigt att jag inte kan få sån :(

Annons:
Novelia
12/6/15, 11:12 AM
#119

#110 har precis ätit upp 3:e kartan. Så 3 månader :( haft sex 4:a gr totalt sen jag började äta dessa, varav dom 3 första gångerna var första kartan. Så inget sex för oss här hemma.

I have no sympathy for people without empathy

Rainee
12/6/15, 1:24 PM
#120

#119 Då kanske du borde fundera på att byta? Riktigt tråkigt om det ska behöva vara på det viset.. Känner igen mig, har inte heller haft så mycket sex sen jag bytte till nya piller, jag får ont.. Skittråkigt verkligen..

Novelia
12/6/15, 8:42 PM
#121

#119 med dom förra fick jag ont vid sex. Preventivmedel är skit 😩

I have no sympathy for people without empathy

Rainee
12/6/15, 9:55 PM
#122

#121 Alltså byta till något nytt, inte gå tillbaka till de gamla :/ Ja, preventivmedel är skit enligt mig också.. det finns säkert något bra för alla men att ens behöva leta efter det är ett pain in the ass och ger mig sjuk ångest.. Men hur är det nu? Får du ont med dem du har nu? Om du har testat att ha sex med dem här dvs..

Blanksteg
12/6/15, 10:49 PM
#123

Mitt sexliv är obefintligt numera. Killen jag träffade vägrade kondom, och jag vägrade hormoner som han tjatade att jag skulle ta. Den lilla sexlust jag har kommer bara dagarna innan mens, så med hormoner skulle jag väl antagligen riskera att inte ha någon lust överhuvudtaget. Men nu när man är singel och utan sexpartner är det ju rätt skönt att vara utan lusten större delen av månaden.

Rainee
12/6/15, 11:42 PM
#124

#123 Men vilken idiot, you dogded a bullet there. Förstår inte killar som vägrar att använda kondom, det är ju lätt för dem att göra när det inte är ens egen kropp som det experimenteras på. Nej, usch, skulle aldrig kunna vara tillsammans med en sån egoistisk jävel. Ursäkta språket, men sånt där gör mig väldigt upprörd att höra!

Blanksteg
12/7/15, 8:28 AM
#125

#124 Ja, precis. Blir också arg. Det är ju inte så idealt för mig heller med  kondom, men det är den kompromiss som jag kan nöja mig med. Men han kunde tydligen inte kompromissa överhuvudtaget. Tycker det är så himla sjukt att det är vi Kvinnor som förväntas skydda oss med piller och annat som kan ge bieffekter, medan männen slipper undan. Visst, de påverkas väl av det också när partnern får mindre sexlust o.s.v., men det är fortfarande hon som får ta det stora ansvaret. Om man nu vill och bestämmer sig för att ta hormonbaserade preventivmedel så borde åtminstone mannen kompensera partnern för det på något sätt. Hur vet jag inte. Men mannen borde inte ta det för givet.

Annons:
Rainee
12/7/15, 9:17 AM
#126

#125 Ja exakt. Blir skitarg när jag hör om killar som förväntar sig att man ska vara skyddad, det ska ju vara lika mycket hans ansvar och inte enbart ligga på kvinnan. Man kan ju råka ut för en massa skit av att mixtra med hormonerna, men det bryr sig väl inte de om. Då vet man att det var ändå ingenting att ha!

[marcusjohnson]
12/7/15, 1:12 PM
#127

Helt ok enl mig, kul att det fortfarande funkar efter 13 år tillsammans, det är som med vin - det blir bättre med åren! Sen är det väl alltid lite up and downs och synkar inte alltid, men så är det nog för de flesta. Sen här hemma har hon skippat p-medel då jag har steriliserat mig, bästa jag gjort! Inga hormonmonster här😉 Läskigt med p-piller och annat med tanke på en del biverkningar. Vet någon sort som hon åt gjorde att lusten och glidet försvann helt!

Blanksteg
12/7/15, 1:49 PM
#128

#126 Verkligen!

Rainee
12/7/15, 4:50 PM
#129

#127 Va kul! Ja, men då vet man att det är rätt när det funkar efter en lång tid :) Skönt att hon kan vara utan p-medel nu i alla fall, och en eloge till dig som steriliserat sig! Har jag och min pojkvän också kommit fram till att han får göra efter (om) barn kommer :)

[marcusjohnson]
12/7/15, 6:47 PM
#130

Kanske kan tillägga att jag har två barn, så det kändes naturligt och vettigt beslut att ta!

Rainee
12/7/15, 7:03 PM
#131

#130 Tycker jag med! :)

[marcusjohnson]
12/7/15, 9:15 PM
#132

Sen ett tips som jag snappat upp, använd glidmedel om det är nödvändigt! Skönare för båda och hälsosammare för tjejernas underliv. Det ska gå lätt så att säga! Sen kan jag rekommendera vasectomi el sterilisering för killar som gjort sitt på barnfronten. Rätt skönt att slippa tänka på preventivmedel. Allt fungerar som det ska, man skjuter bara inte skarpt!!!

Annons:
Novelia
12/8/15, 7:45 AM
#133

#122 förstår dig! Jag får också sjuk ångest av att testa runt. Känner mig som världens sämsta flickvän pga biverkningarna. Som tur är har jag världens bästa pojkvän som är förstående genom sexlöshet och hormonrubbningar. Jag trodde att något var fel på mig för jag hade alltid ont, i 4:a års tid. Men sen böt jag piller och helt plötsligt försvann smärtan :) men även sexlusten konstigt nog.

I have no sympathy for people without empathy

Rainee
12/8/15, 10:11 AM
#134

#132 Ja, vi använder alltid glidmedel, även fast jag är uppvärmd då jag av någon anledning får ont i alla fall.. Sjukt jobbigt och deprimerande.. Skulle älska att inte behöva tänka på preventivmedel men just nu har jag inte så mycket till val..

#133 Oj.. Men nä, va tråkigt.. Som att behöva välja det ena eller det andra :( Hur har du gjort nu då? Inge kul att varken ha någon sexlust eller ha ont..

Blanksteg
12/8/15, 11:31 AM
#135

GAAAHHHH…. 

Sorry, jag var bara tvungen att avreagera mig. Mitt ex är helt oresonlig. Han kallar mig idiot  för att jag inte vill ta p-piller. Vill bara skrika rakt ut och slita av mig håret.

Blir till att radera honom ur mitt liv nu.

Pytteliten
12/8/15, 2:05 PM
#136

#135 Hur kan ditt ex ha något att göra med ditt val av p-metod?

Blanksteg
12/8/15, 2:14 PM
#137

#136 Vi fortsatte att ses efter uppbrottet bara för sexets skull. Trodde att han åtminstone skulle acceptera kondom då, men nej.

Jessicahagstrom94
12/8/15, 3:22 PM
#138

Kan knappast bli bättre, det är i stort sett varje dag för oss.

Rainee
12/8/15, 4:48 PM
#139

#135 Men usch, skit i honom! Han förtjänar inte något sex alls med den attityden :s

Btw, som jag skrev i en annan tråd om någon är intresserad; Liten uppdatering: I helgen hade jag och min kille sex ca 3 ggr för första gången på ca en månad. Det gjorde lite ont men det gick ändå, vi använde glidmedel och jag var tillräckligt uppvärmd. Ändå så kände jag av att det skavde.. Sen efter har det kliat och nu imorse så fick jag en svampliknande flytning?? Vad ska detta betyda? Förstår verkligen ingenting nu. Alltså det var svårt att avgöra om det var en sån flytning eller inte men kunde se små "korn" i lite.. Har jag svamp ändå fast barnmorskan tidigare har sagt att allt sett bra ut? Eller utlöstes en svampinfektion av att jag och min kille hade sex? Någon som vet?

Annons:
Pytteliten
12/8/15, 8:17 PM
#140

#139 Man kan vara allergisk mot sperma. Eller använder ni kondom? Kondomer kan man också vara allergisk mot, men då finns det alternativ som inte innehåller latex, som är det man vanligen inte tål om man får såna problem.

Rainee
12/8/15, 9:49 PM
#141

#140 Nej, jag använder p-piller, men det började bli såhär när jag började med p-piller. Har aldrig haft så innan, så det skulle vara om jag utvecklade en allergi? :(

Upp till toppen
Annons: