Annons:
Etikettsex
Läst 2903 ggr
[Garntroll]
2016-02-08 11:44

Tänker alla killar så här?

Hej. En liten fundering.

Jag hade en chattkonversation med en i grunden snäll och trevlig kille förra veckan. Vi fann viss attraktion mellan varandra. Men när jag började komma in på frågor om hur man undviker graviditet så fick jag det mest udda svaret.

Min fråga: Vad händer om din partner skulle bli gravid? Det kan ju bli fråga om abort. hur ställer du dig till det?

Hans svar: Ingen fara sötnos. Jag behöver inte komma inne i dig.

Nu undrar jag om det är denna enskilda killen som tänker så här eller om det är vanligt förekommande att man som kille tänker så.

Jag kan säga att jag beslöt mig för att avbryta konversationen pga detta svar.

Annons:
Honestyisdead
2016-02-08 11:52
#1

Eftersom killar inte är ett ting utan olika personer så tänker de självklart olika också.

Geru
2016-02-08 11:53
#2

Det är faktiskt oroväckande vanligt. Jag ska inte säga att alla killar är så, för då skulle jag ljuga. Men finns definitivt.

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

[VSK]
2016-02-08 11:53
#3

Jag har aldrig varit sån vad jag kan minnas, och jag hoppas den här snubbens tänk inte sänker medlet för alla killar.

Möjligt att kanske 5-10% kan tänka så. Iaf om jag tänker tillbaka på vad mina kompisar sagt och tyckt genom åren. Men det är oerhört naivt att tänka så, och absolut säga. Rötägg finns det ju tyvärr alltid.

[Garntroll]
2016-02-08 11:57
#4

Tyvärr verkar jag ha någon slags rötäggsmagnet. dock kommer de inte särskilt långt med mig men skulle hellre dra till mig de bra exemplaren.

Geru
2016-02-08 11:59
#5

#4 Rötägg är oftast mer desperata, så man får kontakt med dom fortare.

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

[Garntroll]
2016-02-08 12:04
#6

Dock vet jag inte om han var så desperat och han var inte från början ute för att ragga. Så uppfattade jag inte honom. Dock kom vi snabbt in på att vi båda var singlar. Men vissa kommentarer kan få en att tappa intresset akut snabbt.

Annons:
Sindri
2016-02-08 12:05
#7

Anonymitet på nätet verkar locka fram mycket sånt här. Har sett fler som klagat över liknande bemötande. Det är inte mitt allmänna intryck av killar efter ett långt liv med killkontaker, både i förhållande och som kompisar.

Jag har aldrig varit inne på såna sajter (lyckligt gift sedan Hedenhös), så jag vet inte riktigt. Kanske "såna" killar dras till internet i högre grad.
Jag tror du kan fråga runt eller googla efter sajter som drar till sig mer seriösa killar om du är ute efter att träffa nån. Men undantag finns ju alltid. Kanske det var lite provocerande att börja prata om graviditet så tidigt. Han kanske undrade vad du var för en? Det är svårt när man inte talas vid face to face, det försvinner många nyansskillnader i en konversation.

Vilken tur i alla fall att folk avslöjar sina rätta jag innan det blir allvar.

[Garntroll]
2016-02-08 12:12
#8

Sajten var facebook. Där är man inte så anonym. När jag googlade på hans namn så verkar han finnas på riktigt och där han uppgett på facebook.

Vad jag läst mig till finns inga seriösa singelplatser. Vissa tar bara ut avgifter för att verka seriösa.

Sindri
2016-02-08 12:21
#9

Men åh! ☺️ Ja, en del har väl inga spärrar……

Jag tror inte du är en rötäggsmagnet. Dom finns ju tyvärr ändå.
Men vet några som började chatta på en sajt som handlade om ett visst intresse. Så blev de intresserade av att träffas och prata IRL, och tjaaa…..då sa det klick!

[Garntroll]
2016-02-08 12:24
#10

Har försökt med det men misslyckats.

[Devya]
2016-02-08 12:26
#11

Inte alla killar är på det där viset och det måste du väl nog innerst inne veta själv. Generalisering fungerar sällan.

Sen igen skulle jag nog aldrig ens ställa en sådan fråga eftersom jag i början av ett förhållande skulle använda kondom oberoende. Sen igen beror det på hur länge man har snackat med varandra och hur väl man känner varandra.

[silkesnosen]
2016-02-08 13:34
#12

Jag har väl lite svårt att förstå att frågan ens kom upp…..innan ett eventuellt möte. Skulle ni träffas för sex eller vad? Jag kan väl tycka att det då var ett rimligt svar utifrån den typen av fråga. Först ser man väl om man klickar och om man har samma visioner och nivå av seriositet. Att samtala om eventuella aborter innan ett möte känns liksom lite tokigt.

Nikklador
2016-02-08 13:54
#13

Nej jag hade inte svarat så, jag hade inte ens haft tanken på att jag och den jag pratade med skulle ha sex. Jag skulle istället ha svarat på hur min inställning till en eventuell abort är.

 Hjärta http://nouw.com/sawas Hjärta

Annons:
Vanja
2016-02-08 14:15
#14

Nej alla killar är inte så. Som tur är!

/ Vanja 
Sajtvärd på Politik I Fokus. 

[Hadraniel]
2016-02-10 08:38
#15

Tycker nog både att det var en märklig fråga och ett märkligt svar i en mer allmän konversation där man varken är ute efter att dejta eller ha sex med varandra.

[LoveUnite]1
2016-02-10 14:27
#16

Mitt ex var sådan, han ville ha sex utan kondom, jag tar ej piller, jag har ej något emot att bli gravid och han visste om att jag behåller barnet om jag blir gravid.

Han menade på att om han drar ur i tid så kan jag inte bli gravid.

Idioti liksom. Men vi körde lite utan kondom, blev aldrig gravid ;-)

Däremot min första riktiga pojkvän var aldrig sådan.

Mitt ex som jag skrev om ovan var förmodligen bara med mig för sex och inget annat.

Em_
2016-02-10 15:19
#17

En del tänker så. Andra är minst lika rädda för könssjukdomar och graviditet, en del nästan till och med mer än tjejer eftersom de inte har sista ordet om det bli abort eller inte.


[Wildfire]1
2016-02-10 17:12
#18

Vissa killar är rätt enkelspåriga när det gäller allt.

Aleya
2016-02-10 17:25
#19

För det första tycker jag frågan rent allmänt var lite framfusig. Inget jag skulle fråga innan jag ens träffat personen.
Dock verkar han ju behöva lite undervisning i sexualkunskap.

Men nej, alla killar är inte så som du beskriver. Dom är lika varierande som oss Kvinnor.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Blanksteg
2016-02-10 19:07
#21

Mitt ex var sån. Ingen vidare sexualkunskap där inte… Jag förklarade flera gånger, och länkade till information på nätet. Men nej… han hade rätt och jag fel för att han hade mer erfarenhet av sex och jag väldigt lite. Tänker aldrig dejta en kille igen som har så dålig sexualkunskap.

Tror absolut inte att alla killar är sådana.

_Fisken
2016-02-11 20:53
#22

Som Aleya sade, är vi olika. Det var ett dumt uttalande av honom. Han har bit kvar på vägen att lära sig hur man ska uttrycka sig.

[Daisy-Moa-Elsa]
2016-02-13 17:51
#23

Jag  blir mest "fascinerad" över denna diskussion som pågår mellan två personer som aldrig setts och diskuterar risken för graviditet…. allvarligt är det det värsta som hända med en okänd?

Vad hände  med att skydda sig själv? Mot graviditet finns lösningar….

[Garntroll]
2016-02-15 12:47
#24

Själv vill jag inte ta P - piller tex. Så jag är väl hellre utan sex öht om killar prompt måste ha sex utan att skydda sig. Och det verkar inte vara någon tanke om att ev smitta med könssjukdomar kan förekomma. Att man själv har koll på vem eller vilka man haft sex med är en sak men hur ska den " andre" kunna veta det? Så även med P - piller är kondom ett krav anser jag. 

Knepigt att vissa tycker att jag ställer konstiga frågor. klart man vill veta vem man snackar med. Ja vi skulle ev ha en dejt ja om jag inte kom på hans dumhet.

[LoveUnite]1
2016-02-15 13:06
#25

Nu var detta min pojkvän och vi har känt varandra i över 5 år.

Om jag skulle ha sex med en främmande kille på första, andra, tredje eller 6.e dejten så är kondom ett krav, dock har jag ALDRIG sex med en kille som inte är min pojkvän, och när vi väl är ihop är kondom ett krav rätt länge i förhållandet innan vi ens kör utan kondom någon gång ibland.

Men det har alltid varit min pojkvän som kommit på idén att ha sex utan kondom och då kör jag alltid gravid-behålla barn kortet.

Köns sjukdomar… har aldrig direkt behövt oroa mig. Då måste alla gifta människor eller alla som är i förhållande och som har barn tillsammans varit livrädda varje gång de haft sex utan skydd.

Vi är ofta rätt öppna i förhållandena.

Men vet det finns dem som har one night stands osv.

Har en fd vän som hade så mkt sex med främmande killar, utan skydd osv, hon fick mkt problem med, jag tror hon fick klamydia en gång, blev även gravid en gång och gjorde abort.

Tror allt handlar om hur man är som person, är ändå 2 som har sex, om båda är oansvariga så lär någonting hända någon gång.

Gaara
2016-02-15 15:59
#26

Bara så ni vet så finns det tjejkondomer också. Så man måste inte lägga ansvaret på killen. För övrigt så är det ju aldrig fel att en tjej köper vanliga kondomer heller och säger åt killen att ta på den innan samlag. :)

Upp till toppen
Annons: