Annons:
Etikettallmänt
Läst 2670 ggr
Samida
2/21/16, 2:55 PM

Fylleprat

Man kan kläcka ur sig vad som helst i fyllan. Men hur mycket är egentligen bara strunt och vad är sant? 

Tex i helgen så i helgen så träffade jag på en kille som sist gång sa att han inte ville ses mer pga att han "kände" att jag ville mer. Visste att jag skulle träffa på honom men med tanke på sist så tänkte jag strunta i honom om honom, inte ta kontakt med honom osv. Men nu så tog han kontakt med mig iaf och det ena ledde till det andra. 

Iaf så svamlade han om vi inte skulle bli ihop, om jag var hans tjej mm. Tog ju inte det på allvar men man undrar ju givetvis varför och hur han egentligen tänker? 

Dessutom så undrar man ju varför han inte bara trots allt struntade i mig, ignorerade mig med tanke på gången innan? Jag förstår mig inte på en del!

Annons:
IceTee
2/21/16, 3:05 PM
#1

Min erfarenhet är att man lite tappar filtret när man dricker, men du kommer inte bli en annan människa. Det man säger säger man liksom, men tänker bara inte efter om man borde säga det eller inte. Samma saker med vad man gör, någonstans finns det en sanning men som nykter men som full tänker man kanske inte efter liksom.

Medarbetare på Skor iFokus

Samida
2/21/16, 6:20 PM
#2

Jag bara undrar vad som försiggår i hans hjärna. Tänkte väl att han, med tanke på sist, kanske bara som mest heja. Men var mer inställd på att bli ignorerad. Men framförallt inte att han vill umgås!?

Samida
2/22/16, 3:41 PM
#3

Ingen annan som har några tankar ?

Aleya
2/23/16, 5:49 AM
#4

Att fyllesnack är ren dynga. Orkar sällan lägga värderingar på folk som är fulla och säger ren skit. Och särskilt då det gäller känslor. Släpp denna snubben och gå vidare i ditt liv.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Honestyisdead
2/23/16, 9:24 AM
#5

Fyllesnack är inget att lägga värderingar i. Håller med ovanstående. Gå vidare.

[Forest]
2/23/16, 8:35 PM
#6

Skulle ta det som skitsnack inget att hänga upp sig på alls, gå vidare och återkommer detta snack igen och du är intresserad be han höra av sig nät han är nykter och förvänta dig inget för nykterheten brukar vara långt bort vid såna här snack 😎

Annons:
Urhasten
2/24/16, 5:29 PM
#7

Jag tror att det finns bakgrund och sanning bakom "fyllesnack", det kommer inte från ingenstans - men med det menar jag inte heller att det som kommer fram alltid har mycket kvalité i värdet. Själv kan jag yra på en otroligt massa när jag är påverkad, kan se och relatera vad som helst till precis allting. Ser jag något rött, då kan det relatera till någonting som jag förknippar med färgen, eller dylikt. 

Personligen hade jag nog tänkt att killen försöker skapa någon form av distans till dig och er relation, förmodligen är han vilsen själv. Men sedan vad han egentligen resonerar som nykter har ett tyngre värde än vad han resonerar och kommer fram till som full.

Probipet - en mage i balans ger friska hundar och katter ❤️

Zepp
2/24/16, 6:33 PM
#8

Mmm, fylla och nykter är två olika sidor av samma mynt!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Urhasten
2/25/16, 6:25 PM
#9

#8 Mycket bra sammanfattning!

Probipet - en mage i balans ger friska hundar och katter ❤️

Zepp
2/25/16, 6:45 PM
#10

För att utveckla det hela vidare!

Vi är komplexa individer.. vi har flera strängar inombords, det är situationen och kontexten som gör oss till den vi är!

Vilka är vi då.. ja det är upp till omgivningen att bedöma.. för vi har flera strängar på vår lyra!

Nuu.. så handlade det om att bedöma någon annan.. det är lixom inte så lätt.. för den andre är lika komplex som man är själv.. bäst vore att gå i kloster!

För.. innan man kan bedöma någon annan så krävs att man kan bedöma sig själv!

Och det är först när man är bekant med de mörka sidorna av sig själv som man överhuvudtaget kan bedöma någon annan!

Då inser man rätt snart att vi är inget annat än ödlor med lite H Sapiens fernissa utanpå som styr våra begär!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Honestyisdead
2/25/16, 8:11 PM
#11

#10 Håller inte alls med dig om att det är omgivningen som ska bedöma vilka vi är. Det är vi själva som bestämmer det!

Handlar inte om att bedöma någon annan.  Fyllesnack är fyllesnack. Oavsett vem som pratar.

Zepp
2/25/16, 9:05 PM
#12

Eh.. det var väl just det tråden handlade om.. att bedöma någon utifrån fylle/nykter-snack!

Annars så håller jag med dig.. det viktiga är att bedöma sig själv.. se sina fördelar och bejaka dessa.

Sen så bedömer man sig ofta i förhållande till andra.. så är det bara.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Upp till toppen
Annons: