Annons:
Etikettförhållande
Läst 2683 ggr
katten100
2016-02-02 18:13

Min otur i kärlek diagnoser

Jag är så fruktansvärt trött på mig själv. Lever med mecinerad adhd och add vilket gör mig till en person mindre lik andra. Men varför ska detta alltid förstöra för mitt kärleksliv? Jag vet inte hur många gånger jag träffat en kille och blivit dumpad av att jag är för på , det känns inte rätt osv. Jag läser om att man ska spela svår osv men jag är ju bara mig själv. Jag sätter alltid ord på det jag tänker och känner. Är impulsiv också. Sist träffade jag en kille ett tag vi hade sex osv och efter det har han alltså hjärrta att säga att det inte känns rätt. Nej fy jag är så trött på att känna att det alltid är mig det är fel på. Bara lust att gräva ner mig någonstans. Folk säger att du har inte träffat rätt än. Jaha men jag börjar mera tro att jag inte är menad för någon. Vad säger ni unga killar hur tänker ni hur ska jag iallafall försöka att bete mig? Mvh misslyckad

Annons:
Honestyisdead
2016-02-02 19:11
#1

Jag håller med, du har inte träffat rätt ännu. Att ha sex utan att vilja mer är vanligt. Men då måste man prata om det så inye den ena väntar sig mer än den andra. Du ska vara dig själv. Det är det enda som fungerar. Visste förresten inte att man kunde ha både adhd och add.

[Forest]
2016-02-02 19:37
#2

Håller med Hera helt, var dig själv det är det ända du kan för bli helt lycklig.  Om du träffar någon så visst utvecklas man mer och mognar men grunden har man en personlighet :)   Jag känner flera med adhd som lever sen flera år tillbaka vissa som unga hade stormiga förhållanden där det tog slut och ihop igen. Att man säger hur man känner anser jag väl bara bra.   

Hera inte heller hört att man kan ha både adhd o add 😞

Annielle
2016-02-02 21:13
#3

Ja, håller bara med om att du ska vara dig själv, det enda sättet att må bra själv och hitta en bra kille på.

Det kan ju vara så att du inte är riktigt redo för ett förhållande än?!?

Tids nog hittar nog även du en kille du trivs med som älskar dig som du är-

Var dig själv, det finns redan så många andra.

[Devya]
2016-02-03 05:18
#4

Jag kan hålla med att man ska vara sig själv men sen igen kan det finnas områden där man behöver jobba lite på. Om du är väldigt beroende att alltjämt hänga efter din kille så kanske det finns något annat som spökar i bakgrunden, t.ex. osäkerhet? Alltså det är något du kan fundera över, jag känner ju inte dig så det här behöver ju inte alls vara fallet. Jag vet  att jag har fått jobba på en massa med mig själv för att kunna vara i ett förhållande.

Det kan också vara som ovanstående säger att du inte är riktigt redo för att förhållande ännu. Kanske du borde vara för dig själv en stund och försöka bli nöjd med allt annat i livet eller bara ha kul? Man har nog tid för förhållanden senare också.

IceTee
2016-02-03 10:26
#5

Jag säger alltid vad jag tänker och rätt ofta blir det fel. Jag blir arg, jag gör saker utan att tänka efter, när jag gillar någon gör jag det till 100. Jag har blivit dumpad, ibland av det och ibland av mitt temperament. Nu är jag förlovad sen 7mån tillbaka och efter något år eller så började jag tagga ner automatiskt. Det var inte lika spännande, vi gjorde vad vi gjorde liksom. Snart har vi varit tillsammans 2,5år Tappa inte hoppet om kärleken, jag har trott att det varit omöjligt och jag har gråtit och jag har sökt bekräftelse. Men du har faktiskt inte träffat rätt person, så är det bara. Vill du träffa någon och leva ditt liv med att alltid behöva tänka på allt du gör så du inte gör något "fel"? Jag är också lite nyfiken på både ADHD och ADD, vad jag vet är det i stort sett två versioner av samma diagnos?

Medarbetare på Skor iFokus

Annielle
2016-02-03 11:57
#6

# Nu för tiden går allt under ADHD, men visst finns det olikheter mellan ADHD och ADD, ADD är ju ADHD utan impulsiviteten.

Själv har jag ADD och jag har heller aldrig hört talas om att man kan ha både ADHD och ADD, då är det nog rätt och slätt ADHD (ej ADD)

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Annons:
IceTee
2016-02-03 12:10
#7

#6 ja, jag har glömt de exakta namnen men det finns ju tre typer av ADHD

En där personen är främst hyperaktiv, en där personen främst har uppmärksamhetsstörningar, och en där båda är ett problem. Den andra av den här kallas ADD i folkmun.

Så har jag fått det förklarat på en föreläsning jag var på i alla fall. Det kan ju också förklara förvirringen kring TS diagnos insåg jag. TS har den andra versionen av ADHD som kallas ADD.

Medarbetare på Skor iFokus

Upp till toppen
Annons: