Annons:
Etikettförhållande
Läst 3087 ggr
Maja92
11/29/15, 3:52 PM

Flörta med andra

Hej! För lite mer än ett år sedan åkte min sambo till Tyskland för en metal-konsert. Gjorde mig inget att han åkte dit ensam med en kompis. Innan han åkte hade vi ett storgräl om mitt förflutna, han hade kollat genom på en sida där jag skrev om någon jag träffade innan honom. Saker som varit innan tycker jag inte betyder något men han såg det som otrohet osv. Så du under denna spelning träffade han en tjej och hennes kompis, Han ringde mig för att såra mig så djupt och sa att han hade får erbjudande till en 3-kant med dessa sedan la han på. Jag var helt förstörd och visste inte vad han gjorde där nere. Var så otroligt ledsen och tyckte han va dum i huvudet som ville straffa mig för någon som inte har med våran relation att göra utan innan. 

Han gjorde inget med dom men fortsatte hålla kontakten med den ena tjejen efter Tyskland vilket sårade mig. Hela våran relation var jätteilla och jag lämnade honom. Han bad på sina knän om att jag ska komma tillbaka osv. Efter 2 veckor sa jag ok och då hade jag en massa utlägg på krav så som, dra inte upp gamla saker, sluta med svartsjukan, Glömde dock bort detta med den tyska tjejen. Jag bestämmer vad jag vill göra och när. Helst enkelt självklara saker i en relation. Detta gjorde han till min förvåning och relationen har varit otroligt bra nu i 10 månader.      

Men för några veckor sedan glömde han sin FB framme och var iväg och jobbade. Han glömmer ALDRIG att logga ut, jag visste att jag inte borde men hade sett att han skrivit med den tyska tjejen när jag är i soffan bredvid. Då skriver dom inget annat än om musik och metal-band och sånt. Men jag ville se vad dom skrev när inte jag var med. Min känsla var rätt. Han hade erbjudit henne att betala biljett och få bo hos oss, ja precos, hos OSS. Sedan vände han sig till henne när vi bråkat och önskat att han var singel. Hade skickat bilder på sig själv i bar överkropp och bara allmänt flörtat. Detta har hållt på under hela tiden. Blev så ledsen.

Konfronterade honom direkt när han kom hem och undrar va fan han håller på med. Han ställde sig till en början i försvarsställning och sa att han har trevligt med henne och gillar uppmärksamheten. Men för fan, du är i en relation. Då ska man inte behöva uppmärksamhet från någon annan tjej. Hon hade skrivit att det är flera tjejer som bara väntar att få träffa honom och göra lite snuskiga saker. Mår fan dåligt nu av att tänka på de. 

Hon påminner mig bara om dåliga saker kring förhållandet och jag vill inte att han ska prata mer med henne men de kan jag inte begära. Vill inte låsa människor men önskar att han slutar själv och fattar hur ledsen jag blir så fort ett pling från henne kommer. Frågade igår, vad har hon som är så speciellt. Var inget tydligt svar. Så nu vet jag inte riktigt hur jag ska hantera detta. Dom flesta kommer säkert skriva lämna honom och de har jag sagt att jag kommer göra om hon någonsin sätter sin fot på svensk mark för att träffa honom. Eller om jag ser igen att dom har flörtat. Men va fan är det för fel på killar??? Känner mig så otillräcklig :(

Annons:
Honestyisdead
11/29/15, 3:58 PM
#1

Han är uppenbarligen inte mogen för ett förhållande.

Scorpio97
11/29/15, 4:16 PM
#2

Nej, man kan såklart inte tvinga sin partner att låta bli att prata med någon, men man kan ju fundera på om man vill vara tillsammans med någon som flörtar med en annan tjej, och dessutom inte verkar vilja sluta trots att du säger att du mår dåligt av det. Personligen skulle jag inte acceptera det, i ett förhållande tycker man ska vilja se sin partner må bra och vara lycklig och göra sitt bästa för att det ska vara så.

Om han upplever att han inte får tillräckligt med uppmärksamhet av dig, är ju det något ni måste lösa tillsammans och det kan ni ju inte göra om han istället går till någon annan. 

Sen skulle jag förmodligen inte ha tagit tillbaka honom från början om jag var i din sits, att försöka "hämnas" genom att säga att han träffat tjejer på en spelning tycker jag bara är otroligt barnsligt, så det är inte en person jag skulle vilja vara med. 

Men nu är det din relation, och det är vad du tycker som är viktigt. Han verkar inte vilja ändra sig, så då är det bara du som kan välja om du kan acceptera relationen som den ser ut nu (att försöka ändra någon som inte vill ändra på sig brukar vara omöjligt) eller om du hellre går därifrån. 

Sen är det inte fel på alla killar, det finns bra killar också (:


//Jessie

OlgaMaria
11/29/15, 4:25 PM
#3

Varför kan du inte begära att han slutar prata med henne? Han har sårat dig med hjälp av henne, därför har hon inget att göra i hans liv ifall han vill vara tillsammans med dig. Tycker han betett sig oerhört omoget och förtjänar att dumpas, men det kanske också är så att du varit för otrygg i ditt eget värde för att visa tydligt var gränsen går. Du har ju vetat om att de haft kontakt. Jag hade aldrig accepterat det. Det är viktigt att vara tydlig med sina egna gränser i ett förhållande. Och man ska inte skämmas för att man har gränser. Gränser är sunda och skyddar förhållandet.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Maja92
11/29/15, 4:26 PM
#4

Han säger själv att han inte kan förklara varför han gör så. Jag frågat honom några gånger varför han vänder sig till henne? Vad gör henne så speciell? Svaret att det är annorlunda med någon i ett annat land att prata politik, flyktingar och metal med. Visst, det är mycket av de dom skriver. Men varför klämma in flört och sexiga bilder? De kunde han inte svara på utan sa att han är osäker i sig själv och  som ni sa omogen. Han var alltid vetat hur jag mår när det gäller henne. Hade jag vetat att något sårade min partner skulle jag sluta med detta. Han säger att ikväll ska han ta bort henne från FB och inte prata alls mer med henne. Saken är väl att skadan redan är gjord. Han har redan gått bakom min rygg. Jag hade inte reagerat såhär om det var någon han träffade på nätet och att jag fick se det hela (vi är lite udda för jag kan tänka mig en 3-kant när jag är med). Men just det att han gjort detta utan att jag visste och just denna tjej, VARFÖR just hon. De är den enda tjejen jag inte klarar av pga vad som hänt.

Zpookey
11/29/15, 4:28 PM
#5

#0
Dumpa honom.
Mitt ex var otrogen för andra gången innan jag dumpade henne, och så här i efterhand så var det det bästa jag gjort. Allt känns mycket friare nu och jag har märkt nu i efterhand att hon gjorde mig till en tillbakadragen och tyst människa.
Hon var en mästare på att ljuga utan att blinka. I hennes fall så visade det sig att hennes förflutna som otrogen i tidigare förhållande inte var något som hon tänkte ändra på och antagligen kommer att göra mot honom som hon är tillsammans med nu…som för övrigt är samma kille som hon var otrogen med.
Hur som helst, gör slut med honom. Det kanske känns som om att det skulle vara det hemskaste som finns men tro mig, det är det inte. Jag har aldrig mått så bra som jag gör nu. :)
Jag tycker visst att du kan hindra honom från att prata mer med henne. Om han värdesätter ert förhållande så borde det inte vara något problem. Och om han inte värdesätter ert förhållande så finns där ju ingen mening med att vara tillsammans med honom längre eftersom att han är ju otillräcklig för dig.
Dumpa honom.

Eliinn
11/29/15, 4:28 PM
#6

Jag känner med dig… jag hade blivit så extremt sårad om min kille gjort så och i mina ögon är det en form av otrohet…

Att din pojkvän blev sur över något som hänt innan ert förhållande är löjligt.. Att han sen försökte såra dig genom att straffa dig på de sättet låter väldigt omoget…

Det var rätt av dig att lämna honom då han förhoppningsvis fick inse de han hade med dig och att han faktiskt saknade de… många gånga inser man tyvärr inte vad man har förrän man inte har de längre tyvärr…

Alla förhållande kan ha bakslag men antingen går man skilda vägar eller så löser man det som du trodde att ni hade gjort…Att han sen har gått bakom ryggen på dig hela tiden måste göra fruktansvärt ont…
Tycker visst att du kan begära att han inte får prata med henne när dem uppenbart inte kan hålla det på kompisnivå och låta bli flörtandet…

Jag tror tyvärr inte att det här är något beteende han bara slutar med bara sådär i och med att han verkar ha ett stort behov av bekräftelse och tycker om uppmärksamheten och kanske känslan att va "nykär" …  och har han gått bakom din rygg en gång så ser jag svårt att du nånsin kommer kunna lita på att han inte flörtar med henne igen trots att han står på knäna och säger att han absolut inte ska flörta med henne nå mer…

Du måste ställa frågan till dig själv om du verkligen kommer kunna lita på att han inte fortsätter när han redan gått bakom din rygg en gång….

/Elin
Sajtvärd på Ragdoll ifokus

Annons:
Maja92
11/29/15, 5:14 PM
#7

Till saken hör väl att jag älskar honom så mycket. Kanske förmycket och tillåter detta hända trots att jag satte ner foten för ca 10 månader sedan. Fan, det har ju varit så otroligt bra mellan oss till nu. Även om det inte gör saken bättre så höll dom inte ständig kontakt utan var utan i flera veckor för under en dag skriva, sedan långt uppbehåll igen. Men det gör ändå ont.

Zpookey
11/29/15, 5:27 PM
#8

#7
Ofta intalar man sig bara att man älskar någon för att man är rädd för förändringar.
Jag var likadan men det jag önskar att jag hade gjort var att dumpa henne första gången hon var otrogen. Smärtan var lika stor andra gången men det gick snabbt över efter att hon hade flyttat och det hade gått lika fort att komma över henne första gången. Nu känner jag bara att jag ödslade ett år i onödan på att ge henne en chans till. Beviset för att du är rädd för förändringar ligger i att du försvarar honom i ditt sista inlägg trots att han i mina ögon betett sig som en idiot med tanke på vad du skriver i ditt första inlägg. Kärleken gör en blind men det är bättre att öppna ögonen.

Rainee
12/3/15, 4:10 PM
#9

Självklart kommer han inte bryta detta beteende så länge du visar att det är "okej". Du gör inte tillräckligt åt saken för att han ska fatta att det är på riktigt, han märker ju av att du är för svag för att ta ställning och det gör ju att han kan manipulera och styra dig. Helst ska du ju dumpa honom, men om det inte går för sig så är det MINSTA du kan göra är att säga att antingen lägger han av direkt med de här barnsliga beteendena och kräver att han inte ska flörta och hålla på med andra eller så vänder du på klacken och går din väg.

[kanskemenbarakanske]
12/3/15, 5:39 PM
#10

ALDRIG att jag skulle acceptera hans beteende! usch nej, jag hade lämnat han.punkt.

Upp till toppen
Annons: